Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alamo/National rechtszaak,wie kreeg ook een brief?
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Alamo/National rechtszaak,wie kreeg ook een brief?
Deze morgen stak er in onze brievenbus een brief van Enterprise Leasing Company waaronder Alamo en National Car rental behoren.
Het betreft hier een mededeling aan alle personen die tussen de periode 22 juli 2007 en 30 september 2009 een auto gehuurd hebben op een luchthaven in de staat Nevada. Als ik het goed begrijp gaat het hier over een rechtszaak tussen Enterprise en Lydia Lee en Caroline Bisonette over teveel aangerekende fees.Die rechtszaak is op 12 mei in Reno (nv) en dan beslist men of men de gedupeerden 5$ terugbetaald of een gratis huurdag geeft.
Het enige wat je hiervoor moet doen is je te registreren op de website van Rentalcars
Heeft er iemand van de forumleden deze brief ook toegestuurd gekregen en heb ik die brief ook goed begrepen? En zo ja ,gaan jullie je dan registreren?
alvast bedankt
Het betreft hier een mededeling aan alle personen die tussen de periode 22 juli 2007 en 30 september 2009 een auto gehuurd hebben op een luchthaven in de staat Nevada. Als ik het goed begrijp gaat het hier over een rechtszaak tussen Enterprise en Lydia Lee en Caroline Bisonette over teveel aangerekende fees.Die rechtszaak is op 12 mei in Reno (nv) en dan beslist men of men de gedupeerden 5$ terugbetaald of een gratis huurdag geeft.
Het enige wat je hiervoor moet doen is je te registreren op de website van Rentalcars
Heeft er iemand van de forumleden deze brief ook toegestuurd gekregen en heb ik die brief ook goed begrepen? En zo ja ,gaan jullie je dan registreren?
alvast bedankt
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Re: Alamo/National rechtszaak,wie kreeg ook een brief?
Al de tweede keer dat ik daar een brief over kreeg. Dacht eerst aan een bekeuring ofzo haha.
Ik ga er zelf verder geen enkele moeite voor doen....als het nou om een leuk bedrag ging...
Ik ga er zelf verder geen enkele moeite voor doen....als het nou om een leuk bedrag ging...
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik hoop dat de rechtszaak om wat meer dollars gaat dan die 5. 

Ik kreeg ook een brief. Het bedrag dat je terug krijgt wordt toch berekend op het totale bedrag van de autohuur, of heb ik dit verkeerd begrepen in de brief?
Geen idee hoeveel ik toen betaald heb voor de huur. Ik heb hier zelf ook geen gegevens meer over.
Geen idee hoeveel ik toen betaald heb voor de huur. Ik heb hier zelf ook geen gegevens meer over.
Gewoon doen - met de huidige ontwikkeling van de dollarkoers kan je tegen de tijd dat het mei is misschien wel hele leuke dingen doen met die 5 USD 

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ook al voor de 2e keer dergelijke brief gekregen.
Het gaat inderdaad om "minimum" 5 dollar.
De eerste keer heb ik alles ingevuld en heb ook een bedrag op de rekening gestort gekregen.
Nadat echter alle kosten en wisselkoersverschillen er van afgetrokken waren bleef er zo goed als niets meer van over.
Deze keer gaat hij dan ook de vuilbak in...
Het gaat inderdaad om "minimum" 5 dollar.
De eerste keer heb ik alles ingevuld en heb ook een bedrag op de rekening gestort gekregen.
Nadat echter alle kosten en wisselkoersverschillen er van afgetrokken waren bleef er zo goed als niets meer van over.
Deze keer gaat hij dan ook de vuilbak in...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Alamo/National settlement?
Krijgen vandaag een brief binnen afkomstig uit Alabama USA.
Blijkt dat we voor de huurwagen een concession recovery fee betaald hebben en dat dit onterecht was en zo zijn we quote: "eligible to get cash or a voucher for a free days rental from Alamo or National".
Verder in de brief staat er ook een uitleg over de concession recovery fee, meer bepaald dat ze geen recht hadden om dit te vragen en dat dit 10% van de rental rate bedraagt. Ik denk dat we toen zo'n €800 betaald hebben dus als die recovery fee onterecht is aangerekend komt dit neer op €80 te veel betaald!
Op die brief staat er ook een website en login nummer.
Als we hier op inloggen zien we dat we recht hebben op $5 compensatie of 1 voucher, 1 voucher komt (volgens de uitleg in de brief) neer op 1 dag autohuur in bijna alle huurwagen klassen.
Heeft er iemand om zo'n brief gehad? Dit is al reeds 6 jaar en nu plots een brief? Geurtje aan?
Note mod: Topics samengevoegd
Blijkt dat we voor de huurwagen een concession recovery fee betaald hebben en dat dit onterecht was en zo zijn we quote: "eligible to get cash or a voucher for a free days rental from Alamo or National".
Verder in de brief staat er ook een uitleg over de concession recovery fee, meer bepaald dat ze geen recht hadden om dit te vragen en dat dit 10% van de rental rate bedraagt. Ik denk dat we toen zo'n €800 betaald hebben dus als die recovery fee onterecht is aangerekend komt dit neer op €80 te veel betaald!
Op die brief staat er ook een website en login nummer.
Als we hier op inloggen zien we dat we recht hebben op $5 compensatie of 1 voucher, 1 voucher komt (volgens de uitleg in de brief) neer op 1 dag autohuur in bijna alle huurwagen klassen.
Heeft er iemand om zo'n brief gehad? Dit is al reeds 6 jaar en nu plots een brief? Geurtje aan?
Note mod: Topics samengevoegd
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bedankt voor jullie reacties maar nu ben ik zeker dat wij die brief ook gaan negeren. Ik vroeg mij alleen maar af of er nog mensen een gelijkaardige brief gekregen hadden en dat is dus inderdaad het geval. En ja , 5$ is al die moeite niet waard
Vandaag ook een brief gehad. Ik heb gekozen voor de voucher. Ben benieuwd. Misschien kunnen naast onze camper nog een dagje een auto huren met die voucher.
- tineke57
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij kregen gisteren ook zo'n brief. Heb op de vermelde site ingelogd met het registration number en voor ons zou het gaan om een cheque van $21.58 of 2 vouchers maar
"*Each voucher entitles you to free time and mileage charges for one rental day on the rental of an economy, compact, intermediate, standard, or full-size vehicle from Alamo or National in the United States. If you receive more than one voucher, vouchers may be combined and will be applied to the first day (days) charges of the rental if the number of rental days exceeds the number of vouchers. Normal rental qualifications will apply."
die moeten gebruikt worden voor de eerste dag/en van de huur. Hoe gaat dat dan bij de huur van de wagen? Vanaf wanneer moet je die dan huren? Ook over het type wagen heb ik vragen. In 2007 was onze eerste reis naar het zuidwesten en hebben we gewoon een fullsize car gehuurd. Vanaf 2008 huren wij steeds een midsize SUV en hiervoor gelden deze vouchers niet, vrees ik. Heb ook geen idee wat we moeten doen. Neem je het geldbedrag dan schiet er zowiezo bijna niets over. Misschien maar gewoon negeren?
"*Each voucher entitles you to free time and mileage charges for one rental day on the rental of an economy, compact, intermediate, standard, or full-size vehicle from Alamo or National in the United States. If you receive more than one voucher, vouchers may be combined and will be applied to the first day (days) charges of the rental if the number of rental days exceeds the number of vouchers. Normal rental qualifications will apply."
die moeten gebruikt worden voor de eerste dag/en van de huur. Hoe gaat dat dan bij de huur van de wagen? Vanaf wanneer moet je die dan huren? Ook over het type wagen heb ik vragen. In 2007 was onze eerste reis naar het zuidwesten en hebben we gewoon een fullsize car gehuurd. Vanaf 2008 huren wij steeds een midsize SUV en hiervoor gelden deze vouchers niet, vrees ik. Heb ook geen idee wat we moeten doen. Neem je het geldbedrag dan schiet er zowiezo bijna niets over. Misschien maar gewoon negeren?
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
- Bushmaster
- Amerika-expert
hier ook een brief, 5 dollar of 1 dag autohuur
En die voucher is dan zonder de ,voor ons noodzakelijke, verzekeringen, die dan ter plaatse moeten worden afgesloten met bijbehorende prijzen.
wij hebben twee brieven met een totaal van $12,03
wij hebben twee brieven met een totaal van $12,03
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3374 Weergaves
-