Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JamesW: Florida ORL-ORL nov 2015. Iemand tips?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
JamesW
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JamesW: Florida ORL-ORL nov 2015. Iemand tips?

Bericht door JamesW »

Hoi allemaal,

Eind oktober/begin november gaan ik en mijn vriendin naar Florida. De tickets en de auto zijn geregeld, nu de planning. We houden van actieve vakanties waarin we zo veel mogelijk kunnen zien, combi van stad, strand, activiteiten en themaparken.

We hebben nu de volgende eerste opzet gemaakt:

Dag Start Overnachtings plaats KM
1 Orlando Sanford St. Augustine 156 KM
2 St. Augustine Cape Canaveral 205 KM
3 Cape Canveral Fort Lauderdale 313 KM
4 Fort Lauderdale Miami 46 KM
5 Miami Miami (evt. einde dage homestead)
6 Miami Key West
7 Key West
8 Key West Napels 436 KM
9 Napels Fort Meyers 45 KM
10 Fort Meyers Sarasota 157 KM
11 Sarasota Tampa 98 KM
12 Orlando
13 Orlando
14 Orlando
15 Orlando Vliegtuig
16 AMSTERDAM

Kan iemand ons helpen met onderstaande punten?
- Zijn er nog must do's die we missen of plaatsen waar we nu stoppen, waar leukere voor zijn?
- Aan het begin van onze vakantie is het Halloween in Amerika. Is dit nog bijzonder om ergens mee te maken?
- De trip van de Keys naar Napels is pittig. Is dit haalbaar of is een tussenstop in Homestead beter? We zijn ervaren rijders, dus als we 2 uur langer in de auto moeten zitten om er dan meer uit te halen is dit voor ons de keuze.
- Bij Orlando willen we de kerstavond met Micky boeken bij Disney en de Universal parken af. We zijn ook aan de westkust als diverse parken af geweest (Sea World/Disney/Universal). Is het interessant om beide parken van Universal te bezoeken of kunnen we beter een nieuw Disney park pakken, aangezien ze misschien lijken op die in LA?

Mochten er tips of opmerkingen zijn, dan horen wij het graag.

Alvast bedankt!
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Flordia ORL-ORL nov 2015- Iemand tips?

Bericht door M & M »

Mooie reis. De route ziet er op zich prima uit. Ik neem overigens aan dat dag 12 ook een reisdag is?

Wat betreft dag 6 en je vraag daarover. Het is inderdaad een flink stuk. Als je in een keer doorjakkert is het te doen. De grote vraag is of je onderweg nog een en ander wil bezichtigen en dan kom ik uit op de Everglades. Je zegt veel te willen zien en doen, daarom mis ik die wel in je schema. Is het een bewuste keuze om de Everglades over te slaan?
Stefan-dg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Stefan-dg »

Prima planning!

Zoals je zelf al aangeeft is het stuk rijden naar Naples erg lang. Op zich te doen maar als je bv in de Everglades wilt stoppen (Shark Valley ofzo) dan kan het wel een erg lange reisdag worden.

Wat je zou kunnen doen is direct uit Fort Lauderdale naar Key West gaan. En dan vanuit Key West terug naar Miami en vanuit daaruit naar Naples.
JamesW
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JamesW »

Bedankt voor de reacties. Dag 12 is inderdaad nog een reisdag.

We willen zeker de Everglades bezoeken en hadden gelezen dat dit goed te doen was vanuit Naples. Ik vind de optie om vanuit Fort Lauderdale direct naar de Keys te gaan en daarna naar Miami ook sterk, vanuit daar kan je via de Everglades naar Naples? Dit is dan misschien een betere optie.
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Lees je even in en bekijk dan wat je in de Everglades wil doen. Er zijn verschillende parkingangen en activiteiten. O.a.:
-Anhinga Trail.
-Shark Valley Loop Road.
-Airboattour met of zonder mangroves.

Vanuit Key West naar Naples en dan tussendoor de Everglades bezoeken, zou ik in elk geval niet doen.

Shark Valley en de Airboats liggen tussen Miami en Naples (Tamiami Trail = highway 41). De Anhinga Trail ligt dicht bij Homestead en dus uit de route als je vanuit Miami naar Naples rijdt.
Stefan-dg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Stefan-dg »

JamesW schreef:Bedankt voor de reacties. Dag 12 is inderdaad nog een reisdag.

We willen zeker de Everglades bezoeken en hadden gelezen dat dit goed te doen was vanuit Naples. Ik vind de optie om vanuit Fort Lauderdale direct naar de Keys te gaan en daarna naar Miami ook sterk, vanuit daar kan je via de Everglades naar Naples? Dit is dan misschien een betere optie.
Ja je kunt heel makkelijk over de 41 naar Naples (Grofweg 200 km). Hier zitten ook een aantal attracties naast de route (Shark Valley uit mijn hoofd). Maar ook in andere delen (niet via deze route) zijn zat dingen te doen.

Dus zoals bovenstaand al zegt is het even een kwestie van rondkijken.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Je planning is wel te doen, maar je bent overal wel heel erg kort. Bijna elke dag een reisdag, dus weinig relaxen. Lees heel goed in wat je waar kunt doen en maak dan een keuze. Met dit tempo kun je nu eenmaal niet alles onder weg zien. Dat hoeft ook niet, maar bekijk wel goed waar je op welk moment van de dag bent en wat er dan te doen is.

Vlak voor je vakantie kun je wel googlen wat er qua activiteiten rondom Halloween is in de stad die je die dag bezoekt.
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JamesW: Florida ORL-ORL nov 2015. Iemand tips?

Bericht door GabyK »

Vanuit Miami via de Everglades naar Napels is zeker goed te doen. Wij zijn vanuit Orlando via Napels (de kust) en de Everglades naar Miami gereden. Dit was zeer goed te doen. Je houdt dan zeker tijd over om op je reisdag nog een tour over het water te maken bij de Everglades of een van de wandelingen in het gebied.

Genoeg uitkijkpunten in de Everglades te vinden. Kan je geen twee dagen in het gebied rondlopen dan raad ik zeker het Anhinga trail aan. Alligators gegarandeerd.

Universal Orlando kan ik niet vergelijken met LA, maar de Harry Potters gedeelten in de twee parken zijn erg leuk. Weinig achtbanen, maar daar zijn er ook niet veel van in Disney. Wel mooie 3D- en 4D-rides. Op de volgende pagina kan je de drukte in het park en de wachttijden beoordelen voor de dagen dat je wilt gaan. http://touringplans.com/universal-orlan ... d-calendar Ik had in eind september iig geen fastpass nodig.

Veel plezier
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis JamesW: Florida ORL-ORL nov 2015. Iemand tips?

Bericht door Louise vo »

Voor wat betreft Halloween is er in DisneyWorld Mickey's not so scary halloween party.
https://disneyworld.disney.go.com/event ... een-party/

Ik zou inderdaad wat meer tijd uittrekken voor de Everglades. Er is onderweg best veel te zien.
En inderdaad je zou een airboat tour kunnen doen en bij shark valley kun je wandelen.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer