Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gebruik creditcard en cashback?
-
drernie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
gebruik creditcard en cashback?
Ik vertrek binnenkort naar de VS en ik lees op dit forum over Cashback. Ik begrijp dat het een methode is om goedkoper cash te krijgen in plaats van een ATM (wat ik tot nu altijd deed)?
Tijdens mijn vorige reis herinner ik mij dat bij het betalen met mijn creditcard in een outlet je de optie had om voor credit of debit (dacht ik) te kiezen. Klopt dat?
Kan je de pincode van de creditcard gebruiken of moet je nog een handtekening zetten?
Tijdens mijn vorige reis herinner ik mij dat bij het betalen met mijn creditcard in een outlet je de optie had om voor credit of debit (dacht ik) te kiezen. Klopt dat?
Kan je de pincode van de creditcard gebruiken of moet je nog een handtekening zetten?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: gebruik creditcard en cashback?
Als je pint bij een ATM betaal je altijd een paar euro pinkosten in het buitenland. Met cashback heb je dit niet.Ik begrijp dat het een methode is om goedkoper cash te krijgen in plaats van een ATM (wat ik tot nu altijd deed)?
Op het moment zijn er met diverse passen problemen om in bv supermarkten cashback te krijgen
Voor meer info over dit probleem raad ik je aan dit topic eens door te lezen.
Ik heb dat in sommige winkels ook gehad. Maar ik betaalde toen nog veel met de credit card ipv de gewone pinpas. Ik heb overigens in veel winkels wel een handtekening moeten zetten als ik met CC betaalde, maar in sommige ook niet. Ik heb ook niet overal de pincode van mijn CC in moeten geven. Volgens mij zelfs bij de meeste aankopen niet wat ik me nu herinner.Tijdens mijn vorige reis herinner ik mij dat bij het betalen met mijn creditcard in een outlet je de optie had om voor credit of debit (dacht ik) te kiezen. Klopt dat?
volgens mij is de optie 'debit of credit' alleen van toepassing op amerikaanse debit cards, die een logo van 1 van de grote credit card companies hebben: Visa of MasterCard.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
drernie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dus als je ergens met een creditcard betaalt, kan je vragen om een extra bedrag af te boeken om dat vervolgens cash te krijgen? Ik had dit in een andere topic op dit forum ook gevraagd in verband met het vooruitbetalen bij het tanken, maar toen werd gezegd dat je dan het resterende bedrag wat je niet hebt gebruikt voor het tanken niet in cash kan terug krijgen.
Nee, dit is zeker geen optie bij de meeste winkels. Sommige supermarkten (zoals Walmart) doen/deden het, maar volgens mij alleen op een debit card (amerikaanse), niet met een credit card. Maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen omdat ik nooit een cashback optie gebruik.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Tip, gebruik gewoon je betaalpas als je cashback wil bij bv een supermarkt of andere winkel.
Pas erdoor en bij de target, walmart kreeg ik standaard de vraag of ik cashback wilde.
Pas erdoor en bij de target, walmart kreeg ik standaard de vraag of ik cashback wilde.
Als ik ging betalen met mijn betaalpas drukte ik altijd op debit nooit op credit. Geen idee wat er gebeurd als je op credit drukt en je betaalt met je betaalpas.Jrabakker schreef:volgens mij is de optie 'debit of credit' alleen van toepassing op amerikaanse debit cards, die een logo van 1 van de grote credit card companies hebben: Visa of MasterCard.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5363 Weergaves
-
Laatste bericht door Tanja
-
- 13 Reacties