Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York en San Francisco - los of via reisbureau?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Towel
Amerika-newbie

New York en San Francisco - los of via reisbureau?

Bericht door Towel »

Hallo,

Ik wil graag samen met een vriendin naar New York en San Francisco. Vertrek 16 of 17 oktober en dan 5 nachten per stad. Nou heb ik wat offertes aangevraagd bij reisbureaus en als we niet ergens op een moeilijke locatie in New Jersey willen verblijven gaat dat zo'n 1900 euro p.p. kosten. Veel mensen hier zeggen dat het veel goedkoper kan zijn om alles zelf te boeken, maar als ik alles los bekijk kom ik op een nog veel hoger bedrag uit. Is het mogelijk om goedkoper uit te zijn als we alles los boeken en zo ja, waar en hoe? Ik kom namelijk steeds rond de 2600 p.p uit en dat is met goedkope hotels.

Dank.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: New York en San Francisco - los of via reisbureau?

Bericht door Raafje87 »

Hoi,

Ik vind de reis ams-san fran (16 okt), san fran-nyc (21 okt), nyc-ams (26 okt +1) voor 769 euro met united. Via hotwire voor alle nachten in san fran een hotel voor 925 in de stad en met goede recensies en in nyc voor 874. Je weet pas welke hotels het zijn nadat je boekt maar je nog onder de 1900 euro totaal uit.

Groetjes,
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Hoe kom jij op 2600 pp? Ik denk dat je voor een vlucht rond de 800 euro pp moet rekenen. Dan zou je 1800 euro pp overhouden voor 10 nachten, dus 180 pppn. Dat is 180 * 2 = 360 euro per nacht per kamer. Daarvoor zit je heel riant. :wink:

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Raafje: die hotelprijzen zijn in dollars neem ik aan? Dus dat wordt ongeveer 1400 euro voor 10 nachten, dus 700 euro pp. Totaal 1500 euro pp.

Marianne
Towel
Amerika-newbie

Bericht door Towel »

Ik heb voor vluchten eigenlijk alleen expedia en ebookers gecheckt en dan moet je alles steeds los doen. Dus AMS-NY, dan NY-SF, dan weer SF-AMS, dus dan kom je wel duur uit ja. Waar kan ik dan het beste kijken als ik gewoon 1 prijs voor alle vluchten wil, dus alles in een keer kan boeken/checken?
En dank voor de hulp, zo snel al.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb op http://www.kayak.com gekeken, daar kun je de multicity-optie gebruiken. Of kijk rechtstreeks bij de KLM, United, etc.

Marianne
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gebruik voor de tickets de multicity optie. Die drie vliegreizen niet apart boeken, dat is een stuk duurder. Een ticket met heen naar NYC en terug vanuit SF plus apart een binnenlands ticket NYC-SF kan soms ook goedkoper zijn, maar hoeft niet altijd. Het is flink rekenwerk om te kijken wat goedkoper is.
Towel
Amerika-newbie

Bericht door Towel »

Bedankt voor de tips, die multicity-optie of rechtsreeks via United zijn inderdaad veel goedkoper. Denk dat we er wel uit gaan komen zonder reisbureau.
Towel
Amerika-newbie

Bericht door Towel »

Raafje87, in welke buurt was dat hotel in New York op Hotwire? Ik vind niks van die prijs en veel resultaten in New Jersey en bij het vliegveld. Verder alleen hotels tussen de 1400 en 2500 euro.
Brinksie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Brinksie »

Wij hadden tickets via WTC.nl geboekt en in NY een bnb via airbnb (https://www.airbnb.nl/rooms/1897210).
in Sf hadden we dit hotel http://www.thewashingtoninn.com/
denk dat je los dan wel goedkoper uit bent
Towel
Amerika-newbie

Bericht door Towel »

Thanks, Brinksie. Alleen dat laatste hotel is in Oakland en wij hebben daar geen auto. Is dat dan nog wel te doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op hun site staat dat ze vlak bij BART zitten, je zou eens kunnen kijken hoeveel tijd je kwijt bent met het OV. Buiten het centrum zitten is wel veel goedkoper dan in SF zelf.
Zoek ook eens op het forum naar hotels (gebruik daarvoor de Google-zoekfunctie op het fourm) en kijk eens naar de beoordelingen op de AA-site (via de link hierboven, onder hotels & campings).
Niet te duur en mooi gelegen is de Town House Motel.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op de pc hebben ebookers en expedia overigens ook gewoon multicity keuzemogelijkheden.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Dat hotel was in Soho. Wij zaten afgelopen zomer in het Meadowlands river inn hotel in Seacacus en dat was ook prima te doen. We namen de bus (stop voor het hotel), buiten spitstijd in 15 minuten bij Port Authority. En er zaten daar veel hotels, het is een nieuwe, hele nette buurt.
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Towel
Amerika-newbie

Bericht door Towel »

Thanks, we kijken inderdaad ook in Secaucus. Het zier ernaar uit dat we een goed aanbevolen en betaalbaar hotel in Brooklyn hebben gevonden..

Nog een ander vraagje, anders open ik wellicht een nieuw topic:

We hebben een stopover in Washington en daar woont een vriend van me. Hij zou ons graag even willen ontmoeten op het vliegveld, maar we vragen ons af of dit mogelijk is. Heeft iemand een idee hoe het zit met Dulles en of je dan weer opnieuw langs de douane moet of dat je vrij makkelijk iemand kan begroeten die zelf geen ticket heeft?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je vanuit Amsterdam/Brussel/Dusseldorf naar de VS vliegt dan moet je sowieso door immigrations en de douane op de luchthaven waarmee je voor het eerst in de VS landt. Als dat bij jullie Washington is dan moet je daar dus door immigrations en de douane.
Towel
Amerika-newbie

Bericht door Towel »

Maar kan je dan ook makkelijk naar buiten of moet je dan weer door een heel proces als je terug naar de gates gaat?
Brinksie
Amerika-ontdekker

Bericht door Brinksie »

Towel schreef:Thanks, Brinksie. Alleen dat laatste hotel is in Oakland en wij hebben daar geen auto. Is dat dan nog wel te doen?
Ja heel goed zelf, de metro vanuit Oakland naar San Fransisco doet er max 10minuten (zitten 2 haltes tussen) over en is heel goedkoop (paar dollar). Dat was echt ideaal!
Brinksie
Amerika-ontdekker

Bericht door Brinksie »

Towel schreef:Thanks, we kijken inderdaad ook in Secaucus. Het zier ernaar uit dat we een goed aanbevolen en betaalbaar hotel in Brooklyn hebben gevonden..

Nog een ander vraagje, anders open ik wellicht een nieuw topic:

We hebben een stopover in Washington en daar woont een vriend van me. Hij zou ons graag even willen ontmoeten op het vliegveld, maar we vragen ons af of dit mogelijk is. Heeft iemand een idee hoe het zit met Dulles en of je dan weer opnieuw langs de douane moet of dat je vrij makkelijk iemand kan begroeten die zelf geen ticket heeft?
Voor Washington weet ik niet, maar over het algemeen (en ook in LA) kom je niet bij de gates zonder boarding pass
Towel
Amerika-newbie

Bericht door Towel »

Brinksie schreef:
Towel schreef:Thanks, Brinksie. Alleen dat laatste hotel is in Oakland en wij hebben daar geen auto. Is dat dan nog wel te doen?
Ja heel goed zelf, de metro vanuit Oakland naar San Fransisco doet er max 10minuten (zitten 2 haltes tussen) over en is heel goedkoop (paar dollar). Dat was echt ideaal!
Niet slecht, alleen is dat hotel een stuk boven ons budget. Ik zie nu naar The Marina Inn te kijken, dat ook in de buurt van Okaland Airport schijnt te zitten, maar dan in San Leandro. Enig idee of dit handig is? Ik zie in de reviews veel over shuttles van en naar het hotel en dat proberen we juist te vermijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer