Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bollie763: eerste keer Californië LV-LA/PX

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bollie763
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis bollie763: eerste keer Californië LV-LA/PX

Bericht door bollie763 »

Hallo allemaal,

Ik ben aan het lezen en lezen op het forum en ga nu een voorzichtige planning opschrijven. Vind het lastig om te beoordelen hoe lang je er precies over doet en of dit slim is. Ik hoor graag op of aanmerkingen.

We vliegen of op Las Vegas of op Phoenix net wat het voordeligste is. Ik ga in deze planning uit van Phoenix

Dag 1 Amsterdam- Phoenix
Dag 2 Phoenix - Tusayan
Dag 3 Tusayan -Page
Dag 4 Page Zion
Dag 5 Zion
Dag 6 Zion - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas- Death Valley
Dag 10 Death Valley
Dag 11 Death Valley- Sequoia NP
Dag 12 Sequoia NP
Dag 13 Sequoia NP - Yosemite NP
Dag 14 Yosemite NP
Dag 15 yosemite NP
Dag 16 Yosemite NP- San Fransisco
Dag 17 san Fransisco
Dag 18 San Fransisco
Dag 19 San Fransisco
Dag 20 San Fransisco - Big Sur
Dag 21 Big Sur - Ventura
Dag 22 Ventura
Dag 23 Ventura
Dag 24 Ventura -San Diego's
Dag 25 t/m 28 san Diego

Als we in Yosemite zijn wil ik ook graag naar Mammoth Lakes

Als we in Big Sur zijn naar Monterey

En vanuit Ventura naar los Angeles

Is dit haalbaar? Alle tips zijn welkom

We willen in de grote vakantie gaan, we zijn geen wandelaars ( vinden het leuk om een mooie route te rijden ook al moeten we daarvoor wat omrijden), houden van afwisseling tussen natuur en steden en zijn een gezin met 2 dochters van dan 9 en 12 jaar.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste keer Californië LV-LA/PX

Bericht door PSVwally »

Hoi en welkom op dit forum!

In beginsel heb je geen slechte trip, maar ik mis wat dingetjes.

Bv Bryce canyon, altijd leuk om een dagje te doen. Geen grote wandelingen al kan dat wel, maar een aantal kleintjes en mooie uitkijkpunten. Een extra dag Zion is ook niets mis mee overigens. Een aantal wandelingen of delen zijn ook mooi en leuk voor kinderen.
In de zomer zou ik de volle dag death valley schrappen en het meeste al doen op de dag dat je uit Vegas vertrekt. Dan de dag erna wat je nog niet gezien hebt doen en bv naar Three Rivers rijden ( hier zo meer over)

Je wilt mammoth lakes zien? Maar daar is nou niet zoveel te beleven en in je route kom je er ook niet.
Wat je zou kunnen doen is Yosemite en Sequoia omdraaien en dan via Mammoth Lakes en de tioga pass naar Yosemite. Van yosemite of sequoia np naar san francisco scheelt niet zoveel.

Verder zou ik één dag San Francisco of LA of San Diego schrappen en de kustroute een dag langer doen. Overnacht dan in Monterey/carmel en de dag erna rond Pismo beach/santa barbara.

LA vanuit Ventura... Wat wil je doen in LA. Bv Disney zou ik niet vanuit daar doen. Veel files vanaf daar naar het oosten en zuiden.

Paul
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis bollie763: eerste keer Californië LV-LA/PX

Bericht door ingrid14 »

Zoals PSVwally ook al schreef, een mooi beginsel.

Ventura zou ik niet kiezen als uitvalsbasis voor LA. Het is daar altijd heel druk verkeer richting LA.
Als het de bedoeling is om wat strand en stad te combineren zou ik eerder kiezen voor Santa Monica.

In de grote vakantie, dus je bedoelt juli of augustus.
Je wilt dan geen volle dag in Death Valley zijn. Een overnachting daar is goed zo kan je in de 'frissere' avond- en ochtenduren veel gaan bekijken.
Overdag zelf is het echt super heet, zelfs in de schaduw.
Ik heb de volle dag daar gebruikt voor het stuk tussen DV en Yosemite te breken.

Rekening houdend met wat jullie in jullie route willen zien, heb ik enkele kleine aanpassingen gedaan.

Dag 1 Amsterdam- Phoenix
Dag 2 Phoenix - Tusayan
Dag 3 Tusayan - Page
Dag 4 Page - Zion
Dag 5 Zion
Dag 6 Zion - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas- Death Valley
Dag 10 Death Valley - Lee Vining (via Alabama Hills bij Lone Pine, Mono Lake-South Tufa, Mammoth Lakes -al is hier echter weinig te zien)
Dag 11 Lee Vining - Yosemite NP (via Tioga Pass, eventueel 's ochtends nog naar Bodie)
Dag 12 Yosemite NP
Dag 13 Yosemite NP
Dag 14 Yosemite - Sequoia
Dag 15 Sequoia
Dag 16 Sequoia - San Fransisco
Dag 17 san Fransisco
Dag 18 San Fransisco
Dag 19 San Fransisco - Monterey
Dag 20 Monterey via Big Sur - highway 1 naar vb Morro Bay of Pismo Beach
Dag 21 Morro Bay of Pismo Beach - Santa Monica
Dag 22 Santa Monica
Dag 23 Santa Monica
Dag 24 Santa Monica -San Diego
Dag 25 San Diego
Dag 26 San Diego
Dag 27 San Diego
Dag 28 san Diego (- naar huis ?)

In jullie route mis ik wel Bryce.
Met een dag San Diego minder zou je dit gemakkelijk kunnen toevoegen.
Page - Bryce / Bryce - Zion / Zion / Zion - LV

En dan - maar dit is heel persoonlijk - ik zou maar 1 volle dag Las Vegas doen en in de plaats naar Monument Valley gaan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
bollie763
Amerika-ontdekker

Bericht door bollie763 »

Bedankt voor jullie snelle reacties, :thumbup:
Ik ga alle plaatsen eens opzoeken, wat het precies is, en pas mijn route er dan op aan.
Hier kan ik mee vooruit, bedankt.

Nog wel 1 andere vraag.

Zit er ergens in de route een plek van waaruit je makkelijk naar gewenste plekken kunt gaan, zonder elke keer te moeten verkassen? En we dus wat meer rust krijgen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De route van Ingrid is mooi. Je zou een dag minder San Diego kunnen doen en Bryce toevoegen (tussen Page en Zion).
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen; bijvoorbeeld die van 2006; wij waren toen ook in Yosemite en Sequoia NP en onze kinderen waren toen 11 en 13.
Als je je route bekijkt in googlemaps zul je zien dat er niet echt een centrale plaats is van waaruit je de diverse bezienswaardigheden kunt bekijken. Het is een echte rondreis. Zo nu en dan meerdere dagen op 1 plaats is zeker prettig, maar dat zit ook al in de route van Ingrid.
Ik weet niet precies wat een wandelaar is; ik beschouw ons niet al wandelaars maar toch proberen we zoveel mogelijk te wandelen in de parken. Het is de beste en leukste manier om iets van een park te zien. Misschien heb je iets aan mijn wandelsite daarvoor.
Denk eraan dat het verstandig is om de accommodatie in sommige parken zo snel mogelijk te boeken.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zit er ergens in de route een plek van waaruit je makkelijk naar gewenste plekken kunt gaan, zonder elke keer te moeten verkassen? En we dus wat meer rust krijgen?
Je hebt dat voornamelijk in de steden. Voor de rest blijf je overal te kort. Er zijn mensen die pakken Zion en Bryce vanuit Kanab, Hatch of Panguits, maar dat heeft voor jullie helemaal geen zin of nut. Vergis je niet, het rijden in de USA, vooral buiten de steden is heerlijk. Je zal in totaal wel een aantal duizend km rijden. Ik word rustig van al dat moois wat ik zie, maar als je een ander soort rust zoekt zou ik dat bij LA en san Diego zoeken aan het strand.
bollie763
Amerika-ontdekker

Bericht door bollie763 »

Oke, inmiddels tickets geboekt en schema ook nog aangepast. Ik hoop dat jullie er nogmaals naar willen kijken.
Ik zet er de reistijden achter zoals de routeplanner aangeeft. Zouden jullie willen kijken of dit ongeveer klopt?
Ik heb ook het reis schema van Frouke gevonden met daarbij jullie tips. Zij gaan ongeveer dezelfde tijd, bijna dezelfde route dus daar heb ik ook al veel tips uitgehaald.
oke komt ie:
dag 1 ams-phoenix
dag 2 phx - sedona 2 uur
dag 3 sedona - tusayan 2uur
dag 4 tusayan - Page 3 uur
dag 5 Page -bryce 2,5 uur
dag 6 Bryce - Zion 2 uur
dag 6 Zion - Las Vegas 2.5 uur
dag 7 LV
dag 8 LV
dag 9 LV
dag 10 LV - Death Valley 2 uur
dag 11 Death Valley - Lee Vining 4 uur
dag 12 Lee Vining - Yosemite 2 uur
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 Yosemite - San Fransisco 4 uur
dag 16 SF
dag 17 SF
dag 18 SF - Montery 2 uur
dag 19 Montery - Pismo Beach 2,5 uur
dag 20 pismo - Santa Monica 3 uur
dag 21 SM
dag 22 SM
dag 23 SM
dag 24 SM - San Diego 2uur
dag 25 SD
dag 26 SD
dag 27 SD - Ams

Wij willen graag naar Universal studio's, Hollywood (boulevard) en los Angeles zelf. Zitten we dan goed in Santa Monica of is er een geschiktere plek?
Ik ben aan het kijken voor auto huur maar schrok van de prijzen. goedkoopste Standaard SUV zit rond de € 1200,-

nou ik wacht weer op jullie reacties :thumbup:
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ik zou zelf flink schrappen in de dagen San Diego en Santa Monica. Tuurlijk, je kan een pretpark doen en wat rondkijken maar dan heb je aan de helft van de dagen voldoende. En ach, ga je zo'n verre reis maken om aan het strand daar te liggen (dan zijn er veel mooiere plaatsen te bedenken)?
Vanuit Phoenix zou je via Montezuma Castle, Sedona(overnachting? Slide Rock?) via Jerome naar Tusayan kunnen rijden. Prachtige route!

Vanuit Page zou je zeker de rit naar Moab (via Monument Valley) niet moeten overslaan en daar mininmaal 2 en liefst 3 nachten blijven. Vanuit Moab kun je naar Bryce en zo de rest van je reeds geplande route volgen.
Yosemite (en dat is hier vloeken in de kerk) vind ik nogal overschat en eigenlijk alleen meerdere dagen waard als je veel gaat wandelen of fietsen (misschien opdelen en ook de Tioga Pass doen, of zelfs doorrijden naar Lake Tahoe?)

Universal Studios heeft vaak een aanbieding met de 2e dag gratis. Zo kan je het wat rustiger aan doen en hoef je niet 1 dag van vroeg tot laat in het park te blijven.
Wij vinden Burbank een perfecte uitvalsbasis voor Universal en Hollywood.

Een standaard SUV is doorgaans nogal aan de prijs. Wij reizen altijd met twee kinderen en kunnen wel af met een Midsize SUV, al hopen we altijd op een gratis upgrade naar een maatje groter.
Hou de autohuur posts hier in de gaten want zo af en toe komt er een redelijke aanbieding voorbij.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Route ziet er heel goed uit.
Ik zou wel 2 overnachtingen voorzien voor Zion. Misschien 1 overnachting minder in LV?
The Narrows is een hele fijne wandeling met kinderen en zonder een volle dag daar wordt het toch wat haasten.

Zo snel je weet welke dagen je waar bent, zou ik al overnachtingsplaatsen gaan vastleggen.
Voor Zion is een hotel in Springdale een goede uitvalsbasis.
Voor Yosemite: in de vallei zelf of in El Portal
Voor GC: in het park vb Bright Angel of Maswik Lodge of in Tusayan

Ik vond Santa Monica altijd een goede uitvalsbasis. Ongeveer 30 min naar Hollywood en 45 naar Universal.
Na een dagje stad nog even het strand op of naar Santa Monica Pier, kan geweldig deugd doen voor de kinderen.

Als jullie Universal en Sea World willen doen bestaat er een combiticket, is voordeliger.
Als jullie nog meer parken willen bezoeken kan je misschien beter een citypass kopen, 1 ticket voor 4 parken:
Seaworld, San Diego Zoo, Disney 2 parken en Universal
http://www.citypass.com/southern-california

Tips voor met kinderen:
Sedona: wandeling bij Crescent Moon Ranch (richting Cathedral Rock en daar in het riviertje spelen)
Sedona: restaurant Red Planet Diner (alien-achtig) - 1655 W Highway 89A – Sedona
Sedona: Slide Rock State Park
Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, boottocht op Lake Powell, Horseshoe bend, raften
Page: restaurant: Dam Bar & Grille - 644 N. Navajo Dr – Page
Bryce: rodeo (+ wandelen) + prairie dogs in Bryce NP
Bryce: overnachten tipi
Zion: narrows
Las Vegas: wij waren in Circus Circus (met eigen indoor pretpark)
Bodie
Yosemite (veel wandelingen gedaan)
bij het verlaten van Yosemite zijn wij langs Columbia State Park gereden (is een kleine omweg maar leuke stop)
San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, Chinatown, Pier 39, Musée Mécanique en USS Pampanito (duikboot) beiden bij pier 45, Exploratorium
Monterey: 17-mile drive (in de buurt van Bird Rock kan je overal over de rotsen lopen en in het stilstaande water naar kleine beestjes zoeken)
Big Sur: de vele uitzichtpunten
zee-olifanten
Solvang: restaurant Viking Garden - 446-c Alisal Rd
LA: Universal Studio's, Hollywood, Olvera Street, Santa Monica en Venice, Science Center, Santa Monica Pier
San Diego: Seaworld, USS Midway, Old Town, Cabrillo National Monument

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
bollie763
Amerika-ontdekker

Bericht door bollie763 »

Oke, dankjewel voor de reacties. Ik ga weer inlezen :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

LA: Universal Studio's, Hollywood, Olvera Street, Santa Monica en Venice, Science Center, Santa Monica Pier
Vergeet zeker griffith observatory niet.
Evt een tour door Hollywood vanaf de boulevard, 2 uurtjes huizen vd sterren en langs filmsets rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

eddepet71 schreef: Vanuit Page zou je zeker de rit naar Moab (via Monument Valley) niet moeten overslaan en daar mininmaal 2 en liefst 3 nachten blijven. Vanuit Moab kun je naar Bryce en zo de rest van je reeds geplande route volgen.
Tijd voor Moab is er niet echt in deze route lijkt me, waar wil je die dagen vandaan halen?
eddepet71 schreef:Yosemite (en dat is hier vloeken in de kerk) vind ik nogal overschat en eigenlijk alleen meerdere dagen waard als je veel gaat wandelen of fietsen (misschien opdelen en ook de Tioga Pass doen, of zelfs doorrijden naar Lake Tahoe?)
Het hangt er van af wat je gaat doen maar met kinderen is het wel lekker om te kunnen fietsen of zwemmen. Als je ook naar de Mariposa grove wilt heb je echt wel meerdere nachten nodig zelfs als je niet veel gaat wandelen. Ik zou toch wel een paar wandelingen plannen.

Zoals Ingrid al zei is voor Zion een extra nacht wel aan te raden; dat geeft je de tijd om bijvoorbeeld de Narrows te lopen. Je zou voor Las Vegas een nacht minder kunnen doen; 3 volle dagen is wel veel vind ik.

Marianne
Madphil
Amerikakenner

Bericht door Madphil »

Ik ben het met Marianne eens, in Yosemite zijn erg veel wandelingen, en daar zitten er ook een flink aantal gemakkelijke tussen die met kinderen goed gedaan kunnen worden. Je bent dan zomaar een paar dagen in Yosemite kwijt, en persoonlijk vind ik dat een van de mooiere parken.

Ik ben steeds maar 2 of 3 dagen in Las Vegas geweest, maar daarna had ik er ook genoeg van. Je bent per slot van rekening in die regio voor de uitgestrekte weidse natuur waar je steeds weer met open mond van staat te genieten. Een paar dagen Vegas is dan een erg leuke afwisseling, maar als je daar niet héél erg van houdt is dat met die paar dagen ook wel genoeg.

Maar natuurlijk, ieder zijn eigen mening en voorkeuren.
bollie763
Amerika-ontdekker

Bericht door bollie763 »

Dankjewel voor jullie tips, hoewel ik niet meteen reageerde ben ik er wel meteen weer mee aan de slag gegaan.

Ik heb ook nog een vraag over san Diego. Heb al wel de zoekfunctie gebruikt maar daarin misschien niet de juiste woordencombinatie (hotel tips san diego)

Mijn vraag is dus: welk hotel bevelen jullie aan in San Diego.

Mijn voorkeur gaat uit naar ruime kamers met 2 queens bedden en een zwembad ( want 2 kids mee) ik zoek al flink op tripadvisor en bookings.com maar zie even door de bomen het bos niet meer.

Het hotel mag ook in een buitengebied zitten vanwaar San Diego's bezienswaardigheden makkelijk te bereiken zijn.

Iemand tips?

Alvast fijne jaarwisseling!
Madphil
Amerikakenner

Bericht door Madphil »

Misschien helpen de reviews op dit forum?

http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... o&staat=CA
bollie763
Amerika-ontdekker

Bericht door bollie763 »

Ik ga ze lezen :study: ik zit deze vakantie aan de computer vastgeplakt ( aldus mijn gezin...)
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Wij verbleven hier de laatste keren:

http://www.hojo.com/hotels/california/s ... a=00065402

Wij vonden de kamers ruim, proper. Er is een zwembad.
Het ontbijt kan erdoor.
De ligging vond ik goed.
Het is geen luxe hotel maar de prijs viel mee.

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer