Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pakketjes versturen vanuit de USA zonder extra kosten aan de deur
Pakketjes versturen vanuit de USA zonder extra kosten aan de deur
Hallo allemaal,
Ik wil graag wat kleding uit de VS halen, maar helaas verzendt de website alleen binnen Amerika. Gelukkig bestaan hiervoor hele handige services, zoals myus of weshipit, maar bij geen van alle zijn de duties en taxes al inbegrepen bij betaling. Sommige Amerikaanse websites hebben namelijk de functie om bij het afrekenen van je bestelling al de duties en taxes te betalen, waardoor je deze niet pas bij ontvangst krijgt en weet waar je aan toe bent.
Nou vroeg ik me dus af of er package forwarding services bestaan die dit ook aanbieden.
Weet iemand dit misschien?
Ik wil graag wat kleding uit de VS halen, maar helaas verzendt de website alleen binnen Amerika. Gelukkig bestaan hiervoor hele handige services, zoals myus of weshipit, maar bij geen van alle zijn de duties en taxes al inbegrepen bij betaling. Sommige Amerikaanse websites hebben namelijk de functie om bij het afrekenen van je bestelling al de duties en taxes te betalen, waardoor je deze niet pas bij ontvangst krijgt en weet waar je aan toe bent.
Nou vroeg ik me dus af of er package forwarding services bestaan die dit ook aanbieden.
Weet iemand dit misschien?
Re: Pakketjes versturen vanuit de USA zonder extra kosten aan de deur
Bedoel je dat die websites weten wat de inklaringskosten, verschuldige invoerrechten, BTW, enz. per land zijn over de hele wereld, die bedragen inhouden per klant/per land en dan regelmatig naar de landen in kwestie overmaken ? Of begrijp ik dit verkeerd ?
En krijgt je daar dan een bewijs van dat je desgevraagd aan postbode of Ned. douane kunt tonen ?
En krijgt je daar dan een bewijs van dat je desgevraagd aan postbode of Ned. douane kunt tonen ?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Doet Ned in MO (hier op het forum) dat soort dingen niet?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar Vivien. Elk pakket dat door een buitenlandse carrier naar NL verstuurd wordt, wordt in NL 'ingeklaard' en indien nodig voorzien van een belastingaanslag. Die bestaat uit inklaringskosten en een eventuele naheffing. Sommige carriers hebben de mogelijkheid gekregen om dat inklaringsproces zelf uit te voeren. Of ze dan wel of niet kosten daarvoor berekenen weet ik niet, maar in de praktijk betekent het wel vaak dat je je pakket veel sneller binnen hebt. Dat komt vooral omdat het proces van inklaren door de NL overheid 'uitbesteedt' is aan PostNL, die er gewoon een ordinaire chaos van maken (zelf al meerdere keren met dit oervervelende gedoe te maken gehad
). Dat inklaren gaat overigens, voor zover ik weet, steekproefsgewijs. Niet bij alle pakketten wordt door PostNL meer informatie opgevraagd over om wat voor soort product het gaat en wat de prijs ervan is.
Je zult toch echt rekening moeten houden met een naheffing, maar je kunt geluk hebben. Er zijn plenty topics op het inyernet te vinden over dit onderwerp. Dus ik zou je adviseren om eens wat te googlen.
NedinMo zal wel meer weten over de verschillende carriers en het proces van inklaren.
Je zult toch echt rekening moeten houden met een naheffing, maar je kunt geluk hebben. Er zijn plenty topics op het inyernet te vinden over dit onderwerp. Dus ik zou je adviseren om eens wat te googlen.
NedinMo zal wel meer weten over de verschillende carriers en het proces van inklaren.
@ USInsider Er zijn verschillende Amerikaanse bedrijven die melden dat alle bijkomende kosten (verzending, BTW, inklaringskosten) van een bestelling uit Nederland gegarandeerd vooraf worden betaald. Hier staat een overzicht: http://shops.borderfree.com/shops/all
@ Vivien Ik denk niet dat er postverzenders/forwarders zijn die dat kunnen/mogen.
@ Vivien Ik denk niet dat er postverzenders/forwarders zijn die dat kunnen/mogen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 10201 Weergaves
-
Laatste bericht door Fam. Hoiting
-
- 6 Reacties