Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

medicijnen etc. in koffer?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Sandra
Amerika-ontdekker

medicijnen etc. in koffer?

Bericht door Sandra »

HOI!

Ik gebruik medicijnen van de opiumlijst, hiervoor heb ik een medicijnenpaspoort en deze zal ik in mijn handbagage meenemen.
Maar hoe zit het met de rest? Ik heb een soort van verbandtrommeltje gemaakt met wat algemene dingen als paracetamol, ibuprofen, diareeremmers, zalfjes ed.
Kan ik dit in de koffer doen?
Wat zijn ervaringen hiermee?

Gr. Sandra
Groetjes,
Sandra
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo Sandra
Omdat ik een grootgebruiker van medicijnen :( ben neem ik op mijn reis naar Amerika een aardige hoeveelheid verschillende capsules en tabletten mee. Het advies is om deze naast het medicijnen paspoort in zoveel mogelijk in de originele verpakking in de handbagage mee te nemen. Op deze wijze kun je een hoop problemen voorkomen, en als je koffer zoek raakt of met een andere vlucht gaat heb je toch de beschikking over je medicijnen. De paracetamol, ibuprofen, diareeremmers etc zijn in ruime mate in elke supermarkt daar verkrijgbaar dus die neem ik over het algemeen niet mee. Wel als ik weer terug ga. Maar dan gaan ze voor de zekerheid ook in de handbagage.
Harm
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Sandra,

Ibuprofen en paracetamol (acetaminophen) kun je hier ook bij de vleet krijgen. De merknamen voor Ibuprofen zijn onder anderen Advil en Motrin en voor acetaminophen, zoals paracetamol hier heet, is het Tylenol. Meer dan een klein potje voor onderweg heb je dus in principe niet nodig, zoals Harm al schrijft.
Diarrhee remmers heten hier Peptobismol of een heel sterke is Immodium AD.
Verder kun je medicijnen, die niet op recept hoeven, gewoon in de koffer meenemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Anita

Bericht door Anita »

Tip: doe medicijnen NOOIT in je koffer!!
De temperatuur in het bagageruim is heel erg laag, en dat is niet voor alle medicijnen bevorderlijk!
En als je je koffer kwijt zou raken, heb je ook een probleem. Maar vooral die temperatuur is soms funest voor de werking van medicijnen!
Niet altijd even handig, maar neem ze gewoon in je handbagage mee.
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Yup... -50 :) Ik had het ook gedaan, maar kreeg het advies om het niet te doen. Voor de rest is er erg veel te koop in amerika gewoon over de toonbank, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

uhm ik heb nog nooit mijn koffers terug gekregen waarbij ze doornat waren van het ontdooien van al dat ijs dat er dan op zou moeten zitten.

Ik kan het helemaal mis hebben maar volgens mij is het geen buitentemperatuur in het bagageruim, dat het niet op een nette temperatuur gehouden wordt alla maar -50, ik denk het niet. Voldoende motor hitte om die ruimtes op te warmen, vooral op die hoogten (sorry ben vliegtuigbouwkundig ingenieur dus probeer me zo voor te stellen wat er gebeurd) maar misschien hebben jullie het gehoord van iemand die er werkt en er meer verstand van heeft!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Nog een klein nadenkertje, Hoe doen ze dat met dieren die ze vervoeren!!! :shock: :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ik heb het gevraagd en ze zeiden van wel en wat betreft die dieren.. die worden 'meestal' in een verwarmd gedeelte gehouden. Ze gaven de waarschuwing dat niet elke vliegmaatschappij zich zo nauw aan die regels houd, dus een kwestie van de goede maatschappij hebben.
Hoe dat ontdooien gaat weet ik niet. Daarvoor zou ik zelf daar moeten zitten :)
Bekijk mijn persoonlijke
website op
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

Het is goedkoper als de vracht niet verwarmd hoeft te worden. Afhankelijk van wat er naast je koffer staat is 'tie warm, koud of lauw.
Geen zorgen: voor beessies wordt toch echt wel goed gezorgd.
Zoals al eerder gezegd: de hele mik is over OTC (over the counter) te krijgen in de States. Voor recepten kan je de generieke merknaam erop laten zetten en probleemloos afhalen (voor de vergoeding door de verzekeraar moet je even contact opnemen). Als je echt belangrijke medicijnen gebruikt zou ik een extra receptje meenemen voor het geval dat. Staat je pillendoosje nog op de hotelkamer 200 mile verderop dan hoef je niet naar een arts. Ook een avontuur op zich waar je niet op zit te wachten :D
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Aha prijs-related :) Was te verwachten :)
Bekijk mijn persoonlijke
website op
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer