Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag over ESTA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Anthony87
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vraag over ESTA

Bericht door Anthony87 »

Ik heb een vraag over ESTA. Ik vlieg namelijk 13sept as. naar Las Vegas voor 9 dagen met een vriend van me.
Hij is al afgelopen 12juli naar de VS gevlogen met zijn partner voor 3 weken. Moet hij opnieuw een ESTA aanvragen om de VS in te komen, ook al is het binnen de 90dagen na 12 juli?

Mvg
Anthony Jautze
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Vraag over ESTA

Bericht door Bushmaster »

Esta is 2 jaar geldig

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/h ... nl.htm#ta5
Hoe lang is mijn reistoestemming geldig?

Tenzij de toestemming wordt ingetrokken, is deze geldig voor een tijdsduur van twee jaar vanaf de toestemmingsdatum, of tot het paspoort verloopt, als dit eerder mocht zijn. Het scherm "Toestemming Verleend" toont u ook de geldigheidsduur van de toestemming.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee, hij hoeft geen nieuwe Esta aan te vragen. Deze is normaal gesproken 2 jaar geldig.
Hij moet wel even kijken of er bepaalde gegevens op het Esta moeten worden aangepast. (al ben ik met de nieuwe esta niet helemaal zeker of dat nog verplicht is).

Hij kan wel vragen krijgen bij aankomst waarom hij 2x zo snel achter elkaar naar Amerika gaat.
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Ik ben in 2012 3 weken t/m half september in de US op vakantie geweest en paar weken later op 1 okt kwam ik weer en toen was het geen probleem.
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ksanthony »

Kan gewoon onder zijn huidige gaan. Misschien even het adres van verblijf aanpassen. Verder geen probleem.
(Tenzij hij ondertussen een nieuw paspoort heeft uiteraard)
Afbeelding
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Misschien even het adres van verblijf aanpassen.
Dat heet tegenwoordig allemaal anders op een Esta (kwam ik gister achter),
ook vluchtinfo kan je niet meer invullen.
paar zinsneden welke ik voorbij zag komen in de Esta aanvraag gisteren:
US Point of Contact Information:
Address While In The United States:

die laatste "Address While In The United States:" hoeft je overigens niet in te vullen.
Travelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Travelaar »

Ik heb ook een vraagje over de ESTA. Wij zijn nu bezig met aanvragen, maar we lopen al snel vast bij de reisdatum ;)
We vertrekken op 6 augustus 23.00 maar komen aan op 7 augustus, dus zijn dan pas in de US. Wat moeten we daar dan invullen?
Travelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Travelaar »

en nog een vraagje gelijk. We moeten ook de namen van onze ouders opgeven. Moet je dan net als bij de aanvrager alleen de eerste naam invullen van het paspoort of dan wel gewoon de volledige naam?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

1 voornaam en achternaam en ESTA vraagt geen datum van aankomst, toch niet als je de officiele site gebruikt.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Officiele site: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

(een ESTA kost $14/pp en is vanaf de dag van aanvraag 2 jaar geldig. Dag van aankomst en verblijfadres lijken niet zo heel relevant te zijn; op een goedgekeude ESTA je kan binnen de 2 jaar geldigheid zo vaak als je wil inreizen onder aanpassingen van de gegevens).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Wij hadden vorig jaar een Esta aanvraag gedaan, maar konden helaas uiteindelijk niet op vakantie. Nu gaan we dit jaar wel. Onze Esta is nog geldig. Onze dochter moest ivm een nieuw paspoort opnieuw aanvragen.
Nu moest ze opeens ook de gegevens invullen van haar paspoort van 18 jaar geleden!!!!! ( Zij is geadopteerd en heeft in haar geboorteland een paspoort gekregen) Haar aanvraag is trouwens wel gewoon goedgekeurd.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen