Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag over Yellowstone indeling.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Daisy's
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Vraag over Yellowstone indeling.

Bericht door Daisy's »

Hoi, wij gaan in september weer! Nou hebben we alles al geboekt, maar ik had nog een vraag over Yellowstone.
Wij komen uit Cody (geslapen) en hebben daarna 2 nachten in west Yellowstone en daarna 1 in Jackson.
Nou hebben we die 2 nachten expres gedaan omdat we niet overal maar 1 nacht willen zitten ivm onze dochter van 1,5 jaar.
(voordat het antwoord "je kon beter een nacht in Gardiner slapen" komt. :wink: )
Nou dacht ik aan de volgende dag indeling (globaal)
Is dit te doen? Of is het handiger om vanuit Cody eerst "het onderste gedeelte van de 8" te nemen en op weg naar Jackson door het midden en dan via Yellowstone Lake naar beneden?

Aankomstdag: vanuit Cody via eastsite entrance het park in.
Fishingbridge, Mud vulcano, Sulphur caldron, Lake village en Bridge Bay, eventueel Norris Geyser basin.
Dag 2:Canyon Village, Mammoth Hotsprings, Roosevelt, Norris Geyser basin (of op dag 1 al gedaan).
Dag 3:West Yellowstone - Jackson : Old Faithfull, Grand prismatic ring, de geiservelden in het zuiden van Yellowstone tot en met West Thumb (Lower, Midway en Upper geiser basin) en dan richting Jackson via grand teton.

Ik zal vast ook wel dingen vergeten zijn, deze zijn welkom.
En is dit allemaal te doen met een kleine? Volgens mij is het niet zoals bijvoorbeeld andere parken "klimwerk" toch?
Alvast bedankt voor de reacties!
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vraag over Yellowstone indeling.

Bericht door PSVwally »

In eerste instantie dacht ik in je verhaal dat je eerst een dag yellowstone wilde doen, dan naar jackson en dan weer naar yellowstone.

Ik mis eigenlijk de lamar valley in je ronde.

De west en zuidwestkant nemen normaal gesproken samen met de Grand Canyon of Yellowstone de meeste tijd in beslag.
Daar is het meeste 'loop'werk met al die geiserbassins. Lamar valley is gewoon een keer op en neer rijden, maar hopelijk door de vele bizons kan het flink tijd in beslag nemen. Je kan met die kleine bij de grand canyon wel naar een paar uitkijkpunten van de lower falls (bv met een buggy), maar ik zou niet het stuk naar de lower falls zelf doen. Dat is steil omlaag (en weer omhoog) en niet iets voor zo'n kleine en niet te doen met een buggy.
Bij sommige geiservelden heb je ook met de boardwalks veel hoogteverschil en die zijn niet allemaal met een buggy te doen, maar bv rond old faithful kun je goed wandelen. Zorg wel dat je die kleine bij de hand hebt, want je kan niet zomaar overal rondlopen of van de boardwalks af.

Ik vond met west yellowstone weinig mis, het ligt wel een stukje van de kruising met norris af, maargoed, dat is een keuze.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook via de northeast entrance het park binnen kunnen rijden, dan rij je langs de Lamar Valley. En dan via Mammoth en eventueel nog Norris naar West Yellowstone. Dan heb je de volgende dag voor het onderste rondje, en de laatste dag nog Old Faithful als je dat nog niet gedaan hebt, West Thump en dan Grand Teton. Het maakt niet zo heel veel uit hoe je het doet. Kijk wat je zeker wilt zien, en wat je eventueel wilt doen als je tijd over hebt.
De meeste bezienswaardigheden zijn te doen zonder lange of steile wandelingen.
In 2004 kwamen wij ook van Cody en verlieten het park via Grand Teton, misschien heb je iets aan ons verslag. In 2008 deden we ook Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door troetelbeer79 »

Er is in september wel 'roadwork' waardoor 2 stukken van de '8' zijn afgesloten. Zie onderstaande link:
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/roadclosures.htm
Daisy's
Amerika-ontdekker

Bericht door Daisy's »

Super bedankt voor de reacties! Ik ga er nog even voor zitten. Want via de northeast entrance het park binnen rijden is inderdaad ook nog een optie.
Ik ga je verslag gelijk even lezen!
En Troetelbeer, ik ga gelijk even kijken.
Bedankt!
2017 Florida
Daisy's
Amerika-ontdekker

Bericht door Daisy's »

Jeetje wij komen de 13de aan en vanaf de 14de zijn de wegwerkzaamheden. Wat goed dat we dat nu al weten! Bedankt zeg! :thumbup:
2017 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer