Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nancywittebols: is ook eerste keer: Co en Az

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Reis nancywittebols: is ook eerste keer: Co en Az

Bericht door nancywittebols »

Hallo allemaal,

eind mei vertrek ik terug naar de States. Oorspronkelijk was het de bedoeling om enkel Colorado te doen, maar na het verkrijgen van een permit voor de Coyote Buttes North, is mijn route enigszins gewijzigd. Daardoor gaat het gedeelte van de reis vóór de Coyote Buttes nogal vlug voor mij (datum permit was mijn derde keuze, maar ik klaag niet :wink: ). Tickets waren al geboekt voordien, daarom Denver - Denver.
Hier en daar heb ik het gevoel dat de route nog kan verbeterd worden. Alle hulp is dus welkom.
De nadruk ligt bij mij volledig op de natuur (steden zijn een noodzakelijk kwaad :lol: hebben we in België genoeg van ) en wandelen is daar, voor mij, de perfecte manier om die te beleven.

Dag 1: aankomst Denver + ophalen huurauto - hotel Denver - 15 km.
Dag 2: Devil's Head trail (9 km) + calhan Paint Mines - hotel in Manitou Springs - 305 km.
Dag 3: Garden of the Gods + Great Sand Dunes - camping GSD of indien volzet ergens in de buurt - 320 km.
Dag 4: Great Sand Dunes + Treasure Falls - hotel in Cortez - 350 km.
Dag 5: East rock Creek loop (12 km) trail (Canyon of the Ancients) - hotel in Page - 365 km.
Dag 6: Lower Antelope tour?? + ??? - Stateline campground - 75 km.
Dag 7: Coyote Buttes North - Stateline campground.
Dag 8: Yellow Rock of Buckskin Gulch - ? we zien wel - ?
Dag 9: Wiregrass Canyon trail of Bucktank draw en Birthday arch trail - hotel Page - ?
Dag 10: ? + rijden naar Farmington - hotel in Farmington - 365 km.
dag 11: Valley of Dreams + King of Wings (indien tijd) - Hotel Farmington - 210 km.
Dag 12: Via de San Juan skyway + Spud Lake trail + Lower Cascade en/of Box Canyon Falls Ouray - Black Canyon ot Gunnison campground south rim - 280 km.
Dag 13: BCotGunnison south rim - campground north rim - 180 km.
Dag14: BCotGunnison north rim + korte trail in Colorado N.M. - campground Colorado N.M. - 180 km.
Dag 15: Rattlesnake Canyon Arches - campground Colorado N.M. - ?
Dag 16: Devil's Canyon D3 trail (12 km) + korte trails in Colorado N.M. - Hotel in Grand junction - 40 km.
Dag 17: Loop Lower Monument Canyon to Independence & Wedding canyon (8km) - hotel in Grand Junction.
Dag 18: Rough Canyon en/of Mica Mine trail - hotel Grand Junction - 35 km.
Dag 19: Rifle Falls State Park + Rifle Arch trail - hotel Glenwood Springs - 190 km.
Dag 20:Hanging Lake trail+ ? - campground ergens nabij Aspen - 120 km.
Dag 21: Maroon Bells + Crater Lake trail - campground nabij aspen.
Dag 22: scenic drives en een paar stops op weg naar Rocky Mountains (via CO 24 W en CO 9 N) - hotel in Hot Sulphur Springs - 240 km.
Dag 23: ?
Dag 24: ?
Dag 25: ?
Dag 26 tot en met dag 28: Rocky mountain N.P.: scenic drive en verschillende wandelingen - campgrounds in het nationaal park - ?.
Dag 29: tot late namiddag nog in het park - hotel in Estes Park - 25 km.
Dag 30: Gem Lake trail + terugbrengen auto - hotel in Denver - 150 km.
Dag 31: vertrek naar Brussel.

Heb nog drie dagen ergens te vullen. Iemand een idee? Of twee? Weet niet of nog een paar dagen in de San Juan Mountains een goed idee is. Ben nog waarschijnlijk iets te vroeg daar in de streek om vele wandelingen te doen.
Ook nog een paar ideeën voor de streek rond Page zijn welkom: Upper antelope Canyon is, denk ik, niet echt iets voor mij wegens veel te druk (ben nog aan het twijfelen over de lower), Waterholes heb ik vorig jaar gedaan, Wahweap hoodoos en kajakken op Lake Powell ook. Paria movieset en de toadstools zijn ook al aan de beurt geweest, net zoals de south coyote buttes en White Pocket. Rainbow bridge de moeite?
Ook op dag 20 heb ik nog tijd over. Heeft iemand hier een voorstel?
Weet iemand een goede campground nabij Aspen (liefst first come-first served), want de hotels in Aspen zijn belachelijk duur (nog erger dan Page :evil: ).
Nabij Farmington heb ik reeds Bisti, De-Na-Zin, Ah-Sli-Sleh-Pah en de Burnham badlands bezocht.

Behalve de eerste en laatste nacht en 1 nacht op de camping in het Rocky Mountain N.P. kunnen alle hotels geannuleerd worden.

Alle ideeën zijn welkom. Leuke wandelingen of ander activiteiten (boottocht, fietstocht, paardrijden, een ranch waar je kunt deelnemen aan allerlei werktaken, oude lieflijke dorpjes...), mooie camping of een geweldig hotel, een heel goed restaurant, ....
Colorado is volledig nieuw voor mij, behalve Mesa Verde, waar ik vorig jaar 2 dagen spendeerde.

Dank bij voorbaat en laat maar komen ...
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Heb nog een paar dagen over, is ook eerste keer: Co en Az

Bericht door Nici »

In 2013 verbleven wij in de Stonebridge Inn in Snowmass Village (ergens rond de 100-110 dollar per nacht). Ligt vlakbij Aspen. En achter het hotel had je skiliften waarmee je naar boven kon (voor nog meer wandelingen!). Wij hadden daar helaas geen tijd voor ivm auto problemen .

Je eerste dagen vind ik erg veel rijden hoor (4 dagen meer dan 300 km), ik zou dat anders proberen in te plannen door meer rechtstreeks richting Page te rijden.

Yellow Rock zijn wij niet geweest, maar wel Buckskin Gulch en dat vonden wij erg leuk/mooi om te doen (zie ons verslag van 2012, dag 7).

En antilope canyon (zowel upper als lower) zijn erg toeristisch, maar wel errug mooi! Ik zou zeggen: doen!

Succes met plannen.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis nancywittebols: is ook eerste keer: Co en Az

Bericht door nancywittebols »

Nici schreef:Je eerste dagen vind ik erg veel rijden hoor (4 dagen meer dan 300 km), ik zou dat anders proberen in te plannen door meer rechtstreeks richting Page te rijden.
Ja, ik vind het ook veel, maar ik zie niet veel andere mogelijkheden. Wanneer ik op Google maps de route Denver-Page invul, dan is de kortste route via Grand Junction, maar die is qua reistijd niet veel korter en deze route doe ik deels later tijdens de reis ook. Had ook al gedacht om Great Sand Dunes weg te laten, zodat ik meer tijd zou hebben om te rijden. Dit omdat ik, voor mij persoonlijk dan, White Sands in New Mexico niet echt spectaculair vond (sorry voor diegenen die dit wel een mooi park vinden). Langs de andere kant vind ik de combinatie duinen met op de achtergrond de bergen wel tof.
Nici schreef:En antilope canyon (zowel upper als lower) zijn erg toeristisch, maar wel errug mooi! Ik zou zeggen: doen!
Misschien moet ik het toch doen. Ben er al jaren over aan het twijfelen en het wordt steeds meer toeristisch , beter nu dan nog een paar jaar wachten.
Het is niet altijd gemakkelijk om de afweging drukte tegenover schoonheid te maken.

Bedankt alleszins.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis nancywittebols: is ook eerste keer: Co en Az

Bericht door ingrid14 »

Als je er nog niet geweest bent, zou ik me niet laten afschrikken door de toeristen bij Antelope Canyon. Het is er zo mooi, moet je eigenlijk wel gezien hebben.

Rainbow Bridge vonden wij fantastisch. Heerlijke boottocht ernaar toe ook.
Toen wij in 2012 gegaan zijn, waren er nog 2 tours per dag (vm en nm) maar de laatste jaren doen ze nog maar 1 tour per dag (door de lage waterstand van Lake Powell moeten ze omrijden).
Dus als je deze wilt doen, zou je een dag langer in Page moeten blijven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer