Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
brigitta66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door brigitta66 »

In 2010 ontmoette ik een amerikaanse via facebook en we werden verliefd op elkaar. In 2011 reisde ze naar nederland voor drie maanden en ik reisde later naar de usa voor drie maanden. Zo dat we samen konden zijn. Ik starte met alles, visa, loterij, greencard maar kreeg niets. Eind 2011 werd ze mijn verloofde. Ze was getrouwd maar had haar man in 20 jaar niet gezien. En werd het een zoektocht om hem te vinden om de scheidings papieren te overhandigen. We konden niet langer zonder elkaar dus in Feb 2012 reisde ik terug naar de usa en wist dat ik na drie maanden daar illegaal zou zijn. Want ik reisde niet terug. We gingen samenwonen en geld op sparen voor onze terugkeer naar nederland zomer 2014. Want ons huwelijk zou plaats vinden in nederland.gay marriage. En het ging allemaal mis. We vonden haar echtgenoot en ja hij tekende de scheidings papieren maar haar moeder werd ziek April 2014 .longkanker terminaal. Kosten voor hospice en pijnkillers werd door ons betaald haar moeder had geen totale vergoeding .en weg was ons geld om terug te keren. Haar moeder overleed in Juli 2014 en de rekeningen stroomde binnen. Financiel in de afgrond op het einde. En mijn paspoort verliep in nov 2014. En geen geld om het te vernieuwen voor deze datum. Zo ik wist dat ik langer moest blijven in de usa. Kon dat verwerken want ik had mijn lieve verloofde aan mijn zijde. Op 28 maart 2015 verging mijn wereld. Mijn verloofde werd niet goed in de nacht en ik belde 911 maar te laat ze overleed in de ambulance op weg naar het ziekenhuis. Hartaanval fataal,cardiac arrest .ik verloor de liefde van mijn leven. Vijf mooie jaren heb ik alleen met haar gehad. Ze was 47 jaar nog zo jong. En nu wil ik terug naar nederland .ben hier alleen. Zo ik nam contact op het nederlands consulaat in miami in florida. Vertelde ze dat mijn paspoort verlopen is dat ik illegaal hier zit en dat ik vrijwillig het land verlaat. Nu willen zij een proof of non existence van homeland security. Om dan later een tijdelijk paspoort af te geven voor mijn terug keer naar nederland. Ik zei tegen het consulaat dat homeland er dan achter kom dat ik illegaal hier bent en word ik opgepakt. Het consulaat zei ja dat is mijn risico . Ik wil vrijwillig hier weg. Terug naar mijn vaderland en familie en vrienden. Ik zit in een zwaar rouwproces en kan dit allemaal niet aan. Wat moet ik doen om dit land te verlaten. Wie heeft dezelfde ervaring als ik. Please help me.
Big_Mo
Amerika-expert

Re: illegaal in usa maar wil terug naar Nederland

Bericht door Big_Mo »

Naar verhaal om te lezen heel veel sterkte hier mee iig. Wat betreft je verlopen paspoort en terug keren naar Nederland. Ik denk dat het Consulaat Generaal je de beste informatie geeft en dat je die stappen moet ondernemen.

Hier heb je een artikel over vrijwillen de VS te verlaten nadat je hier Illegaal hebt verbleven. Wellicht dat je hier wat informatie uit kan halen: http://www.alllaw.com/articles/nolo/us- ... ation.html

Succes met dit dilemma!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je kan een "voluntary departure" aanvragen bij DHS. Er bestaat altijd de kans dat men je in detentie houd, doch door de eerste stap zelf te zetten verkleint die kans gevoelig. Doorgaans krijgt men 120 dagen tijd om op eigen kosten het land te verlaten.

Dit lijkt me de beste optie om te proberen. Je kan natuurlijk een advocaat in de hand nemen maar dat gaat meer geld kosten.

Het zal altijd afhangen van hoe "begrijpend" de ambtenaar die je tegenover je krijgt is. De grenzen van de wet zijn immers niet altijd steeds fijn afgelijnd en er is best wel ruimte voor appreciatie. Wanneer ik je verhaal lees acht ik de kans groot dat het op die wijze goed komt.

Dit is wat ik als advies geef, wacht in ieder geval even het advies van anderen ook nog af voor je tot een beslissing komt.

In ieder geval proberen de grens over te geraken zonder geldig paspoort zal de problemen alleen groter maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Wat een rotsituatie, gecondoleerd met het verlies van je verloofde.

Het lijkt me het beste om met het consulaat samen te werken. Dus inderdaad die proof of nonexistence aanvragen. En als DHS dan zegt, hee, jij mag hier helemaal niet zijn, dan voluntary departure aanvragen. Niet dat ik hier verder verstand van heb hoor. Maar je zult toch een nieuw paspoort moeten aanvragen dus samenwerken met het consulaat lijkt me toch het beste...
Sterkte.
Hockey
Amerika-expert

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door Hockey »

Ik mis iets. Als je je meld bij de autoriteiten van de VS en zegt dat je weg wil, dan regelen ze dat toch voor je? Wel zelf betalen, maar je wordt dan toch automatisch het land uit gezet?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zo simpel lijkt het me niet. Ik denk dat inderdaad eerst het paspoort beter in orde wordt gebracht, of toch enig document hieromtrent, dat om niet direct in Nederland terug met problemen te zitten.

Het land uitgezet worden is één, de wijze is een ander. Als dit op een geforceerde wijze dient te gebeuren via een detentiecentrum is dat toch niet de leukste wijze.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

" proof of non existence "

Prachtige tekst !
En dan zijn er ook nog bezorgde mede landers die daar serieus op reageren

:lol: :lol: :lol: :P :P :clap: :clap:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Prachtige tekst? Snap em niet helemaal maar het is een officieel ding van Homeland security:
http://www.uscis.gov/history-and-geneal ... #Research4

How do I get Certification of Non-existence of a Record of Naturalization?

To request certification of nonexistence of a specific record, write directly to the USCIS Records Services Branch at:

U.S. Citizenship and Immigration Services
ATTN: Records Operations Branch
1200 First Street N.E.
Washington, D.C. 20529-2204

It is important that all request letters contain information to specifically identify the immigrant. Requests must contain the:

• Immigrant’s name (including all variants and aliases);

• Date of birth; and

• Place of birth.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

"Proof of nonexistence" is toch wel iets anders dan "proof of nonexistence of a specific record". :wink:

Marianne
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Goeie genade, tijd voor vakantie :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Big_Mo schreef:Goeie genade, tijd voor vakantie :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gezien de inhoud van een aantal threads hier lijk het er op.
Ik ga kijken of Marianne wat nieuwe wandelingen in Death Valley en Joshua Tree heeft !
Stuur mij een PB !
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Mede-forummers, mis ik nu iets? Dit lijkt me toch een erg serieus en bijzonder naar verhaal?

Het kan toch zijn dat Brigitta iets in de uitleg van het consulaat niet helemaal goed begrepen heeft (zoals er wel meer misgegaan is in het op goede wijze aanpakken van een mogelijke, legale, emigratie)?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

RiverCola schreef:Mede-forummers, mis ik nu iets?
Om eerlijk te zijn ??
JA
Stuur mij een PB !
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Bedeve, ik heb je een PM gestuurd.

Doel je misschien op het deel van de tekst die Big Mo 'vergat' mee te nemen in zijn quote?
As much information as possible about when and where the immigrant arrived in or lived in the United States and the names of immediate immigrant relatives can also be helpful. In all cases the immigrant must be deceased.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

RiverCola schreef:
As much information as possible about when and where the immigrant arrived in or lived in the United States and the names of immediate immigrant relatives can also be helpful. In all cases the immigrant must be deceased.

Ja Moi,
En precies over dat "Immigrant " deel is hier helemaal geen sprake .
" Much ado about nothing"
Stuur mij een PB !
rob31
Amerika-ontdekker

Bericht door rob31 »

Uhm kan hij niet vrij verblijven op het nederlandsconsulaat want zoals ik weet kunnen ze je niet arresteren en ben je naar mijn weten onschendbaar binnen de muren van het consulaat. Ik zou gewoo daar naartoe afreizen en daar je intrede doen en niet weg gaan voor je paspoort is geregeld. Waarom zeg ik dit?
Snowden kan niet uitgeleverd worden omdat hij onschendbaar is binnen de muren van het consulaat ondat de wetten en regels daar gelden van het betreffende land.
en aangezien nederland en amerika goede banden hebben met elkaar zullen ze jou zeker helpen en volgens mij is er in jou situatie nog een uitzondering op de regel, er is een tijdelijk visum voor overlijden en emergencies. Welke dit is en hoe het werkt geen idee usinsider zou dit wieweet kunnen weten.

Ik kan er geheel naast zitten, dus hou me er niet aanvast

Gr rob
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Goede raad is er al snel gegeven, die verwijzing naar Homeland 'Security'.

Maar de Nederlandse vertegenwoordigers in het buitenland zijn blijkbaar (weer eens) niet erg behulpzaam gebleken, geen geduldige uitleg, weinig morele steun, zo te lezen. Je kan blijkbaar beter hier in de VS in de gevangenis zitten, dan komt een Nederlandse vertegenwoordiger langs om te zien of je goed behandeld wordt en krijg je een $30 in de maand op je gevangenisrekening gestort.

Hoop dat de beginner van dit onderwerp eruit komt. En: in dit geval lijkt het mij nuttig om de GLTB kant niet te vergeten. Immers, als het holebi huwelijk eerder erkend was, en de beginner van dit onderwerp van de nu wel geldende regeling gebruikt had kunnen maken, zou de situatie een stuk minder naar geweest zijn.

In ieder geval sterkte. En als je geen geld hebt voor een advocaat, ga dan eens langs bij een GLBT groep, of een groep die vluchtelingen/ongedocumenteerden helpt. Er IS hulp beschikbaar!
Laatst gewijzigd door Bennogr op 07 mei 2015, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

rob31 schreef: Ik kan er geheel naast zitten, dus hou me er niet aanvast
We houden je niet vast.
Is je route hier vastgelegd en gesanctioneerd ?
Verblijf je wel in de erkende National Park's hondenhokken ?
De auto wel op de correcte wijze gehuurd ?

Het maakt ook niet uit of je er naast zit.
Anderen stellen zich die vraag ook niet.
We houden je niet vast
Stuur mij een PB !
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Lijkt me een beetje ongepast, hier grapjes zitten te maken en vakantiewandelingen te bespreken.

Volgens mij is het een bijzonder naar verhaal: verloofd, geen huwelijk kunnen aangaan (tenminste een tijdje geleden), weinig hulp van het Nederlandse consulaat. En dan geen wettelijke status hebben in de VS.

Plus: de beginner van het onderwerp leeft nog, "grapjes" over het repatrieren van overledenen heeft hier niets mee te maken.

De echte hulp is in ieder geval al gegeven, ga met hulp van een organisatie die met ongedocumenteerden werkt naar DHS en eis (!) hulp van de Nederlandse vertegenwoordiging. Daar zijn ze immers (onder meer) voor.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Asiel aanvragen bij een Ned. Consulaire vestiging lijkt me niet mogelijk - zo het al een idee is.
Zij heeft kontakt opgenomen met een Ned. Consulaat - en te horen gekregen dat men niet wil helpen.
Ze komt niet eens binnen want daarvoor moet je een bevestigde afspraak hebben.

Ook voor een tijdelijk aspoort moet je in het land waarin je dat aanvraagt, in legale status zijn.
Ieder die ooit een paspoort heeft vernieuwd in de US weet dat daarvoor een Groene Kaart of ander geldig visum is vereist.

Ik ben wel geschokt hoe weinig hulp vraagsteller heeft gekregen van het Ned. Consulaat !

Ze kan in de plaats waar ze woont proberen een immigratie advokaat te vinden die haar voor gereduceerd tarief wil adviseren.
Misschien is er waar ze woont een free legal clinic voor immigrate problemen.
FL heeft illegale immigranten, daar zijn organisaties voor. Misschien kunnen die haar enigszins op weg helpen.
Ze kan ook kontakt opnemen met de Ned. Ambassade in Washington, en daar om hulp vragen.

EDIT: ze MOET kontakt opnemen met de Ned.Amb. in Washington. Ik sluit me helemaal aan bij Benno's opm. hieromtrent.
Nederlanders in den vreemde die in de problemen zijn gekomen helpen, is een van de taken van de ambassade !!!
Vraag niet om hulp, EIS de hulp waar je als Ned. staatsburger recht op hebt !

Wat ik nog vergat te zeggen: mijn condoleances aan jou.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 mei 2015, 23:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer