Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis emailka61: route sept 2014 1e keer Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
emailka61
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis emailka61: route sept 2014 1e keer Amerika

Bericht door emailka61 »

30-aug Adam - LA
v31-8 LA LA-W via I-40E 444 mile = 7 uur
a31 Williams
a1-sepTusayan of W-T via AZ-64N 55 mijl = 1 uur Grand Canyon
v2-sep
2 Kayenta of
v 3-sep
a 3-sep Bluff T-B via US 160 E 240 mijl= 4 1/2uur tussenstop Monument Navajo tribal park
v 4-sep
a 4-sep Moab B-M via US-191 N 100 mijl = 2 uur tussenstop Hole N theRock
5sep Arches national park
v 6 sep M-P via I-70W + US 89S 255 mijl=4 uur tussenstop Fremont Indian State Park

a 6-sep Bryce Panguitch
v7-sep
Valley of Fire Hwy en I-15 S 124 mijl – 2 uur
a 7-sep Las Vegas B-LV via I-15S 255 mijl = 4 1/2 uur - door Zion , Hurricane
8-sep 564 335 mijl = 1 uur + I-215 65 mijl= 1 1/2 uur Hooverdam
v 9-sep LV -B via nv 160W 112mijl= 2 uur + 1/2 uur + CA-190W 240 mijl=4 uur via Death Valley Zabriskie point , Salt Creek
a 9-sep Bakersfield familie
10-sep - Sequoia national Park
11-sep
11-sep San Fransisco
12-sep 49 Mile scenic Drive
13-sep
v 14-sep SF ( volg een reisverslag)
a 14-jan San Simeon via H1
v 15-sep Heasrt Castle
a 15-sep Fountain Valley - familie

Dit is wat ik in gedachte heb. Haalbaar ? afstanden ,tijd lastig in te schatten. LA - Williams (gezellig stadje gehoord)- Tusayan =dicht bij GC kunnen die dag aan de wandel / Bluff = ivm Monument / Moab = extra nacht ivm Arches / Panguitch = stoppen Fremont en zicht op Bryce / door Zion richting Las Vegas / extra overnachting ivm Hooverdam / Naar door Death Valley Bakersfield extra overnachting familie + Sequoia park (advies zus)/ San Francisco 2-3 nachten ? /via H1 naar San Simeon / voor we naar LA rijden naar Hearst Castle.

Hoe laat gaat het schemeren ? ivm rijden idee 9.00 vertrekken 16.00 aankomst hotel ?
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis emailka61: route sept 2014 1e keer Amerika

Bericht door Kath90 »

Ik vind je schema erg onoverzichtelijk met al die a-tjes en v-tjes ervoor. Schrijf hem eens uit op deze manier:

30-8 Adam - LA
31-8 LA-Williams
1-9 Williams-Tusayan
2-9 Tusayan -Kayenta

enz..

Het eerste wat ik je mee kan geven is dat je op je eerste dag ws beter geen rit van 7 uur kan rijden. Ook is williams een oké stad als uitvalsbasis voor de Grand Canyon, (CA een uur rijden) maar jij hebt hiervoor al Tusayan gekozen wat ongeveer 15 minuten van Grand Canyon Village ligt.
Als stad zelf zou ik dan Williams niet aandoen. Beter rijd je op de eerste dag van LA tot aan Kingman , en van Kingman in een keer door naar Tusayan, vertrek je vroeg ben je om 12 uur al in de Grand Canyon, en dan rijd je de volgende dag via de desert view drive ( nog wat mooie uitkijkpunten) naar Page ipv Kayenta . (Antelope Canyon, Horseshoe bend)

de rest van je vakantie heb ik niet eens naar gekeken omdat het gewoon erg onoverzichtelijk is.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad erg lastig lezen zo. Ik heb een poging gewaagd om het in een van/naar schema te zetten, maar ik raakte rondom Monument Valley een beetje de weg kwijt.
Probeer het eens zelf in zo'n schema te zetten. dit is wat ik er nu van gemaakt heb:

30-aug naar LA
31-aug LA - Williams
1-sep Williams - Grand Canyon Village
2-sep Grand Canyon Village - Monument Valley
3-sep Monument Valley - Moab
4-sep Moab
5-sep Moab
6-sep Moab - Bryce
7-sep Bryce - Zion
8-sep Zion - Las Vegas
9-sep Las Vegas - Bakersfield
10-sep Bakersfield - Sequoia
11-sep Sequoia
12-sep Sequoia - SF
13-sep SF
14-sep SF - San Simeon
15-sep San Simeon - Fountain Valley

Ik zou vanuit LA ook al iets eerder stoppen. Tusayan kan de volgende dag maar je kunt ook kijken of er iets n=in het park vrij is/komt. Hoeft niet duurder te zijn dan Tusayan.
Voor MV ligt Mexican Hat goed, of je kijkt bij Goulding's of the View Hotel.
Zelf zou ik meer tijd uittrekken voor de GC, en voor Zion, en Death Valley, Page toevoegen en Moab laten vallen. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een route in september. En het wordt vroeg donker, van schemering is nauwelijks sprake. Zie http://www.sunrisesunset.com voor de tijden.

Marianne
emailka61
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door emailka61 »

Bedankt alvast ik ga volgende week herschrijven .
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Ik had hem ook ongeveer zo gelezen alleen zag ik er volgens mij een extra dag Las Vegas in in verband met de Hooverdam? Not sure though.

Vegas-Bakersfield via Death Valley is 6 uur rijden zonder tussenstops. Zelf zou ik zeggen dat dit weinig tijd overlaat voor Death Valley zelf, maar het blijft wat jij wilt. Als je af en toe uitstappen en een foto maken genoeg vind is dit op zich te doen.

Grand Canyon ben ik vorig jaar ook 1 dag geweest en als je (zoals het in jou planning kan) gewoon vroeg in de Canyon bent dan is er tijd genoeg . Bijvoorbeeld 9-12 een van de trails lopen (aanrader: South Kaibab Trail tot aan Cedar Ridge), In de middag op het heetste naar het Visitor Center, en daarna nog langs de rim lopen en na zonsondergang terug. Het moet te doen zijn.

Page moet er echt in als je er zo dichtbij bent, het is zonde om deze niet mee te pakken, dit is hoe ik hem zou aanraden. 1 dag bij Page is ook genoeg als je hier niet te laat aankomt, in dat geval kan zou ik de extra dag bij Zion plakken.

30-aug naar LA
31-aug LA - Kingman
1-sep Kingman - Tusayan/Grand Canyon Village
2-sep Grand Canyon Village/Tusayan - Monument Valley
3-sep Monument Valley-Page
4-sep Page
5-sep Page-Bryce
6-sep Bryce-Zion
7-sep Zion- Valley of Fire- hoover dam-Vegas (rit 5 uur totaal)
8-sep Vegas-Death Valley
9-sep Death Valley- Bakersfield
10-sep Bakersfield - Sequoia
11-sep Sequoia
12-sep Sequoia - SF
13-sep SF
14-sep SF - San Simeon
15-sep San Simeon - Fountain Valley
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zion- Valley of Fire- hoover dam-Vegas (rit 5 uur totaal)
Dit is te veel als je geen volle dag in Zion bent. Voor Vally of Fire moet je toch ook wat tijd rekenen. De hooverdam ligt dan nog aan de andere kant van Vegas. Ik zou dit zeker niet doen. Je rijdt immers twee dagen eerder over de Glenn Canyon Dam. Wat is dan de meerwaard evan de Hooverdam ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer