Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maritzwiet: Californië, september 2014.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maritzwiet
Amerika-ontdekker

Reis Maritzwiet: Californië, september 2014.

Bericht door Maritzwiet »

Hoi allemaal,

Helemaal nieuw op dit forum, in sept 2012 op huwelijksreis naar Florida geweest ... nu zijn we aangestoken met het virus!!

Dit jaar gaat onze reis naar Californië, door omstandigheden alles last minute geboekt en nu vertrekken we al 31 aug.

Dit is op dit moment onze reisindeling:

Dag 1 Amsterdam - san francisco
Dag 2 san francisco (bezoek alcatrez, tickets in ons bezit)
Dag 3 san francisco
Dag 4 san francisco - monterey
Dag 4 monterey - yosemite park
Dag 5 yosemite park - death valley (overnachting in mammoth lakes)
Dag 6 death valley - las Vegas
Dag 7 las Vegas
Dag 8 las Vegas
Dag 9 las Vegas - grand canyon (overnachting in red feature hotel)
Dag 10 grand canyon -

Daarna hebben we nog 9 dagen nog open, willen dit onderweg pas boeken via booking.com. ik wil sowieso nog naar san diego (sea world bezoeken, geen Disney parken) een paar dagen naar de kust. 19 september vliegen we terug vanaf LA.
We blijven 3 dagen in Las Vegas, hebben daar resort geboekt en plan is dan ook 1 dagje relaxen aan het zwembad, we zijn geen echte wandelaars of natuurliefhebbers, we willen dit zeker wel zien maar verwachten daar rap doorheen te gaan.
Ik ben op zoek naar leuke plekjes aan de kust om paar dagen te relaxen! Verder nog must see's of tips voor onze reis.

Hou trouwens erg van shoppen dus leuke outlet adresjes zijn welkom!!

Groetjes Marit
Maritzwiet
Amerika-ontdekker

Re: Californie, september 2014!

Sorry 1 ding niet goed geplaatst

Overnachting yosemite park is in mammoth lakes
Overnachting death valley is in amargosa!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom naar Monterey ? Als het voor de kustroute is, het mooiste stuk begint pas voorbij Monterey en daar heb je dan geen tijd voor.

Voor Yosemite heb je te weinig tijd nu. Hier heb je echt wel een extra overnachting nodig.

Mammoth Lakes ligt op 3 uur rijden van Death Valley, op zich kan dit wel op dag 6, maar op dag 5 kan je Death Valley niet bezoeken.

Dag 9. Naar een Red Feature hotel ga je heel lang moeten zoeken. Het is immers de Red Feather.

Blijkbaar zijn een aantal hotels reeds geboekt. Hopelijk kan je deze nog annuleren. Als je natuurlijk Monterey laat vallen dan heb je voldoende tijd voor Yosemite, maar van zodra je Las Vegas verlaat zit het wel moeilijk. Door van daaruit naar de GC te gaan heb je eigenlijk de opties beperkt momenteel. Het zou logischer zijn eerst andere locaties aan te doen ipv de GC.

Er van uit gaande dat je dan vanuit GC richting San Diego gaat is het aangewezen iets als volgt te doen:

1 GC - Kingman
2 Kingman - Joshua Tree - Palm Springs
3 Palm Springs - San Diego
4 San Diego
5 San Diego
6 San Diego - LA
7 LA
8 LA
9 LA - huis
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maritzwiet schreef:Sorry 1 ding niet goed geplaatst

Overnachting yosemite park is in mammoth lakes
Overnachting death valley is in amargosa!
Pas dit ook even in je eerste bericht aan, dat is wel zo duidelijk.
Het is erg krap, dat eerste stuk, je zou toch minimaal één overnachting in Yosemite zelf meten nemen en dan nog is het niet veel. Ik zou Monterey er uit halen en die nacht voor Yosemite gebruiken.
Voor de GC zou je ook eens kunnen kijken of er iets in het park vrij komt, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.
Willen jullie niet naar Zion en Bryce?

Marianne
Maritzwiet
Amerika-ontdekker

Dankjewel voor je reactie,

We hebben alles geboekt via booking.com dus alles is nog kosteloos te annuleren.
Ik wist niet dat ik nog dingen kon aanpassen in mijn reactie,ga ik nog even doen.

Ik wil graag naar monterey voor het aquarium dat daar zit,van veel mensen gehoord dat dat erg leuk is en daarbij ontmoeten we daar bekenden.

We slaan Zion over omdat we denken te weinig tijd te hebben en daarom bepaalde dingen weg te laten.
Bedankt voor je tips,gaan er zeker nog even naar kijken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer