Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis blokbeatz: campertrip mei 2014! Iemand Tips & Advies?
-
blokbeatz
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis blokbeatz: campertrip mei 2014! Iemand Tips & Advies?
Begin mei gaan wij 23 dagen een camper rondreis maken dor Canada en Amerika.
in 2012 hebben wij dit al eens gedaan in West Amerika en dat is zo goed bevallen dat wij dit nogmaals willen doen!
Wij hebben onderstaande route bedacht en die is ongeveer 4700 km, dus ongeveer 200 km per dag gemiddeld.
dag 1: Vancouver stad
dag 2: Vancouver stad
dag 3: Vancouver stad
dag 4: Camper ophalen, richting Hope
dag 5: Hope - Kamloops
dag 6: Kamloops - Clearwater (lakes)
dag 7: Clearwater - Jasper National Park
dag 8: Japer National Park
dag 9: Japer National Park - Lake Louise (Banff)
dag 10: Banff
dag 11: Banff - Kootenay - Waterton Lakes
dag 12: Waterton Lakes - Glacier National Park
dag 13: Glacier National Park - Yelowstone Park (Amerika)
dag 14: Yellowstone Park
dag 15: Yellowstone Park - Spokane (tussenstop naar Seattle)
dag 16: Spokane - Seattle
dag 17: Seattle
dag 18: Seattle - Vancouver Island (BC Ferries Vancouver - Nanaimo (Tsawwassen-Duke Point) - Tofino
dag 19: Tofino
dag 20: Tofino
dag 21: Tofino
dag 22 - Tofino - Vancouver
dag 23: Vancouver Camper inleveren en terugvliegen
Ik hoor graag wat jullie ervaring is en of er nog tips zijn!!!
dank je wel!
in 2012 hebben wij dit al eens gedaan in West Amerika en dat is zo goed bevallen dat wij dit nogmaals willen doen!
Wij hebben onderstaande route bedacht en die is ongeveer 4700 km, dus ongeveer 200 km per dag gemiddeld.
dag 1: Vancouver stad
dag 2: Vancouver stad
dag 3: Vancouver stad
dag 4: Camper ophalen, richting Hope
dag 5: Hope - Kamloops
dag 6: Kamloops - Clearwater (lakes)
dag 7: Clearwater - Jasper National Park
dag 8: Japer National Park
dag 9: Japer National Park - Lake Louise (Banff)
dag 10: Banff
dag 11: Banff - Kootenay - Waterton Lakes
dag 12: Waterton Lakes - Glacier National Park
dag 13: Glacier National Park - Yelowstone Park (Amerika)
dag 14: Yellowstone Park
dag 15: Yellowstone Park - Spokane (tussenstop naar Seattle)
dag 16: Spokane - Seattle
dag 17: Seattle
dag 18: Seattle - Vancouver Island (BC Ferries Vancouver - Nanaimo (Tsawwassen-Duke Point) - Tofino
dag 19: Tofino
dag 20: Tofino
dag 21: Tofino
dag 22 - Tofino - Vancouver
dag 23: Vancouver Camper inleveren en terugvliegen
Ik hoor graag wat jullie ervaring is en of er nog tips zijn!!!
dank je wel!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Campertrip mei 2014! Iemand Tips & Advies?
Ik kan alleen maar iets zeggen over het stuk rond Yellowstone en heb je absoluut veel te weinig tijd. Je bent zeker al een uur of 8 onderweg van Glacier naar Yellowstone. Dus zeg maar bijna een volle dag en dat zonder stops. Dan heb je 1 dag de tijd om Yellowstone te zien, want de dag erna moet je ongeveer de hele dag uittrekken om in Spokane te geraken. Ik zou je dit echt afraden zo te doen, want in 1 dag is het onmogelijk om de highlights van Yellowstone te bekijken.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Rare manier om een gemiddelde te berekenen wanneer je verschillende dagen op dezelfde stek blijft. Ik tel 12 reisdagen voor jullie 4700 km dus een gemiddelde van 400 km per reisdag.
Steek voldoende warme kleren in de valies !! Het noorden vroeg in mei kan nog zeer koud zijn !!!
Voor Yellowstone is er inderdaad te weinig tijd voorzien. Hier zou je toch 2 dagen meer tijd moeten aan besteden, en ik mis Grand Teton.
Wat is de bedoeling van ruim 3 dagen Tofino ? De gemiddelde maximumtemperatuur in mei is daar 15°C en de gemiddelde minimum 7°C.
Steek voldoende warme kleren in de valies !! Het noorden vroeg in mei kan nog zeer koud zijn !!!
Voor Yellowstone is er inderdaad te weinig tijd voorzien. Hier zou je toch 2 dagen meer tijd moeten aan besteden, en ik mis Grand Teton.
Wat is de bedoeling van ruim 3 dagen Tofino ? De gemiddelde maximumtemperatuur in mei is daar 15°C en de gemiddelde minimum 7°C.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
blokbeatz
- Amerika-newbie
Dank voor de feedback.
Ik ben ook bang dat het verblijf in Yellowstone te kort is. Wellicht dat ik hier een aanpassing ga maken! ik heb het gemiddelde berekend over alle dagen, omdat dit slechts een opzet is en geen strak schema. in principe kan ik elke dag reizen en onderweg de stops maken. Ik denk dat ik hier nog wel vrij flexibel mee kan omgaan.
Uit mijn ervaring van vorige campertrips door West Amerika, blijkt dat we op het laatste moment nog wel eens omgooien omdat het gebied of locatie toch niet zo leuk is om meerdere dagen te verblijven. Ik ben inderdaag wel benieuwd welke plekken echt de moeite waard zijn om te stoppen.
Groeten Eric.
Ik ben ook bang dat het verblijf in Yellowstone te kort is. Wellicht dat ik hier een aanpassing ga maken! ik heb het gemiddelde berekend over alle dagen, omdat dit slechts een opzet is en geen strak schema. in principe kan ik elke dag reizen en onderweg de stops maken. Ik denk dat ik hier nog wel vrij flexibel mee kan omgaan.
Uit mijn ervaring van vorige campertrips door West Amerika, blijkt dat we op het laatste moment nog wel eens omgooien omdat het gebied of locatie toch niet zo leuk is om meerdere dagen te verblijven. Ik ben inderdaag wel benieuwd welke plekken echt de moeite waard zijn om te stoppen.
Groeten Eric.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Voor het gedeelte van Vancouver tot Glacier kun je onze ervaringen van vorig jaar (ook in mei) lezen. We deden dit gedeelte in omgekeerde volgorde.
Hier ons verslag.
Elly
Hier ons verslag.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
blokbeatz
- Amerika-newbie
Dank je wel Elly! je "dagboek" ziet er echt fantastisch uit!!! leuk om te lezen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 62 Reacties
- 23795 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 24 Reacties