Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

JFK-Manhattan

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Melz
Amerika-newbie

JFK-Manhattan

Bericht door Melz »

Beste lezer(s),

Er zijn volgens mij al enige berichten over dit onderwerp maar dat is allemaal wat verouderd.

Zaterdag 31 mei vlieg ik met mijn partner voor een week naar NewYork. We verblijven in het Gild Hall hotel, 15 Gold St, New York. In het financieel gebied.
We landen om 13:00 op de luchthaven JFK. Tijdens een bezoek aan NewYork 5 jaar geleden met 2 andere familieleden hadden we een taxi genomen naar Manhattan. Omdat het met z'n 2e toch best prijzig is zijn wel naar andere mogelijkheden gaan zoeken. Ik kom veelal tegen met de airtrain naar Jamaica en vanaf daar de metro... Google maps geeft aan dat het beter naar Howard beach kan gaan en van daaruit de metro naar het financieel district. Nu lees ik ook veel op het forum en reisverslagen dat mensen het toch niet aanraden i.v.m. koffers etc. Kan iemand mij precies vertellen hoe het beste te reizen? En wat zijn de taxiprijzen op dit moment vanaf JFK naar het financieel district? Als we dan toch voor de taxi gaan zou ik graag over de Brooklyn bridge willen, kan je dat gewoon aan de chauffeur vragen of rijden ze een standaard route?

Als je om 13:00 aankomt op JFK, hoela ben je dan ongeveer in Manhattan?

Zijn er verder nog tips bv nog niet ontdekte bezienswaardigheden en leuke/lekkere restaurants?

Alle tips en tricks zijn welkom :-) Alvast erg bedankt voor de moeite!

Groet.
mtl
Amerika-expert

Re: JFK-Manhattan

Bericht door mtl »

Je kan ook online een rit naar het hotel bestellen. Kijk daarvoor op de website van de luchthaven en wel bij ground transportation. Met metro is onhandig als je veel bagage hebt. Reken op 2 tot 3 uur voordat je in je hotel in manhattan zit vanaf aankomst op luchhaven. De rijen voor de paspoortcontrole kunnen heel lang en langzaam zijn.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je kan op JFK de airtrain nemen en deze sluit aan op de metro. Als je de bruine J of blauwe A of C metro neemt kom je er uit aan Fulton street. Dat is op enkele 100 meter van Gold Street
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik ga altijd met de subway (en ik reis allang niet meer licht)
onder 30th street is Howard Beach en vandaar een metro inderdaad het snelst
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer