Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : Seattle - Canada - Seattle juli 2014

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reis Kalaman : Seattle - Canada - Seattle juli 2014

Bericht door kalaman »

nog nooit zo snel tickets geboekt : deze middag beginnen kijken voor een rondje Seattle en tickets reeds bevestigd :thumbup: .
Andermaal ervaren dat men alle "speciale" acties van de verschillende maatschappijen beter aan zich laat voorbijgaan. Toen ik begin januari keek bij Connections (tijdens de Connection-days) bleek geen enkel ticket BRU-SEA (afreis begin juli) te krijgen voor minder dan 1200-1400€. Bovendien waren het dan nog meestal uren waarbij ik absoluut niet op een vliegtuig stap : ontiegelijk vroeg vertrekken en/of >5u layover en/of ontiegelijk laat aankomen en/of 2 of meer tussenstops.
Nu geboekt aan 1080€pp (30/06 - 22/07) :
Brussels - Amsterdam 10h35 : 11h35
Amsterdam - Seattle 14h55 : 16h03

Seattle - Amsterdam 13h28 : 08h15
Amsterdam - Brussels 09h10 : 09h55

nog even tijd om te plannen, maar certitudes zijn alvast Glacier en opnieuw de Canadian Rockies (misschien ook wel opnieuw naar Lake O'Hara).
@ Ferry : jullie website zal weer warm draaien :wink:
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kalaman : Seattle - Canada - Seattle juli 2014

Bericht door AnnInBC »

Oh super...dan heb je weer wat leuks te plannen! Komen jullie ook naar Vancouver?

Veel plezier met het plannen!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

AnnInBC schreef:Komen jullie ook naar Vancouver?
Enkel als je ons uitnodigt voor n koffie :coffee2: :thumbup:

Wat dat plannen betreft...geen zin om te helpen :wink: ? Pas deze week klaar met onze planning voor april... :?
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Zeker, ik zou jullie zelfs ergens op koffie trakteren!! ;) Oh ja, altijd zin om jullie te helpen met plannen...laat maar komen, waarmee heb je hulp nodig?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik weet eigenlijk nog totaal niets van planning, Ann. Enkel de luchthaven ligt vast. Tomas gaat vakantiejob doen en we moesten uiterlijk 15 maart opgeven voor welke periode hij zich kandidaat stelt. Vandaar dat ik nu zo snel, op een namiddag tijd, die tickets geboekt heb. Goede prijzen en schitterende uren, wachten had dus geen zin. En van uit Seattle kan je sowieso alle kanten op.
Maar omdat ik tot deze week bezig geweest ben met de, ruwe, planning voor onze aprilreis heb ik nog absoluut geen flauw idee waar de route ons gaat brengen. Maar...op de koffie in Vancouver...hmmm...en vermits ik toch nog met de route moet beginnen :wink: :thumbup: .
Eerst volgende week nog de Hurtigruten en dan superdringend april afwerken. Dan pas, als ik achteraf niet te veel werk meer heb met blog en foto's, beginnen aan juli. Maar dan hoor je mij wel :wink: .
Alvast bedankt.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Dat heb je snel beslist......terwijl je eerst je andere twee reizen nog moet doen. Leuk weer! Genoeg voor te bereiden dus ;-)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

gelukkig geen voorbereidingswerk voor de Hurtigruten :wink:
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Top! Wij willen volgend jaar weer 's naar Lake O'Hara, met een paar dagen in de lodge. Even de link naar onze laatste keer, zo mooi:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2009/ ... i_2009.htm

Ook leuke tip: North Cascades, met verblijf in Mazama, de beste plek om North Cascades goed te verkennen.
En nu de Hurtigruten? Lekker hoor. Wij vliegen donderdag naar Marokko, een weekje naar de zon met 20 - 25 graden.

Groet, Ferry
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wat de lodge betreft, hoe slagen jullie er in om te reserveren? Praktische vraag : ben je daar na 2 dagen niet compleet leeggezogen door de miljoenen muggen :? ?

Ik hoop weer veel uit jullie site te kunnen halen Ferry. We waren vroeger reeds meerdere malen in deze regio maar dat was in onze "pre-wandelperiode". Dus maw...rijden, uitstappen, foto, rijden,....
Nu willen we sinds enkele jaren één en ander écht zien en dat kan enkel maar door er midden in te zitten. En vermits jullie ook wandelaars zijn komt jullie website dus goed van pas :thumbup:
In de North Cascades waren we nog niet eerder, dus dat wordt allicht al een bestemming (voor de rest nog maagdelijk blank, behalve de koffie bij Ann :wink: :thumbup: )

We hopen dat we meer zien dan enkel de boeg van het schip van de Hurtigruten want cruisen en mooi weer is niet iets dat goed samengaat bij ons :( .

Veel plezier in Marokko. Ik was vorige week in Tunesië (job) en toch altijd leuk om een beetje warmte op te doen. Maar wat mij eigenlijk in de wintermaanden het meest "opfleurt" in die landen is het feit dat de bomen bladhoudend zijn en je zich dus niet in Tsjernobyl waant zoals hier ettelijke maanden bij ons...

@Lilo : ook op jullie website zullen we allicht heel wat inspiratie vinden voor deze regio :thumbup:
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

- ja, reserveren voor de lodge is wel een dingetje. Eerste keer een half uur met 2 telefoons achter elkaar gebeld (de 'redial'-knop). Daarna kreeg ik vertrouwelijk het e-mailadres van de manager, dat contact houd ik warm en heel lief vragen of er een plekje voor ons is. Het is prijzig ($ 635 per nacht voor een kamer), maar helemaal geweldig en incl ontbijt, lunch, middagthee en diner. Het is meer een vakantie in een vakantie, zeg maar.
- de muggen: we worden nauwelijks gestoken. Goed inspuiten met OFF!, broeken en shirts waar muggen niet doorheen kunnen prikken (Fjäll Räven, Royal Robbins) en na het douchen niet meer naar buiten, anders moet je je weer helemaal inspuiten met OFF!
- bergwandelen: ja, met actief ontspannen word je vakantie zoveel mooier. Niks lekkerder dan de hele dag buiten op pad i.p.v. in de auto. En natuurlijk een rustig reistempo; van de zomer daarom weer 3 weken Yellowstone & The Tetons.
- Hurtigruten lijkt me ook geweldig, zijn al vaker naar Noorwegen geweest (denk keer of 7), prachtig (wandel)land.
- veel plezier met je verdere voorbereiding, onze site staat gereed!

Groet,
Ferry

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ideetjes nodig?
:mrgreen:
Vancouver Island met z'n orka's, inside passage, stewart/hyder (al is het dan nog te vroeger voor de zalm-beren denk ik)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Leentje :thumbup:
Misschien doen we inderdaad nog eens de Inside Passage. Ook dit hebben we een tijdje geleden gedaan waarbij we gedurende de ganse dag een prachtig uitzicht hadden op...de boeg van het schip. Voor de rest...regen en mist. Toen we bijna aanlegden in Port Hardy werd het droog :evil: . Het was nochtans ook in juli.
Eerst de Hurtigrutten afwachten. Als het nu weer van dat is, dan is het over and out met cruisen :wink: .
Nochtans ook eens schitterend weer gehad op een cruise...in de Caraïben :rr: én ook op de Nijl :faroah: ...tja...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Oh jullie hebben de Inside passage al gedaan, wist ik niet (meer). Tja in Canada kan je veel pech met het weer hebben... :-(
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:Oh jullie hebben de Inside passage al gedaan, wist ik niet (meer).
Dat was in het pre-blog tijdperk, Leen :wink:
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Ik hoop na onze reis ook tips aan jullie te kunnen geven. Maar de waarheid is dat ik me nu vooral op jullie blogs/sites heb gebaseerd. Misschien komen we elkaar daar wel tegen. Hoewel, wij zitten in de Rockies als jullie arriveren.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

onderlegger schreef:Ik hoop na onze reis ook tips aan jullie te kunnen geven. Maar de waarheid is dat ik me nu vooral op jullie blogs/sites heb gebaseerd.
Geen enkel probleem hoor, we hebben er evenveel voldoening aan als de mensen iets hebben aan onze blogs en video's. :thumbup:
onderlegger schreef:Misschien komen we elkaar daar wel tegen. Hoewel, wij zitten in de Rockies als jullie arriveren.
dit jaar gaan we inderdaad een week later, om de eenvoudige reden dat mijn zoon in zijn laatste jaar middelbaar zit en dus graag, begrijpelijkerwijs, bij de proclamatie zou zijn.
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

1080 eur pp ja je zit in juli (duur periode)...
Ik ben ook al enkele weken aan't kijken voor een vlucht naar Seattle in september en nu is het rond de 830eur pp,wel in Amsterdam vertrekken wij vertrekken normaal steeds in Brussel maar dat is minstens 100 eur duurder... :wink: m

Ik heb spijt dat ik een paar weken geleden met de book & pay van connections niet geboekt heb want toen was het 650 eur :oops:
Dus ik hoop dat je gelijk hebt en dat er binnenkort nog iets 'goedkoper' uit de bus valt... :thumbup:

Veel plezier!

Tofke
Wouter62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Wouter62 »

@Tofke: vandaag hebben we een retour Seattle via Chicago voor € 732 geboekt. Het vertrek uit Amsterdam is 13 september en uit Seattle vertrekken we 7 oktober. En niet via internet maar bij een reisbureau. Airline is United Airlines. Voor € 650 zat er helaas niet in.

Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

dit jaar begint het hoogseizoen voor de vliegtickets op 25 juni. Vroeger konden we altijd vertrekken vóór die datum, maar nu dus niet.
Het was ook voor mij wel even schrikken als ik het prijsverschil zie tussen 24 juni en 26 juni... :( . Maar als je wilt reizen helpt het niet om te blijven zeuren... :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

eerste "handeling" verricht : alhoewel ik nog helemaal niets van planning heb, toch al 2 nachten geboekt in Many Glacier Hotel voor de data die ik denk dat we daar ongeveer zouden kunnen aankomen. Had graag nog iets meer gehad, maar alles zit daar blijkbaar al vol :( ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer