Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1u30 wachttijd overstap in Dublin genoeg met Aer Lingus?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
rubain
Amerika-newbie

1u30 wachttijd overstap in Dublin genoeg met Aer Lingus?

Bericht door rubain »

Hoi allemaal,

Even nieuw op dit forum! Wat een schat aan informatie hier! :thumbup:
Deze zomer zou ik een roadtripje plannen naar the States, eindelijk al zo lang naar uitgekeken! :clap:
Graag had ik even beroep willen doen op jullie ervaringen, wat ik vind precies geen concreet antwoord op mijn vraag :roll:

In juli zou ik vertrekken met Aer Lingus vanuit Brussel naar San Francisco, met overstap in Dublin, maar er is maar 1u30 tussen... :evil:
Naar jullie mening, is dit voldoende om de volgende vlucht van Dublin naar SFO te halen? Ik meen te evrstaan dat je in Dublin door de nodige US Immigrations moet, en ik vroeg me af of dat haalbaar was in 1u30??? Gaat je baggage er ook allemaal uit?
Sorry even newbie op het vlak van reizen naar the States :oops:
Alavst bedankt voor jullie mening!
Groeten,
Ruben
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: 1u30 wachttijd overstap in Dublin genoeg met Aer Lingus?

Bericht door BigAppleLover »

Wat ik heb begrepen is dat Dublin een heel klein overzichtelijk vliegveld is. Je verliest dus maar zeer beperkt tijd met lopen van de ene naar de andere gate. 1,5uur moet hierdoor zeker voldoende zijn om door de immigratie te komen. Immigratie in Dublin tijdens de stop-over lijkt me ideaal: het zal zeer zeker rustiger zijn dan wanneer je dat pas in de VS zelf hebt en je besteed je stop over tijd nuttig.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben twee keer gevlogen met Aer Lingus. En dat is ons heel goed bevallen. Je gaat al in Dublin door de US Customs, heel prettig. Als je een korte overstaptijd hebt krijg je voorrang, dus anderhalf uur zal prima te doen zijn.
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Gaat lukken. Klein vliegveld, alles staat duidelijk aangegeven en de loop lijnen zijn vrij direct. Als je niet van maatschappij hoeft te wisselen dan gaat hoef je zelf de baggage niet te halen; ze laten bij customs op een schermpje je tas op de belt zien en vragen bevestiging dat het jouw tas is (dus een duidelijk markertje op je tas is handig om hem te herkennen op een klein schermpje). Customs officers zijn daar erg vriendelijk en een stuk minder stijf en stuurs dan op de US vliegvelden dus soms kun je zelfs een onschuldig grapje maken :lol:
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Voynich schreef: dus soms kun je zelfs een onschuldig grapje maken :lol:
Zou ik toch maar bewaren voor een andere tijd. Je zult niet de eerste zijn die door een grapje geweigerd is voor een vlucht....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Yup, lang genoeg. Wij hadden een paar weken geleden zelfs nog tijd voor een broodje en koffie. En op de terugweg door paspoortcontrole in Dublin was fantastisch, met de lange wachttijden in Boston het afgelopen jaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer