Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijdverschil
Tijdverschil
Kan iemand mij helpen met het tijdsverschil in Amerika.
Hoe laat is 9PM EST in Nederland?
Alvast bedankt
Nikki
Hoe laat is 9PM EST in Nederland?
Alvast bedankt
Nikki
Hey Nikki,
Hoewel Dennis je vraag al op vakkundige wijze heeft beantwoord, wil ik je toch attent maken op de "World Time" website: http://wwp.greenwichmeantime.com/
Op die site kun je van alles over tijd vinden en natuurlijk ook info over de diverse tijdzones in de wereld.
Voor tijdzones klik op "World Time Zones", links bovenaan, en maak op de dan getoonde pagina een keus uit het gewenste deel van de wereld.
gr. Redneck
Hoewel Dennis je vraag al op vakkundige wijze heeft beantwoord, wil ik je toch attent maken op de "World Time" website: http://wwp.greenwichmeantime.com/
Op die site kun je van alles over tijd vinden en natuurlijk ook info over de diverse tijdzones in de wereld.
Voor tijdzones klik op "World Time Zones", links bovenaan, en maak op de dan getoonde pagina een keus uit het gewenste deel van de wereld.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ook nog even mijn eigenwijze duit in het zakje. "EST" is Eastern Standard Time, dat verschilt 1 uur met "EDT" wat het nu is: Eastern Daylight Time. Wat het tijdverschil met Nederland betreft maakt dat nu niets uit, maar er zit vrijwel altijd een week tussen wanneer Nederland naar "zomertijd" gaat en wanneer het oosten van de VS naar "zomertijd" gaat. Opletten dus eind maart/begin april en eind oktober.
Verder hebben Indiana (het deel van de Eastern time) en (delen van, want de indianenreservaten hebben het wel) Arizona en Hawaii geen zomertijd, dus die blijven het hele jaar Standard Time.
Verder hebben Indiana (het deel van de Eastern time) en (delen van, want de indianenreservaten hebben het wel) Arizona en Hawaii geen zomertijd, dus die blijven het hele jaar Standard Time.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS schreef:Ook nog even mijn eigenwijze duit in het zakje. "EST" is Eastern Standard Time, dat verschilt 1 uur met "EDT" wat het nu is: Eastern Daylight Time. Wat het tijdverschil met Nederland betreft maakt dat nu niets uit, maar er zit vrijwel altijd een week tussen wanneer Nederland naar "zomertijd" gaat en wanneer het oosten van de VS naar "zomertijd" gaat. Opletten dus eind maart/begin april en eind oktober.
De tijdsafwijkingen in sommige staten van de V.S., worden op de door mij genoemde site keurig in acht genomen. Dat kun je aan die Engelsen wel overlaten.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Het eerste antwoord was zeer duidelijk, maar na het lezen van de rest van de berichtjes werd het toch een stuk ingewikkelder
Maar bedankt voor de info, ik had meegedaan met een prijsvraag en de prijswinnaars zullen om 9 PM EST gemaild worden. De eerste vijf die reageren winnen daadwerkelijk de prijs. Vandaar de interesse..
Maar bedankt voor de info, ik had meegedaan met een prijsvraag en de prijswinnaars zullen om 9 PM EST gemaild worden. De eerste vijf die reageren winnen daadwerkelijk de prijs. Vandaar de interesse..
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
:hilarious:
Ik moet zeggen, soms is het toch wel erg handig dat er bepaalde zaken op landelijk niveau bepaald worden in plaats van dat die beslissingen aan de afzonderlijke provincies/staten worden overgelaten. Dat gedoe in de VS met de tijdzones is toch onnodig gecompliceerd... delen van de ene staat wel zomertijd, andere delen van nota bene dezelfde staat niet, hoe moet je daar nog wijs uit worden?
Ik moet zeggen, soms is het toch wel erg handig dat er bepaalde zaken op landelijk niveau bepaald worden in plaats van dat die beslissingen aan de afzonderlijke provincies/staten worden overgelaten. Dat gedoe in de VS met de tijdzones is toch onnodig gecompliceerd... delen van de ene staat wel zomertijd, andere delen van nota bene dezelfde staat niet, hoe moet je daar nog wijs uit worden?
Hopelijk hoef je dan de volgende dag niet vroeg op.nikki79 schreef:Het eerste antwoord was zeer duidelijk, maar na het lezen van de rest van de berichtjes werd het toch een stuk ingewikkelder![]()
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Je moet eens proberen om vanaf hier ongeveer een uurtje of anderhalf noord oost te rijden!!!!!!! Zetten ze potverdorie de klok een uur vooruit :stupid:
Beter is als je dan terug rijdt, dan krijg je je uurtje weer terug (gelukkig) :hilarious:
Richard
Beter is als je dan terug rijdt, dan krijg je je uurtje weer terug (gelukkig) :hilarious:
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.