Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Redondo Beach
-
linda4321
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Redondo Beach
Goedenavond!
Komende zomer gaan wij naar het Zuid-Westen en eindigen 4 nachten in LA/Redondo Beach (Best Western). Recensies zijn ok voor dit hotel maar ik ga toch twijfelen over de plek. Toch wel een stuk rijden naar de bekende bezienswaardigheden.. Ik ben wel erg tevreden over de reisorganisatie die rekening heeft gehouden met ons budget en wensen uiteraard, waaronder een relaxte plek om de laatste 4 nachten dan door te brengen en e.e.a te bezoeken. Dichtbij strand. Ik kan het hotel nog omboeken en heb zelf ook nog gekeken. Wij zijn een gezin met 2 meiden van 20, 17 en een jongen van 10 jaar. Alternatief, maar wel stukken duurder is Double tree by Hilton West-Side bijvoorbeeld, of misschien toch richting Hollywood gaan? We willen wel graag een zwembad bij het hotel, vooral voor onze dynamische zoon die dan even zijn ei kwijt kan.
Heeft iemand ervaring met Redondo Beach als uitvalsbasis? En eventueel advies om toch een stuk te verplaatsen richting LAX of Culver? kost ons zo 600 euro meer voor 5 personen voor 4 nachten, is dit de moeite? Alvast hartelijk dank voor jullie tips!
Groet, Linda
Komende zomer gaan wij naar het Zuid-Westen en eindigen 4 nachten in LA/Redondo Beach (Best Western). Recensies zijn ok voor dit hotel maar ik ga toch twijfelen over de plek. Toch wel een stuk rijden naar de bekende bezienswaardigheden.. Ik ben wel erg tevreden over de reisorganisatie die rekening heeft gehouden met ons budget en wensen uiteraard, waaronder een relaxte plek om de laatste 4 nachten dan door te brengen en e.e.a te bezoeken. Dichtbij strand. Ik kan het hotel nog omboeken en heb zelf ook nog gekeken. Wij zijn een gezin met 2 meiden van 20, 17 en een jongen van 10 jaar. Alternatief, maar wel stukken duurder is Double tree by Hilton West-Side bijvoorbeeld, of misschien toch richting Hollywood gaan? We willen wel graag een zwembad bij het hotel, vooral voor onze dynamische zoon die dan even zijn ei kwijt kan.
Heeft iemand ervaring met Redondo Beach als uitvalsbasis? En eventueel advies om toch een stuk te verplaatsen richting LAX of Culver? kost ons zo 600 euro meer voor 5 personen voor 4 nachten, is dit de moeite? Alvast hartelijk dank voor jullie tips!
Groet, Linda
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Redondo Beach
Die doubletree die je noemt ligt midden tussen allerlei snelwegen. Redondo Beach ligt op zeker een uur rijden zonder files van Hollywood. Met files, waar zeker kansop is in LA kan er zo een uur bij komen. Kun je het niet splitsen? 2 nachten wat in het noorden van LA of bij Santa Monica en 2 nachten Redondo?
-
biebyip
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zaten in Redondo. In een Airbnb, met 2 pubers van 15 en 12. Het is een relaxte beachstad maar... de afstand met LA is behoorlijk. De eerste dag hebben we er 2 1/2 uur over gedaan om van downtown LA in Redondo te komen. Natuurlijk, als we ons bedacht hadden dat we de carpoolstrook konden nemen had het iets sneller gekund, maar niet heel veel.
Gelijkertijd: de volgende dag kostte het ons maar een klein uur naar North HOllywood. Ook op de terugweg, ook rond 6 uur. Je kunt er prima 's avonds over de pier lopen, parkeren in de straat achter het strand is al gratis en blijkbaar is er een fietspad dat in Redondo start en pas in Venice eindigt. Omdat je meer nachten hebt, vind ik het voorstel van PSVWally om te splitsen wel een erg slimme.
Gelijkertijd: de volgende dag kostte het ons maar een klein uur naar North HOllywood. Ook op de terugweg, ook rond 6 uur. Je kunt er prima 's avonds over de pier lopen, parkeren in de straat achter het strand is al gratis en blijkbaar is er een fietspad dat in Redondo start en pas in Venice eindigt. Omdat je meer nachten hebt, vind ik het voorstel van PSVWally om te splitsen wel een erg slimme.
-
Kurt10
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ja ik zou zoals Paul reeds gezegd heeft ook splitsen. Want ik vond de files in en rond LA dramatisch.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vond de files op zich wel meevallen (maar ik rij dan ook zo weinig mogelijk over de snelwegen).
Het hangt er ook wel een beetje vanaf waar je vandaan komt en wat je plannen in LA zijn. Kom je van de kustweg of kom je van het oosten en hoe laat kom je aan in LA?
Ik zou kijken of je bv niet 2 nachten in Santa Monica kunt zitten, of in de Orchids Suites in Hollywood. Dan kun je vanuit daar de highlights van LA doen. En dan daarna nog 2 nachten Redondo voor wat strand en boulevard plezier. Redondo ligt redelijk tov LAX namelijk.
Het hangt er ook wel een beetje vanaf waar je vandaan komt en wat je plannen in LA zijn. Kom je van de kustweg of kom je van het oosten en hoe laat kom je aan in LA?
Ik zou kijken of je bv niet 2 nachten in Santa Monica kunt zitten, of in de Orchids Suites in Hollywood. Dan kun je vanuit daar de highlights van LA doen. En dan daarna nog 2 nachten Redondo voor wat strand en boulevard plezier. Redondo ligt redelijk tov LAX namelijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ook wel eens op meerdere locaties overnacht. Het hangt er zoals gezegd ook vanaf wat je allemaal wilt doen.
Voor het strand zou je ook wat noordelijker kunnen zitten (Marina del Rey, Santa Monica), dan zit je beter ten opzichte van Hollywood. Of doe een paar nachten Orchid Suites. Wij zaten daar in 2006 en 2008.
Vanuit Marina del Rey ben je in 10 minuten bij LAX. Zie daarvoor ons 2008- en 2011- en 2011/2012-verslag.
Marianne
Voor het strand zou je ook wat noordelijker kunnen zitten (Marina del Rey, Santa Monica), dan zit je beter ten opzichte van Hollywood. Of doe een paar nachten Orchid Suites. Wij zaten daar in 2006 en 2008.
Vanuit Marina del Rey ben je in 10 minuten bij LAX. Zie daarvoor ons 2008- en 2011- en 2011/2012-verslag.
Marianne
- Max Kool
- Amerikakenner
Je zou ook kunnen overwegen om twee dagen te overnacthen in Studio City. Meteen in de buurt van Griffith Park.
LA, LA, LA....
Beste
Wij hebben vorig jaar 2 nachten in het BW in Redondo geslapen.
prima hotel met een prima ontbijt.
onze kids (14 en 12 toen) hebben veel gezwommen en waren meestal de enige.
parkeren bij het hotel is geen probleem.
dan de reis naar LA.
Hier moet je inderdaad wel even de tijd voor nemen.
Wij zijn telkens ongeveer 1 uur onderweg geweest.
Splitsen is een goede optie alleen moet je dan toch weer keer alles oppakken.
succes.
Wij hebben vorig jaar 2 nachten in het BW in Redondo geslapen.
prima hotel met een prima ontbijt.
onze kids (14 en 12 toen) hebben veel gezwommen en waren meestal de enige.
parkeren bij het hotel is geen probleem.
dan de reis naar LA.
Hier moet je inderdaad wel even de tijd voor nemen.
Wij zijn telkens ongeveer 1 uur onderweg geweest.
Splitsen is een goede optie alleen moet je dan toch weer keer alles oppakken.
succes.
-
linda4321
- Amerika-ontdekker
Het liefst zit ik natuurlijk bij Marina del Rey of St Monica maar het prijsverschil is enorm! De 4 nachten zijn aan het einde van de reis vanuit Kingman. We kunnen via de organisatie wel omboeken (Beleef Amerika) maar heel veel mogelijkheden zijn er nu niet meer. We hebben inderdaad Best Western Plus Redondo Beach geboekt nu, beetje relaxte ligging zo aan het einde van een lange roadtrip.
Splitsen is misschien nog een oplossing, heb ik zelf wel aan gedacht, maar 4 nachten op 1 plek is ook wel lekker zo aan het einde.. Maar de reistijden naar de bezienswaardigheden zijn dan wel jammer, of goed letten op de tijden wanneer je dus vertrekt. 1 uur vind ik nog acceptabel maar 2 1/2 uur voelt niet meer als vakantie!
Bedankt voor het meedenken!!
Splitsen is misschien nog een oplossing, heb ik zelf wel aan gedacht, maar 4 nachten op 1 plek is ook wel lekker zo aan het einde.. Maar de reistijden naar de bezienswaardigheden zijn dan wel jammer, of goed letten op de tijden wanneer je dus vertrekt. 1 uur vind ik nog acceptabel maar 2 1/2 uur voelt niet meer als vakantie!
Bedankt voor het meedenken!!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat betaal je voor die nachten? En welke alternatieven biedt de reisorganisatie (en welke zijn dat)?
Een prijsverschil van 600 euro voor 4 nachten is zo groot, dat ik het een beetje ongeloofwaardig vind, eerlijk gezegd. Op welke data zullen jullie daar verblijven? Dan kunnen de forumleden even meekijken, en misschien zelfs leuke alternatieven aandragen.
Sta je open voor het zelf boeken van die nachten? Wij hebben in LA weleens een appartementje met tuin gehuurd. Heerlijk was dat. Er zijn genoeg websites die dergelijke accomodaties aanbieden.
Een prijsverschil van 600 euro voor 4 nachten is zo groot, dat ik het een beetje ongeloofwaardig vind, eerlijk gezegd. Op welke data zullen jullie daar verblijven? Dan kunnen de forumleden even meekijken, en misschien zelfs leuke alternatieven aandragen.
Sta je open voor het zelf boeken van die nachten? Wij hebben in LA weleens een appartementje met tuin gehuurd. Heerlijk was dat. Er zijn genoeg websites die dergelijke accomodaties aanbieden.
- RiverCola
- Amerika-expert
Op Booking.com is het BW Plus in Redondo rond de 1200 euro voor 4 doordeweekse nachten in augustus. Op Booking heb je vooor 300 euro meer een heel eigen huisje met tuin in hartje Venice Beach: http://tiny.cc/zfcpvx En in Marina Del Rey zag ik meerdere hotels die onder of rond de prijs van de BW Plus in Redondo liggen.
Op Airbnb vind ik bijvoorbeeld in Venice Beach al meerdere opties voor het huren van een volledige cottage/appartement/huis met een maximum van 300 euro per nacht (excl Airbnb fee en evt verplichte schoonmaakkosten). Ik zag zelfs een cottage recht aan de Venice boardwalk. Ook in de richting van Pacific Palisades en omgegving Malibu enkele opties.
Santa Monica als verblijfplaats voor zon/zee/strand zou ik trouwens niet aanraden, het heeft toch veel meer een 'downtown' gevoel en het strand ter plaatse ademt ook meer stadsstrand uit dan de stranden van Venice Beach en Malibu.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om echt te gaan voor het zon/zee/strand gevoel en LA gewoon links laten liggen (of je bezoek aan die stad te beperken tot slechts 1 dag, dan maakt dat reizen voor die ene keer ook niet zo uit). Kies dan voor een nóg aantrekkelijkere beachtown dan Redondo Beach. Ietsje zuidelijker vind je Newport Beach en Laguna Beach. Echt hele leuke beachtowns met vooral in Newport echt veel te beleven en heerlijke stranden. De stranden in Laguna zijn ietsje mooier, met klifkusten achter de stranden, maar het stadje biedt iets minder activiteiten. Wij hebben vanuit LA ook een keer een dagtrip naar Laguna gemaakt en dat was echt prima te doen!
Op Airbnb vind ik bijvoorbeeld in Venice Beach al meerdere opties voor het huren van een volledige cottage/appartement/huis met een maximum van 300 euro per nacht (excl Airbnb fee en evt verplichte schoonmaakkosten). Ik zag zelfs een cottage recht aan de Venice boardwalk. Ook in de richting van Pacific Palisades en omgegving Malibu enkele opties.
Santa Monica als verblijfplaats voor zon/zee/strand zou ik trouwens niet aanraden, het heeft toch veel meer een 'downtown' gevoel en het strand ter plaatse ademt ook meer stadsstrand uit dan de stranden van Venice Beach en Malibu.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om echt te gaan voor het zon/zee/strand gevoel en LA gewoon links laten liggen (of je bezoek aan die stad te beperken tot slechts 1 dag, dan maakt dat reizen voor die ene keer ook niet zo uit). Kies dan voor een nóg aantrekkelijkere beachtown dan Redondo Beach. Ietsje zuidelijker vind je Newport Beach en Laguna Beach. Echt hele leuke beachtowns met vooral in Newport echt veel te beleven en heerlijke stranden. De stranden in Laguna zijn ietsje mooier, met klifkusten achter de stranden, maar het stadje biedt iets minder activiteiten. Wij hebben vanuit LA ook een keer een dagtrip naar Laguna gemaakt en dat was echt prima te doen!
-
linda4321
- Amerika-ontdekker
Wat fijn dit forum toch!
Ik heb zelf bij booking.com gekeken en het klopt wel dat de hotels een stuk duurder zijn in St Monica/Marina del Rey, Ik heb al geboekt bij Beleef Amerika, dus zal een ander hotel daar ook onder moeten brengen... Ben erg benieuwd welke hotels je dan gevonden hebt in Marina Del Rey, periode is 8 tm 12 augustus voor 5 personen, dit zijn dan 2 kamers. BW Plus Redondo betaal ik nu 1079,-- inclusief ontbijt.
Ik heb 2 grotere dochters en die willen heel graag de bekende bezienswaardigheden zien en een zoon van 10 die achtbaan verslaafd is...
Het reisbureau kwam vandaag met het idee om 1 nacht bij six flags te overnachten, is dezelfde afstand vanuit Kingman naar Redondo en daarna 3 nachten Redondo. Dan ga ik zelf een dag richting Hollywood (evt. met leuke tour, tips?
) en zelf 1 dagdeel richting St Monica.
Ik heb zelf bij booking.com gekeken en het klopt wel dat de hotels een stuk duurder zijn in St Monica/Marina del Rey, Ik heb al geboekt bij Beleef Amerika, dus zal een ander hotel daar ook onder moeten brengen... Ben erg benieuwd welke hotels je dan gevonden hebt in Marina Del Rey, periode is 8 tm 12 augustus voor 5 personen, dit zijn dan 2 kamers. BW Plus Redondo betaal ik nu 1079,-- inclusief ontbijt.
Ik heb 2 grotere dochters en die willen heel graag de bekende bezienswaardigheden zien en een zoon van 10 die achtbaan verslaafd is...
Het reisbureau kwam vandaag met het idee om 1 nacht bij six flags te overnachten, is dezelfde afstand vanuit Kingman naar Redondo en daarna 3 nachten Redondo. Dan ga ik zelf een dag richting Hollywood (evt. met leuke tour, tips?
- RiverCola
- Amerika-expert
Betekent dit dan dat je al een bedrag voor de reis hebt betaald, gebaseerd op het aanbod van hotels dat zij in hun 'pakket' hebben zitten? Want dan zou je misschien de afspraak met ze kunnen maken dat ze zelf een boeking maken voor jou bij het hotel van jouw keuze en jij de meerprijs aan hun doorbetaald. Dan heb je misschien wel de beschikking over een ruimer aanbod. Reisorganisaties bieden over het algemeen slechts een selectie van het totaalaanbod aan, maar zijn misschien wel bereidt om je op die manier te helpen.linda4321 schreef:Ik heb al geboekt bij Beleef Amerika, dus zal een ander hotel daar ook onder moeten brengen...
Pfoe, ik zie dat (vermoedelijk doordat het deels in het weekend valt) de prijzen dan wel redelijk hoog zijn en er bovendien al erg veel uitverkocht is
Ik heb ze niet gecheckt, maar wat ik tegenkom op booking zijn bijvoorbeeld:
- Venice Retreat (hartje Venice), €1571,- (dat is het huisje waarvan ik de link hierboven al plaatste)
- The Jolly Roger Hotel (Marina Del Rey), €1612,- (ligt niet bepaald aan het strand)
- Ramada Inn Marina Del Rey, €1597,-
Op expedia zie ik:
- Travellodge Santa Monica voor €1474,-
Als het reisbureau bereidt is voor je te boeken op websites als VRBO en Homeaway, dan heb je ook de keuze uit woningen die verhuurdt worden door particulieren. Dan is de kans echt veel groter dat je voor minder op een leuke plek kunt verblijven, en dan niet in een dertien-in-een-dozein-hotel maar in een echte woning.
-
linda4321
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor het meedenken RiverCola!
Bedragen liggen dan toch al minimaal euro 500 hoger, behalve Travellodge Santa Monica... Ik heb in oktober al geboekt, waarschijnlijk was er toen wel meer beschikbaar maar de reisorganisatie heeft wel een heel goede reis verder samengesteld binnen ons budget...
Bij Redondo Beach nabij strand is misschien toch zo slecht nog niet voor 3 nachten dan en dan 2 dagen wat heen en weer rijden...
Bedragen liggen dan toch al minimaal euro 500 hoger, behalve Travellodge Santa Monica... Ik heb in oktober al geboekt, waarschijnlijk was er toen wel meer beschikbaar maar de reisorganisatie heeft wel een heel goede reis verder samengesteld binnen ons budget...
Bij Redondo Beach nabij strand is misschien toch zo slecht nog niet voor 3 nachten dan en dan 2 dagen wat heen en weer rijden...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht