Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boeken via brokers

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Boeken via brokers

Bericht door Vito »

Regelmatig komen bij mij via Momondo en Skyscanner brokers als Budgetair als goedkoopste uit de bus. Als ik dan wat verder google, zie ik dat mensen best wel ontevreden zijn over Budgetair en andere brokers. Met name bij vluchtwijzigingen doen de brokers eigenlijk vrij weinig voor je. Ik ben dus eigenlijk een beetje huiverig om via zo'n broker te boeken maar het scheelt soms wel tot € 150,- met de maatschappij zelf en dat is wel de moeite.
Hoe zijn de ervaringen hier en dan met name met Budgetair en Vliegwinkel?
Deze bieden de meest concurrerende tarieven.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Boeken via brokers

Bericht door PSVwally »

Wat me op internet van vliegwinkel opvalt is dat het over het algemeen goed werkt, totdat er wijzigingen in vluchtschema's komen. Daar zie ik regelmatig klachten over dat je dan bij moet getalen voor eenzelfde vlucht? Ook duurt het vaak langer dan dat ze aangeven om evt. geld terug te storten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geen slechte ervaringen met Budget Air.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb geen ook enkel probleem om via een broker te boeken, maar dan wel bij de "bekende". Ik heb bv geen zin om mijn "recht" te gaan halen in Griekenland of Zuid-Afrika. Daarnaast, een broker is niet altijd goedkoper heb ik ondervonden. Net trouwens een schemawijziging achter de rug en heeft mijn broker keurig verzorgd.

Een paar jaar terug ooit te maken gehad met een luchtvaartmaatschappij die niet meer wilde vliegen :D (Martinair) Ik was toen zelf (werk op Schiphol) wat slagvaardiger dan mijn toenmalige ticketbroker (Supersaver), hetgeen uiteindelijk uitliep op een totale refund. Keurig én snel mijn geld terug en voordeliger opnieuw naar de VS kunnen boeken bij BA.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Als het om amerikaanse airlines gaat, kun je altijd proberen contact met ze op te nemen. Delta heeft bijvoorbeeld een lowest fare guarantee. Dus als je exact dezelfde vlucht vind (let ook op de boeking fare), dan kunnen ze je dezelfde vlucht voor die lagere prijs geven.

150 euro is inderdaad best veel, dan loont het. voor kleinere prijsverschillen zou ik toch direct bij de airline boeken, precies om de redden die je geeft: bij vluchtwijzigingen kun je direct met de airline overleggen, met een tussenpersoon (agency) niet.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Bedankt voor de reacties.

@Ruud, wat vind jij de bekende brokers?
Versta je daar ook Vliegwinkel en Budgetair onder?
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ik boek al jaren via de goedkoopste broker die ik via skyscanner vind. Nooit problemen gehad, ook niet bij vluchtwijziging.
Net als bij alles wat je doet zal je goede en slechte ervaringen tegenkomen.

Vroeger boekte ik al van die grijze tickets...veel goedkoper, waar je de eerste leg uitscheurde en de laatste vlucht niet vloog. Tja toen kon dat nog...is nu volgens mij helemaal niet meer mogelijk, behalve als je alleen met handbage reist en dan alleen voor de laatste vlucht...

Overigens 1x, via tix.nl geloof ik, een dag moeten wachten tot ik een bevestiging kreeg dus toen kneep ik wel even om eerlijk te zijn.
toevallig checkte ik de laatste in Orlando in achter iemand die via Expedia geboekt had en die kwam niet in het reserveringssysteem voor..dus ook bij de grote brokers kan het mis gaan.

Maar ik boek ook hotels via bijv Otel. Vaak veel goedkoper en tot nu toe altijd goed gegaan...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Vito schreef:Bedankt voor de reacties.

@Ruud, wat vind jij de bekende brokers?
Versta je daar ook Vliegwinkel en Budgetair onder?
Ja Vito, met WTC.nl, Cheaptickets.nl, vliegtickets.nl, Ebookers.nl.de.be, Expedia.nl en com, D-Reizen en nog wat andere. Een site als Skyscanner (prima scanner!) is volgens mijn mening meer een vergelijkingssite, je wordt naar een andere site doorgezet. Ja, er staan ook wat reisbureaus in dit rijtje, maar als ik daar (online) alleen tickets koop vallen ze bij mij onder de "brokers".

Verder ben ik altijd wel tevreden over Kayak.com. Kom ik meestal wel uit bij de voordeligste aanbieder.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik boek vrijwel altijd via brokers. Heb een keer via een airline rechtstreeks gedaan maar dat vond ik helemaal niks. Veel gedoe.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Waarom vond je dat niks?
Laatste 3x rechtstreeks bij de maatschappij geboekt en niks gedoe bij mij.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik ben ook benieuwd naar het gedoe, al vele malen rechtstreeks geboekt en nog nooit gedoe ervaren. :D
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Krijgen we nog een reactie mtl?
Harry en ik zijn reuze benieuwd naar het gedoe?
Misschien hebben wij veel geluk gehad of jij net pech, kan ook natuurlijk.
Ben benieuwd!

Ik had laatst een vluchtwijzing, geboekt via KLM, op de terugweg had ik nog maar 21 minuten overstap op MSP.
KLM gemaild, binnen een paar uur antwoord met het verzoek of ik wilde bellen.
Ik had voordat ik ging bellen al wat alternatieven uitgezocht.

Die 21 minuten was toch wel erg weinig vonden wij beiden, KLM & ik. Zeg maar wat je wil zei KLM heel vriendelijk. Doe mij die terugvlucht maar, via JKF.
Oke geregeld zei KLM.
En klaar was het. :wink: :thumbup:
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

mtl schreef:Ik boek vrijwel altijd via brokers. Heb een keer via een airline rechtstreeks gedaan maar dat vond ik helemaal niks. Veel gedoe.
mtl, zou je nog eens willen uitleggen wat het gedoe nou geweest is, daar hebben we misschien met zijn allen wat aan. Alleen maar wat roepen zonder onderbouwing schieten we niets mee op.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Okee. Heb ooit op de site van Air Canada geboekt maar kreeg bericht dat ik naar hun vestiging op Schiphol moest komen. Ze wilden dat ik het ticket daar betaalde. Zo niet dan zou mijn ticket geannuleerd worden. Hele traumatische ervaring waardoor ik sindsdien wat wantrouwen heb tegenover boeken op sites van airlines.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Vervelend inderdaad.
Was het lang geleden die boeking?

Maar ik kan je verzekeren dat het geen gedoe is hoor. Gewoon met creditcard, bij KLM zelfs ook met iDEAL.
Hetzelfde proces als bij een broker.

Heb nu diverse keren geboekt bij KLM, BA, Icelandair en Delta. Betaald met CC. En niks gedoe. Dus kan prima mtl.

Dank voor je uitleg.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het is waarschijnlijk al even geleden mtl, of niet?
Zo hebben wij ooit ergens eind jaren 90 rechtstreeks geboekt op de site van US airways (toen waren de toestellen nog niet zoooo oud :wink: ), en toen kregen we bericht dat we niet konden betalen met een Europese creditcard en ze een Amerikaanse credit card wilden hebben. Die hebben we niet dus toen mijn man aan de telefoon zei "dan cancel de boeking maar" kon het in een keer wel. :mrgreen:
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik heb geen nare ervaringen met rechtstreeks bij de maatschappij. Ik heb nog nooit via een broker geboekt en dat maakt mij huiverig. Gisteren zag ik weer het lage tarief van 640,- voorbij komen met een verschil van € 150,- bij de maatschappij maar ik heb het nog steeds niet geboekt, vanwege de vluchttijd en de maatschappij (US Airways). Wacht toch nog maar even januari af.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Was 9 jaar geleden. Een tijd waarin je gewoon online kon betalen. Maar bij hun kon het opeens niet.
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Ik gebruik brookers meestal om vluchten en prijzen te vergelijken, maar kijk vervolgens wat een aangeboden vluchten rechtrstreeks bij de maatschappij zelf kosten. Al het verschil 2 a 3 tientjes is, dan boek ik rechtstreeks bij de maatschappij zelf. Dit jaar was het verschil 93,- .pp, dus heb ik via een brooker (vliegwinkel.nl) geboekt. Direct na boeking kreeg ik de etickets en boekingsnummer, waarmee ik meteen bij de maatschappij (BA) mijn vluchtgegeven kon inzien en API info invoeren. Tot nog toe nog geen verschil ondervonden tussen brooker en bij maatschappij boeken.
Laatst gewijzigd door avsboz op 30 dec 2014, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij woonden van 2007-2011 in India, en vooral de eerste jaren hadden we regelmatig problemen met de aankoop/betalingen van tickets. Moesten we allerlei extra gegevens doorfaxen, of voor een babyticket fysiek naar het KLM kantoor (2 uur rijden bij ons vandaan, en dus met een baby :roll: ). Tegen het eind van onze tijd daar werd het steeds beter, maar misschien waren ze 9 jaar geleden in Canada ook nog niet zo modern?
Vorige week toevallig tickets proberen te boeken bij Avianca Peru vanaf hun Braziliaanse website, werkte totaal niet dus noodgedwongen bij een broker geboekt. Doen we normaal liever niet, want vooral bij wijzigingen is het zo veel makkelijker om rechtstreeks met de maatschappij zaken te doen. Maar soms kan het gewoon niet anders, of is het prijsverschil groot, en dan hopen we er maar het beste van :-)
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer