Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een auto in de VS zonder credit history?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Een auto in de VS zonder credit history?

Bericht door suebrons »

Kon zo snel niet iets vinden hierover dus vandaar dit nieuwe topic.

Ik ben op dit moment heel erg nieuwsgierig naar de autos van de geemigreede nederamerikanen. NOu ja niet over de auto perse dan, maar hoe jullie aan je eerste autos zijn gekomen toen je net in de VS aankwam?
Hoe gaat dat in zijn werk als je nog geen credit history hebt opgebouwd? Kan je dan makkelijk een auto leasen of kopen? Het lijkt me haast dat het kopen van een auto geen probleem moet zijn omdat je daar toch van A naar B moet kunnen komen, maar ben toch benieuwd naar jullie verhalen.

Alvast bedankt.

groetjes,
Susanne
(DV2007 'winnaar')
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Misschien eerst met een 2e hands auto beginnen? Via de blue book en consumer reports kijken over de juiste prijs en kwaliteit van de auto. Meteen een credit card aanvragen bij de bank die je neemt (misschien een secured credit card). Volgens mij na 6 maanden heb je dan Credit.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Een auto kopen die je betalen kunt, dus niet nieuw en niet duur. Onze eerste auto hier was 6 jaar oud en kostte destijds $3500, cash betaald van de spaarcenten. Wij hebben daar uiteindelijk nog eens 6 jaar mee gereden, dus kwalitatief was het een goeie koop. Na een aantal maanden bouw je een credit history op en kun je als je daarin zin hebt een auto op afbetaling kopen. Voor mij geldt echter dat ik nooit een auto op afbetaling zal kopen. Een auto is een verbruiksartikel die in waarde vermindert, dus komt in mijn belevingswereld niet in aanmerking voor een lening. Er zijn genoeg minder dure autos die je net zo goed van A naar B kunnen brengen als een Rolls Royce :wink:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Mijn auto hebben we hier ook gewoon contant gekocht, en een paar weken later kochten we een auto voor mijn vrouw bij dezelfde dealer, ook contant. Kreeg toen wel te horen dat dat niet verstandig was want dat zou verdacht lijken voor de IRS... :shock:

Maar net als Loek ben ik ook geen voorstander van een lening voor een auto, alhoewel dat er regelmatig wordt gestunt hier met 5 jaar lening met 0% rente.

Ik heb overigens nooit problemen gehad ivm. contante aankoop van die autos.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Ik had genoeg cash voor een downpayment van iets van $7.000 ofzo geloof ik. We wilden een nieuwe auto, en degene die we wilden kostte bijna $20.000.

Wij zijn naar de dealer gestapt met zo'n beetje deze mededeling:

"We want that car. I am new to the country and therefore have no credit whatsoever and I want to build up my credit by making car payments. I will be the main name on the car, and my wife's name will be on the car as a backup. I have $7,000 in cash, and I want the 0% APR deal that you are offering. Tell me now if we can make a deal, if not we won't waste any more time and go to the next dealer."

Er waren twee Ford dealers in de stad waar ik woon, en de eerste zei nee. De tweede zei dat ze wel wat voor ons konden betekenen, en we hebben onder die voorwaarden een auto gekocht. 3 jaar lang de auto afbetaald, en uiteraard ben ik nu definitief eigenaar.

Het belangrijkste is denk ik dat je een zut cash hebt, en dan komt het wel goed. Een autolening is trouwens een hele goede manier om je kredietscore op te bouwen, dat kan nog wel eens van pas komen als je uiteindelijk een huis wilt kopen.
"I reject your reality, and substitute my own!"
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Bedankt voor jullie tips. Het zal inderdaad waarschijnlijk een 2e hands worden, cash betaald. Maar dat vind ik ook geen probleem. Als hij maar van A naar B rijdt. Om met een autolening credit history op te bouwen is inderdaad ook een goede tip. Ik moet denk ik even afwachten hoe de situatie er dan voor staat.
Het is in elk geval goed te lezen dat een auto geen probleem op hoeft te leveren ivm afwezige credit history.

Bedankt ook voor de tip over de secured credit card.

Groetjes,
Susanne
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Wij hebben direct na aankomst een nieuwe auto gekocht en contant betaald. Nu ik komende week met m'n nieuwe baan begin, hadden we een tweede auto nodig voor mijn woonwerkverkeer. Ook dat is een nieuwe geworden (in dit geval was dat goedkoper dan een jonge gebruikte auto van hetzelfde type), maar wel een stuk kleiner, zuiniger en goedkoper dan de eerste auto, en die hebben we voor ruim de helft contant betaald en de rest gefinancierd. Die financiering hebben we puur gedaan om mijn credit history op te bouwen. Afgesloten voor 3 jaar tegen 6,39%, maar met de mogelijkheid om de lening tussentijds versneld (en zelfs geheel) af te lossen. Dat zullen we wellicht ook doen zodra mijn credit score van een acceptabel niveau is.

Nou is mijn situatie (net als die van Maartena) wel anders dan die van jou. Mijn vrouw is Amerikaanse en heeft een uitstekende credit history. De auto en de lening staan op beide namen. Had ik de auto en de lening alleen op mijn naam willen zetten, dan was dat een heel lastig verhaal geworden.

Wat je kunt doen is bij je bank een CD (certified deposit) afsluiten. In NL zouden we dat een spaardeposito noemen. Je zet een x-bedrag vast voor een bepaalde periode (bijv. 2 jaar) tegen een vaste rente (die beduidend hoger is dan bij een gewone spaarrekening). Vervolgens kun je een secured loan nemen, waarbij je CD als onderpand dient. Dit geeft de mogelijkheid voor een lening zonder credit history. Het bedrag hoeft op zich niet groot te zijn; een paar duizend dollar is voldoende om flink aan te tikken op je credit report. Uiteraard heeft het pas zin om dit te doen wanneer je je social security number hebt (daar is je credit history aan gekoppeld). Sterker nog; waarschijnlijk zal het eerder niet eens lukken (althans, bij de meeste banken).

In het begin zal het ook moeilijk c.q. onmogelijk zijn om een credit card te krijgen. Je kunt dit ondervangen door nu in NL een American Express (AmEx) credit card te nemen en die na je emigratie en het verkrijgen van je social security number over te zetten ('transfer in') naar de US (ik moet de 'transfer in' binnenkort nog doen). Dit kan niet met andere credit cards zoals Visa of Master, maar uitsluitend met AmEx (heeft te maken met de organisatie achter de kaart). Verschillende NL'ers hebben dit zo gedaan. Vervolgens je AmEx-kaart regelmatig gebruiken en correct betalen en hup, je credit score gaat omhoog.
Life is good in the Tarheel State.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb destijds ook een auto gekocht en cash betaald. Dit is verreweg de beste optie, vooral als je niet in het geld zwemt. Een auto is sowieso een slechte investering zoals Loek al zei, dus je kunt er beter niet teveel aan uitgeven (hoe mooi die Amerikaanse bakken er ook uitzien).

Dit geldt zeker met de stijgende benzineprijzen ($3/gallon), waardoor je nu al 50% betaald van wat een volle tank in Nederland kost en per saldo zoveel kilometers/mijlen maakt dat je twee keer zo vaak je tank opvult (al helemaal als je een gas guzzler koopt).
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik zie hier veel advies om ejin de schulden te steken om credit history op te bouwen. Ik wil alleen even kwijt dat dat niet perse hoeft. Als je een woning huurt en je betaalt op tijd je huur, telt dit mee bij de opbouw van je credit history. Ook andere regelmatige betalingen tellen mee bij het opbouwen van je credit history, zoals energie rekening, water rekening, cable/internet, onroerend goedbealsting (in meerdere termijnen) enz. Als je deze rekeningen niet op tijd betaalt komt dat meteen op je credit history, en kost meestal meer punten dan het missen van een credit card payment. Het hardst telt aan je betalingsgedrag op een "first mortgage". Het missen van twee payments daar kan leiden tot een halvering van je credit score. Het is zaak je credit score goed te houden zodat als je om een of andere reden een keer een lening nodig hebt, dat je credit score je niet in de weg zit.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Loek schreef:Ik zie hier veel advies om ejin de schulden te steken om credit history op te bouwen. Ik wil alleen even kwijt dat dat niet perse hoeft. Als je een woning huurt en je betaalt op tijd je huur, telt dit mee bij de opbouw van je credit history. Ook andere regelmatige betalingen tellen mee bij het opbouwen van je credit history, zoals energie rekening, water rekening, cable/internet, onroerend goedbealsting (in meerdere termijnen) enz. Als je deze rekeningen niet op tijd betaalt komt dat meteen op je credit history, en kost meestal meer punten dan het missen van een credit card payment. Het hardst telt aan je betalingsgedrag op een "first mortgage". Het missen van twee payments daar kan leiden tot een halvering van je credit score. Het is zaak je credit score goed te houden zodat als je om een of andere reden een keer een lening nodig hebt, dat je credit score je niet in de weg zit.
Al is veel waar wat je zegt, het gaat niet altijd op. Er zijn inderdaad bedrijven die naar "secundary" payments kijkt, maar die zijn op dit moment nog schaars. De hoofdmoot zijn en blijven de hypotheek en de creditcards.

Marcel: Ik hoop dat je 6.39% met 50% down niet een GOEDE deal vindt, het is eigenlijk een bar slechte deal. Jij betaalt net zo veel als iemand die de auto compleet op afbetaling koopt, er klopt iets niet!

En voor iedereen, er zijn vele betere methodes om Crediet op te bouwen in de VS. Schaf b.v. gewoon 1 of 2 creditcards aan met een laag limiet (die kun je bijna letterlijk bij de supermarkt uit het rek pakken). Gebruik deze voor je wekelijkse boodschappen of de aanschaf van kledij of materialen voor je huis. Als je de rekening binnen krijgt, betaal hem dan gewoon helemaal. Ik zie dit hetzelfde als met cash betalen, je "gebruikt" de creditcard maatschappij gewoon om je wat voor te schieten! Als je het slim aanpakt kun je 0% credit kaarten krijgen en dan het geld op een spaarrekening te laten staan (minus minimale afbetaling) en rente te trekken, totdat de rekening "due" is. Ik weet het, dat vergt wat discipline, maar het werkt wel.
Als je dan 2 jaar gewerkt hebt en zo wat gefoeterd hebt met creditcards is het echt allemaal wel in orde met je credit 'score'.
Een van de dingen die ik gemerkt heb hier is dat je creditcards "moet" hebben om in aanmerking te komen voor leningen. Ze willen echt zien dat je "schulden" afbetaald en op de juiste manier!
Ik heb vorige maand geprobeerd een creditcard te krijgen en werd afgewezen omdat ik niet voldoende "revolving" accounts had (lees creditcards) WTF die vraag ik toch net een aan, LOL.
Oh en mijn creditscore is in the mid 700's wat zo'n beetje excellent wordt beschouwd hier.

mijn .02 as always,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

rperre schreef:Marcel: Ik hoop dat je 6.39% met 50% down niet een GOEDE deal vindt, het is eigenlijk een bar slechte deal. Jij betaalt net zo veel als iemand die de auto compleet op afbetaling koopt, er klopt iets niet!
Bij geen van de financiers waarmee ik vooraf contact heb gehad (Wachovia (zeer ongunstige rente voor car loans), Credit Union en via de dealer) was het rentepercentage afhankelijk van de hoeveelheid down payment. Helaas. Een lening voor een auto is uiteraard nooit een goede deal. Daarom zullen wij die ook versneld afbetalen (vermoedelijk al na een half jaar) zodra we zien dat hij zoden aan de dijk heeft gezet voor mijn credit score.

Uiteraard zijn er zoals Loek terecht opmerkt ook zat andere mogelijkheden om aan je credit score te werken zonder je in de schulden te hoeven steken. De ene line of credit (bijv. hypotheek, car loan) tikt echter harder aan dan de andere. Heb je geen haast met het opbouwen van je credit, dan is er inderdaad geen enkele reden om een car loan of iets dergelijks aan te gaan.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Na anderhalf jaar in de VS met slechts één credit card (Amex), geen leningen, en verder alleen huurbetalingen en zelfs slechts officieel een part-time baan i.p.v. full-time zit mijn score boven de 700. Het is een kwestie van alle rekeningen op tijd betalen, dan zit je goed qua credit history. Je hoeft je dus echt niet opzettelijk in de schulden te steken.
Dennis

suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Zeer nuttige tips in elk geval. Bedankt iedereen.

Werkt dat met de AMex kaart echt dat je hem om kan zetten naar een US AMEX kaart? Ik heb hier en daar gehoord dat het juist niet zou werken?

Kan er in elk geval een aanvragen hier. Lukt het niet om omtezetten in de VS dan lukt het niet. Mijn MC is direct aan mijn bankrekening gekoppeld dus meer een debit card dan een echte credit card. Deze zal ik inderdaad niet kunnen omzetten naar een US MC.

Ik heb gehoord dat van die klantenkaarten in winkels ook werken voor je credit history. Daar is zeer makkelijk aan te komen. Een paar broeken in een warenhuis en je krijgt ze bij bosjes aangeboden.

Een SSN heb ik overigens al ivm een vakantiebaan jaren terug in de VS. Dus dan kan ik dan direct na aankomst al een bankrekening openen. Dat zal een hoop 'ergernis' schelen de eerste weken.

Als het effe kan wil ik me inderdaad niet in de schulden steken om een credit history op te bouwen.
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ja, dat werkt... ik heb het zelf ook gedaan. :D
Dennis

suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dank je wel. Dan ga ik die zodra de groene kaart binnen is even aanvragen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik kan je ook vertellen dat een "perfecte" creditscore (zoals ik de mijne al aangaf) nog niet wil zeggen dat men je een lening verschaft. Niet voldoende crediet geschiedenis kan ook tot afwijzing of hogere rentes lijden! Maar het helpt natuurlijk wel. Ik heb gemerkt dat als je zo'n 2 jaar geschiedenis hebt, je geen problemen meer zult ondervinden.

Trust me, I've been there, done that!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

rperre schreef:Ik kan je ook vertellen dat een "perfecte" creditscore (zoals ik de mijne al aangaf) nog niet wil zeggen dat men je een lening verschaft.
De credit score is niet het enige waar kredietverstrekkers naar kijken. Men kijkt ook naar de verschillende soorten krediet waarmee je 'ervaring' hebt.
Laatst gewijzigd door Marcel op 09 jun 2006, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

rperre schreef:Ik kan je ook vertellen dat een "perfecte" creditscore (zoals ik de mijne al aangaf) nog niet wil zeggen dat men je een lening verschaft. Niet voldoende crediet geschiedenis kan ook tot afwijzing of hogere rentes lijden! Maar het helpt natuurlijk wel. Ik heb gemerkt dat als je zo'n 2 jaar geschiedenis hebt, je geen problemen meer zult ondervinden.

Trust me, I've been there, done that!

Richard
Ik ben het helemaal met Richard eens.
Toen wij eind 2004 (vier jaar in de V.S.) hier in Seattle een huis kochten, kreeg ik met een meer dan uitstekende credit score (meer dan 800) "pre-approval' voor onze hypotheek. (We vroegen de hypotheek aan alleen op basis van mijn inkomen.)

Alles goed en wel, totdat we anderhalve week voor de overdracht een telefoontje krijgen van de bank met de doodleuke mededeling dat we alsnog waren afgewezen aangezien ik niet genoeg kredietlijnen had. Alle rekeningen altijd keurig op tijd betaald (ook credit card), maar men wilde historische (open) kredietlijnen zien en die had ik niet. We hadden onze beide auto's contant betaald en ik had verder geen enkele schulden (autoleningen, creditcardschulden, studentenleningen en zo). Ik werd dus in feit gestraft voor financieel verantwoordelijk gedrag!

Flinke paniek in de tent dus, dat moge duidelijk zijn! Het is allemaal toch nog goedgekomen (via een hypotheekmakelaar, die zich werkelijk uit de naad heeft gewerkt om alles binnen een week te regelen) en het meest ironische is nog wel dat de hypotheek uiteindelijk is verkocht aan dezelfde bank die ons had afgewezen!

Zo zie je maar weer dat je als buitenlander zo vroeg mogelijk moet beginnen krediet op te bouwen. Neem een autolening of koop iets op afbetaling, zelfs als je alles contant kunt betalen. Zorg ervoor dat je de verschuldigde maandbedragen altijd netjes op tijd betaalt, dan bouw je een kredietgeschiedenis op. Je GWE-rekeningen (gas, water, elektriciteit), telefoonrekeningen e.d. doen doorgaans niets voor je kredietgeschiedenis.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchavenue.com
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Als ik het goed begrijp is het dus alleen maar voordelig om veel credit cards te hebben, leningen/kaarten bij winkelketens en bijvoorbeeld een langdurige (auto)lening te nemen. Voordelig in die zin dat zolang je maar alles netjes afbetaald men ziet dat je verantwoordelijk bent en een lening aankan en dus eerder geneigt is om je die lening / hypotheek etc te verstrekken.

Dat wordt voor mij wel even wennen. Of wennen, meer een andere houding en mind set aannemen. Maar dat gaat wel lukken. Ik ben eerder geneigt alles cash te betalen als ik het geld toch heb ipv op leningen af te betalen, zonde van de rente ;-). Maar ja dat is in Nederland. In de VS moet je het van credit history hebben dus alles waarmee ik dat kan opbouwen zal ik dan ook met beide handen aanpakken.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

suebrons dat is een enorm goede omschrijving van de crediet opbouw hier in de VS!

In ieder geval succes

Richard
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer