Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NYC bezoek aan Harlem
NYC bezoek aan Harlem
Mijn vriendin en ik willen in Harlem een dagje bezoeken. Gospel en een wandelroute door Harlem.
Wat raden jullie aan? Zelf of is het verstandiger om via een tour te doen.
Harlem is opgeknapt, maar is het (al) veilig om er als toerist rond te lopen?
Wat raden jullie aan? Zelf of is het verstandiger om via een tour te doen.
Harlem is opgeknapt, maar is het (al) veilig om er als toerist rond te lopen?
-
- Amerika-expert
Re: NYC bezoek aan Harlem
Ik zou een toer nemen. Niet omdat het veiliger zou zijn, maar omdat alles wat verder uit elkaar ligt en wat onoverzichtelijker is voor de wat onervaren bezoeker dan de bekende rechte straatjes van Manhattan. Plus je kunt na die eerste keer altijd teruggaan, bijvoorbeeld naar plaatsen als restaurants, jazz clubs, enz.) Vraag je gids om suggesties, hij/zij is een bron van goede en betrouwbare en de jongste informatie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Probeer het Anders eens via een New York Greeter, deze kun je ook voor Harlem aanvragen.
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
Overdag is Harlem al jaren gewoon een buurt als alle andere op Manhattan: superdruk, files, toeterende taxi's, groepen kinderen die van en naar school lopen, mensen met boodschappentassen, straatverkopers. Niks om je zorgen over te maken. Net als in elke woonwijk ter wereld zou ik niet rondzwaaien met sieraden en camera's en zeker niet 's avonds de toerist gaan uithangen, maar dat heeft niks met Harlem op zich te maken.
Een rondleiding (mits in een niet te grote groep) is altijd leuk, je hoort net wat meer dan je in de boeken leest. Maar wij hebben er meermaals zelf middagenlang rondgedwaald. Op zondag is het helemaal feest, als je tussen al die mooi aangeklede mensen die net uit de kerk komen gaat lunchen.
Een rondleiding (mits in een niet te grote groep) is altijd leuk, je hoort net wat meer dan je in de boeken leest. Maar wij hebben er meermaals zelf middagenlang rondgedwaald. Op zondag is het helemaal feest, als je tussen al die mooi aangeklede mensen die net uit de kerk komen gaat lunchen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- meyem
- Amerika-expert
ik ben er ook wel eens savonds terechtgekomen, nadat ik te vroeg uit de bus van La Guardia was gestopt ... ik wilde op een subway overstappen. Ook dan is het nog prima te doen om op 125 street te lopen.
Maar ik ben het met Bennogr eens, ik begin tours steeds meer te waarderen, je leert veel en je ziet waar je nog eens naar terug wilt ... Een Greeter is ook een goede optie, maar je hoort pas vlak van tevoren of het gaat lukken er een te krijgen, en voor welke buurt ....
Maar ik ben het met Bennogr eens, ik begin tours steeds meer te waarderen, je leert veel en je ziet waar je nog eens naar terug wilt ... Een Greeter is ook een goede optie, maar je hoort pas vlak van tevoren of het gaat lukken er een te krijgen, en voor welke buurt ....
Een paar jaar gelden hebben we met de HOHO bus door Harlem gereden om vervolgens daar direct de hele middag te blijven..Met de Bus en een daarop goede gids hoor&zie je veel om vervolgens ergens meer tijd aan te kunnen besteden. Ik weet niet meer precies waar maar ter hoogte van de 125e straat hebben we sneakers gepast in een "typische" sneakerstore. Wij waren met zijn 4'n de enige toeristen in die winkel..dat is downtown op broadway wel anders:)
Ik zou Benno's advies overnemen:)
Ik zou Benno's advies overnemen:)
Grote Amerika fan
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hoi, Wij zijn net terug uit NY en hebben een week gelogeerd via een airbnb in W 129th Street (Harlem dus). Was een zeer leuke tijd, we (2 meiden van 28 en 55) hebben zich er geen moment onveilig gevoeld, de buurt ziet er erg leuk uit, 125th street is erg druk maar erg gezellig met allerlei kraampjes en de buurt is duidelijk ge-upgrade, en eveneens lkkr uit eten geweest, een aanrader is dan ook Maison Harlem op de hoek van W 127th street (direct vanuit de subway) en Sylvia's. hier zou Bill Clinton nog hebben gegeten of zijn geweest. Erg leuke tijd gehad. Blijft een super stad.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
- meyem
- Amerika-expert
Dat was vast een moeder-dochter trip?
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ha Meyem, leuk! dat waren er meer die dat dachten, allebei donker wat haarkleur betreft, maar dat was het toch echt niet. Zij: Kate komt uit Zwitserland en ik dus uit Holland. Gaf iig erg leuke gesprekken. Kennen elkaar van een cursus in San Diego in 2011.
ps zou het een leuke (stief)- dochter vinden, heb in het echt 2 zonen en heb ondertussen (dankzij haar) wel leuk app contact met haar schoonvader in Zwitserland, maar dat Zwitsers/Duits is nog niet zo gemakkelijk
ps zou het een leuke (stief)- dochter vinden, heb in het echt 2 zonen en heb ondertussen (dankzij haar) wel leuk app contact met haar schoonvader in Zwitserland, maar dat Zwitsers/Duits is nog niet zo gemakkelijk

1982 Florida
- meyem
- Amerika-expert

o ja, leuk, dat had je ergens in een ander draadje verteld .....
fijn dat het zo goed bevallen is (en leuk ook, daardoor contact met haar schoonvader ... Dat Zwitsers Duits vind ik ook behoorlijk pittig .... maar voor ons zeker niet ondoenbaar

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij logeren sinds vrijdag in Harlem (appartement gehuurd via Airbnb), heel leuke buurt, zitten op de grens van Black en Spanish. Deze ochtend naar een gospelmis geweest, een echte aanrader, duurt anderhalf uur, maar geen moment verveling, zingen, dansen, mekaar omarmen, mekaars handen vastnemen, tussendoor "preek" van de "pastoor", met veel passie en vuur en handengeklap. Ik blijf hier nog enkele weken en ga zeker volgende zondag terug!
- meyem
- Amerika-expert
okay ... helemaaaal niet jaloers, hoor ...bobbieke schreef: Ik blijf hier nog enkele weken en ga zeker volgende zondag terug!
welk BNB adres is het, als ik vragen mag?
-
- Amerika-ontdekker
Zolang ik hier logeer, geef ik niet graag mijn adres. 't Is in de buurt van het Marcus Garvey park. 2de verdiep, ruime living met heel goed uitgeruste keuken, 2 aparte slaapkamers, veel bergruimte, TV met enorm veel muziekposten en Netflix. Ook grote voorraden van bv toiletpapier, keukenrol, dozen zakdoekjes enz. Verhuurster woont hier zelf met haar gezin (op gelijkvloers en 1e verd) en is enorm sympathiek, ik kan voor al mijn vragen bij haar terecht. Ik zou hier kunnen blijven 

- meyem
- Amerika-expert
ja,, dat begrijp ik wel .... dat je het adres (nog) niet wilt vermelden en dat je er zou kunnen blijven ...
misschien wil je het na je vakantie PM-en? Zit je daar alleen?
geniet er maar van!
misschien wil je het na je vakantie PM-en? Zit je daar alleen?
geniet er maar van!
-
- Amerika-ontdekker
Nadien geen probleem! Momenteel is mijn man er nog bij, hij vertrekt eind van deze week, ik blijf dan 2 weken alleen, dan komen mijn jongste dochter en mijn zus mij 2 weken gezelschap houden. Mijn wens voor mijn 60ste verjaardag was om een poosje alleen in NYC te kunnen wonen, echtgenoot had er alle begrip voor en gunde mij dit reisje 

- meyem
- Amerika-expert
Klinkt heerlijk!
Wat ik ontzettend leuk vond om te doen, was gebruik maken van de zondagavondkorting hier
1 uur balletjes slaan met een heerlijk uitzicht, voor maar 25$
Wat ik ontzettend leuk vond om te doen, was gebruik maken van de zondagavondkorting hier
1 uur balletjes slaan met een heerlijk uitzicht, voor maar 25$

-
- Amerika-newbie
Kun je vertellen waar je het beste heen kan voor een gospelkerkdienst? Waar ben jijzelf geweest? Geen toerismemachine?bobbieke schreef:Wij logeren sinds vrijdag in Harlem (appartement gehuurd via Airbnb), heel leuke buurt, zitten op de grens van Black en Spanish. Deze ochtend naar een gospelmis geweest, een echte aanrader, duurt anderhalf uur, maar geen moment verveling, zingen, dansen, mekaar omarmen, mekaars handen vastnemen, tussendoor "preek" van de "pastoor", met veel passie en vuur en handengeklap. Ik blijf hier nog enkele weken en ga zeker volgende zondag terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2084 Weergaves
-
Laatste bericht door Nathalie21
-
- 6 Reacties