Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Frans goes Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Frans goes Canada

Bericht door Frans H »

Omdat Glacier NP, Waterton NP, Banff & Jasper met omgeving ook al een tijd een behoorlijke aantrekkingskracht hebben wordt het een rondje Canada volgend jaar september met klein uitstapje naar Glacier NP.
Bedoeling is om van 17 sept t/m 2 oktober te gaan.

Ik heb al een aantal reisverslagen doorgelezen van oa Kalaman, RiaK en FerryM van dit forum.

Bedoeling is om een aantal wandelingen te gaan doen en te genieten van de mooie natuur en daar wat mooie foto's van te maken. Wildlife is meegenomen maar dit keer niet het hoofddoel.

Vliegen gaat waarschijnlijk van Amsterdam naar Calgary of eventueel Edmonton.

Nu heb ik voor Jasper een B&B gereserveerd voor 4 dagen maar wilde ook nog 3 dagen omgeving Banff boeken. Heeft iemand daar wat leuke tips voor ? Als er mensen zijn die tips hebben mbt accommodatie voor Waterton en Glacier dan lees ik die ook graag. Ook aanraders mbt wandelingen en of websides lees ik graag: ik heb er al aardig wat gevonden en gelezen maar iedere tip is welkom.

Frans
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Frans goes Canada

Bericht door Felicitas »

Als je van wandelen houdt is Many Glacier dé plek om te verblijven in Glacier NP. Je hebt daar het Many Glacier Hotel en de minder dure Swiftcurrent Motor Inn. Direct achter de Swiftcurrent Motor Inn begint de hike naar Iceberg Lake, de hike naar Ptarmigan Tunnel en de Swiftcurrent Pass Trail. En bij het Many Glacier Hotel kun je met de boot naar de trailhead van de Grinnell Glacier Trail. Je zit in Many Glacier dus heel dicht bij enkele van de mooiste trails van het park. Boek bijtijds. De Swiftcurrent Motor Inn zit snel vol (ik weet niet of dat ook geldt voor september).

In Waterton NP sliepen wij in het Bear Mountain Motel. Volgens mij het goedkoopste adres daar en prima in orde.

Misschien heb je wat aan ons verslag (zomer 2013). We hebben veel gewandeld.
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Bedankt voor de tips en de link naar het mooie reisverslag.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Vermoedelijk is het topic met reisverslagen jou wel bekent, zo niet bij deze: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=11996
en misschien staat er nog iets bij de AllesAmerika.com-reisverslagen dat interessant voor jou is: http://reisverslagen.allesamerika.com/

Ons reisverslag van een rondje Calgary, met o.a. een bezoek aan Canmore (overnachten), Banff, Lake Louise (overnachten) (wandeling Lake Agnes), Icefields Parkway, Jasper (overnachten) en Waterton Lakes NP (overnachten), klik hier. Misschien doe je er nog ideeën uit op.
Bij Lake Louise zijn meerdere korte en langere wandelingen te maken.
Aan de noordkant van het Bow Lake ligt de Num-Ti-Jah Lodge, ook daar kan je mooi wandelen (geen ervaring mee, maar met bijv. Google vind je het wel).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

:thumbup: :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik kan mij eigenlijk enkel maar volledig aansluiten bij Felicitas: voor Glacier NP moet je gewoon overnachten in Many Glacier. Wij sliepen ook in de Swiftcurrent Inn en dat beviel ons heel goed.
In Waterton sliepen we ook in het Bear Mountain Motel, wat heel basic is, maar voor 1 nacht meer dan voldoende.

Hopelijk valt het weer dan nog mee want eind september, begin oktober is er al kans op gesloten trails in Glacier NP.

Ik volg jouw voorbereiding met veel plezier mee want het is echt een schitterende regio.
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Omdat diverse accommodatie al vroeg dichtgaat en ik meer dingen wil doen als dat k tijd voor had heb ik er maar een weekje extra gedaan. Ga nu 10 september t/m 2 oktober.
Ben nog op zoek naar een goede prijs voor ticket Calgary. Kwam wel een mooie prijs tegen via AirCanada maar bij het boeken kreeg ik iedere keer foutmeldingen. Maakt nog niet uit want ik heb nog tijd. Desnoods boek ik met de werelddealweken van eind augustus begin sept !
Heb al wel wat accommodatie gereserveerd.
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Omdat het aantal vakantiedagen wat ik heb niet onbeperkt is en ik pas vrij krijg na 11 sept heb ik zojuist met Air Canada van Amsterdam naar Calgary geboekt voor 614 euro retour.

Planning is nu als volgt

Za 12 sept vliegen AMS – Galgary
Zo 13 sept Glacier NP
Ma 14 sept Glacier NP
Di 15 sept Glacier NP
Wo 16 sept Glacier NP
Do 17 sept Glacier NP / Waterton NP
Vr 18 sept Waterton NP
Za 19 sept Waterton NP
Zo 20 sept Waterton NP / Jasper NP
Ma 21 sept Jasper NP
Di 22 sept Jasper NP
Wo 23 sept Yoho NP
Do 24 sept Jasper NP/ Lake Louise/ Banff
Vr 25 sept Banff NP
Za 26 sept Banff NP
Zo 27 sept Banff NP
Ma 28 sept Banff NP
Di 29 sept Banff NP / Lake Louise / Calgary
Wo 30 sept Galgary - AMS

Bedoeling is om veel te hiken. Van Waterton naar Jasper is wel een lange rit maar dat moet maar 1x. Heb al veel reisverslagen gelezen en veel gelezen mbt de wandelingen die je daar kunt maken.

Als er nog mensen tips, suggesties op of aanmerkingen hebben dan lees ik die graag. Alle informatie is welkom :thumbup:

Frans
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Bij Cranbrook ligt Fort Steele een heritage dorp
Ga zwemmen in het natural hotspring zwembad bij Radium Hotsprings
Maak een raft trip op de Kicking Horse river bij Golden (neem deel 2 en 3)
Bij Field heb je de Spiral Train tunnel
In Sparwood staat bij het visitor center een mega mining truck, wielen 2 1/2 meter hoog
Tussen Banff en Lake Louise ligt de Johnston Canyon, met heerlijke wandeling
Iets uit de route:
In Drumheller is het wereldberoemde Royal Tyrell museum met o.a. de T-Rex
Iets buiten het dorp heb je de Atlas Coal Mine
En in de buurt heb je hoodoo's.
De Crownsnest Highway vonden wij een prachtige route
En dan natuurlijk de Icefields Parkway

Succes
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ga je ook proberen een plaatsje te bemachtigen in de bus naar Lake O'Hara (Yoho NP)? Het is prachtig daar om te wandelen. Exact drie maanden van tevoren bellen (natuurlijk rekening houden met tijdverschil) en blijven proberen (nummer in geheugen). Binnen een uur zijn alle plaatsen in de bus weg. Maar het is de moeite meer dan waard.
Tip: als je na eindeloos bellen verbinding hebt krijg je een antwoordapparaat en moet je keuzes intoetsen. In ons geval (april 2013): eerst een 1 voor engels, daarna een 4 om te reserveren. Je krijgt een heel verhaal en vrij veel keuzes, dus je moet goed opletten.
Zie deze website. Lees ook de pdf die je op deze pagina kunt downloaden.
Frans H
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Frans H »

@Hans :thumbup:

@Felicitas: Het is idd ook de bedoeling om naar Lake O'Hara te gaan; bedankt voor de info en link.

Ik heb al wel overal reserveringen voor overnachtingen maar kan altijd nog een beetje schuiven. Ben er nu al van overtuigd dat de benewagen en camera overuren gaan draaien daar :lol:
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Dat is een hele mooie prijs die je hebt betaald voor je vlucht!
Wij maken geen lange wandelingen, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar gelukkig zijn er andere forumleden die daar in voorzien.
Ik zie dat je mijn reisverslag wel hebt bekeken :), dus wellicht dat je daar nog wat aan hebt gehad.
En verder zie ik dat je overal best wel wat tijd hebt uitgetrokken voor verblijf, dus dat lijkt me wel goed zitten. Een volgende keer zal ik dat zelf ook echt anders doen, meer de tijd nemen om te genieten van een bepaalde streek!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer