Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Glacier NP going-to-the-sun-road
-
Highwerf
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Glacier NP going-to-the-sun-road
Dit jaar staat waarschijnlijk Glacier NP op ons programma. Nu ben ik een beetje aan het inlezen over dit park en vraag mij het volgende af:
Hoe lang doe je ongeveer over de going-to-the-sun-road in augustus? Uiteraard inclusief stops op mooie uitkijkpunten. Ik zou namelijk na de going-to-the-sun-road nog de iceberg lake trail (+- 3 uur) willen doen. Maar heb geen idee of dit een beetje te doen is zonder al te veel haasten.
Hoe lang doe je ongeveer over de going-to-the-sun-road in augustus? Uiteraard inclusief stops op mooie uitkijkpunten. Ik zou namelijk na de going-to-the-sun-road nog de iceberg lake trail (+- 3 uur) willen doen. Maar heb geen idee of dit een beetje te doen is zonder al te veel haasten.
Re: Glacier NP going-to-the-sun-road
Ik schat in dat dat haalbaar is als je vroeg vertrekt. Wel een volle dag. Van West Glacier tot Logan Pass Visitor Center één tot anderhalf uur. Wandeling Hidden Lake Overview één tot anderhalf uur (als er geen sneeuw ligt). Dan nog een uur rijden naar Many Glacier. Vervolgens de hike naar Iceberg Lake in drie tot vier uur.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben er destijds in september (dus zonder al te veel oponthoud vanwege de drukte) zo'n beetje de hele dag over gedaan, met wat stops hier en daar en een aantal korte wandelingen. Ik denk dat je heel vroeg moet vertrekken om de iceberg trail nog erbij te kunnen doen. Wij startten overigens bij Lake McDonald, dus al in het park en eindigden in de Swiftcurrent Lodge (zo'n beetje bij het trailhead van de iceberg trail).
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
Highwerf
- Amerika-ontdekker
Dank voor de snelle reacties!
We slapen helaas waarschijnlijk net buiten het park (west en oost), of er moet toch nog wat vrijkomen in het park zelf. Ik begrijp dat het dus wel krap is, maar vroeg opstaan is in ieder geval geen probleem. Als we het niet halen kunnen we misschien nog de volgende dag vroeg de iceberg lake trail doen.
We slapen helaas waarschijnlijk net buiten het park (west en oost), of er moet toch nog wat vrijkomen in het park zelf. Ik begrijp dat het dus wel krap is, maar vroeg opstaan is in ieder geval geen probleem. Als we het niet halen kunnen we misschien nog de volgende dag vroeg de iceberg lake trail doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1712 Weergaves
-
Laatste bericht door KWopreis
-
- 6 Reacties