Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
advies gevraagd: Vliegen naar Amerika en 2m lang
-
- Amerika-ontdekker
advies gevraagd: Vliegen naar Amerika en 2m lang
Hoi Allemaal!
Over een paar maanden gaan we 3,5 week op vakantie naar de oostkust van Amerika.
Na heeeeeel erg veel zoekwerk hebben we besloten om te vliegen met United.
Nu zit ik alleen met het probleem dat ik 2 meter land ben en dat de gemiddelde boeing niet op mijn lengte gebouwd is.
Nu is er natuurlijk we de oplossing om de duurder stoelen te boeken, maar dat resulteert er meteen in dat er ongeveer 400 a 500 euro aan kosten bijkomen. Want Lindsey zit natuurlijk wel naast me in het vliegtuig!
Want we willen de volgende vluchten maken
Schiphol --> Miami
Orlando --> Washington
New York --> Schiphol
Ik kom uit op de ticketkosten van ongeveer 1500 euro totaal. Daar bovenop moet ik nog wel de betere plekken met meer beenruimte reserveren, wat resulteert in de bijkomende kosten van 400 a 500 euro.
Iemand adviseerde me om dan meteen voor Businessclass te gaan, maar dan komt er toch nog een keer 400 a 500 euro bij?
Iemand ervaring hiermee of advies?
Bedankt!
Groet,
Menno
Over een paar maanden gaan we 3,5 week op vakantie naar de oostkust van Amerika.
Na heeeeeel erg veel zoekwerk hebben we besloten om te vliegen met United.
Nu zit ik alleen met het probleem dat ik 2 meter land ben en dat de gemiddelde boeing niet op mijn lengte gebouwd is.
Nu is er natuurlijk we de oplossing om de duurder stoelen te boeken, maar dat resulteert er meteen in dat er ongeveer 400 a 500 euro aan kosten bijkomen. Want Lindsey zit natuurlijk wel naast me in het vliegtuig!
Want we willen de volgende vluchten maken
Schiphol --> Miami
Orlando --> Washington
New York --> Schiphol
Ik kom uit op de ticketkosten van ongeveer 1500 euro totaal. Daar bovenop moet ik nog wel de betere plekken met meer beenruimte reserveren, wat resulteert in de bijkomende kosten van 400 a 500 euro.
Iemand adviseerde me om dan meteen voor Businessclass te gaan, maar dan komt er toch nog een keer 400 a 500 euro bij?
Iemand ervaring hiermee of advies?
Bedankt!
Groet,
Menno
Groetjes Menno & Lindsey
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: advies gevraagd: Vliegen naar Amerika en 2m lang
Je zou kunnen proberen om stoelen bij de nooduitgang te reserveren, daar heb je zo wie zo meer ruimte.
Ook economy plus stoelen hebben meer beenruimte.
Als je lid wordt van MileagePlus dan spaar je miles en kan je stoelen uitzoeken.
Succes!
Ook economy plus stoelen hebben meer beenruimte.
Als je lid wordt van MileagePlus dan spaar je miles en kan je stoelen uitzoeken.
Succes!
Business class is geweldig maar kost ook een rib uit je lijf. Ga in jouw geval maar uit van een prijs tussen de 2000 en 2500 euro per persoon. Met een beetje geluk hou je het onder de 2000 euro.
Exit row seats boeken. Ik vlieg komende zomer voor het eerst met Virgin Atlantic. Daar kun je extra legroom seats vooraf boeken, en dat is goedkoper dan ik tot nu toe bij andere maatschappijen ben tegengekomen. Ongeveer 80 euro voor de heen en terugvlucht samen, voor een seatpitch van 34". Voor normale mensen is dat ruim, mensen zoals wij van 2 meter met lange benen kunnen dan net lekker zitten.
Tsja, ik zou inderdaad proberen de exit row te nemen. Wij (ook lang, maar niet zo lang als jij) hebben vier kinderen, dus economy plus is voor ons een behoorlijke financiële aderlating (kinderen zijn in de exit row niet toegestaan). Gewoon betalen en niet te lang over nadenken
Die exit row kost vaak toch bijna hetzelfde als economy plus? Dat maakt dan weinig meer uit denk ik. Al heeft de exit row de meeste ruimte. Laats noodgedwongen (enige mogelijkheid om bij elkaar te kunnen zitten) economy comfort bij united gevlogen, erg fijn met een dreumes op schoot. Maar voor 4 personen vind ik het bij KLM in elk geval echt te duur, dus helaas voor de persoon voor ons. Gelukkig zijn wij niet zo heel lang, dus normaal gesproken lukt gewoon economy wel.
Terug in Texas!
Nee, dat klopt, scheelt vaak maar een tientje ofzo, maar als je naar een goedkope oplossing zoekt, dan is dat een logische tip, zeker als je daar ook nog eens beduidend meer beenruimte hebt dan in de (lichtelijk) duurdere economy class. Mijn schoonmoeder doe je overigens dan net weer geen lol met zo'n rij met uitklaptafel, want daar past ze niet comfortabel tussen.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo
3 jaar geleden zijn we met United naar NY gevlogen. Mijn man 2MO4, ikzelf 1m92 en 2 tieners die toen nog niet zo groot waren. Het was de eerste keer dat we het continent bezochten, dus totaal geen ervaring met lange afstandsvluchten. We waren op niets voorbereid en hadden vlug een ticket geboekt en er niet bij stilgestaan dat we extra ruimte konden vooraf vastleggen.
Bij het ter plaatste inchecken werden we vriendelijk geholpen en werd ons een plaats aangeduid op de eerste rij. Fantastisch voor ons zonder het te vragen en zonder extra te betalen.
Bij de terug weg kon dit niet en werden we doorgestuurd naar de balie. Daar moesten we per persoon 109 dollar betalen. Voor ons 4 vond mijn man dit te duur en hij wou dit niet doen. Er werd ons wel gezegd dat het vliegtuig vol zat maat dat niet alle exit plaatsten en plaatsen op de eerste rijen gereserveerd werden.
Aangekomen in het vliegtuig hadden we dus gewone zitplaatsen. Het lukte echter totaal niet om plaats te nemen voor mijn man. Na wat rechtstaan (lukte ook niet zo goed!) zagen we dat nog steeds de eerste rij vrij was, terwijl het vliegtuig al aardig vol was.
Die stoelen op de eerste rij werden op het laatste ingenomen door, jawel, chinezen!
Vriendelijk gevraagd aan de steward wat we moesten doen en zij had nogmaals gecheckt maar die chinezen hadden niet betaald om op de eerste rij te zitten. Maar ze wilden geen plaats maken voor ons. Opnieuw een verantwoordelijke geroepen maar niemand die voor die plaatsen extra betaald had wou plaats maken.
Dus stonden we nog steeds recht terwijl het vliegtuig traag naar de opstartbaan reed. Maar omdat het probleem niet opgelost werd, moest de piloot stoppen en ter plaatse komen. We hadden ons niet met de discussie gemoeid, wat afstandelijk gehouden want het probleem was gewoonweg "zichtbaar".
In totaal waren er 8 plaatsen waar er mensen zaten die niet bijbetaald hadden. Maar ook niemand wou hun plaats afstand aan mijn man. Uiteindelijk heeft een Turk zijn plaats afgestaan.
Natuurlijk vonden wij dit heel vervelend. Als je betaald voor die plaatsen, dan heb je er natuurlijk recht op. Maar diegenen die er niet voor betalen, tja ...
Vooraf kan je jammer genoeg niet weten of alle plaatsen met extra ruimte vooraf gereserveerd zijn.
Deze zomer gaan we naar het Zuid-Westen. Wij zullen zeker en vast vooraf extra bijbetalen om die plaatsen te reserveren. Ik wil niet nogmaals hetzelfde meemaken. Jammer maar er is nu eenmaal niets aan te doen.
Wel heb ik een bijkomend probleem. We zouden graag aan de exit zitten. Daar heb je de meeste ruimte. Maar onze zonen zijn inmiddels nu ook al 2 m en blijkbaar mogen er geen "kinderen" er plaats nemen. Ze zijn wel 15 en 17, maar zogezegd minderjarig.
Dus weeral geen betaalbare oplossing gevonden
3 jaar geleden zijn we met United naar NY gevlogen. Mijn man 2MO4, ikzelf 1m92 en 2 tieners die toen nog niet zo groot waren. Het was de eerste keer dat we het continent bezochten, dus totaal geen ervaring met lange afstandsvluchten. We waren op niets voorbereid en hadden vlug een ticket geboekt en er niet bij stilgestaan dat we extra ruimte konden vooraf vastleggen.
Bij het ter plaatste inchecken werden we vriendelijk geholpen en werd ons een plaats aangeduid op de eerste rij. Fantastisch voor ons zonder het te vragen en zonder extra te betalen.
Bij de terug weg kon dit niet en werden we doorgestuurd naar de balie. Daar moesten we per persoon 109 dollar betalen. Voor ons 4 vond mijn man dit te duur en hij wou dit niet doen. Er werd ons wel gezegd dat het vliegtuig vol zat maat dat niet alle exit plaatsten en plaatsen op de eerste rijen gereserveerd werden.
Aangekomen in het vliegtuig hadden we dus gewone zitplaatsen. Het lukte echter totaal niet om plaats te nemen voor mijn man. Na wat rechtstaan (lukte ook niet zo goed!) zagen we dat nog steeds de eerste rij vrij was, terwijl het vliegtuig al aardig vol was.
Die stoelen op de eerste rij werden op het laatste ingenomen door, jawel, chinezen!
Vriendelijk gevraagd aan de steward wat we moesten doen en zij had nogmaals gecheckt maar die chinezen hadden niet betaald om op de eerste rij te zitten. Maar ze wilden geen plaats maken voor ons. Opnieuw een verantwoordelijke geroepen maar niemand die voor die plaatsen extra betaald had wou plaats maken.
Dus stonden we nog steeds recht terwijl het vliegtuig traag naar de opstartbaan reed. Maar omdat het probleem niet opgelost werd, moest de piloot stoppen en ter plaatse komen. We hadden ons niet met de discussie gemoeid, wat afstandelijk gehouden want het probleem was gewoonweg "zichtbaar".
In totaal waren er 8 plaatsen waar er mensen zaten die niet bijbetaald hadden. Maar ook niemand wou hun plaats afstand aan mijn man. Uiteindelijk heeft een Turk zijn plaats afgestaan.
Natuurlijk vonden wij dit heel vervelend. Als je betaald voor die plaatsen, dan heb je er natuurlijk recht op. Maar diegenen die er niet voor betalen, tja ...
Vooraf kan je jammer genoeg niet weten of alle plaatsen met extra ruimte vooraf gereserveerd zijn.
Deze zomer gaan we naar het Zuid-Westen. Wij zullen zeker en vast vooraf extra bijbetalen om die plaatsen te reserveren. Ik wil niet nogmaals hetzelfde meemaken. Jammer maar er is nu eenmaal niets aan te doen.
Wel heb ik een bijkomend probleem. We zouden graag aan de exit zitten. Daar heb je de meeste ruimte. Maar onze zonen zijn inmiddels nu ook al 2 m en blijkbaar mogen er geen "kinderen" er plaats nemen. Ze zijn wel 15 en 17, maar zogezegd minderjarig.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Bij United zijn de plaatsten in de exit-row nu gewoon "handel".
Je mag er ook niet naar toe verhuizen als deze leeg blijven, werd zelfs omgeroepen dat je dan alsnog de rekening zou krijgen.
De exit-row stoelen bij United zijn allemaal economy-plus met de hoogste toeslag. (kan je zien bij het selecteren van de stoelen op http://www.united.com)
Je mag er ook niet naar toe verhuizen als deze leeg blijven, werd zelfs omgeroepen dat je dan alsnog de rekening zou krijgen.
De exit-row stoelen bij United zijn allemaal economy-plus met de hoogste toeslag. (kan je zien bij het selecteren van de stoelen op http://www.united.com)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
op seatguru kun je kijken wat de beste stoelen
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben precies hetzelfde probleem, alleen onze jongste van 10 is nog "normaal "van lengte in vliegtuigstoelmaten gemeten.
Voor ons is het zo'n issue dat we direct bij het beschikbaar komen van de vluchten geboekt hebben om zeker te zijn dat er nog exit-row plaatsen te boeken zouden zijn.
We hebben waarschijnlijk de hoofdprijs betaald maar een vakantie met rugklachten of een heeel ongemakkelijke vlucht van 11 uur rondlopen is ook niet alles.
Ook overstappen is niet handig, nog even los van het feit dat de binnenlandse vlucht dan meestal met een kleiner toestel gedaan wordt, maar je moet dan waarschijnlijk twee keer betalen voor een voorkeurstoel
Uiteindelijk hebben wij er dus voor gekozen om rechtstreeks met KLM te vliegen, op de heenreis exit row stoelen en op de terugreis economy plus of comfort (weet even niet hoe het heet) op de voorste rijen van die klasse.
Dit zijn dan dus eigenlijk ook exit-row stoelen qua beenruimte maar de stoel kan wat verder naar achteren, wat mij op de terugreis (nachtvlucht) wel prettig leek.
Al met al is vliegen voor ons toch eigenlijk wel een noodzakelijk kwaad.
Overigens staat mij bij dat KLM 15 of 16 jaar hanteert als leeftijd om bij een exit row te mogen zitten.
En als de vlucht dan geregeld is, dan nog een auto zoeken die past
Succes!!!
Monique
Voor ons is het zo'n issue dat we direct bij het beschikbaar komen van de vluchten geboekt hebben om zeker te zijn dat er nog exit-row plaatsen te boeken zouden zijn.
We hebben waarschijnlijk de hoofdprijs betaald maar een vakantie met rugklachten of een heeel ongemakkelijke vlucht van 11 uur rondlopen is ook niet alles.
Ook overstappen is niet handig, nog even los van het feit dat de binnenlandse vlucht dan meestal met een kleiner toestel gedaan wordt, maar je moet dan waarschijnlijk twee keer betalen voor een voorkeurstoel
Uiteindelijk hebben wij er dus voor gekozen om rechtstreeks met KLM te vliegen, op de heenreis exit row stoelen en op de terugreis economy plus of comfort (weet even niet hoe het heet) op de voorste rijen van die klasse.
Dit zijn dan dus eigenlijk ook exit-row stoelen qua beenruimte maar de stoel kan wat verder naar achteren, wat mij op de terugreis (nachtvlucht) wel prettig leek.
Al met al is vliegen voor ons toch eigenlijk wel een noodzakelijk kwaad.
Overigens staat mij bij dat KLM 15 of 16 jaar hanteert als leeftijd om bij een exit row te mogen zitten.
En als de vlucht dan geregeld is, dan nog een auto zoeken die past
Succes!!!
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
- Fl_@merika
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dit topic is al wat ouder zie ik. Maar ik heb hetzelfde probleem. Ik vind dit overzichtje erg handig:
http://www.skyscanner.nl/nieuws/beenrui ... op-een-rij
Zij verwijzen ook naar Seatguru zoals al eerder genoemd.
http://www.skyscanner.nl/nieuws/beenrui ... op-een-rij
Zij verwijzen ook naar Seatguru zoals al eerder genoemd.
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb niet alles gecheckt, maar volgens mij klopt er het een en ander in dat overzicht niet. Bovendien is het verre van volledig. Ik heb zelf ervaring met Economy Plus (United) en Economy Comfort (Delta en KLM). Ik vermoedde al dat de gegevens voor KLM niet klopten, dus ben ik even naar de site van KLM gegaan. Economy Comfort is zeker geen 97 cm, laat staan 140 cm.
Overzicht van Skyscanner: KLM website: Als je op basis van het overzicht in Skyscanner een Economy Comfort stoel boekt bij KLM met de verwachting 140cm beenruimte te krijgen, zul je van een koude kermis thuiskomen.
Overzicht van Skyscanner: KLM website: Als je op basis van het overzicht in Skyscanner een Economy Comfort stoel boekt bij KLM met de verwachting 140cm beenruimte te krijgen, zul je van een koude kermis thuiskomen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Beetje slap allemaal van deze luchtvaartmaatschappij, maar mogelijk wel ingegeven omdat jullie er zelf ook niet voor wilden betalen. Er werden jullie betere stoelen (met een toeslag) aangeboden. Daar zijn jullie niet op ingegaan, ook niet voor de langste van het gezelschap en hebben jullie standaard stoelen gekregen. Daarna stroomt het vliegtuig vol, worden die lekkere stoelen vergeven en heb je pech. Er kunnen ook andere oorzaken zijn dat ze jullie geen geschiktere stoel hebben gegeven. Ook de prijsklasse van je ticket ook een rol kan spelen. Die "Chinezen" kunnen wel een veel hoger tarief hebben betaald of een bepaald niveau van hun loyaliteitsprogramma hebben. Dat soort passagiers probeer je als maatschappij te "Pleasen".carmenedwin schreef:Hallo
V.w.b. jullie casus, wetende dat er (ja, tegen meerkosten) voor lange mensen voldoende mogelijkheden zijn om beter te kunnen zitten, was ik ook niet opgestaan. Ik wil best van stoel wisselen, om mensen bij elkaar te laten zitten, maar wel van gelijke kwaliteit.
Zelf heb ik wel eens een discussie gehad met een wat langere passagier achter mij. Die was van mening dat, omdat hij lang was, ik mijn stoel maar niet naar achter moest doen. Zo werkt het dus niet, maak van jou probleem (9 uur) niet mijn probleem. Na wat hinderlijk en bewust gerommel/gebonk tegen mijn rugleuning maar eens een goed gesprek aangegaan en duidelijk gemaakt dat ik hier niet van was gediend. Verder prima vlucht gehad.
Mijn advies, zoek een airline waarbij je tegen een leuk tarief een comfortseat kan boeken. Gok niet op een exit-row o.i.d. of service van het personeel. Dan maar wat meer betalen, maar geeft je (of alleen je man) wel wat meer kans op een comfortabele vlucht. Soms lukt het wel om in de buurt van comfortseats ook gewone stoelen vast te leggen, zodat je toch nog dicht bij elkaar zit.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij hebben het pas ook bont meegemaakt. Wij hadden extra betaald voor extra beenruimte en toen vonden de passagiers achter ons die dat niet hadden dat wij daarom onze rugleuningen niet naar achter mochten doen 'want we hadden toch al extra beenruimte' .Ruud2004 schreef:
Zelf heb ik wel eens een discussie gehad met een wat langere passagier achter mij. Die was van mening dat, omdat hij lang was, ik mijn stoel maar niet naar achter moest doen. Zo werkt het dus niet, maak van jou probleem (9 uur) niet mijn probleem. Na wat hinderlijk en bewust gerommel/gebonk tegen mijn rugleuning maar eens een goed gesprek aangegaan en duidelijk gemaakt dat ik hier niet van was gediend. Verder prima vlucht gehad.
.
Beetje de omgekeerde wereld. Betaal dan zelf ook wat meer en niet zeuren.
Ik ben het dus helemaal met je eens, Ruud
Die reactie van Carmen en Edwin is inmiddels al 2 jaar oud, dus het zal voor hun niks meer uitmaken, maar voor toekomstige lezers: je mag in een exit row zitten als je 15 jaar of ouder bent en aan de andere voorwaarden voldoet.
BronCan I sit in the exit row?
The government requires any passengers seated in an exit row to be 15 years of age or older, be willing to assist in an evacuation and have no limitations that would prohibit their assistance. Before allowing passengers to travel in exit row seats, United must determine if they are able to take all required actions in the event of an emergency. For this reason, we may withhold exit row seats until the day of departure. However, if there are exit row seats located in Economy Plus, they may be available for purchase.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je moet er nooit van uitgaan dat men je een plaats met extra beenruimte zomaar cadeau gaat doen. Vroeger speelde dit allemaal nog wat meer, maar vandaag de dag telt enkel de kassa nog in de meeste gevallen.
On-line inchecken is overigens geen garantie. De laatste reis (we waren met een groep van 10) hadden we ook on-line ingecheckt en een aantal exit-seats vastgelegd, doch ter plaatse bleek dit al enigszins aangepast te zijn.
On-line inchecken is overigens geen garantie. De laatste reis (we waren met een groep van 10) hadden we ook on-line ingecheckt en een aantal exit-seats vastgelegd, doch ter plaatse bleek dit al enigszins aangepast te zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-