Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen reizen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Moncif
Amerika-newbie

Alleen reizen

Bericht door Moncif »

Hoi,

M'n naam is Moncif, 24 jaar, en heb besloten om deze zomer op vakantie te gaan in de States: OP M'N EENTJE! Ik heb bij deze wat vragen en ik hoop hier wat informatie te winnen. Ik ben nog nooit in de States geweest.

M'n plan is om 4 a 5 weken in Amerika te vertoeven. Ik begin in NY en blijf daar een weekje. Ik ben misschien ook van plan om per trein/bus een bezoekje te brengen aan Washington. In NY wil ik voornamelijk Time Square, het Vrijheidsbeeld en de stad verkennen.
Vandaar uit vlieg ik naar Los Angeles om daar de overige 3/4 weken te verblijven. In Los Angeles wil ik voornamelijk de stad verkennen en uitwaaien op het strand. Ik ga niet per se die weken alleen maar verblijven in Los Angeles, maar ik zie het eerder als mijn uitvalsbasis. Ik zou per trein/bus San Francisco willen bezoeken voor een paar dagen. En indien mogelijk zou ik ook graag de Grand Canyon willen zien

Ik wil lowbudget gaan en wil verblijven in hostels.

Ik heb geen rijbewijs (balen) dus moet ik alles met het openbaar vervoer doen.

Nu, hoe ver is het van het strand (Venice) naar The Walk of Fame? Moest ik een hostel hebben aan het strand is het met het OV goed mogelijk om in het centrum van Hollywood te geraken en vice versa?

Is het goed te doen om van LA naar SF te gaan met de trein? Veel bekijks onderweg qua natuur en hoelang duurt zo'n rit? Moet ik zo'n ticket ver van tevoren boeken of kan dit in Amerika zelf?

Kan ik van LA een bus vinden om naar Grand Canyon te gaan? Prijzig?
Conreet: NY, misschien DC - LA - SF - Grand Canyon in een maand.

Zijn er hier mensen die alleen naar Amerika zijn gegaan en is dit prima bevallen, zo alleen? Ik hoop wat contacten te leggen met medereizigers in hostels zodat ik niet helemaal alleen activiteiten hoef te doen.

Ik lees ook dat hostels activiteiten voorzien, misschien ook handig :)

Ik hoop dat iemand mij van antwoord kan dienen.

Alleszins bedankt!

Moncif
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Alleen reizen

Bericht door Marcopstal »

Dit wordt uiteraard geen eenvoudige uitdaging.

NYC - Washington DC: reken op 90min sporen vanaf ongeveer een 100 dollar enkel traject.

Strand - walk of fame = ongeveer 20 kilometer.

LA heeft uiteraard openbaar vervoer, doch door de uitgestrektheid is dat moeilijk uit te klaren. Best zoek je eens op internet.

Voor LA - SF moet je met de trein een 12 uur tellen. Of de route zelf de moeite is weet ik niet. De kost zal ook ongeveer 100 dollar zijn. De treinen gaan wel niet tot SF zelf. De bus is hier een betere optie (sneller) maar dat zal via interstate zijn.

Voor de Grand Canyon kan je per trein of bus naar Flagstaff en van daaruit zijn er bussen naar GC.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het OV is met name in en rond Los Angeles een drama. Er is maar 1 trein per dag tussen LA en SF en die heeft wel eens vertraging. Wel een mooie rit. Voor Grand Canyon kan je een greyhoundbus naar bijv. Flagstaff nemen. Vandaar zou je misschien met een (prijzige) excursie mee kunnen. Met OV zou kunnen maar wel met enorm veel speurwerk vooraf. Kaartjes voor trein en bus koop je het beste ver van te voren. Alleen reizen in de VS gaat prima en als je er open voor staat dan kom je in contact met medereizigers. En NYC-Washington is geen 90 min maar 180-210 min per trein en kaartjes zijn vanaf $49. Je zou ook de bus kunnen overwegen, vanaf $15.
Moncif
Amerika-newbie

Bericht door Moncif »

Marcopstal schreef:Dit wordt uiteraard geen eenvoudige uitdaging.

NYC - Washington DC: reken op 90min sporen vanaf ongeveer een 100 dollar enkel traject.

Strand - walk of fame = ongeveer 20 kilometer.

LA heeft uiteraard openbaar vervoer, doch door de uitgestrektheid is dat moeilijk uit te klaren. Best zoek je eens op internet.

Voor LA - SF moet je met de trein een 12 uur tellen. Of de route zelf de moeite is weet ik niet. De kost zal ook ongeveer 100 dollar zijn. De treinen gaan wel niet tot SF zelf. De bus is hier een betere optie (sneller) maar dat zal via interstate zijn.

Voor de Grand Canyon kan je per trein of bus naar Flagstaff en van daaruit zijn er bussen naar GC.

Misschien een domme vraag, maar 100 dollar enkel of retour?
Oké, via Flagstaff om vervolgens een bust te nemen naar de Grand Canyon. Thanks!
Moncif
Amerika-newbie

Bericht door Moncif »

mtl schreef:Het OV is met name in en rond Los Angeles een drama. Er is maar 1 trein per dag tussen LA en SF en die heeft wel eens vertraging. Wel een mooie rit. Voor Grand Canyon kan je een greyhoundbus naar bijv. Flagstaff nemen. Vandaar zou je misschien met een (prijzige) excursie mee kunnen. Met OV zou kunnen maar wel met enorm veel speurwerk vooraf. Kaartjes voor trein en bus koop je het beste ver van te voren. Alleen reizen in de VS gaat prima en als je er open voor staat dan kom je in contact met medereizigers. En NYC-Washington is geen 90 min maar 180-210 min per trein en kaartjes zijn vanaf $49. Je zou ook de bus kunnen overwegen, vanaf $15.
Hoe duur zou zo'n excursie kunnen zijn, ongeveer? Ik zou puur alleen de Grand Canyon willen zijn en de volgende dag terug naar LA willen gaan. Hoe zit ginder qua verblijf? Is zo'n Greyhound duur?

Bus naar DC lijkt me wel oké, zal wel langer zijn, maar goedkoop.

Bedankt!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kijk eens op de websites van amtrak, boltbus, megabus en greyhound.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wij namen in 2012 de bus van NYC naar Washington DC. We konden relatief dichtbij Times Square opstappen en stapten een goede 4 u later in de buurt van een metrostation/Chinatown in Washington uit. Vanaf daar was het nog een klein stukje met de metro om naar ons hotel te komen. In de bus was Wifi, die het prima deed (lekker Skypen met thuis) en we waren voor 2 pers voor 23$ klaar.

Wij hebben destijds die busreis (en meerdere) geboekt via GoToBus. Deze toont meerdere buslijnen en dan kun je heel gemakkelijk de goedkoopste/bus met de gunstigste reistijden/opstapplaatsen kiezen.
Moncif
Amerika-newbie

Bericht door Moncif »

mtl schreef:Kijk eens op de websites van amtrak, boltbus, megabus en greyhound.
Zonet gedaan. 100 a 120 dollar heen en terug ( LA-SF) via Greyhound. Faire prijzen. Al zie ik ook shuttlebussen voor 15 dollar.
Moncif
Amerika-newbie

Bericht door Moncif »

Ems2012 schreef:
Wij namen in 2012 de bus van NYC naar Washington DC. We konden relatief dichtbij Times Square opstappen en stapten een goede 4 u later in de buurt van een metrostation/Chinatown in Washington uit. Vanaf daar was het nog een klein stukje met de metro om naar ons hotel te komen. In de bus was Wifi, die het prima deed (lekker Skypen met thuis) en we waren voor 2 pers voor 23$ klaar.

Wij hebben destijds die busreis (en meerdere) geboekt via GoToBus. Deze toont meerdere buslijnen en dan kun je heel gemakkelijk de goedkoopste/bus met de gunstigste reistijden/opstapplaatsen kiezen.

GoToBus, die onthoud ik. Bedankt.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoi,

Hartelijk welkom op het forum. :wave:

Misschien is http://www.trekamerica.com/ een optie voor een gedeelte van de reis?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

NYC - DC is inderdaad 180 - 210 min sporen. Het is doorgaans een 90 min sneller dan met de bus. :oops:
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Moncif
Amerika-newbie

Bericht door Moncif »

Old Faithful schreef:Hoi,

Hartelijk welkom op het forum. :wave:

Misschien is http://www.trekamerica.com/ een optie voor een gedeelte van de reis?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Ook dit noteer ik. Bedankt :).
Moncif
Amerika-newbie

Bericht door Moncif »

Net wat ik nodig had. Thanks.
Moncif
Amerika-newbie

Bericht door Moncif »

De mensen die die alleen hebben gereisd, is dat goed meegevallen? Veel in contact gekomen met locals/mede-reizigers?
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Hoi,

een hoop vragen. Op een aantal kan ik wel uitleg geven.

Ik reis al jaren alleen door de VS, voor het eerst op mijn 17e en ben nu 26. Hoe snel je contact maakt ligt ook aan jezelf natuurlijk, maar het gaat vaak wel vrij makkelijk in de VS.
Zelf geen ervaring met hostels in de VS, maar daar leg je sowieso wel makkelijk contact met andere mensen. Je hebt dan toch al veel gemeen (alleen, op budget, reislustig :thumbup: ) .

Tussen NYC en DC gaat een snelle trein (Acela Express), maar je kunt ook de regional nemen. Het tijdsverschil is niet groot, de prijs vaak wel.
Ben zelf een jaar geleden met de regional geweest. Dit kwam mede omdat ik een overnachting in Philadelphia had genomen. Het is een belangrijke stad geweest in het ontstaan van de VS en is eigenlijk verplichte kost als je er toch langs komt. De treinreis zelf is niet zo mooi als bijvoorbeeld de Chicago - New York lijn, maar buiten de grote steden is er toch een prima uitzicht.
Washington DC vond ik zelf ook een mooie stad. Ik was vooral verbaasd over de compactheid van de 'belangrijkste' stad van Amerika! De meeste musea in DC zijn GRATIS dus dat is mooi meegenomen. Zelf heb ik uren in het Space museum vertoefd en moest nog haasten om in het Nationaal Archief de Bill of Rights, onafhankelijkheidsverklaring en de grondwet(opgesteld in Philadelphia :wink: :wink: ) te bekijken. Dus trek zeker een dag of 2 (zonder reizen) uit voor DC, want dat heb je toch wel nodig.
DC beschikt over een perfect metrostelsel. Dus zolang je een hostel in de buurt van een metrostation neemt kun je overal makkelijk heen.
- Mike
Moncif
Amerika-newbie

Bericht door Moncif »

Nice, veel nuttige info.

Ik was van plan om ongeveer 2 dagen te vertoeven in DC. Dat je gratis musea kunt bezoeken is mooi. Dit ga ik dan ook doen. Ja, ik vond wel omdat ik al NY ben, ik toch DC moet zien. Ik zal inderdaad uitkijken voor hostels in de buurt van het metrostation.

Bedankt.
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 feb 2014, 08:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Laat ik beginnen met te zeggen dat het een leuk avontuur is waar je aan denkt.
Ik zou puur alleen de Grand Canyon willen zijn en de volgende dag terug naar LA willen gaan.
Hou er wel rekening mee dat je met de reis LA - Flagstaff - Grand Canyon - flagstaff - LA zeker minimaal 3 á 4 dagen zoet bent.

Je neemt erg de tijd in LA. Ik zou er ook makkelijk één of enkele weken kunnen doorbrengen, maar focus je goed op het OV. http://www.metro.net/ en http://www.discoverlosangeles.com/blog/ ... ic-transit
Niet alle highlights zijn makkelijk bereikbaar met het OV en de bussen staan in dezelfde files als de auto's.

Ik ben ook enkele keren alleen op reis geweest, wel altijd een huurauto en hotels/motels, maar over het algemeen heb je als je niet helemaal contactgestoord bent zo een praatje met iemand. Dat vind ik juist t leuke aan amerikanen, altijd in voor een praatje. Vooral als je bv in restaurantjes aan de bar gaat zitten ipv alleen aan een tafel. Wel jammer dat je geen rijbewijs hebt, want je hebt perfekt de tijd voor een geweldige roadtrip combi tussen stad en natuur.

Mag ik je als moderator trouwens wel even vragen om niet alle berichten terug te quoten, vooral niet als je op een direct bovenstaand bericht reageert.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer