Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis vnvmouse : 3 weken Calgary -Yellowstone - Calgary

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis vnvmouse : 3 weken Calgary -Yellowstone - Calgary

Bericht door vnvmouse »

Hoi iedereen,

Wij hebben een route uitgewerkt om een rondje Calgary - Yellowstone - Calgary te rijden in juli 2014, we zijn met 2 volwassenen en onze zoon van 10.
Onze vliegtickets zijn al gereserveerd, evenals ons eerste hotel in Calgary.
Bij Economy Car Rentals hebben we onze auto vastgelegd, een Jeep Grand Cherokee.
9/7 vliegen Amsterdam - Calgary
10/7 Calgary / stad + Stampede
11/7 Calgary / stad + Stampede
12/7 + 13/7 Banff / Lake Louise
14/7 Icefiels Parkway + Jasper
15/7 Clearwater / Wells Gray
16/7 Kamloops of Salmon Arm als tussenstop op weg naar Golden
17/7 Golden / Yoho / Glacier NP
18/7 Cranbrook
19/7 Waterton Park
20/7 West Glacier
21/7 Kalispell
22/7 Helena
23/7 Mammoth
24/7 Yellowstone / Cody
25/7 Yellowstone
26/7 Yellowstone
27/7 Yellowstone / Jackson
28/7 ??
29/7 ??
30/7 ??
31/7 ??
1/8 ?? - Calgary
2/8 terugvlucht Calgary - Amsterdam

De terugroute van Jackson naar Yellowstone staat nog open, ofwel rijden we vanuit Jackson via Butte - Great Falls - Lethbridge terug naar Calgary, ofwel laten we Cody op 24/7 eruit en rijden we via Cody - Billings - Great Falls - Lethbridge - Calgary.
Dit laatste stuk vind ik een moeilijke, ik hoor natuurlijk graag jullie bedenkingen.
Als er op de terugweg vanuit Jackson naar Calgary niet zoveel spectaculairs te zien is, kunnen we natuurlijk ook nog hier of daar een dag langer blijven in het begin van de reis, en op het einde langere rijdagen maken.

We hebben deze keer bewust een rustig schema uitgewerkt, met niet té grote afstanden per dag te rijden (onze vorige reizen waren volledig uitgestippeld en alle hotels tevoren geboekt, dus een strak schema, maar onze zoon was toe 5 en 7 jaar oud, en we vonden die zekerheid toen toch iets fijner).
We willen deze keer graag hier en daar eens een wandeling maken, onze zoon wordt er nu groot genoeg voor.

We hebben het idee om nu geen hotels tevoren te boeken, enkele de eerste en de laatste.
Als we zo vertrekken, hebben we natuurlijk veel speling in ons schema, en geen verplichtingen.
Het blijft natuurlijk een gok.

We zien jullie bedenkingen / ideeën graag tegemoet !
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
eponine
Amerika-ontdekker

Re: Reis vnvmouse : 3 weken Calgary -Yellowstone - Calgary

Bericht door eponine »

Ik denk dat je de afstanden misschien toch onderschat..of de rijtijden :wink:

Wij hebben in 2010 een route gemaakt van calgary, via glacier, naar theton en yellowstone, toen naar seattle voor de orca's en vanaf vancouver weer terug.
We hebben toen max 3 drie dagen in yellowstone en drie dagen op san juan overnacht, de rest steeds op doorreis, met een tentje, op de bonnefooi.
Deze route deden we in 20 dagen, en met name het stuk tussen de grens en yellowstone vonden we heeeeel lang en oersaai..

Ook van calgary naar jasper is volgens mij best een eindje.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis vnvmouse : 3 weken Calgary -Yellowstone - Calgary

Bericht door Felicitas »

Prachtige reis om in de zomer te doen. We kunnen er van meepraten, want afgelopen zomer hebben wij ook een rondreis gedaan vanuit Calgary (met o.a. Yellowstone, Glacier, Banff, Yoho en Jasper). Zie ons verslag.

Wij hadden de hotels wel vooraf gereserveerd en mijn advies is om dat zeker voor de parken ook te doen. Je zult misschien nog wel wat vinden op de bonnefooi, maar voor Yellowstone betekent dat dat je waarschijnlijk alle nachten buiten het park slaapt (West Yellowstone) en voor de parken in Canada zullen de goedkopere opties verdwenen zijn. Onze ervaring is dat overnachten in Canada sowieso al een stuk duurder is dan in de US.

In plaatsen als Golden, Cranbrook, Helena en Kalispell lijkt me dat het geen probleem zal zijn om logies te vinden zonder te reserveren.

Ik zou proberen om ook de Beartooth Pass nog in te passen in je route. Schitterende weg!

Succes met uitstippelen van de reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer