Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Samen visum aangevraagd, slechts een paspoort terug ontvangen
-
DonQuichot
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Samen visum aangevraagd, slechts een paspoort terug ontvangen
Afgelopen woensdag hebben mijn vrouw en ik bij het consulaat samen onze visum aanvraag afgerond (L2 voor mijn vrouw, en L1A voor mij). Vrijdag kreeg ik bericht dat er een pakketje vanuit het consulaat was verzonden, en eerder vandaag kwam dit pakje aan. Gek genoeg zat hier alleen mijn paspoort (inc visum) in en was het paspoort van mijn vrouw nergens te bekennen. Aangezien we Donderdag aanstaande moeten vertrekken is dit een onaangename verrassing. Mijn vraag is dan ook of dit vaker voorkomt en dus normaal is, of dat er wel eens iets fout kan zijn gegaan (en mijn vrouw mogelijkerwijs donderdag dus niet met mij kan afreizen).
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Samen visum aangevraagd, slechts een paspoort terug ontvangen
Dat is het nadeel van alles zo kantje boordje te plannen.
Misschien volgt haar pakketje nog op maandag?
In ieder geval kan je nu weinig doen. Maandag contact opnemen met het consulaat, en informeren hoe het zit. In het ergste geval zal je nog over-en-weer naar daar moeten rijden om haar paspoort op te halen.
In ieder geval kan je nu weinig doen. Maandag contact opnemen met het consulaat, en informeren hoe het zit. In het ergste geval zal je nog over-en-weer naar daar moeten rijden om haar paspoort op te halen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
het gaat om 2 soorten visa begrijp ik? Dan zou het me niet verbazen dat de aanvragen 2 verschillende routes volgen en de documenten bij gevolg in aparte enveloppes bij jullie thuis bezorgd worden ....
Het is eigenlijk maar 1 soort visum, L2 is het visum voor de echtgeno(o)t(e) van de L1 visumhouder. Heb je per paspoort een aparte envelop moeten aanleveren? Want als ze apart verzonden worden kan er best eentje in de post vertraagd zijn. Maandag even bellen en navragen, als je pas donderdag vertrekt zal het nog wel goed komen, desnoods inderdaad zelf gaan ophalen.
Terug in Texas!
Vraagje: wordt tegenwoordig alles opgestuurd ?
Ik heb in het verleden altijd mijn pas plus visum opgehaald op het Consulaat. Is dat niet meer mogelijk ?
Ik heb in het verleden altijd mijn pas plus visum opgehaald op het Consulaat. Is dat niet meer mogelijk ?
-
StefanieNYC
- Amerika-newbie
Bij ons (J-1 en J-2 visa) werden de pakketjes ook apart opgestuurd. Je krijgt voor elk pakketje ook een aparte e-mail met bevestiging van verzending inclusief track & trace code. Onze visa kwamen gelukkig wel gelijktijdig (een dag voor vertrek
) aan.
Omdat het bij ons zo kortdag was, hadden we de visa ook graag willen ophalen. Dat mag alleen niet meer in Amsterdam (http://amsterdam.usconsulate.gov/iv_issuance.html ; informatie is voor immigrant visa, maar geldt naar mijn weten voor alle visa).
Omdat het bij ons zo kortdag was, hadden we de visa ook graag willen ophalen. Dat mag alleen niet meer in Amsterdam (http://amsterdam.usconsulate.gov/iv_issuance.html ; informatie is voor immigrant visa, maar geldt naar mijn weten voor alle visa).
-
DonQuichot
- Amerika-ontdekker
Allen dank voor de reacties
Geloof me, het was ook niet mijn idee om alles zo scherp te plannen. Helaas kon het op dit moment niet anders ivm werkgerelateerde zaken.kastelke schreef:Dat is het nadeel van alles zo kantje boordje te plannen.
Je hoeft tegenwoordig niet meer zelf een envelop mee te nemen (bij mijn eerdere US visum moest dit nog wel), het consulaat zorgt zelf voor verpakking en verzending (via Post NL + track en trace)hemmie schreef:Het is eigenlijk maar 1 soort visum, L2 is het visum voor de echtgeno(o)t(e) van de L1 visumhouder. Heb je per paspoort een aparte envelop moeten aanleveren? Want als ze apart verzonden worden kan er best eentje in de post vertraagd zijn. Maandag even bellen en navragen, als je pas donderdag vertrekt zal het nog wel goed komen, desnoods inderdaad zelf gaan ophalen.
Ophalen is helaas geen mogelijkheid, althans niet via de normale procedure. Wellicht bij dringende gevallen waarbij ze een uitzondering willen maken.USInsider schreef:Vraagje: wordt tegenwoordig alles opgestuurd ?
In dat geval klopt het wel, we hebben ook pas een track-and-trace link gehad. Dus wellicht krijgen we de volgende aanstaande maandag. Desalniettemin zal ik maandag maar even naar het consulaat bellen.StefanieNYC schreef:Bij ons (J-1 en J-2 visa) werden de pakketjes ook apart opgestuurd. Je krijgt voor elk pakketje ook een aparte e-mail met bevestiging van verzending inclusief track & trace code. Onze visa kwamen gelukkig wel gelijktijdig (een dag voor vertrek) aan.
Heb je wel bevestiging dat het L-2 visum is afgegeven ?
Misschien even checken op:
https://ceac.state.gov/CEACStatTracker/ ... spx?App=IV
Maar indien er problemen waren, zou denk ik toch kontakt opgenomen zijn inmiddels met de advocaat die de procedure heeft gedaan.
Indien je maandag nog niets hebt ontvangen, zou ik de betreffende advokaat even waarschuwen.
Vervelende sitatie - alsof je nog niet genoeg ballen in de lucht moet houden ! vanwege komend vertrek enz.
Veel sterkte !
Misschien even checken op:
https://ceac.state.gov/CEACStatTracker/ ... spx?App=IV
Maar indien er problemen waren, zou denk ik toch kontakt opgenomen zijn inmiddels met de advocaat die de procedure heeft gedaan.
Indien je maandag nog niets hebt ontvangen, zou ik de betreffende advokaat even waarschuwen.
Vervelende sitatie - alsof je nog niet genoeg ballen in de lucht moet houden ! vanwege komend vertrek enz.
Veel sterkte !
-
DonQuichot
- Amerika-ontdekker
In het gesprek met de consul is zowel de L1A als de L2 bevestigd. Wanneer ik op de site kijk die je aangeeft staat bij ons beide "Issued", dus ik verwacht geen problemen (waarbij ik er even vanuit ga dat er na "issued" geen andere onverwachte statussen meer kunnen komen). Ik wacht denk ik de maandag nog even af en wanneer we einde dag geen email van het consulaat hebben zoek ik even contact.
- bedeve
- Amerika-expert
Welke email?DonQuichot schreef: Ik wacht denk ik de maandag nog even af en wanneer we einde dag geen email van het consulaat hebben zoek ik even contact.
En de post met paspoort komt nu op z'n vroegst dinsdag.
Maandag is er geen postbezorging.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Is post of pakjespost dan afgeschaft op maandag in Ned. ?
Ik kan niet ontdekken wat voor feestdag het as. maandag is ?
Of is het die dag de jaarlijks Internationale Post-Bezorgers Rustdag ?
Ik kan niet ontdekken wat voor feestdag het as. maandag is ?
Of is het die dag de jaarlijks Internationale Post-Bezorgers Rustdag ?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
de email met het Track and Trace nummer ...
ja, ik dacht ook steeds ... er is smaandags geen postbestelling meer .... of geldt dat niet voor pakketpost?
Wanneer had je het nummer van jouw bestelling in je mail?
ja, ik dacht ook steeds ... er is smaandags geen postbestelling meer .... of geldt dat niet voor pakketpost?
Wanneer had je het nummer van jouw bestelling in je mail?
Soms bekruipt me een gevoel dat ik toch te lang weg ben....
@USInsider: ik ook! Maar voor de volledigheid:
http://www.postnl.nl/klantenservice/bez ... bezorging/
http://www.postnl.nl/klantenservice/bez ... bezorging/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
DonQuichot
- Amerika-ontdekker
De email met de track en trace code vanuit het consulaat. Ik verwacht ook maandag het pakket niet, maar wanneer we maandag ten minste de track en trace ontvangen zouden we het pasport dinsdag mogen verwachten.bedeve schreef:Welke email?DonQuichot schreef: Ik wacht denk ik de maandag nog even af en wanneer we einde dag geen email van het consulaat hebben zoek ik even contact.
En de post met paspoort komt nu op z'n vroegst dinsdag.
Maandag is er geen postbezorging.
Pakketpost zou in theorie wel nog op maandag binnen kunnen komen, maar dan hadden ze het zaterdag moeten versturen. Ik ga er maar even vanuit dat het consulaat niet op zaterdag werkt
-
DonQuichot
- Amerika-ontdekker
Ter update. Mijn paniek was voor niks. Vandaag keurig bericht dat het paspoort van mijn vrouw morgen binnen komt. Zo zie je dat zo'n emigratie toch redelijk wat impact op je geestelijke gesteldheid heeft
. Dank allen voor het meedenken.
Gefeliciteerd !
Voor momenten: een goede reis naar de US, en sterkte met de verhuizing !
Voor momenten: een goede reis naar de US, en sterkte met de verhuizing !
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 apr 2015, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht