Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pretparken Orlando en andere tips voor Florida
Pretparken Orlando en andere tips voor Florida
Hoi iedereen!
Ik ga samen met men vriendin en een bevriend koppel volgend jaar op een rond reisje naar florida(11 dagen).
We willen enkele pretparken doen, alleen weten we niet welke er echt goed zijn en welke minder, vb. welke hebben super goed rollercoaster en welke zijn meer voor kinderen en jongeren.
We hadden in gedacht: Seaworld, Universal (beide parken) en/of en deel van disney world.
Welke zijn volgens jullie het beste kwa attracties en prijs kwaliteit.
Bestaat er ook zo iets als een "combi ticket" waar mee je met 1 ticket vb. naar Seaworld & Universal kan etc?
Alle andere tips over dingen die je zeker moet doen in Florida mag je ook altijd melden!
Alvast bedankt.
Ik ga samen met men vriendin en een bevriend koppel volgend jaar op een rond reisje naar florida(11 dagen).
We willen enkele pretparken doen, alleen weten we niet welke er echt goed zijn en welke minder, vb. welke hebben super goed rollercoaster en welke zijn meer voor kinderen en jongeren.
We hadden in gedacht: Seaworld, Universal (beide parken) en/of en deel van disney world.
Welke zijn volgens jullie het beste kwa attracties en prijs kwaliteit.
Bestaat er ook zo iets als een "combi ticket" waar mee je met 1 ticket vb. naar Seaworld & Universal kan etc?
Alle andere tips over dingen die je zeker moet doen in Florida mag je ook altijd melden!
Alvast bedankt.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Pretparken Orlando en andere tips voor Florida
Orlando heeft geen slechte themaparken maar ze spreken wel allemaal een andere doelgroep aan.
Je kan het beste de websites van de parken zelf bekijken om te zien wat je aanspreekt.
Combi tickets zijn er in de vorm van het Orlando Flex Ticket: http://www.officialticketcenter.com/dis ... lando.aspx.
5-park Flex:
- Universal Studios Florida®
- Universal’s Islands of Adventure®
- Sea World Orlando®
- Aquatica Water Park®
- Wet ‘n Wild®
6-park Flex:
- extra: Busch Gardens® Tampa Bay
En zijn geen combi-tickets met Disney.
Je kan het beste de websites van de parken zelf bekijken om te zien wat je aanspreekt.
Combi tickets zijn er in de vorm van het Orlando Flex Ticket: http://www.officialticketcenter.com/dis ... lando.aspx.
5-park Flex:
- Universal Studios Florida®
- Universal’s Islands of Adventure®
- Sea World Orlando®
- Aquatica Water Park®
- Wet ‘n Wild®
6-park Flex:
- extra: Busch Gardens® Tampa Bay
En zijn geen combi-tickets met Disney.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
het is inderdaad allemaal wat persoonlijk, maar zelf zou ik zeker Universal Studios en Sea World bezoeken. Disney world vonden wij dan weer iets minder... Maar je kan best de websites eens bekijken en zelf uitzoeken wat je het beste ligt!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Nog mensen die vinden dat disney world minder was dan seaworld en of universal? En op welk vlak ? te kinderlijk of?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ja wij, in december alle Disney parken bezocht, en ik vond het leuk om eens mee te maken, maar ik hoef er niet nogmaals heen. Ik vind Busch gardens in Florida wel een heel leuk park, zeker voor de coasters, en dat gaan we zeker nog eens bezoeken. 

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Disney is gewoon een bepaald gevoel. En de 1 heeft daar meer mee dan de ander.. Maar dat doet niks af aan het feit dat het prachtige parken zijn met veel aandacht voor detail.
Wat Disney betreft: Disney in Parijs is volgens mij minstens even goed of zelfs beter, dus ik vond het een beetje zonde van de tijd omdat er in Orlando nog enkele parken waren die unieke waren... Vandaar de zeer kleine teleurstelling. Hoe dan ook is het inderdaad een belevenis, maar dan iets minder uniek.
En ik herhaal: het is allemaal zeer subjectief natuurlijk....
En ik herhaal: het is allemaal zeer subjectief natuurlijk....
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Magic Kingdom en de Studios zijn vergelijkbaar met Disney Parijs. Maar het probleem met Disney Parijs is dat het in Frankrijk staatToonW schreef:Wat Disney betreft: Disney in Parijs is volgens mij minstens even goed of zelfs beter

Epcot en Animal Kingdom zijn unieke parken.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik sluit me helemaal aan bij Njit. Animal Kingdom en Epcot zijn echt heel bijzondere en unieke parken die je nergens anders vindt, ook niet in Parijs. Maar het is inderdaad wel een bepaalde sfeer die je moet liggen.
En inderdaad, slechte parken zijn er niet in Florida. Mijn 2 persoonlijke favorieten buiten Disney zijn Island of Adventure (van Universal) en Busch Gardens, beiden vanwege de unieke attracties. IoA heeft werkelijk bijzondere attracties en ook een mooie thematisering, geweldig park dat zijn weerga niet kent. En Busch Gardens heeft een prachtige verzameling rollercoasters met daarnaast een mooie aankleding, en het is heel bijzonder dat er ook dieren in het park te vinden zijn.
Als je houdt van unieke attracties en rollercoasters zijn Epcot, Island of Adventure en Busch Gardens volgens mij de top. En verder zou je ook Blizzard Beach, het waterpark van Disney kunnen overwegen, dat is ook een thrillseekers park, maar dan met glijbanen en zo. Dat soort parken vind je in Europa nergens is mijn ervaring, althans niet van die kwaliteit en grootte.
Een park dat mij het meest tegenvalt is Universal Studio's, het oorspronkelijke park. Wel mooi hoor, maar minder dan de rest in mijn ogen, en zeker minder dan het park in Californië.
En inderdaad, slechte parken zijn er niet in Florida. Mijn 2 persoonlijke favorieten buiten Disney zijn Island of Adventure (van Universal) en Busch Gardens, beiden vanwege de unieke attracties. IoA heeft werkelijk bijzondere attracties en ook een mooie thematisering, geweldig park dat zijn weerga niet kent. En Busch Gardens heeft een prachtige verzameling rollercoasters met daarnaast een mooie aankleding, en het is heel bijzonder dat er ook dieren in het park te vinden zijn.
Als je houdt van unieke attracties en rollercoasters zijn Epcot, Island of Adventure en Busch Gardens volgens mij de top. En verder zou je ook Blizzard Beach, het waterpark van Disney kunnen overwegen, dat is ook een thrillseekers park, maar dan met glijbanen en zo. Dat soort parken vind je in Europa nergens is mijn ervaring, althans niet van die kwaliteit en grootte.
Een park dat mij het meest tegenvalt is Universal Studio's, het oorspronkelijke park. Wel mooi hoor, maar minder dan de rest in mijn ogen, en zeker minder dan het park in Californië.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ja, akkoord, maar ik wou enkel de vergelijking van de twee standaard parken Parijs-Orlando maken. Heb spijtig genoeg geen ervarin met Epcot en Animal Kingdom.Njit schreef:Magic Kingdom en de Studios zijn vergelijkbaar met Disney Parijs. Maar het probleem met Disney Parijs is dat het in Frankrijk staatToonW schreef:Wat Disney betreft: Disney in Parijs is volgens mij minstens even goed of zelfs beterDisneyworld is qua sfeer en klantvriendelijkheid echt 100x beter dan Disney Parijs.
Epcot en Animal Kingdom zijn unieke parken.
Wij hebben trouwens de twee parken van Universal op 1 dag gedaan met een "skip the line" ticket. Zeer goed te doen, maar wel erg prijzig...
Ik denk dat de discussie wel duidelijk maakt dat je best zelf een beslissing probeert te nemen...
- basdp
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Daar kan ik me nou helemaal niet in vinden. Ik ben in beide parken meerdere keren geweest. Het park in Californie is veel kleiner (qua aanbod en ook oppervlakte, de echte film studio natuurlijk niet meegerekend). Het enige wat daar echt veel beter is, is natuurlijk de Hollywood tour. Verder vind ik de sfeer, aankleding en aanbod in Universal Orlando echt veel beter!Jasmino schreef:Een park dat mij het meest tegenvalt is Universal Studio's, het oorspronkelijke park. Wel mooi hoor, maar minder dan de rest in mijn ogen, en zeker minder dan het park in Californië.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles is natuurlijk een kwestie van smaak. Het park in Californië is zeker kleiner van oppervlakte, maar heeft wel meer authentieks te bieden vind ik. Wij vonden het echt tegenvallen in Florida, en ik zou mijn tijd dan ook zeker vooral besteden aan IoA, één van mijn favoriete parken. Vergeleken bij de andere pretparken vind ik eigenlijk alleen Magic Kingdom in Florida nog minder leuk dan Universal, de rest vind ik persoonlijk allemaal veel meer te bieden hebben.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Oki iedereen alvast bedankt voor de feedback!
We zijn allemaal 25 jarige en zijn fans van film & zotte attracties! Welke denken jullie dan dat et beste is?
Die Busch garden kende ik niet ziet er idd niet slecht uit!
We zijn allemaal 25 jarige en zijn fans van film & zotte attracties! Welke denken jullie dan dat et beste is?
Die Busch garden kende ik niet ziet er idd niet slecht uit!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Films:
- Universal Studios
- Disney Hollywood Studios
Zotte attracties:
- Universal Islands of Adventure (Spiderman, Transformers, erg natte waterattracties)
- Busch Gardens (veel toffe achtbanen bij elkaar)
- Universal Studios
- Disney Hollywood Studios
Zotte attracties:
- Universal Islands of Adventure (Spiderman, Transformers, erg natte waterattracties)
- Busch Gardens (veel toffe achtbanen bij elkaar)
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Films kom je ook bij IoA tegen, dat park mag dan zeker niet ontbreken tijdens jullie bezoek denk ik. En voor zotte attracties is ook Epcot zeker een goede keuze. Maar je moet wel houden van de sfeer van het park.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik alleen Mission Space zot in Epcot. De rest is vooral mooi..
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is maar net hoe je "zot" vertaalt. In mijn beleving is het "apart", en dat vindt je volgens mij volop bij Epcot. Mission Space inderdaad, maar ook Soarin' en Test Track.
Als je zot vertaalt in "thrill" dan heb je gelijk.
Als je zot vertaalt in "thrill" dan heb je gelijk.
Winston Churchill
Winston Churchill
Ik was hier op de site van disney's epcot park aan het kijken(naar de attracties) en kreeg vooral de in druk dat dit een soort galerijtjes zijn waar je vooral met een karretje rustig door rijdt?
Is dit werkelijk zo of niet?
Onder zot bedoel ik zoals een rollercoaster waar je uitkomt je er ff niet goed van bent
Is dit werkelijk zo of niet?
Onder zot bedoel ik zoals een rollercoaster waar je uitkomt je er ff niet goed van bent

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Epcot bestaat uit twee gedeeltes: Future World en World Showcase.
World Showcase is gelegen rond een meer. Er zijn paviljoenen van elf verschillende landen te zien, met attracties, winkels en eetgelegenheden uit het desbetreffende land. Zo kun je bijvoorbeeld in het China Paviljoen Chinese acrobaten bezig zien en in het Noorwegen Paviljoen kun je een tour maken met een Vikingschip in de attractie Maelstrom.
De attracties bij de landenpaviljoens zijn in het algemeen erg tam en meer een soort reclamefilm voor het desbetreffende land.
In Futureworld vind je een aantal grote attracties:
- Mission: SPACE : dit is een centrifuge. Omdat hier in het verleden mensen kotsend uitkwamen is er ook een Light versie beschikbaar
- Testtrack: dit is een hogesnelheids-rit over een testbaan
- Soarin: hierbij lijk je te vliegen over Californie
World Showcase is gelegen rond een meer. Er zijn paviljoenen van elf verschillende landen te zien, met attracties, winkels en eetgelegenheden uit het desbetreffende land. Zo kun je bijvoorbeeld in het China Paviljoen Chinese acrobaten bezig zien en in het Noorwegen Paviljoen kun je een tour maken met een Vikingschip in de attractie Maelstrom.
De attracties bij de landenpaviljoens zijn in het algemeen erg tam en meer een soort reclamefilm voor het desbetreffende land.
In Futureworld vind je een aantal grote attracties:
- Mission: SPACE : dit is een centrifuge. Omdat hier in het verleden mensen kotsend uitkwamen is er ook een Light versie beschikbaar
- Testtrack: dit is een hogesnelheids-rit over een testbaan
- Soarin: hierbij lijk je te vliegen over Californie
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het je echt te doen is om de achtbanen, dan zijn Busch Gardens en Islands of Adventure je belangrijkste parken om niet te missen denk ik.
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1053 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 9 Reacties