Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koelbox achterlaten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pabloxl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

koelbox achterlaten

Bericht door Pabloxl »

wij vertrekken overmorgen weer terug naar huis. In het begin van onze reis hebben we een koelbox aangeschaft bij Walmart voor $ 19 die zijn goede diensten al bewezen heeft.
Wat doen jullie met zo'n koelbox op het eind van de reis?
Achterlaten in het hotel? In de auto? of??
wij zitten in LA bij Universal.
1999 LA - las Vegas
2015 zuid-west USA
2017 Florida - Miami
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: koelbox achterlaten

Bericht door gera_r »

Wij waren van plan om hem achter te laten bij de AirBNB, waar we waren. Maar hebben het er toch op gegokt en hem gewoon met de handbagage meegenomen het vliegtuig in afgelopen zaterdag. Kon hem evt. altijd nog op het vliegveld achterlaten, maar er werd niets van gezegd. Nu hadden wij er een van $ 15,00 en paste gewoon in de overheadbox. Misschien is die van jullie te groot?
Laatst gewijzigd door gera_r op 12 aug 2015, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik laat em altijd achter in de laatste kamer waar we overnachten, wie weet heeft de schoonmaker er nog iets aan.
Groetjes,
Daniel
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Wij hebben hem inderdaad ook gewoon meegenomen als handbagage. Zelfs bij het inchecken nog gevraagd of het een probleem was. Nope, mocht gewoon mee :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Mrvanilla schreef:Ik laat em altijd achter in de laatste kamer waar we overnachten, wie weet heeft de schoonmaker er nog iets aan.
Dat doen wij ook, of wij laten hem achter in de huur auto, daar zijn ook genoeg medewerkers die er blij mee zijn. Hier in NL gebruik ik zo’n ding toch niet.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij namen hem ook een beetje mee uit principe. Al bij het inleveren van de auto werd ons verteld dat de koelbox écht niet mee mocht in het vliegtuig en dat hij hem wel wilde. De chauffeur van de shuttlebus naar het vliegveld had hetzelfde verhaaltje. 'Nou dát zullen we wel eens zien!'.

Uiteindelijk dus gewoon meegenomen het vliegtuig in :D 8)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

De eerste keer nog halfvol met blikjes ice-tea, flesjes water en een zak ijs aan de jongens van National gedoneerd. De tweede keer leeg en schoon in de hotelkamer achtergelaten. Deze zomer volgestopt met alle rotzooi die je vergaart in bijna 4 weken autohuur en in de container van ons laatste hotel gedumpt. In geen van de gevallen klachten of gekke gezichten gehad :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben een grote koelbox eens meegenomen in de ruimbagage (met veel spullen er in) en die is daarna meerdere keren mee teruggegaan. Er zijn ook wel eens koelboxen bij de autoverhuur of het laatste hotel achtergebleven.
De laatste keer hebben we via dit topic iemand gevonden die hem over wilde nemen.
Er zijn ook mensen die hun overgebleven spullen bij de Salvation Army achterlaten.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij laten hem achter in het laatste hotel. Samen met de resterende levensmiddelen die we in de koelkast achterlaten. Mag housekeeping zelf zien wat ze er mee doen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij gaan de komende reis zeer waarschijnlijk ´meeten´ met onze vrienden Hans en Janny die in 2009 met ons mee hebben gereisd door het Zuidwesten. Zonder het van elkaar te weten, hebben we geboekt voor dezelfde periode en we gaan elkaar zien op de dairy van onze vrienden in Chowchilla. Zij starten dan net met hun reis en wij hebben nog drie dagen te gaan in San Francisco.

Ik denk dus dat onze koelbox gewoon met hun mee zal gaan :thumbup: :thumbup:
troetelbeer79
Amerikafan

Bericht door troetelbeer79 »

Martin & Marianne schreef:Wij hebben een grote koelbox eens meegenomen in de ruimbagage (met veel spullen er in) en die is daarna meerdere keren mee teruggegaan.

Marianne
Wij zitten er ook aan te denken om dat eens te proberen, maar we zijn een beetje ongerust over de kosten (omdat het niet een gewoon (koffer)formaat heeft) en eventuele vragen die we zouden krijgen.
We vliegen met KLM en die hanteren voor afwijkende bagage (wat een koelbox toch wel is) een aardig hoog bedrag, niet de moeite voor een koelbox.
Marianne, mag ik vragen hoe jullie dat geregeld hebben (als afwijkende bagage, of ....?) en wat de kosten waren?
Pabloxl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Pabloxl »

bedankt voor jullie reacties. Ik zal kijken of ik er iemand een plezier mee kan doen en anders laat ik hem in het hotel achter.
Onze reis door het zuid-westen is nu bijna op zijn eind en met name een succes geworden dankzij alle tips op dit forum. Ik ben een jaar geleden begonnen met de voorbereidingen en heb dankzij alle tips op dit forum en antwoorden op mijn vragen er een hele mooie reis van kunnen maken!
1999 LA - las Vegas
2015 zuid-west USA
2017 Florida - Miami
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

troetelbeer79 schreef: Marianne, mag ik vragen hoe jullie dat geregeld hebben (als afwijkende bagage, of ....?) en wat de kosten waren?
Het was inderdaad afwijkende bagage, maar het was voor ons geen extra stuk bagage, dus we hebben er niet voor hoeven te betalen. Hij moet dan niet groter zijn dan 158 cm denk ik.
De inhoud is op de terugreis wel eens uitgebreid gecontroleerd.

Marianne
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Wij kochten er ook steeds één, die past juist in onze grootste valies. Dus elk jaar brachten we een koelbox mee als souvenir. Er nooit echter aan gedacht om dezelfde koelbox het jaar erop terug mee naar de VS te nemen. Konden bijna een zaakje in Coleman coolers beginnen. :oops: Dit jaar er één van hier terug meegenomen zodat we niet terug één bij in de verzameling hadden.
Bij het terugkeren konden we het terug niet over ons hart krijgen om hem achter te laten in het hotel of huurwagen dus is onze collectie nog niet verminderd.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

De laatste jaren gebruiken we een kleinere, die in de (Eastpack)tas past en dus jaarlijks de grote oversteek met ons mee maakt. Voorheen kochten we een grotere, die we op weg naar de autoverhuur aan iemand weggaven van wie wij dachten dat hij dat ding wel kon gebruiken. Ook wel eens bij de autoverhuur achtergelaten trouwens.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij nemen onze grote koelbox al zeven jaar mee heen en terug. Mijn man doet er zijn bagage in (ik heb liever een koffer :) ) en taped hem dicht met Tesa tape (extra power). We nemen ook een lege roltas mee, zodat zijn bagage kan worden overgeheveld in de roltas (soort plunjezak). Tegenwoordig moet de koelbox bijna altijd worden afgegeven bij de odd size baggage. Geen extra kosten.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Vito schreef:Wij laten hem achter in het laatste hotel. Samen met de resterende levensmiddelen die we in de koelkast achterlaten. Mag housekeeping zelf zien wat ze er mee doen.
Mooi; daar doe je de housekeeping dames veel plezier mee.
Beter dan het gesleep mee en en weer terug.
Een goede coolbox kost bij de Walmart $ 18.- ex tax .
Die gaat 3 wkn mee op vakantie.
Dan mag die van mij met inhoud en een paar overgebleven dollars achterblijven bij mensen die er blij mee zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat als je iets achterlaat in hotel/motel, je er een briefje op moet plakken met een tekst als "left for whomever can use this !"
Daarmee geef je aan dat je het item of de items bewust hebt achtergelaten, en niet per ongeluk.
De meeste hotels hebben strenge regels voor 'lost and found' en het kan housekeeping problemen bezorgen.

http://setupmyhotel.com/train-my-hotel- ... found.html
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb in Scottsbluff zo een schoonmaakster een piepschuim koelbox zien verscheuren op een hal. Ging van haar schoonmaaktijd af zei ze en ze was er duidelijk niet blij mee. Toen ik 5 min later met mijn eigen koelboxje langs liep kon ze het niet laten om me even indringend aan te blijven kijken. Ze zijn er dus niet overal blij mee.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Nou vind ik zo'n piepschuimen goedkope koelbox wel wat anders dan een fatsoenlijke Coleman. Het eerste jaar hebben wij die zelf weggegooid.
En idd, US insider: wij hadden er netjes een briefje opgedaan zodat ze wisten dat wij de spullen bewust achter hadden gelaten en niet waren vergeten.
Wie weet houden ze wel een verloting aan het einde van de week, zoals in sommige bedrijven ook gebeurt met zakelijke kerstpakketten :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer