Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

100-dollar biljetten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

100-dollar biljetten

Bericht door Jeepeejee »

Hallo reizigers,

Al enkele keren lazen we dat de grote waarden van biljetten niet graag aanvaard worden in de States. Wij hebben onze voorraad al ingenomen toen de dollar op zijn laagst stond, maar natuurlijk in biljetten van 100 dollar... Wie heeft hierover ervaring ? Moeten wij die nog proberen om te wisselen of loopt het niet zo'n vaart ?
Alvast vriendelijk bedankt !

Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: 100-dollar biljetten

Bericht door Rob »

Jeepeejee schreef:Hallo reizigers,

Al enkele keren lazen we dat de grote waarden van biljetten niet graag aanvaard worden in de States. Wij hebben onze voorraad al ingenomen toen de dollar op zijn laagst stond, maar natuurlijk in biljetten van 100 dollar... Wie heeft hierover ervaring ? Moeten wij die nog proberen om te wisselen of loopt het niet zo'n vaart ?
Hoi Jeepeejee,

Ik zou ze zeker zien te wisselen, in de meeste winkels en tankstations worden ze niet of heel moeilijk aangenomen, probeer dus bij je bank of eventueel op Zavetem te wisselen.
Gr.
Rob
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

100$ biljetten zijn idd niet erg geliefd. Ik zou toch proberen via je bank je geld te herverdelen in kleinere waarden maar het kan zijn dat je wel kosten krijgt aangerekend. Je kunt misschien ook altijd wat gaan kopen in bv Barnes and Nobles en zo wat kleingeld terug krijgen maar ik zou toch via de bank gaan wisselen.
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi

Ik heb ook gehoord dat het 50 dollar biljet ook niet altijd gewenst is. Ik weet niet of dit waar is maar ik heb alleen twintigjes gevraagd toen ik dollars ging halen.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Sanny Rocks schreef:Hoi

Ik heb ook gehoord dat het 50 dollar biljet ook niet altijd gewenst is. Ik weet niet of dit waar is maar ik heb alleen twintigjes gevraagd toen ik dollars ging halen.

Groetjes Sanny
Dit is waar, meestal zie je bij de kassa een pamflet met "no bigger than $20 bills" of zoiets!

Volgens mij kun je het beter hier in amerika bij een bank omwisselen, ik geloof niet dat ze daarvoor een vergoeding vragen, maar elke bank is verschillend. Als ze een vergoeding vragen ben je namenlijk alweer een beetje van je winst kwijt en dat willen we niet. Je kan het ook op de luchthaven proberen! Of je gaat gewoon inkopen doen, dan heb je die $100 bills wel nodig :whistling:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

At night nemen sommige gasstations en kleine winkels niets hoger dan een $20 bill aan,omdat ze niet veel wissel geld hebben.
Al het geld wordt in een kluis gestopt(zware spaarpot)en de verkoper heeft geen sleutel om het open te maken.
Zo dit word gedaan om de verkoper te beschermen tegen robbers etc.
Ik myself heb nooit moeilijkheden gehad met $100 bills en ik woon hier voor meer dan 45 jaar.
Groetjes
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

marcuscj schreef: Ik myself heb nooit moeilijkheden gehad met $100 bills en ik woon hier voor meer dan 45 jaar.
Groetjes
Ik zelf heb nooit $100 bills gehad en ik woon hier al bijna 3 1/2 jaar. :lol:

/PeeJay
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

PeeJay schreef:
marcuscj schreef: Ik myself heb nooit moeilijkheden gehad met $100 bills en ik woon hier voor meer dan 45 jaar.
Groetjes
Ik zelf heb nooit $100 bills gehad en ik woon hier al bijna 3 1/2 jaar. :lol:

/PeeJay
ja je moet echt naar de bank gaan om veel geld te halen en er dan nog om vragen ook, anders geven ze je $20 briefjes! Ook de geldmachines geven alleen maar $20 briefjes hier, wel lachen toen ik laatst even $500 ging halen :shock:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

PeeJay schreef: Ik zelf heb nooit $100 bills gehad en ik woon hier al bijna 3 1/2 jaar. :lol:

/PeeJay
Ik denk dat het tijd wordt, om het PeeJay-steun-fonds op te richten of het Help-PeeJay-de zomer-door-fonds. :wink:
Sandra
Amerika-ontdekker

biljetten

Bericht door Sandra »

Ik neem aan dat dat dan ook voor traveler cheques geldt...
Wij hebben van $50 en $100 gedaan.
Nou ja, we zien wel en shoppen zullen we zeker ook doen.
Groetjes,
Sandra
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

traveler cheques kun je laten wisselen en kleinere biljetten voor vragen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: biljetten

Bericht door Rob »

Sandra schreef:Ik neem aan dat dat dan ook voor traveler cheques geldt...
Wij hebben van $50 en $100 gedaan.
Nou ja, we zien wel en shoppen zullen we zeker ook doen.
Hoi Sandra,

Met traveler cheques hebben we nog nooit geen moeite gehad, men wil de biljetten niet omdat men bang is valse te krijgen en een cheque is altijd gegarandeerd.
Gr.
Rob
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Jeepeejee »

We hebben ondertussen onze 100 en 50 dollar-biljetten terug naar de bank gebracht, die ze zonder kosten willen omzetten naar 20 dollar-coupures ! Onze traveller cheques zorgen we wel voor dat we ze ginder omwisselen tegen kleine coupures.
Allemaal bedankt voor de goede raad ! Nu nog bijna vier weken aftellen...
Alvast vriendelijk bedankt !

Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer