Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Bericht door kalaman »

het virus heeft opnieuw toegeslagen : de tickets zijn geboekt voor 15/12-29/12 (LAS-LAS).
We gaan, net zoals vorig jaar december, opnieuw met zijn drieën : mijn 2 zonen en ikzelf.
De planning dient nog ingevuld, maar volgende zijn al certitudes : Arches, Canyonlands en Grand Canyon wil ik dolgraag eens in de winter zien.
Door ons debacle van afgelopen april op weg naar KOW, komt dit waarschijnlijk (laatste weerberichten afwachten) ook in de planning.
Waarschijnlijk ook nog eens, deze keer uitgebreider, Valley of Fire.
Voor de rest staat alles nog open voor eventuele wintertips van forumleden :wink: .
Uiteraard zal er ook opnieuw, deze keer met méér tijd door de langere avonden, een blog bijgehouden worden op http://kalaman0032dec2013.blogspot.be/
gastxyz

Re: Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Bericht door gastxyz »

Bryce in de sneeuw! [druppelend kwijl]
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Arno schreef:Bryce in de sneeuw! [druppelend kwijl]
we hebben al 2x (in april) dit geluk gehad. Misschien voegen we het nu ook wel weer toe :wink: .
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Misschien een beetje :offtopic: :oops: , maar wel passend in dit topic: Kun je aangeven een auto met winterbanden te willen huren? Heeft iemand daar ervaring mee?

@kalaman: Veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Geen Death Valley op het programma Kalaman? Lijkt me ideaal voor die periode. :wink:
Als ik me niet vergis plant Dude ook die richting uit te gaan die periode. Misschien kunnen jullie wat ideeën uitwisselen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Death Valley is wel een aanrader rond die tijd, perfecte tijd om wat wandelingen daar te maken, Darwin Falls b.v.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Deze keer inderdaad geen DV. We waren er vorig jaar december en het jaar daarvoor in april.
Beide periodes waren het er ideale temperaturen.
Nu zal het enkel ten oosten van LV zijn.
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Alweeeer? :thumbup: :clap: Ben maar een beetjejaloers... :oops:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En wat dacht je van Canyonlands, Needles district en The Maze b.v.?
Lijkt me fantastisch als er sneeuw zou liggen, al is de bereikbaarheid dan misschien weer een probleem.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Arno schreef:Bryce in de sneeuw! [druppelend kwijl]
Wij waren ook in Bryce met sneeuw, erg fraai inderdaad.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Old Faithful schreef:Kun je aangeven een auto met winterbanden te willen huren?
Winterbanden zijn hier geen common practice, en in het zuidwesten al helemaal niet denk ik. Volgens mij zijn de meeste auto's uitgerust met all weather tires (onze eigen auto en onze lease-auto in ieder geval wel).
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Pete.Z : Canyonlands stond al heel zeker op de planning en Moab wordt hoe dan ook een beetje de kapstok voor deze reis.

wat die banden betreft : afgelopen april was onze auto (zonder dat we het wisten) voorzien van M+S (Mud+Snow) banden. Die heeft ons dan, allicht dankzij die banden, door een hachelijke rit over de Million Dollar Highway geloodst.
De kleverige modderpap naar KOW was er ook voor die banden te veel aan, maar ik denk dat we daar met om het even welke banden wel waren vastgereden.
Afgelopen maand had onze auto opnieuw M+S banden en toen we die, door de glasbreuk, na 3 dagen gingen omruilen in Fresno had die er ook weer.
Ik weet nu niet of het puur toeval was, maar misschien hebben de meeste huurwagens (SUV) die wel? Sneeuwbanden daarentegen zal wel geen enkele huurwagen hebben, vermoed ik.

De regio waar je de wagen ophaalt zal wel niet veel uitmaken. In april haalden we in Las Vegas een wagen op, ingeschreven in Maryland en onze eerste nu in juli (opgehaald in San Francisco) was van Colorado en de tweede (opgehaald in Fresno) van Arizona.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nog eens ons topic oprakelen omdat de meesten nu terug zijn van verlof : nog iemand extra (ervarings)tips voor onze winterreis?...Waarvoor we nog volledig met de planning moeten beginnen... :?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

vandaag een "Standard SUV (type Grand Cherokee)" geboekt bij Alamo-UK : 388€ voor 14 dagen (Drive-USA rekent voor dezelfde auto/verzekeringen/fuel/duur 595€...).
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

ALs Moab jullie 'kapstok' wordt, kan je misschien eens kijken op mijn site http://www.usa4ever.com (dag 43-44-45, met o.a Chesler Park en dag 49 voor een niet-alledaags trail in Zion: het schitterende West Rim trail)

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt voor de tip, Lilo :thumbup: .
Het "probleem" is echter dat Moab in het verleden (laatst in april nog) ook al een "kapstok" was en we dus het meeste al gedaan hebben. Chesler Park echter nog niet. Dat stond al genoteerd om eventueel nu in december te doen, anders in april 2014. Nu gaat echter ook mijn andere zoon mee en die is bijlange niet zo'n hiker als mijn andere zoon en mijzelf...
Het zal ook afhangen van het weer, want daar heb ik dus geen enkel zicht op.
De West Rim Trail ziet er inderdaad goed uit, maar ook hier zelfde opmerkingen : weersomstandigheden en 24km voor een niet-hiker :o ...anders zeggen we het niet op voorhand hé, hoe lang de hike is :wink: .
We zouden eindelijk ook graag eens Kolob Canyon doen, maar, behalve als het heel zacht weer is tot december, is er heel weinig kans dat die weg nog open is...
Het wordt hoe dan ook een serieuze stap in het onbekende. Vorig jaar in december bleven we ten westen van Las Vegas en toen hadden we heel goed weer, maar eens je richting Zion en nog meer oostwaarts gaat gaan de hoogtemeters al snel stijgen en de temperaturen evenredig naar beneden...
We zien helemaal niet op tegen lage temperaturen, maar enkel onbereikbaarheid door sneeuw zou een probleem kunnen worden.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Afbeelding

we hebben 2 routes voorzien : op 18 december gaan we immers nog meedoen aan The Lottery voor de Coyote Buttes North. Als we uitgeloot worden (zal dan voor 19/12 zijn) dan zullen we allicht nog wel eens naar The Wave gaan, maar omdat we daar in april ll nog waren wordt het dan vooral een bezoek aan het gebied rond The Wave en waarvoor dus ook een permit nodig is. Dan wordt het dus de bovenste route, anders de onderste. Of we al dan niet meedoen met The Lottery hangt af van de weer- omstandigheden/voorspellingen.
Alle hotels zijn inmiddels geboekt (kan nog allemaal veranderen...) met uiteraard gratis annuleringsmogelijkheden. Vermits we geen flauw idee hebben wat voor weer/wegen we daar in die periode mogen verwachten is het dus goed mogelijk dat alles nog in laatste instantie compleet omgegooid wordt.
We gaan in december niet direct op zoek naar nieuwe zaken (dat houden we voor april 2014), maar we hopen vooral om de gekende punten te bezoeken/zien onder een (dun :wink: ) laagje sneeuw.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

leuke plannen!
Chesler park is zoals je zelf ook al aangaf een flinke hike, en nu dus allicht me je zoon niet aan te raden.
ik weet ook niet of het "park" zo mooi groen is in de winter (wat net het mooie is aan de wandeling voor de contrasten)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hey Leen,

het zal hoe dan ook voor alles een beetje afwachten worden tot op het allerlaatste moment. Ik heb niet bepaald veel reisverslagen gevonden over deze regio in de winter...
Vandaar ook dat ik geen "nieuwe" zaken voorzien heb in de planning en gekozen heb om naar plaatsen te rijden waar we al eens, of meerdere keren, geweest zijn. Op die manier kan ik misschien sneller naar alternatieven zoeken als het weer niet meezit. Het mag voor ons gerust (bitter) koud zijn, als het maar droog is (een beetje sneeuw echter heel graag :thumbup: ) en de wegen berijdbaar zijn...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

het is jullie van harte gegund om nu Bisti te kunnen bezoeken (ik wil hier overigens ook graag naar terug, misschien volgend jaar). Poging wagen voor KoW?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer