Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jong naar amerika(off-shore opleiding)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ItsColdOutside
Amerika-newbie

Jong naar amerika(off-shore opleiding)

Bericht door ItsColdOutside »

(eerste keer dat ik ooit iets op een forum post)
Hallo Allemaal,

Ik ben martijn en ben 17 jaar oud, ik wil graag informatie weten over verhuizen naar amerika en hoe het zit met de banen daar. ik heb op dit moment een vriendin in amerika die nu 17 is, en als ze 18 is gaat ze een huis kopen dus ik kan bij haar gaan wonen als alles als plan verloopt. ik wil graag in de off-shore werken dus het maakt vrij weinig uit waar ik woon zolang er maar een vliegveld is. ik zou graan willen weten of ik een tijdelijke visum zou kunnen krijgen, en dan trouwen met me vriendin zodat ik een visum krijg(zal d'r niet alleen voor dat trouwen natuurlijk ;p). ik zou ook willen weten of ik als ik 18 ben meteen weg kan en daar mijn opleiding kan doen(off-shore). ik hoop dat ik geholpen kan worden met deze vragen.

MVG,
Martijn
goldenhills
Amerika-expert

Re: Jong naar amerika(off-shore opleiding)

Bericht door goldenhills »

Een fiancee visa en dan green card lijkt me de meest voor de hand liggende optie:
http://travel.state.gov/content/visas/e ... e-k-1.html
Je toekomstige spouse moet je wel financieel kunnen ondersteunen, zoals je kunt lezen op de bovenstaande website. Verder moet het huwelijk bonafide zijn, en gezien je leeftijd zal je vast wat extra aan de tand gevoeld worden tijdens het GC interview.

Alternatief is een studentenvisum, maar je moet vantevoren kunnen aantonen dat je de studie kunt betalen, en dat kan (heel) erg duur zijn.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Tijdens de aanvraag van je greencard moet je in het land blijven, tenzij je een zogenaamd 'advanced parole' aanvraagt. Als je die hebt ontvangen, mag je terwijl je GC aanvraag loopt het land verlaten en weer terugkeren.
Als je zonder advanced parole het land uitgaat, wordt je geacht je GC applicatie te hebben 'abandoned', en moet je van voor af aan beginnen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn »

Wat wil je in de offshore gaan doen dan? De meeste mannen die on board zijn werken dan maanden achtereen en komen dan een paar weken naar huis. Dit zijn meestal Filipijnen. Als je kans wil maken om in Amerika aan de bak te komen in de offshore, zal je toch wel een engineer of technician moeten worden.
je ne sais quoi...
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

info over een baan in de Offshore: http://offshore-baan.nl/opleiding_werke ... atform.php
Wat voor een opleiding heb je gehad of ben je mee bezig?
Als je al helemaal onderaan de ladder wilt beginnen dan heb je toch een aantal opleidingen nog ivm de veiligheid aan boord/ op het patform. Deze zou ik eerst in Nederland gaan halen als ik jou was.
Wil je meer dan is een MBO of HBO opleiding een goede inverstering. Je bent nog jong, dus neem je tijd om te investeren in je toekomst.
Mijn zoon volgt momenteel een opleiding MBO-Zeevaart (Maroff) en wil ook richting de offshore.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Heeft je vriendin een hoop cash en een goed betalende baan dat ze op haar 18de een huis kan kopen?
Anders kan je dat huis kopen wel vergeten. Ben je klaar om met haar te trouwen?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je niet een opleiding/ervaring hebt gelijjk aan bachelors niveau kun je in principe een tijdelijk werkvisum (H-1B) voor de US vergeten.
De US is geen immigratieland, en immigreren vanwege werk/een baan is zo goed als onmogelijk.

Immigratie via een huwelijk is de enige vorm waarvoor geen beperkingen bestaan mbt. visums.
Let op dat sommige staten andere regels hebben mbt. de leeftijd waarop sex is toegestaan. Drinken onder de 21 kan ook zware consequenties hebben.
Sommige deelnemers hier vinden deze opm. overdreven (gepreek). Maar het zijn overtredingen die je je kans op immigratie kunnen kosten of immigratie lastiger/duurder kunnen maken. Plus het is zo anders hier dan je in Ned. bent gewend dat ik je toch maar even waarschuw.

Wat betreft een mogelijk huwelijk, de eisen zijn per staat/county verschillend (leeftijd, bloed-test, toestemming ouders enz.) Je vriendin kan het beste de county administration bellen en vragen wat van toepassing is en wat er vereist is, waar ze woont.

Dan zijn er de eisen van immigrations (USCIS). Je hebt een aantal opties. Voor de meeste gegadigden is het K-1 visum de meest aantrekkelijke. Daar zijn al meerder ond. hier over, dus even zoeken zal je een schat aan info opleveren.
Succes !

P.S. Ik weet niet hoe het zit met banen in de 'off-shore'. Op dit moment wordt veel gewonnen in de 'schales' en dat heeft de prijs negatief beïnvloed naar ik heb begrepen. Maar ik sluit me aan bij deelnemers die aanraden eerst een goede opleiding enz. te volgen. Want voor het 'gewone' werk huurt men inderdaad vooral werkers uit de armere landen in, goedkoper, weinig rechten/voorzieningen enz.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer