Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis LianeW: reisschema West Amerika
Reis LianeW: reisschema West Amerika
Goedemorgen,
Mijn vriend en ik willen 10 oktober t/m 29 oktober naar West Amerika. Ik heb een reisschema gemaakt, maar ben niet helemaal zeker of het te doen is, of het niet teveel is voor die 19 dagen. Graag hoor ik wat jullie ervan denken en eventueel nog tips of adviezen hebben!
vrijdag 10-10 aankomst tegen de avond in San Francisco - 3 nachten
maandag 13-10 vertrek naar Morro Bay - aankomst tegen de avond - 1 nacht
dinsdag 14-10 vertrek naar Los Angeles - aankomst tegen de avond - 3 nachten (wat zijn de beste wijken om hier te verblijven? Eventueel Venice Beach)
vrijdag 17-10 via Joshua Park naar Lake Havasu City - aankomst tegen de avond - 1 nacht (Deze stop is alleen om de afstand te overbruggen naar Grand Canyon)
zaterdag 18-10 vertrek naar Grand Canyon - aankomst vroeg in de middag - 1 nacht
zondag 19-10 vertrek naar Monument Valley - aankomst vroeg in de middag - 1 nacht (17-mile drive, zelf rijden of tour?)
maandag 20-10 vertrek naar Zion via Lower Antilope Canyon en Horshoe Bend - aankomst 's avonds - 1 nacht
dinsdag 21-10 vertrek naar Las Vegas - aankomst in de middag - 3 nachten
vrijdag 24-10 vertrek naar Death Valley - aankomst tegen de avond bij Furnace Creek - 1 nacht
zaterdag 25-10 vertrek naar Yosemite Park - aankomst laat in de middag - 2 nachten
maandag 27-10 vertrek naar San Francisco - aankomst 's avonds - 2 nachten
woensdag 29-10 terugvliegen.
We gaan geen hele lange hikes doen aangezien ik dat fysiek niet aankan. Ik hoor graag of dit schema prima te doen is of wat te ambitieus!
Alvast bedankt!
groetjes Liane
Mijn vriend en ik willen 10 oktober t/m 29 oktober naar West Amerika. Ik heb een reisschema gemaakt, maar ben niet helemaal zeker of het te doen is, of het niet teveel is voor die 19 dagen. Graag hoor ik wat jullie ervan denken en eventueel nog tips of adviezen hebben!
vrijdag 10-10 aankomst tegen de avond in San Francisco - 3 nachten
maandag 13-10 vertrek naar Morro Bay - aankomst tegen de avond - 1 nacht
dinsdag 14-10 vertrek naar Los Angeles - aankomst tegen de avond - 3 nachten (wat zijn de beste wijken om hier te verblijven? Eventueel Venice Beach)
vrijdag 17-10 via Joshua Park naar Lake Havasu City - aankomst tegen de avond - 1 nacht (Deze stop is alleen om de afstand te overbruggen naar Grand Canyon)
zaterdag 18-10 vertrek naar Grand Canyon - aankomst vroeg in de middag - 1 nacht
zondag 19-10 vertrek naar Monument Valley - aankomst vroeg in de middag - 1 nacht (17-mile drive, zelf rijden of tour?)
maandag 20-10 vertrek naar Zion via Lower Antilope Canyon en Horshoe Bend - aankomst 's avonds - 1 nacht
dinsdag 21-10 vertrek naar Las Vegas - aankomst in de middag - 3 nachten
vrijdag 24-10 vertrek naar Death Valley - aankomst tegen de avond bij Furnace Creek - 1 nacht
zaterdag 25-10 vertrek naar Yosemite Park - aankomst laat in de middag - 2 nachten
maandag 27-10 vertrek naar San Francisco - aankomst 's avonds - 2 nachten
woensdag 29-10 terugvliegen.
We gaan geen hele lange hikes doen aangezien ik dat fysiek niet aankan. Ik hoor graag of dit schema prima te doen is of wat te ambitieus!
Alvast bedankt!
groetjes Liane
Re: reisschema west amerika
Ziet er goed uit! Zou misschien 1 nacht SF aan het einde bijv. weghalen en extra nemen bij Zion, hier heb je anders heel weinig tijd! Dan heb je daar een hele dag en kan je de dag daarna bepalen of je vroeg of laat naar Las vegas vertrekt.
Bedankt! Ik twijfelde inderdaad of Zion 1 nacht wel genoeg was... denk dat ik dat ga aanpassen 

Wat raden jullie aan? Dit hebben we nu:
3 nachten San Francisco, we komen 's avonds aan, dus hebben daar 2 dagen. De derde dag vertrekken we naar Morro Bay.
3 nachten Las Vegas, we komen daar in de middag aan
3 nachten Los Angeles, we komen 's avonds aan, dus hebben daar 2 dagen. De derde dag vertrekken we naar Lake Havasu City via Joshua Tree.
Is het aan te raden er bij San Francisco of Los Angeles een nacht toe te voegen en bij Las Vegas een nacht minder?
bedankt!!
gr's Liane
3 nachten San Francisco, we komen 's avonds aan, dus hebben daar 2 dagen. De derde dag vertrekken we naar Morro Bay.
3 nachten Las Vegas, we komen daar in de middag aan
3 nachten Los Angeles, we komen 's avonds aan, dus hebben daar 2 dagen. De derde dag vertrekken we naar Lake Havasu City via Joshua Tree.
Is het aan te raden er bij San Francisco of Los Angeles een nacht toe te voegen en bij Las Vegas een nacht minder?
bedankt!!
gr's Liane
Da's een beetje een lastige vraag aangezien het helemaal afhangt wat je wilt doen. Ik zou bijvoorbeeld geen drie dagen meer in Las Vegas willen zitten, maar er zijn genoeg forumleden die er prima een week kunnen verblijven.
Als je je puur zou beperken tot de typische highlights van de steden heb je aan twee volle dagen SF in principe voldoende. Je zou bijvoorbeeld nog een fietstocht over de Golden Gate Bridge kunnen doen; kost wat tijd maar is schitterend en erg leuk.
Las Vegas zou dus naar mijn mening best een nacht afkunnen.
Twee volle dagen Los Angeles is meer dan genoeg om de usual sights af te gaan.
Als je je puur zou beperken tot de typische highlights van de steden heb je aan twee volle dagen SF in principe voldoende. Je zou bijvoorbeeld nog een fietstocht over de Golden Gate Bridge kunnen doen; kost wat tijd maar is schitterend en erg leuk.
Las Vegas zou dus naar mijn mening best een nacht afkunnen.
Twee volle dagen Los Angeles is meer dan genoeg om de usual sights af te gaan.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een extra nacht tussen Death valley en Yosemite doen, bijvoorbeeld in Mammoth Lakes. Dat geeft je meer tijd voor DV en ook voor Yosemite, want dat is nu, ook zonder wandelingen, veel te kort. Hou er rekening mee dat het vroeg donker is, dus plan niet te lange rijdagen en vertrek niet te laat naar je volgende bestemming. Je wilt bijvoorbeeld niet 's avonds in Zion aankomen, dan zie je niets van de prachtige omgeving.
Probeer voor de GV een overnachting in het park te vinden, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Dat geeft je de gelegenheid om een zonsondergang te zien.
Ik zie er nu alleen maar een dure kamer in de Maswik Lodge beschikbaar, als dat boven je budget is check dan regelmatig of er iets vrij komt, er zijn vaak annuleringen.
Je zou ook nog kunnen overwegen om MV over te slaan en in Page te overnachten. Dat geeft iets meer rust. Of neem Bryce op in de route.
Zie voor dat deel mijn 2011-verslag. Ik was er toen in september, je krijgt dan een beetje een idee van de omstandigheden in die periode en de mogelijkheden in de parken.
Marianne
Probeer voor de GV een overnachting in het park te vinden, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Dat geeft je de gelegenheid om een zonsondergang te zien.
Ik zie er nu alleen maar een dure kamer in de Maswik Lodge beschikbaar, als dat boven je budget is check dan regelmatig of er iets vrij komt, er zijn vaak annuleringen.
Je zou ook nog kunnen overwegen om MV over te slaan en in Page te overnachten. Dat geeft iets meer rust. Of neem Bryce op in de route.
Zie voor dat deel mijn 2011-verslag. Ik was er toen in september, je krijgt dan een beetje een idee van de omstandigheden in die periode en de mogelijkheden in de parken.
Marianne
Bedankt voor de info! Ik haal dan denk ik een nacht van Las Vegas af en plan een nacht tussen Death Valley en Yosemite. Ook voeg ik dan een nacht toe aan Zion en haal de laatste nacht in San Francisco eraf. Ik heb net de tickets geboekt en we vliegen woensdag 29 okt om 19.05u, dus wanneer we dinsdagavond aankomen kunnen we woensdag overdag rustig aan doen voor we naar het vliegveld moeten.
Ik ga nog in je reisverslag lezen! Bedankt!
gr's Liane
Ik ga nog in je reisverslag lezen! Bedankt!
gr's Liane
Re: Reis LianeW: reisschema West Amerika
Houd er wel rekening mee dat Tioga pass die tijd van het jaar (tijdelijk) gesloten kan zijn. Ik spreek uit ervaring.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Je route ziet er prima uit! Ik zou eigenlijk een nacht van LA afhalen en dan een extra stop toevoegen: Monument Valley! Erg mooi om te doen.
Wij zijn erge fans van Las Vegas. Als je er nog nooit bent geweest zou ik er zeker geen nacht afhalen! Valt genoeg te zien en je kunt je daar echt wel goed 3 nachten vermaken, ook al zou je niet gokken daar. Ga eens heerlijk shoppen in de outlet (premium outlet north) of ga eens de stratosphere toren op tegen schemering en zie alle lampjes op de strip aangaan. En verder lekker slenteren en de Fremont Street zeker bezoeken!!
Nog een tip voor SF: boek een hotel met een parkeergarage want het is erg duur om je auto te parkeren (ongeveer 35 dollar voor 24u). Je kunt beter het geld bij je hotelkamer leggen en een net iets duurder hotel boeken dan een goedkoop hotel nemen en je auto ergens duur moeten stallen.
Fijne reis alvast!
Wij zijn erge fans van Las Vegas. Als je er nog nooit bent geweest zou ik er zeker geen nacht afhalen! Valt genoeg te zien en je kunt je daar echt wel goed 3 nachten vermaken, ook al zou je niet gokken daar. Ga eens heerlijk shoppen in de outlet (premium outlet north) of ga eens de stratosphere toren op tegen schemering en zie alle lampjes op de strip aangaan. En verder lekker slenteren en de Fremont Street zeker bezoeken!!
Nog een tip voor SF: boek een hotel met een parkeergarage want het is erg duur om je auto te parkeren (ongeveer 35 dollar voor 24u). Je kunt beter het geld bij je hotelkamer leggen en een net iets duurder hotel boeken dan een goedkoop hotel nemen en je auto ergens duur moeten stallen.
Fijne reis alvast!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor zover ik zie staat Monument Valley er bij, met overnachting. Als je echt moet schrappen kan je dit laten vallen. Het is mooi, maar er zijn veel mooie dingen te zien en je moet nu eenmaal keuzes maken.
Vegas: you like it or you hate it. Sommige mensen willen er zo snel mogelijk weer weg. Bij een eerste keer zou ik dan ook zeker niet te veel tijd voorzien. Als het iets voor je is en je komt nog terug dan kan je er meer tijd aan besteden.
Let op met parking in hotels, vaak zijn die even duur of zelfs nog duurder !!
Vegas: you like it or you hate it. Sommige mensen willen er zo snel mogelijk weer weg. Bij een eerste keer zou ik dan ook zeker niet te veel tijd voorzien. Als het iets voor je is en je komt nog terug dan kan je er meer tijd aan besteden.
Let op met parking in hotels, vaak zijn die even duur of zelfs nog duurder !!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
LianeW, wat bedoel je met 17-mile drive zelf rijden of tour? 17-mile drive ligt niet in de buurt van Monument Valley maar is een schitterende weg (scenic drive) door Pacific Grove en Pebble Beach op het schiereiland Monterey in Californië. zie hier: https://www.google.nl/maps/place/17+Mil ... bc88164ab7zondag 19-10 vertrek naar Monument Valley - aankomst vroeg in de middag - 1 nacht (17-mile drive, zelf rijden of tour?)
De loop die door Monument Valley gaat is ook 17 Mile lang (Valley Drive). Ik ga er vanuit dat ze die bedoelt...

Groetjes,
Daniel
Daniel
Die weg door MV is erg ruw en is in werkelijkheid maar 13 miles lang (openbare gedeelte).
Ah, waarom wordt deze dan vaak aangeduid als 17 mile lang? Gewoon benieuwd
. Veel bronnen melden namelijk 17 mile:
http://www.discoveramerica.com/usa/expe ... alley.aspx
http://www.americansouthwest.net/utah/m ... drive.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... alley.html
http://www.frommers.com/destinations/mo ... qaZQ4.dpbs
http://navajonationparks.org/htm/monume ... ydrive.htm

http://www.discoveramerica.com/usa/expe ... alley.aspx
http://www.americansouthwest.net/utah/m ... drive.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... alley.html
http://www.frommers.com/destinations/mo ... qaZQ4.dpbs
http://navajonationparks.org/htm/monume ... ydrive.htm
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ze kunnen schrijven wat ze willen. Ik heb hem zelf getimed. 2x zelfs, 13 miles.
Wel rekening mee houden dat je huurauto hier niet verzekerd is. Je kan ook met een Jeep mee. (wij hebben overigens wel zelf met de auto gereden, goed op de losse stenen letten)
Bedankt voor de tips! Heel fijn!
Ik denk dat we dan inderdaad misschien beter met een georganiseerde tour mee kunnen bij Monument Valley. Is dat beter om die van te voren te boeken of kun je dat ter plekke makkelijk regelen?
Ik heb gelezen dat de Tioga pass dicht kan zijn ja... we hopen op een beetje geluk en anders wordt het een stuk omrijden helaas.
Met een hotel in SF zal ik rekening houden met een parkeergarage! Ik zit nog wel erg te twijfelen voor een hotel in de buurt van het centrum, Union, of Fisherman's Wharf. tips?
gr's
Ik denk dat we dan inderdaad misschien beter met een georganiseerde tour mee kunnen bij Monument Valley. Is dat beter om die van te voren te boeken of kun je dat ter plekke makkelijk regelen?
Ik heb gelezen dat de Tioga pass dicht kan zijn ja... we hopen op een beetje geluk en anders wordt het een stuk omrijden helaas.
Met een hotel in SF zal ik rekening houden met een parkeergarage! Ik zit nog wel erg te twijfelen voor een hotel in de buurt van het centrum, Union, of Fisherman's Wharf. tips?
gr's
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Een tour door Monument Valley kan je ter plaatse regelen. Als je van te voren boekt en het komt je die dag niet uit, of het is slecht weer, dan zit je er maar mee.
Sommige mensen nemen bij San Francisco een hotel buiten het centrum (in één van de voorsteden) en gaan met de auto of het openbaar vervoer naar het centrum, anderen boeken een hotel in het centrum van de stad (let op voor de eventuele parkeerkosten, die bovenop de kamerprijs komen).
Kijk voor ideeën eens bij de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven. Een link vind je bovenaan de forumpagina.
Hierbij de link naar plaatsen met beginletter "S": http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... p?letter=S
Daartussen vind je San Francisco en ook een aantal voorsteden van deze stad.
Sommige mensen nemen bij San Francisco een hotel buiten het centrum (in één van de voorsteden) en gaan met de auto of het openbaar vervoer naar het centrum, anderen boeken een hotel in het centrum van de stad (let op voor de eventuele parkeerkosten, die bovenop de kamerprijs komen).
Kijk voor ideeën eens bij de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven. Een link vind je bovenaan de forumpagina.
Hierbij de link naar plaatsen met beginletter "S": http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... p?letter=S
Daartussen vind je San Francisco en ook een aantal voorsteden van deze stad.
super! ga ik even kijken!
dankjewel!
dankjewel!
Heeft iemand misschien nog tips rondom Yosemite. Ik heb op het forum al wat gelezen, maar ik twijfel tussen een aantal opties.
Yosemite View Lodge
Yosemite's Scenic Wonders
Yosemite Lodging at Big Creek Inn B&B
Evergreen Lodge at Yosemite
iemand ervaring met een van deze accommodaties? ik hoor het graag!
bedankt!
Yosemite View Lodge
Yosemite's Scenic Wonders
Yosemite Lodging at Big Creek Inn B&B
Evergreen Lodge at Yosemite
iemand ervaring met een van deze accommodaties? ik hoor het graag!
bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht