Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TIP: Snorkelen in Fort Lauderdale

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
FloridaFabian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

TIP: Snorkelen in Fort Lauderdale

Bericht door FloridaFabian »

( Ik weet niet of dit op dit forum is toegestaan maar dat merk ik vanzelf.)

Ik ben net terug van een heerlijke vakantie in het altijd zonnige Fort Lauderdale, ik kwam hier als kind ieder jaar en kwam er nu na er vijf jaar niet te zijn geweest weer terug. Omdat ik nu zonder ouders (met vriendin) ging was de indeling van de vakantie iets actiever, meer gericht op het (verder) ontdekken van deze prachtige staat.

Een van de dingen die ik van te voren online had gevonden (op Tripadvisor) was een snokeltocht op een boat met een glazen bodem waarbij je ook langs de zogeheten 'Millionaires Row' vaart ( waar jachten van $82,000,000 liggen).

Ongeveer halverwege de vakantie besloten wij deze trip te boeken, er zijn twee verschillende tijdstippen waarop je kunt snorkelen: 10:00 & 14:00, ik belde in de ochtend vanuit het appartement en wij namen de boot van 14:00. (wees er op tijd bij, dit is een populaire excursie, ook onder de Amerikanen zelf.)

De naam van dit bedrijf is 'Sea experience', het is gevestigd in het luxe Bahia Mar havengebied (hier dien je ook te parkeren, op het terrein van het Hilton.)

Eenmaal aangekomen in het Bahia Mar by Hilton was ik blij dat ik wist dat er een afspraak was over een vast parkeertarief van $5 per dag als je met de boot mee gaat, het Hilton zelf vroeg $6 per uur.

Nadat wij een contract ondertekende waarin wij aangaven dat zij niet aansprakelijk waren stapte wij op de boot, waar wij er achter kwamen de GoPro te zijn vergeten(vandaar dit verslag zonder foto's), de boot biedt ruimte voor ongeveer 40 mensen, en zat op het moment dat wij gingen goed vol. Wij werden begeleid door een duik-pro en een kapitein, beide heren waren enorm vriendelijk en vertelde tijdens het begin van deze tour door millionaires row allemaal leuke weetjes over dit gebied waaronder de specificaties van het jacht van Steven Spielberg van $82,000,00.

Eenmaal op open zee krijg je +- 1,5 uur de tijd om te snorkelen. Voor een snorkel, flippers en een life vest (van goede kwaliteit) wordt gezorgd door Sea experience. Beneden zie je enorme aantallen verschillende vissen, als antwoord op mijn vraag hoe groot de kans op het zien van een zeeschildpad was kreeg ik: ' They are here but you've got a better chance of seeing one on Las Olas Blvd.' :D

Na anderhalf uur gaat de boot in een wat rapper tempo terug naar de haven( ook leuk en het spatwater is heerlijk koel in juli;-) ) wij hadden ook nog de mazzel dat er een paar dolfijnen naast de boot kwamen zwemmen. Eenmaal terug in de haven kun je de auto laten staan op het terrein van het Bahia Mar tot middernacht voor dezelfde $5( ook een goede tip voor mensen die gewoon Fort Lauderdale willen bezoeken, je hoeft geen bewijs te overleggen van deelname aan deze tour voor dit parkeertarief, je moet er alleen van weten.)

Cijfer voor deze trip: 10!
Totale kosten van deze trip:

$35 per persoon als je snorkelt, indien je alleen vanaf de boot kijkt $25.
Water en snacks kosten $1, domestic beer $3 en bijvoorbeeld corona $4.

TIP: Neem zonnenbrand mee!!!(spreek uiteraard uit ervaring....)

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft bij het bezoeken van Fort Lauderdale.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: TIP: Snorkelen in Fort Lauderdale

Bericht door Yoshi »

Klinkt als een mooie dag! :thumbup: Denk niet dat wij snel weer naar Florida gaan, maar anders zou ik het zeker overwegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer