Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drie dagen Moab en omgeving...hoe indelen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Drie dagen Moab en omgeving...hoe indelen?

Bericht door lsl »

mijn voorstel is

dag 1 van Provo naar Capitol Reef, daarna Goblin Valley en Wild Horse Canyon, gaan slapen in Green River (hier is echt niets te beleven!)
wil je minder in de auto zitten dan zou je Capitol Reef kunnen overslaan en de loop Wild Horse Canyon met Bell Canyon kunnen wandelen

dag 2 met een dag kom je in Canyonlands ruimschoots toe
heb je tijd over kun je bvb naar Corona Arch, Fisher Towers, Negro Bill Canyon, Onion Creek Rd, een stukje op de "128" rijden, Professor Creek, Mill Creek, ...

dag 3 ook voor Arches volstaat een dag, 's avonds kun je eventueel er terug naartoe voor de zonsondergang aan Delicate Arch
eventueel vooraf de Fiery Furnace toer boeken

dag 4 mogelijke stops in The Needles, Butler Wash Indian Ruins Cliff Dwellings, House on Fire, Mule Canyon Roadside Ruins, Mule Towers en Cave Ruins, Natural Bridges NM, Moki Dugway, Muley Point, Valley of The Gods, Goosenecks SP, Mexican Hat, fotostop aan milemarker 13

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik volg Luc wat Canyonlands en Arches betreft maar echt enkel maar als je door die 2 parken van viewpoint naar viewpoint racet, snel uitstapt een foto neemt en hup naar het volgende.
Bvb in Arches moet je echt gaan stappen om de mooiste plekken te zien en dat lukt nooit op 1 dag.
Van uit Moab moet je bvb al minstens een uur pure rijtijd rekenen naar Grand View Point...
Naast Canyonlands heb je ook het aangrenzende Dead Horse SP, wat even mooie viewpoints heeft.
We waren nu al meerdere keren in beide en we hebben bijlange nog niet alles gezien :( .
Zie bvb onze blog van vorige maand over die 2 parken en de blog van april 2013 voor nog meer Canyonlands.
Wat Capitol Reef betreft : op onze blog staat, op de videopagina, de volledige Scenic Drive. Op die manier heb je al een idee.
Let wel : de Scenic Drive rij je bij, absolute, voorkeur in de late namiddag vermits al die rotsen west-georiënteerd zijn en pas dán zo rood kleuren.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bij een reis van slechts 2 weken moet je hoe dan ook keuzes maken, dingen schrappen en houden voor een volgend bezoek. Maar dat is uiteraard elk zijn eigen keuze :wink: .

Mesa Arch : 30-60 minuten
Grand View Point : rijtijd van uit Moab : 1u (+1u terug) + trail +/- 1u
Delicate Arch : 3u
Park Avenue Trail : 1u (als je zorgt, dat je bij het terug op de weg komen, dat je kan meerijden terug naar het beginpunt.
Devils Garden : hier is het afhankelijk van wat je wilt doen : Landscape Arch : 1u, Double 'O Arch : 3u. Voor de volledige Devils Garden Trail mag je al snel rekenen op zo'n 5u.

Op jouw vraag of dit 'ondoenbaar' is laat ik het antwoord aan jou over :wink:

Maar wanneer gaan jullie overigens? Als het in volle zomer is, dan moet je zeker en vast rekening houden met bijzonder hoge temperaturen én nergens schaduw.
Geen enkele trail is ook volledig vlak. Onderschat bvb Delicate Arch niet in de zomer, idem voor Double 'O Arch...
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Je vraag of je Capitol Reef moet laten vallen, daar is hier al vaak over geschreven.
Mijn mening, na toch ook al 2x in Capitol Reef geweest te zijn, is dat je meer plezier gaat hebben aan Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
Je zal dan ook nog ongeveer 2 uur minder lang in de auto moeten zitten die dag: een uur extra om er langs te rijden en een uur om er de scenic road H/T te rijden.
Ben je een wandelaar dan kun je zoals ik zei een combi maken met Bell Canyon, zo niet is een bezoekje aan Chute of Crack Canyon om de hoek ook een aanrader!

"Kalaman" zijn opsomming klopt maar het zijn de 2 parken samengeteld, met een dag per park ga je alle hoogtepunten zeker gezien hebben.
Als het toch krap zou worden kun je in Arches de Windows Section bezoeken ipv Devil's Garden, is zeker zo mooi.
Laatst gewijzigd door lsl op 17 jan 2014, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

lsl schreef:mijn voorstel is

dag 1 van Provo naar Capitol Reef, daarna Goblin Valley en Wild Horse Canyon, gaan slapen in Green River (hier is echt niets te beleven!)
wil je minder in de auto zitten dan zou je Capitol Reef kunnen overslaan en de loop Wild Horse Canyon met Bell Canyon kunnen wandelen

Luc
Toch wel, al is het maar een klein beetje de moeite waard: de Cold water geyser :thumbup:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Als je van Provo komt zou ik zelf Capitol Reef overslaan en direct naar Moab rijden. Niet dat ik geen fan ben van Capitol Reef, integendeel :wink: , maar je moet er toch wat tijd voor uittrekken om er een goed beeld van te hebben. Veel mensen vinden dit een minder park, volgens mij omdat ze het niet ten volle bezocht hebben.

Rij dus direct naar Moab, dan kan je die dag nog dingen doen! :) 3 dagen Moab zijn zeker nodig. Wij deden 1 dag Arches (viewpoints, wandeling naar landscape arch en verder, Windows section) dan 1 dag Canyonlands en Dead horse point. Dan nog een dag Arches (voormiddag Fiery furnace tour, namiddag dingen die we nog niet gedaan hadden en Delicate arch).
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Wat ik in de meeste topics over Moab mis: het mountain biken! Moab is een van de mooiste mountain bike gebieden ter wereld en ik laat geen bezoek aan Moab voorbijgaan zonder toch zeker een dag op een van de prachtige mountain bike trails te hebben gefietst. De Slick Rock Bike Trail is de beroemdste (en beruchtste, wegens de zwaartegraad) maar er zijn ook tientallen andere trails, van niveau beginner tot gevorderd en alles wat er tussen in zit.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

martijn76 schreef:Wat ik in de meeste topics over Moab mis: het mountain biken! Moab is een van de mooiste mountain bike gebieden ter wereld en ik laat geen bezoek aan Moab voorbijgaan zonder toch zeker een dag op een van de prachtige mountain bike trails te hebben gefietst. De Slick Rock Bike Trail is de beroemdste (en beruchtste, wegens de zwaartegraad) maar er zijn ook tientallen andere trails, van niveau beginner tot gevorderd en alles wat er tussen in zit.
Moab is inderdaad fantastisch om te Mountainbiken , heb ik afgelopen zomer ook gedaan. Wel warm maar wat een super omgeving.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
siegfried
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door siegfried »

hoi , wij hebben 1 volledige dag te spenderen in moab we moeten kiezen ofwel arches ofwel canyonlands
wat zouden jullie doen gedurende die ene dag ? voor ons is het eigenlijk eender waar naartoe maar we willen iets zien van de natuurpracht rondom moab / als je al die info leest is het moeilijk het juiste eruit te pikken / dank bij voorbaat :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

siegfried schreef:hoi , wij hebben 1 volledige dag te spenderen in moab we moeten kiezen ofwel arches ofwel canyonlands
wat zouden jullie doen gedurende die ene dag ? voor ons is het eigenlijk eender waar naartoe maar we willen iets zien van de natuurpracht rondom moab / als je al die info leest is het moeilijk het juiste eruit te pikken / dank bij voorbaat :wink:
kijk anders eens op onze blog van april 2013 (Canyonlands) en/of december 2013 (Canyonlands en Arches)...omdat beelden meestal heel wat meer zeggen dan tekst :wink: . Dat kan misschien helpen om een keuze te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je 2 overnachtingen? Ik zou zeker proberen tegen zonsondergang de wandeling naar Delicate Arch te doen, dat kan wellicht op de dag dat je aankomt. Dan de volgende ochtend naar Canyonlands en Mesa Arch (mooiste bij zonsopkomst) en een viewpoint bezoeken (bijvoorbeeld Green river Overlook). Dan 's middags naar Arches. Kijk welke delen van het park je interesseren en of je wilt wandelen of niet. Zie ons 2013-verslag voor onze 2 dagen Moab.

Marianne
siegfried
Amerika-ontdekker

Bericht door siegfried »

Het zijn onze eerste dagen in de usa /we landen op denverairport (na aankomst inchecken in een hotel om te overnachten) ,de volgende morgen vertekken we richting moab , deze rit doen we in 1keer (590km) / we denken in de late namiddag toe te komen in moab / om dan nog iets te plannen lijkt me niet verstandig ; we zullen waarschijnlijk te moe zijn/de volgende morgen is onze enige volle dag in moab (streekverkenning) vervolgens slapen we in moab en doen de volgende morgen een rafttocht met moabadventurecenter deze duurt van s'morgens vroeg tot s'avonds 19u / de dag nadien rijden we richting monument valley - in onze eerste planning hadden we 2dagen moab maar om budgettaire redenen(dure vliegtickets) vervallen er 4dagen uit ons oorspronkelijk roadbook waaronder 1 in moab /bedankt voor de reakties
siegfried :thumbup:
Juuth
Amerika-ontdekker

Bericht door Juuth »

Wij hebben onze dagen in Moab als volgt ingedeeld:

Dag 1: Vanuit Bryce via Goblin Valley SP naar Moab. Heel vroeg vertrokken (rond half acht). We waren vroeger dan gepland in Moab, rond half vier. Maar we hebben ook heel weinig stops gemaakt onderweg i.v.m. zieke reisgenoot. Ik kan me voorstellen dat je er normaal wat meer de tijd voor neemt. In Moab hebben we die middag niets meer gedaan, behalve bij het zwembad gelegen en wasjes gedraaid.

Dag 2: Arches NP. We zijn van ca. 8.30 tot 16.00 uur in het park geweest en we hebben heel veel gezien! De "grote" wandelingen naar Double O Arch en naar Delicate Arch hebben we niet gedaan, wel veel kleine wandelingen (Landscape Arch, Delicate Arch viewpoint, Windows Section en nog wat korte wandelingen bij kleinere Arches). Voor mijn gevoel hebben we echt wel een heel goed beeld gekregen van het park in deze dag. Je zou er evt. nog in de namiddag langer kunnen blijven voor de zonsondergang bij Delicate Arch (hebben wij niet gedaan omdat reisgenoot i.v.m. blessure / ziekte die wandeling niet aandurfde).

Dag 3: Raften op Colorado River. Stelde qua adrenalinegehalte weinig voor (augustus, vrij lage waterstand). Maar wel heerlijk om bij die temperaturen de hele dag op en in het water te zijn en bovendien een prachtig landschap. Tip: wij kochten een wegwerp onderwatercamera en hebben daarmee foto's gemaakt tijdens het raften. Niet dat we nou zoveel onder water gingen, maar we wilden onze dure digitale camera toch niet meenemen het water op. Niet de beste kwaliteit ooit, maar toch nog heel aardige foto's geworden en leuk om op die manier ook tastbare herinneringen aan deze dag te hebben.

Dag 4: 's Ochtends Fiery Furnace (Arches), daarna terug naar Moab voor uitgebreide lunch en toen 's middags naar Canyonlands (Island in the Sky) en Dead Horse Point SP. In Canyonlands zijn we (uiteraard) naar de Mesa Arch gewandeld en we hebben nog een andere wandeling gedaan van ongeveer een uur. Weet niet meer hoe die heette, maar het was volgens mij bij het zuidelijkste puntje waar je kunt komen in dit deel van het park. Verder nog met de auto een paar viewpoints bezocht. In Dead Horse Point SP alleen het bekendste viewpoint gezocht. Achteraf gezien zou ik er op deze dag liever voor gekozen hebben om vanuit de Fiery Furnace direct door de rijden naar Cannyonlands NP en dan daar een simpele picknick te houden. Dan hadden we toch 1,5 - 2 uur meer de tijd gehad voor dit park, dat was wel leuk geweest. Er waren nog 1 of 2 wandelingen die we graag hadden willen doen.

Dag 5: 's Ochtends rond 9.30 uur vertrek uit Moab richting Monument Valley. Tussenstops bij Hole'n'the rock (kitsch, maar wel leuk, korte stop van half uurtje), Canyonlands Needles District (ca. 2 uur rondgekeken, paar korte wandelingen, maar met extra rijtijd kom je wel op 3,5 uur uit), Natural Bridges NM (alleen uitzichtpunten / geen wandelingen i.v.m. onweer en regen en Mokey Dukway. I.v.m. het slechte weer zijn we niet naar Muley Point gegaan; dit stond eigenlijk wel op ons lijstje. Ergens tussen vijf en zes waren we bij Gouldings Campground bij Monument Valley. De fotostop bij de Milemarker hebben we overgeslagen, want door een zandstorm was er niets anders te zien dan rood stof!! (Dit hebben we de volgende ochtend gelukkig alsnog kunnen doen onder een stak blauwe hemel).

Hopelijk heb je hier iets aan!
siegfried
Amerika-ontdekker

Bericht door siegfried »

waaw juuth , bijzonder bedankt / ik denk uw route op te nemen en voor fiery furnace te kiezen met aansluitend conyonlands- Zou U de rafting herdoen OF aanraden aan iemand ? of kunnen we beter nog een dag excursies plannen? wij zouden via moabadventurecenter 1dag raften in de westcanyon bijzonder bedankt voor uw reaktie siegfried :thumbup:
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een halve dag te raften en de middag ergens anders voor te gebruiken.
Je hebt er bv. eentje die om 8.30 het water op gaat tot 12.30 en de andere om 11.15 uur tot 16.00 uur . http://www.adrift.net
We hopen van de zomer ook één van de twee te doen.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

bjornnieuwenhuizen schreef:weet iemand een betaalbare (als in max $ 80 dollar) accommodatie voor omgeving Moab? Thanks y'all
Wij zaten afgelopen juni hier in een small cabin. Erg fijn gelegen, net buiten Moab (1 minuutje rijden) en meteen aan Scenic Road 128 en vlakbij de ingang van Arches.
Prijs was toen $75 per nacht. verder heeft het een erg fijn zwembad met grote spa en gratis wifi.
http://www.moabvalleyrv.com
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Das toevallig! Wij hebben hier voor twee dagen de Cottage gehuurd ($80 ex tax). Ziet er leuk uit en te annuleren tot drie dagen van te voren. Kan dus nog niet zeggen of het iets is maar heb best goede hoop :).
Groetjes,
Daniel
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

siegfried schreef:waaw juuth , bijzonder bedankt / ik denk uw route op te nemen en voor fiery furnace te kiezen met aansluitend conyonlands- Zou U de rafting herdoen OF aanraden aan iemand ? of kunnen we beter nog een dag excursies plannen? wij zouden via moabadventurecenter 1dag raften in de westcanyon bijzonder bedankt voor uw reaktie siegfried :thumbup:
De Hike naar de Delicate Arch vind ik wel een absolute aanrader. Ik heb hem zelf gedaan en ik vond het fantastisch om bij deze beroemde Arch te staan.
Dit is wel een pittige Hike...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Als in veel hoogteverschil, constant in de volle zon (geen schaduw). Dus niet voor de ongeoefende wandelaar. Maar schijnt wel de moeite waard te zijn.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

pittig of iets minder pittig, de omstandigheden spelen vaak een grote rol. op zich is de trail naar delicate arch niet zwaar, de hitte kan het wel zwaar maken. Dit trail tweemaal afgestapt, éenmaal 's namiddags tijdens hittegolf, dat viel niet te onderschatten, de andere maal gewoon een toffe wandeling. zeker een absolute aanrader.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer