Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Korte overstaptijden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Lianne1989
Amerikafan

Korte overstaptijden

Bericht door Lianne1989 »

Ik heb een goed geprijsde vlucht gevonden voor onze vakantie in september, maaaaar...

1.10 uur om heen over te stappen in Frankfurt en 1.42 uur terug overstappen in Toronto.

Wie heeft ervaring? Het lijkt me dat het nogal wat stress op kan leveren.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: Korte overstaptijden

Bericht door Jrabakker »

1.42 in Toronto is geen probleem, maar 1.10 uur in Frankfurt is behoorlijk aan de krappe kant. Issue met Frankfurt is dat kleine vluchten (zoals vanuit AMS) vaak aankomen op zogenaamde 'busgates': je wordt dan met een bus van het vliegtuig naar de terminal gebracht. Als je pech hebt pas je bijv. net niet in de eerste bus, en dan sta je te wachten op de allerlaatste person die uit het vliegtuig moet komen voordat de tweede bus vertrekt. Dan ben je zo 15-20 minute kwijt voor je een keer in de terminal bent.

Vaak is het ook vanaf het bus drop off punt een flinke wandeling naar de vliegtuigen die naar de US vertrekken, wat alles nog krapper maakt.

Edit: en dan moet je ook nog eens langs de douane voor je bij de internationale gates aankomt, en als er een rij staat vreet dat ook weer tijd.

Tot slot: voor vluchten naar amerika begint het boarding process meestal 50-60 minute voor vertrek, dus in feite al vlak nadat jij geland bent.

Maw: ik zou het niet doen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Lianne1989
Amerikafan

Ai balen zeg. De keuzemogelijkheden die een goede prijs geven en goede vertrektijden zijn allemaal via Frankfurt met de ene 1.10 uur overstap en de ander 1.20 uur. Maar ik hou niet zo van 'risico' nemen en stressen als je vakantie net begint. Beter van niet dus. Jammer want het scheelt 250 euro pp ten opzichte van de vlucht die daarnaast voor ogen hebben.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Hoi,
Ik heb ook een vlucht geboekt in september via Frankfurt met een overstaptijd van 1.15 uur. Heb ik al eens eerder gedaan en dat was geen probleem. Onze vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa en dan kom je niet op een budgetgate aan, dus geen busvervoer. Je bagage is doorgelabeld, dus daar heb je ook geen omkijken naar. Gewoon naar de gate lopen, langs security en je kan meteen aan boord.
In Amerika zou het een te korte overstaptijd zijn want dan moet je door immigration en customs, maar dat hoeft nu niet.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou het er toch niet op wagen. Een vertraging en alles loopt in de soep.
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Als je geen vertraging hebt is dat voldoende. Maar ik zeg natuurlijk 'als'.

Waar je mee rekening kan houden:
1. De vlucht van Brussel of Amsterdam naar Frankfurt: is dat de eerste in de ochtend of de laatste van de dag? Dat is een soort 'navette" die hene en terug vliegt denk. Hoe later op de dag, hoe groter de kans op vertraging; Als die bv om 6u 's ochtends vertrekt is de kans het kleist op vertraging omdat het vliegtuig daar waarschijnlijk staat te wachten van de vorige avond.
2. Is er nog een latere vlucht van Lufthansa vanuit Frankfurt naar je bestemming. Indien ja is de kans groter dat ze je kunnen omboeken naar de vlucht als je vlucht vertraging heeft (ervan uitgaande dat die vlucht niet vol zit uiteraard).

Zeker op de heenvlucht bij het begin van de vakantie zou ik op minstens 2u rekenen (bij het terugvliegen zou ik het minder erg vinden om een connectie te missen, het gaat dan niet meer van de vakantietijd af en dan zou ik het wel durven riskeren :) )

Nu, toen we vorig jaar terugkwamen uit Australië via Singapore en Zurich hadden we in Zurich exact 1u10 minuten om over te stappen. Aangezien onze vlucht in Singapore met 20 minuten vertraging vertrok konden we van het een vliegtuig mooi rechtstreks in het andere wandelen waar ze al aan het boarden waren. Dat is natuurlijk ideaal, maar 10 minuten extra vertraging en we waren gezien.
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Ik had dezelfde bezorgdheid met onze 1:20 overstap op Frankfurt, komende vanaf Amsterdam met Lufthansa. In mijn vluchtgegevens staat een geplande vliegtijd van 1:10. Toen kwam ik op deze site terecht: http://nl.flightaware.com/live/findflight/EHAM/EDDF" onclick="window.open(this.href);return false; en surfte er wat rond. Ik zag dat de gemiddelde werkelijke vliegtijd tussen Amsterdam en Frankfurt maar drie kwartier is. Dus dat scheelt alweer zo'n 25 minuten...
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

gera_r schreef:Ik had dezelfde bezorgdheid met onze 1:20 overstap op Frankfurt, komende vanaf Amsterdam met Lufthansa. In mijn vluchtgegevens staat een geplande vliegtijd van 1:10. Ik zag dat de gemiddelde werkelijke vliegtijd tussen Amsterdam en Frankfurt maar drie kwartier is. Dus dat scheelt alweer zo'n 25 minuten...
Taxiën kost ook tijd! die 1.10 is de tijd van slurf naar slurf...of als je pech hebt van slurf naar bus...
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Oh ja... Nou ja, dan is het natuurlijk goed dat dat dan niet meer boven op die 1:10 vliegtijd komt, maar al meegerekend is.
Lianne1989
Amerikafan

De vlucht is inderdaad met Lufthansa. Een kleinere kans dus dat je nog met de bus moet?

Vertrek 08:00u Amsterdam (AMS) Schiphol
Aankomst 09:10u Frankfurt (FRA) Main
Vliegtijd 1u10
Klasse United Economy®

Overstaptijd 1u10

Vertrek 10:20u Frankfurt (FRA) Main
Aankomst 12:50u San Francisco (SFO)
Vliegtijd 11u30
Klasse United Economy®

Totale reisduur 13u50

Ik denk dat het de 1e of 2e vlucht is naar Frankfurt. Dat zou ik nog even moeten nakijken. Vervelend hoor, het zou echt ideaal zijn qua reisduur en prijs! Maar als je vakantie begint met het misse van een vliegtuig word je ook niet echt happy.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij gaan ook via Frankfurt (vanaf Brussel) en maar hebben een veel vroegere vlucht naar daar, en daardoor hebben we meer dan 2 u overstap tijd. Perfect voor een ontbijtje en 's middags staan we al in Seattle. Beter eigenlijk dan met overstap in Newark of Chicago of zo.
Lianne1989
Amerikafan

Na goed zoeken heb ik inderdaad meer vluchtcombinaties gevonden. Wel wat duurder, maar nog wel voor een goede prijs.

Je kan dan om 10.10 uur uit Amsterdam vertrekken met 2.40 uur overstap in Frankfurt, of om 11.10 uit Amsterdam vertrekken met 1.40 uur overstap. Is 1.40 uur genoeg denken jullie of zou je dan gewoon voor die 2.40 uur kiezen?

Op de heenweg zou ik ook via London kunnen met een overstap van 2.05 uur. Iemand ervaring met Londen? Nadeel is dat we dan alleen pas om 21.30 uur weg kunnen uit Las Vegas de laatste dag. Dus heeft niet mijn voorkeur.

Op Toronto terug is de overstap 1.42 uur. Maar daar gaat het dus soepeler dan in Frankfurt als ik het goed begrijp en is voldoende?
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

In Londen moet je goed oppassen dat je niet van vliegveld moet wisselen. Dat je korte vlucht dus op Heathrow gaat en je lange daarvan vertrekt.

1.40 zou volgens mij haalbaar moeten zijn op Frankfurt, met 2.40 loop je geen risico. Heb je niet overwogen om met de trein naar frankfurt te gaan of zelf een dag eerder te rijden en te overnachten?

Het is 3 uurtjes rijden dus het verschil in tijd vliegen/rijden is niet zo groot. Je zou alleen naar de kosten moeten kijken als je een hotelletje boekt voor 1 nacht op het vliegveld.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als je besluit per trein of auto naar Frankfurt te gaan dan zul je tickets vanaf Frankfurt moeten hebben. En die kunnen duurder zijn dan een ticket vanaf Amsterdam via Frankfurt.
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Lianne, je hebt het over dezelfde vlucht als die waar ik mee ga (LH1003)...
Sinds ik geboekt heb, heb ik al 3 x een vluchtwijziging gehad, ben er qua overstaptijd eerst een kwartier op vooruit gegaan, maar uiteindelijk tot nu toe 5 minuten op achteruit. En het zal misschien ook wel de laatste niet zijn.
Heb ook wel gezien dat mijn vervolgvlucht naar Seattle steeds minimaal een half uur te laat vertrok. Dus ik maak me vooralsnog geen zorgen. Ik ga er vanuit dat we geen bustransfer hebben en zal daar in het vliegtuig naar Frankfurt zeker naar vragen. Zeker wanneer we vertraging zouden hebben. Als dat zo is, moeten ze er maar voor zorgen dat ik als een van de eersten in die bus zit. Ga in ieder geval een plaats zo ver mogelijk naar voren in het vliegtuig vastleggen. Tegenwoordig moet je daar bij Lufthansa voor betalen, dus dat heb ik nog niet gedaan.
Laatst gewijzigd door gera_r op 17 jan 2015, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lianne1989
Amerikafan

Vorig jaar zijn we vanuit Dusseldorf gevlogen en dat is helaas niet goed bevallen. Het is voor ons dik 2,5 uur rijden van daar. En we waren zo gebroken na de terugvlucht dat het best wel pittig was om nog naar huis te rijden, we hadden ook geen zin in een hotel want we wilden toch ook graag naar huis. We besloten toen het nooit meer te doen haha. En Frankfurt is zelfs 4,5 uur rijden, dat is het me niet waard. Maar het loont echt om vanuit Duitsland te vliegen, het is alleen jammer dat we niet dicht bij de grens wonen. Maar bedankt voor de tip :-)
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Ik woon in het oosten van het land en het zou logischer zijn om direct naar Frankfurt te reizen per auto, maar tickets vanaf Amsterdam waren een stuk goedkoper dan zonder die vlucht... Raar maar waar...
Lianne1989
Amerikafan

Ah Gera, jouw overstaptijd is nu 1.15 uur? Ik ben een stresskip, dus ik weet niet of het goed voor me is haha. Maar je hebt gelijk, er kan zomaar wat wijzigen dus je weet eigenlijk nooit wat je vastlegt. Voor 45 euro per ticket extra vertrekken we wat later van Schiphol maar hebben we wel 1.40 of 2.40 uur overstaptijd op Frankfurt. Wellicht voor ons dan een betere optie.
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Nee, mijn overstaptijd is 1:20... Scheelt toch 5 minuten, hhaha...

Ik ben ook een stresskip wat dat betreft hoor. Als je voor 45 euro pp emotionele rust voor jezelf kunt kweken, kan ik dat heel goed begrijpen! Bij ons was het deze totaalprijs van 1100 pp (hoogseizoen) of anders een ticket voor minimaal 1300 (want nergens zag ik ze goedkoper dan dat). Dus voor die 400 totaal verschil hebben we toch voor deze optie gekozen. Ik ga er vanuit dat het goed komt, anders hadden ze die optie sowieso niet geboden, lijkt me...
Lianne1989
Amerikafan

Nee precies, je bent mooi op tijd op Frankfurt dus er gaan vast genoeg andere vluchten. Ik kijk zelf in september en kan dus ook 2 andere vluchten nemen diezelfde dag (later) vanaf Frankfurt richting San francisco. Dus dan word je alsnog op 1 van die vluchten gezet. Dat zal voor jou waarschijnlijk ook gelden.

Met meer rust 2.40 overstap ben ik 725 kwijt momenteel op tix.nl en anders ga je richting de 925 euro. Vanmiddag even naar het reisbureau om te vragen of ze me deze vlucht ook aan kunnen bieden voor die prijs. Volgens mij heeft D-reizen beste prijsgarantie op vliegtickets.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer