M'n naam is Moncif, 24 jaar, en heb besloten om deze zomer op vakantie te gaan in de States: OP M'N EENTJE! Ik heb bij deze wat vragen en ik hoop hier wat informatie te winnen. Ik ben nog nooit in de States geweest.
M'n plan is om 4 a 5 weken in Amerika te vertoeven. Ik begin in NY en blijf daar een weekje. Ik ben misschien ook van plan om per trein/bus een bezoekje te brengen aan Washington. In NY wil ik voornamelijk Time Square, het Vrijheidsbeeld en de stad verkennen.
Vandaar uit vlieg ik naar Los Angeles om daar de overige 3/4 weken te verblijven. In Los Angeles wil ik voornamelijk de stad verkennen en uitwaaien op het strand. Ik ga niet per se die weken alleen maar verblijven in Los Angeles, maar ik zie het eerder als mijn uitvalsbasis. Ik zou per trein/bus San Francisco willen bezoeken voor een paar dagen. En indien mogelijk zou ik ook graag de Grand Canyon willen zien
Ik wil lowbudget gaan en wil verblijven in hostels.
Ik heb geen rijbewijs (balen) dus moet ik alles met het openbaar vervoer doen.
Nu, hoe ver is het van het strand (Venice) naar The Walk of Fame? Moest ik een hostel hebben aan het strand is het met het OV goed mogelijk om in het centrum van Hollywood te geraken en vice versa?
Is het goed te doen om van LA naar SF te gaan met de trein? Veel bekijks onderweg qua natuur en hoelang duurt zo'n rit? Moet ik zo'n ticket ver van tevoren boeken of kan dit in Amerika zelf?
Kan ik van LA een bus vinden om naar Grand Canyon te gaan? Prijzig?
Conreet: NY, misschien DC - LA - SF - Grand Canyon in een maand.
Zijn er hier mensen die alleen naar Amerika zijn gegaan en is dit prima bevallen, zo alleen? Ik hoop wat contacten te leggen met medereizigers in hostels zodat ik niet helemaal alleen activiteiten hoef te doen.
Ik lees ook dat hostels activiteiten voorzien, misschien ook handig

Ik hoop dat iemand mij van antwoord kan dienen.
Alleszins bedankt!
Moncif