Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren voor parken/bezienswaardigheden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
technoaddict
Amerika-ontdekker

Reserveren voor parken/bezienswaardigheden

Bericht door technoaddict »

Hoi allemaal,

Wij gaan over 2 weken richting West Amerika voor het bekende driehoekje SF, LV, LA. We bezoeken zoveel mogelijk parken en bezienswaardigheden in de steden.
Nu is mijn vraag, zijn er parken of andere bezienswaardigheden waar voor moeten reserveren om zeker te zijn van toegang, of om een lange wachtrij te voorkomen?
Om een paar voorbeelden te noemen, Alcatraz en (Upper) Antilope Canyon.
De bezoeken alles in de periode 6 september - 21 september.

Bedankt voor de reactie.
Andre
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren voor parken/bezienswaardigheden

Bericht door toetjero »

Alcatraz moet je zeker reserveren, toen wij er deze maand waren was er de eerste drie weken helemaal geen plek als je niet gereserveerd had en Upper was ook voor een week uitverkocht toen wij er waren, maar wij wilden naar de lower omdat we zelf de dag en het tijdstip wilden bepalen. Ik weet niet of je in Yosemite komt, maar de betaalde bus voor naar Glacierpoint en evt. Panoramatrail kun je ook beter van tevoren reserveren, net als het paardrijden aldaar (w ij grepen mis) de Fierny Furnacewalk in Arches. Een raftrip in Moab kun je wel op de bonnefooi doen> Boothuur in Page in hoogseizoen wel reserveren, zeker in het weekend, in september weet ik het niet. Whalewatchen: je zou kunnen kijken hoeveel plekken er nu voor de dagen is wanneer je er bent, en gaat het hard, dan alvast vastleggen.
technoaddict
Amerika-ontdekker

Bericht door technoaddict »

Thanks.
Helaas heb ik zojuist moeten constateren dat Alcatraz niet meer geboekt kan worden voor 6 september. Bummer!

Had jij Lower Antylope gereserveerd? Ik heb een topic hier gevonden waar veel mensen hun ervaringen delen. Het lijkt er toch op dat je niet hoeft te reserveren. Wel zijn er berichten dat mensen 3 uur moesten wachten, al lees ik van het merendeel dat het max een half uur is.
Wij komen vanuit Bryce en moeten eerst een paar uur rijden om in Page aan te komen. Ik denk dat we beste gelijk door kunnen rijden naar de parkeerplaatsen van de Lower. Vroeger is beter. Rond 10:00 uur proberen we er wel te zijn.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Lower hadden wij niet gereserveerd en kun je ook niet reserveren. Wij waren er om 9.15 uur en konden om 10.00 uur mee, dat was op een donderdag in het hoogseizoen.
Jammer van Alcatraz! En houd goed in je hoofd dat de kaartjes nergens anders worden aangeboden. Wij kregen tijdens een bustocht te horen dat er andere bedrijven zijn die doen alsof je Alcatrazkaartjes boekt, maar in de praktijk boek je voor lucht.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Wij komen vanuit Bryce en moeten eerst een paar uur rijden om in Page aan te komen
als je van bryce op een drafje naar page rijdt ga je heelwat moois voorbijvliegen. is een traject om rustig te doen en geregeld eens te stoppen, bv voor de wonderbaarlijke wandeling naar toadstool . al geldt voor zowat iedereen : geen tijd om ,,alles" te zien, het is altijd weer kiezen.

jacques
powercoaster
Amerika-ontdekker

Bericht door powercoaster »

Lower kan je inderdaad niet reserveren. Wij waren er begin deze maand om 9.30 uur en konden om 11.00 mee. Dat was eigenlijk net iets te laat, want het licht was al erg fel. Maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de tijd van het jaar. Je kan wel voor upper reserveren, vooral de tijden rondom 12.00 uur zijn daarbij populair, omdat je dan de lichtstraal (het beste) kan zien.

De reis van Bryce naar Page duurt overigens 3 uur zonder stoppen, althans zolang hebben wij er over gedaan.
Maritzwiet
Amerika-ontdekker

Bericht door Maritzwiet »

Ik heb weleens gehoord dat je bij Alcatraz early bird tickets heb. Dit betekent ruim voor openingstijd aanwezig zijn en dan nog hopen op kaartjes voor de vrije verkoop. Ruim voor openingstijd is dan zo'n 2 à 3 uur van te voren :?
Wel balen, bij ons is het 1,5 week geleden nog wel gelukt om kaartjes te hebben voor 1 september
Puckster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Puckster »

Ik zie op de site van Alcatraz nog tickets voor 1.00 en 1.30 pm beschikbaar op de site voor 6 september..
Bennyd
Amerika-newbie

Bericht door Bennyd »

Wat je zeker moet bezichtigen is het "Valley Of Fire" State Park in Nevada zo'n 43 miles (70km) boven Las Vegas.
Je gaat er absoluut geen spijt van hebben...je komt daar in een wondere wereld van kleur en schoonheid...onvoorstelbaar.
Rijdt zeker tot "Rainbow vista" en verder tot de "White Dome's"en je begrijpt onmiddelijk wat ik bedoel. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Doen, doen, doen!!!

http://goo.gl/8b7HVK

Reservatie is niet nodig en de toegang tot het park bedraagt 10 dollar/per auto

Veel plezier.
Laatst gewijzigd door Bennyd op 29 aug 2014, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennyd
Amerika-newbie

Bericht door Bennyd »

Rij je van San Francisco naar Los Angeles via de kust? Neem dan zeker HighWay 1 en ga in Monterey via de "17 Mile Drive" verder naar Carmel in zuidelijke richting. Aan het begin van de "17 Mile drive" moet je wel betalen...zo'n 10 dollar / per wagen.. maar voor dat geld rij je wel langs een prachtig stukje kustweg dat je niet snel zal vergeten... :thumbup:

http://goo.gl/8kQDZk
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Early bird tickets voor Alcatraz:
ook deze moet je vooraf regelen via de site

Het is gewoon de eerste tour van de dag naar het eiland
(boarding begint om 8u15, vertrek boot om 8u45)

Voordeel vond ik dat er buiten de mensen die ook op jouw boot zitten, niemand anders op Alcatraz is, zeer handig bij het fotograferen
De volgende lading toeristen komt een half uur later aan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer