Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen Atlanta of Washington DC
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 27
Overstappen Atlanta of Washington DC
Heeft iemand ervaring met de tijd die je nodig hebt voor een transfer?
Vaak moet je in de USA van international naar een terminal voor binnenlandse vluchten en dus voorbij de douane.
Hoe is dat bv in Atlanta of Washington DC.
Ben op zoek naar vluchten met een korte overstaptijd naar Tampa of Fort Meyers maar wil het niet te krap aanhouden
Vaak moet je in de USA van international naar een terminal voor binnenlandse vluchten en dus voorbij de douane.
Hoe is dat bv in Atlanta of Washington DC.
Ben op zoek naar vluchten met een korte overstaptijd naar Tampa of Fort Meyers maar wil het niet te krap aanhouden
Re: Overstappen Atlanta of Washington DC
hou maar minimaal 2 uur aan. Dit geldt alleen voor de heenvlucht. Terugvlucht heb je die 2 uur niet nodig. Dit kan bijvoorbeeld in 45 minuten.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Toen ik enkele jaren terug moest overstappen in Washington werd je met "people carriers" (een soort bus) vervoerd tussen de terminals, wat veel trager is dan de goed geregelde en supersnelle automatische treintjes in Atlanta. Weet niet of dat al verbeterd is.
Voor mij zijn Atlanta en Minneapolis de meest aangename luchthavens in de USA.
Voor mij zijn Atlanta en Minneapolis de meest aangename luchthavens in de USA.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
2 uur is normaliter inderdaad voldoende.
Dan maakt het in principe niet uit hoe je van de ene naar de andere terminal gaat.
Soms inderdaad zo'n people carrier, anders een metrootje (Atlanta), of met de benenwagen.
Als je veel bagage hebt, zou het nuttig zijn om zo weinig mogelijk gesjouw te hebben.
Persoonlijk vind ik het prettig wanneer je zo 'ver mogelijk' Amerika invliegt, zodat de
aansluitende vlucht relatief kort is. Dan heb je het grootste gedeelte het comfort van
je grote vliegtuig, voordat je in het 'boemeltje' stapt die je naar je eindbestemming brengt.
Vaak hebben die (volle) kleine vliegtuigjes te maken met ruimtegebrek met de handbagage.
Zo was de planning dat we dit jaar AMS-Washinton en dan Washington-LAX
Nu hebben ze bij United de vlucht omgezet in AMS-Houston en dan Houston-LAX
Dit heeft duidelijk mijn voorkeur, want nu hoef ik maar iets meer dan een uur
in het boemeltje en anders vanaf Washington 5 uur, zonder entertainment/drinken...
(United heeft me hier overigens niet van op de hoogte gesteld, ik kwam er toevallig achter...maar dit terzijde)
Dan maakt het in principe niet uit hoe je van de ene naar de andere terminal gaat.
Soms inderdaad zo'n people carrier, anders een metrootje (Atlanta), of met de benenwagen.
Als je veel bagage hebt, zou het nuttig zijn om zo weinig mogelijk gesjouw te hebben.
Persoonlijk vind ik het prettig wanneer je zo 'ver mogelijk' Amerika invliegt, zodat de
aansluitende vlucht relatief kort is. Dan heb je het grootste gedeelte het comfort van
je grote vliegtuig, voordat je in het 'boemeltje' stapt die je naar je eindbestemming brengt.
Vaak hebben die (volle) kleine vliegtuigjes te maken met ruimtegebrek met de handbagage.
Zo was de planning dat we dit jaar AMS-Washinton en dan Washington-LAX
in het boemeltje en anders vanaf Washington 5 uur, zonder entertainment/drinken...
(United heeft me hier overigens niet van op de hoogte gesteld, ik kwam er toevallig achter...maar dit terzijde)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Houston-LAX is 3u20 in "het boemeltje" en dus geen uur.Re1gnman schreef:Zo was de planning dat we dit jaar AMS-Washinton en dan Washington-LAX
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Terugvlucht heb je inderdaad minder tijd nodig. Echter, als je op de heenweg een vlucht mist, kun je vaak dezelfde dag nog wel een binnenlandse vlucht nemen. Gaan er meestal meerdere per dag. Op de terugweg, is er vaak maar een vlucht per dag naar NL/BE. Dus als je die mist, heb je vaak gelijk een dag vertraging.Hinko schreef:hou maar minimaal 2 uur aan. Dit geldt alleen voor de heenvlucht. Terugvlucht heb je die 2 uur niet nodig. Dit kan bijvoorbeeld in 45 minuten.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zuiver uit belangstelling:
Willem999; ben je met al je 23 reizen naar de VS nog nooit in de VS overgestapt? Altijd in Europa of rechtstreeks?
Zoals al gezegd moet je rekenen op zo'n 2 uur overstaptijd. Vooral nodig om door immigratie te komen (maar die tijd kan je inschatten vanuit je eigen 23x ervaring).
Een overstap in Atlanta of Washington DC betekend waarschijnlijk ook een andere airline; Atlanta = Delta en Washington = United?
Misschien ook nog een overweging (Atlanta is druk maar goed georganiseerd en overzichtelijk en Delta/KLM/Air France is voor mij ook geen nadeel t.o.v. United...).
Willem999; ben je met al je 23 reizen naar de VS nog nooit in de VS overgestapt? Altijd in Europa of rechtstreeks?
Zoals al gezegd moet je rekenen op zo'n 2 uur overstaptijd. Vooral nodig om door immigratie te komen (maar die tijd kan je inschatten vanuit je eigen 23x ervaring).
Een overstap in Atlanta of Washington DC betekend waarschijnlijk ook een andere airline; Atlanta = Delta en Washington = United?
Misschien ook nog een overweging (Atlanta is druk maar goed georganiseerd en overzichtelijk en Delta/KLM/Air France is voor mij ook geen nadeel t.o.v. United...).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
uhhh, vertrek 15:50, aankomst 18:20.....en ik was het tijdverschilDivision schreef:
Houston-LAX is 3u20 in "het boemeltje" en dus geen uur.
ook nog ff vergeten :-0)
foutje, moet kunnen toch, zou mijn zoontje zeggen :wink:
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerika-ontdekker
Wel Frasi ik ben zakelijk heel veel in de USA geweest en heb er jaren gewerkt in de DC en New York area. Echter plande altijd mijn bezoeken zonder overstap.
Als zelfstandig ondernemer is tijd geld en reizen kost nu eenmaal veel tijd. Ging gemiddeld 4 x per jaar op en neer en dat ca. 12 jaar lang, dus ik heb veel meer reizen gemaakt
die 23 is puur om aan te geven dat ik er veel ben geweest. Maar behalve airports en kantoren heb ik van het land niet zo veel gezien in die tijd.
Wat echter ook speelt is dat dat de laatste zakenreis al weer 10 jaar geleden is en dan kan er dus wat luchthavens betreft heel veel veranderd zijn.
Verder iedereen bedankt voor de antwoorden en ik hou 2 uurtjes aan.
Als zelfstandig ondernemer is tijd geld en reizen kost nu eenmaal veel tijd. Ging gemiddeld 4 x per jaar op en neer en dat ca. 12 jaar lang, dus ik heb veel meer reizen gemaakt
die 23 is puur om aan te geven dat ik er veel ben geweest. Maar behalve airports en kantoren heb ik van het land niet zo veel gezien in die tijd.
Wat echter ook speelt is dat dat de laatste zakenreis al weer 10 jaar geleden is en dan kan er dus wat luchthavens betreft heel veel veranderd zijn.
Verder iedereen bedankt voor de antwoorden en ik hou 2 uurtjes aan.
Net even op Kayak gekeken, maar er is bv ook een vlucht vanaf Schiphol via Londen (Gatwick), en dan direct naar Tampa (British Airways). Misschien is dat wat?
En anders in ieder geval nooit via JFK vliegen. Dan kan twee uur zelfs erg krap zijn.
En anders in ieder geval nooit via JFK vliegen. Dan kan twee uur zelfs erg krap zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Ja Driftkop die had ik gezien en hij is ook aantrekkelijk wat prijs betreft.
In ieder geval voorkom ik hiermee immigration bij een overstap in de USA
Hij staat op mijn lijsje om te volgen, bedankt.
In ieder geval voorkom ik hiermee immigration bij een overstap in de USA
Hij staat op mijn lijsje om te volgen, bedankt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1016 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi
-
- 5 Reacties