Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SvenS: 22 dagen LA - LA
Reis SvenS: 22 dagen LA - LA
Hallo allemaal,
Van 3 juni t/m 25 juni ga ik met mn vriendin richting Zuidwest Amerika. De afgelopen 2 maanden heb ik me goed ingelezen op dit forum! We zoeken een mooie combinatie van de grote steden, mooie routes en de Nationale parken (waarbij ik moet zeggen dat we geen overdreven fanatieke hikers zijn).
Alleen de periode, de vlucht en huurauto liggen vast. Verder staan we open voor alle tips en suggesties. Dus schiet maar raak!
Dag 1 3-6 AMS-LAX
Dag 2 4-6 LA
Dag 3 5-6 LA-Kingman
Dag 4 6-6 Kingman - GC
Dag 5 7-6 GC (wellicht verblijven we hier wat lang, maar we willen graag een helicoptervlucht)
Dag 6 8-6 GC – Page
Dag 7 9-6 Page - Bryce
Dag 8 10-6 Bryce - Zion
Dag 9 11-6 Zion
Dag 10 12-6 Zion - LV
Dag 11 13-6 LV
Dag 12 14-6 LV – Death Valley
Dag 13 15-6 Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 14 16-6 Mammoth lakes –Yosemite (via Tioga pass)
Dag 15 17-6 Yosemite
Dag 16 18-6 Yosemite-SF
Dag 17 19-6 SF
Dag 18 20-6 SF
Dag 19 21-6 SF-San Simeon
Dag 20 22-6 San Simeon - LA
Dag 21 23-6 LA
Dag 22 24-6 LAX-AMS (Vlucht begin van de middag)
Dag 23 25-6 Terugkomst Amsterdam
Is dat wat jullie betreft een handig reisschema? Missen we wellicht plekken die we echt niet zouden mogen missen? En ook suggesties wat betreft goede hotels op handige locaties zijn ook van harte welkom!
Alvast bedankt,
Groet Sven.
Van 3 juni t/m 25 juni ga ik met mn vriendin richting Zuidwest Amerika. De afgelopen 2 maanden heb ik me goed ingelezen op dit forum! We zoeken een mooie combinatie van de grote steden, mooie routes en de Nationale parken (waarbij ik moet zeggen dat we geen overdreven fanatieke hikers zijn).
Alleen de periode, de vlucht en huurauto liggen vast. Verder staan we open voor alle tips en suggesties. Dus schiet maar raak!
Dag 1 3-6 AMS-LAX
Dag 2 4-6 LA
Dag 3 5-6 LA-Kingman
Dag 4 6-6 Kingman - GC
Dag 5 7-6 GC (wellicht verblijven we hier wat lang, maar we willen graag een helicoptervlucht)
Dag 6 8-6 GC – Page
Dag 7 9-6 Page - Bryce
Dag 8 10-6 Bryce - Zion
Dag 9 11-6 Zion
Dag 10 12-6 Zion - LV
Dag 11 13-6 LV
Dag 12 14-6 LV – Death Valley
Dag 13 15-6 Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 14 16-6 Mammoth lakes –Yosemite (via Tioga pass)
Dag 15 17-6 Yosemite
Dag 16 18-6 Yosemite-SF
Dag 17 19-6 SF
Dag 18 20-6 SF
Dag 19 21-6 SF-San Simeon
Dag 20 22-6 San Simeon - LA
Dag 21 23-6 LA
Dag 22 24-6 LAX-AMS (Vlucht begin van de middag)
Dag 23 25-6 Terugkomst Amsterdam
Is dat wat jullie betreft een handig reisschema? Missen we wellicht plekken die we echt niet zouden mogen missen? En ook suggesties wat betreft goede hotels op handige locaties zijn ook van harte welkom!
Alvast bedankt,
Groet Sven.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: 22 dagen LA - LA
Mooie route voor de tijd die jullie hebben. Genoeg tijd voor de mooie plekken op jullie route ik zou wel zo snel mogelijk de overnachtingen boeken wanneer jullie in de parken zelf willen overnachten. Dus vooral Yosemite, Bryce en Grand Canyon.
Voor Zion kan dat ook net buiten het park in Springdale.
Vergeet verder tussen Zion en Las Vegas niet om naar Valley of Fire te gaan en tussen Mammoth Lakes en Tioga Road: Mono Lake en Bodie. Heel plezier bij de rest van de planning.
Voor Zion kan dat ook net buiten het park in Springdale.
Vergeet verder tussen Zion en Las Vegas niet om naar Valley of Fire te gaan en tussen Mammoth Lakes en Tioga Road: Mono Lake en Bodie. Heel plezier bij de rest van de planning.

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Re: Reis SvenS: 22 dagen LA - LA
Bedankt voor de reactie tcoppers!
Als we onze route rond hebben gaan we dit direct boeken... We twijfelen toch Monument Valley aan te doen en of we wellicht naar Sedona gaan ipv Kingman.
Groet Sven.
Als we onze route rond hebben gaan we dit direct boeken... We twijfelen toch Monument Valley aan te doen en of we wellicht naar Sedona gaan ipv Kingman.
Groet Sven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk even hoe de weekenden vallen. In Las Vegas zijn de prijzen in het weekend veel hoger. In de parken zal het drukker zijn. Je kunt schuiven met de dagen in LA. Ik zou die sowieso achterelkaar plannen.
Marianne
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Sedona zou ik niet toevoegen ipv Kingman. De rit LA-Sedona wordt dan veel te lang.
Als je al dadelijk op dag 2 uit LA vertrekt zou je wel nog Monument Valley kunnen toevoegen.
Op dag 2 zijn jullie door de jetlag waarschijnlijk toch vroeg wakker.
Met MV erbij zou het dan worden
LA-Kingman
Kingman - GC
GC
GC - MV
MV - Page
Ofwel LA behouden en tussen LV en Yosemite maar 1 stop
vb LV - Lone Pine / Bishop en Lone Pine / Bishop - Yosemite
Groetjes,
Ingrid
Als je al dadelijk op dag 2 uit LA vertrekt zou je wel nog Monument Valley kunnen toevoegen.
Op dag 2 zijn jullie door de jetlag waarschijnlijk toch vroeg wakker.
Met MV erbij zou het dan worden
LA-Kingman
Kingman - GC
GC
GC - MV
MV - Page
Ofwel LA behouden en tussen LV en Yosemite maar 1 stop
vb LV - Lone Pine / Bishop en Lone Pine / Bishop - Yosemite
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Op basis van de reacties hebben we het reisschema iets aangepast. Hieronder vinden jullie het nieuwe schema, waarbij we zelfs nog 1 dag over hebben om in te vullen! Dus de vraag luidt: zien jullie - afgezien van persoonlijke voorkeuren voor cultuur/natuur - haken en ogen aan de tijd die we overal besteden?
Zo nee, wat zouden jullie dan nog toevoegen of uitbreiden (qua tijd) om de resterende dag te vullen?
Dag 1 03/06 AMS - LAX
Dag 2 04/06 LA
Dag 3 05/06 LA - Kingman (eerste helft van de dag besteden we nog in LA, einde middag gaan we rijden)
Dag 4 06/06 Kingman - Grand Canyon (via stukje Route 66 / Hackberry en Seligman)
Dag 5 07/06 GC (helikoptervlucht + hike)
Dag 6 08/06 GC - Monument Valley ('s ochtends rijden we naar MV, waar we de middag doorbrengen)
Dag 7 09/06 MV - Page - Bryce ('s ochtends rijden we naar Page, daar spenderen we een halve dag en komen einde dag aan voor de overnachting in Bryce)
Dag 8 10/06 Bryce Canyon
Dag 9 11/06 Bryce - Zion NP ('s ochtends rijden we naar Zion, waar we de rest vd dag doorbrengen)
Dag 10 12/06 Zion - Las Vegas (eerste helft vd dag spenderen we nog in Zion en rijden einde middag naar Las Vegas)
Dag 11 13/06 LV
Dag 12 14/06 LV - Death Valley - Lone Pine ('s ochtends rijden we naar DV, daar spenderen we een paar uur en komen einde dag aan voor de overnachting in Lone Pine)
Dag 13 15/06 Lone Pine - Yosemite NP ('s ochtends rijden we naar Yosemite NP en daar zijn we de rest vd dag)
Dag 14 16/06 Yosemite
Dag 15 17/06 Yosemite - San Francisco ('s ochtends rijden we naar SF en daar zijn we de rest vd dag)
Dag 16 18/06 SF
Dag 17 19/06 SF
Dag 18 20/06 SF - San Simeon (deel 1 vd kustroute met tussenstops)
Dag 19 21/06 San Simeon - Los Angeles (deel 2 vd kustroute met tussenstops)
Dag 20 22/06 LA
Dag 22 24/06 LAX - AMS
Alvast bedankt!
Zo nee, wat zouden jullie dan nog toevoegen of uitbreiden (qua tijd) om de resterende dag te vullen?
Dag 1 03/06 AMS - LAX
Dag 2 04/06 LA
Dag 3 05/06 LA - Kingman (eerste helft van de dag besteden we nog in LA, einde middag gaan we rijden)
Dag 4 06/06 Kingman - Grand Canyon (via stukje Route 66 / Hackberry en Seligman)
Dag 5 07/06 GC (helikoptervlucht + hike)
Dag 6 08/06 GC - Monument Valley ('s ochtends rijden we naar MV, waar we de middag doorbrengen)
Dag 7 09/06 MV - Page - Bryce ('s ochtends rijden we naar Page, daar spenderen we een halve dag en komen einde dag aan voor de overnachting in Bryce)
Dag 8 10/06 Bryce Canyon
Dag 9 11/06 Bryce - Zion NP ('s ochtends rijden we naar Zion, waar we de rest vd dag doorbrengen)
Dag 10 12/06 Zion - Las Vegas (eerste helft vd dag spenderen we nog in Zion en rijden einde middag naar Las Vegas)
Dag 11 13/06 LV
Dag 12 14/06 LV - Death Valley - Lone Pine ('s ochtends rijden we naar DV, daar spenderen we een paar uur en komen einde dag aan voor de overnachting in Lone Pine)
Dag 13 15/06 Lone Pine - Yosemite NP ('s ochtends rijden we naar Yosemite NP en daar zijn we de rest vd dag)
Dag 14 16/06 Yosemite
Dag 15 17/06 Yosemite - San Francisco ('s ochtends rijden we naar SF en daar zijn we de rest vd dag)
Dag 16 18/06 SF
Dag 17 19/06 SF
Dag 18 20/06 SF - San Simeon (deel 1 vd kustroute met tussenstops)
Dag 19 21/06 San Simeon - Los Angeles (deel 2 vd kustroute met tussenstops)
Dag 20 22/06 LA
Dag 22 24/06 LAX - AMS
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hier ga je te snel. Die eerste dag moet je lekker in Page blijven. En dan 's ochtends vroeg uit page vertrekken naar Bryce en de hele dag Bryce doen. Dan wel gewoon dag 9 naar Zion en dag 10 is in principe ook weinig mis mee vind ik.Dag 7 09/06 MV - Page - Bryce ('s ochtends rijden we naar Page, daar spenderen we een halve dag en komen einde dag aan voor de overnachting in Bryce)
Dag 8 10/06 Bryce Canyon
Het stuk Page - Bryce moet je zeker niet in het donker rijden. Ik vind dat er op sommige plekken best in het donker gereden zou kunnen worden (ook al mis je dan wel een mooie omgeving), maar op het stuk vanaf zeg maar Kanab tot Bryce zit echt enorm veel wildlife. Dat wil je niet raken. En rond Page is genoeg te doen om je een hele dag te vermaken.
Persoonlijk vond ik je eerdere route iets fijner...al zit je dan idd zonder Monument Valley, maar ik zou persoonlijk die volle dag Grand Canyon niet nodig hebben. Vanaf Kingman naar de GC, dan kun je al heel veel bekijken....de dag erna in de ochtend de helicoptervlucht (dus vooraf of de dag ervoor boeken) en dan via de oostkant met evt. nog enkele stops naar Monument Valley en dan bij MV overnachten voor je naar Page gaat...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
indien jullie geen lange hike plannen aan de grand canyon zou na de helikoptervlucht kunnen doorgereden worden via de east rim ( met stops) naar monument valley, en kom je daar aan in de late namiddag/vooravond als monument valley op zijn mooist is. dag daarop zonsopgang monument valley en dan naar page. tussen page en bryce valt heelwat te zien - geen nationale parken maar natuur stopt niet aan de parken - , eventueel overnachting in kanab.
monument valley betekent wel heelwat extra kilometers, zeker omdat er heel veel moois te zien is die je nu moet voorbijrijden.
Jacques
indien jullie geen lange hike plannen aan de grand canyon zou na de helikoptervlucht kunnen doorgereden worden via de east rim ( met stops) naar monument valley, en kom je daar aan in de late namiddag/vooravond als monument valley op zijn mooist is. dag daarop zonsopgang monument valley en dan naar page. tussen page en bryce valt heelwat te zien - geen nationale parken maar natuur stopt niet aan de parken - , eventueel overnachting in kanab.
monument valley betekent wel heelwat extra kilometers, zeker omdat er heel veel moois te zien is die je nu moet voorbijrijden.
Jacques
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zoals ook door PSVwally en Ingrid1955 reeds gezegd, zou je het stuk tussen MV en Zion beter anders indelen.
Ik zou hier je extra dag gebruiken
...
Dag 7 09/06 MV - Page
Dag 8 10/06 Page - Bryce
Dag 9 11/06 Bryce - Zion NP
Dag 10 12/06 Zion
Dag 11 13/06 Zion - LV
...
Groetjes,
Ingrid
Ik zou hier je extra dag gebruiken
...
Dag 7 09/06 MV - Page
Dag 8 10/06 Page - Bryce
Dag 9 11/06 Bryce - Zion NP
Dag 10 12/06 Zion
Dag 11 13/06 Zion - LV
...
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht