Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Open jaw ticket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Hest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Open jaw ticket

Bericht door Hest »

Hallo,

Ik ben een reis naar Amerika aan het plannen voor zomer 2014. De bedoeling is een vier weekse trip met man en twee kinderen (dan 13 en 10 jaar). Voornamelijk met de tent en enkele hotelovernachtingen. Vooralsnog is mijn plan om de heenvlucht naar Phpenix te boeken en terug via San Francisco. In grove lijnen gaat de reis dan via: Phoenix, grand canyon, page, monument valley, arches, bryce, zion, Las vegas, death valley, Yosemite naar San Francisco. We willen een SUV huren en k begreep dat er geen one way fee is tussen Phoenix en San Francisco.

Mijn man en ik hebben 12 en 15 jaar geleden ook een rondreis door het westen gemaakt, toen op de bonnefooi. Bijna nooit problemen gehad met volle campings, 1x een nacht bij een ander stel op de plek gestaan op yosemite om de volgende dag een plekje op de walk in camping te vinden. Het plannen van de reis is dus een nieuwe ervaring, maar wat een voorpret! Daarnaast ben ik al behoorlijk verslaafd aan dit forum en heb al uren leesplezier achter de rug. Wat heerlijk om alle verhalen te lezen!!!

Nu is mijn vraag, of een open jaw ticket ook voor een redelijke prijs te krijgen is, of zijn er vooral aanbiedingen voor retourvluchten naar de grote steden en scheelt dat erg veel geld?

Vriendelijke groeten, Hester
CyberThijs
Amerika-ontdekker

Re: Open jaw ticket

Bericht door CyberThijs »

Mijn ervaring is dat Open Jaw vluchten zeker niet duurder hoeven te zijn dan gewone retourvluchten. Door de verschrikkelijk complexe manier waarop de prijzen voor vluchten worden berekend valt er vaak geen touw aan vast te knopen hoe de prijs nu eigenlijk bepaald wordt.
Ik heb dit jaar een OJ-vlucht waarbij we landen op Las Vegas en vertrekken vanaf Miami. Deze combinatie heeft lange tijd goedkoper gestaan dan een retour Las Vegas of een retour Miami!

Gewoon goed uit je doppen kijken en veel combinaties proberen.. Zo kan het bijv. lonen om de richting van je reis om te keren.
Anouk0506
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anouk0506 »

Ik ben ook van plan een soortgelijke reis te maken, alleen dan van San Francisco naar Phoenix. Mijn ervaring is dat het zoeken naar zulke tickets, zeker met flexibele data, nogal lastig is.. De beste deal die ik tot nu toe heb gevonden is met US Airways (zowel de heen- als terugweg via Philadelphia): €640-€680, via hun website. Sites als cheaptickets enz. komen op veel hogere prijzen uit. Als iemand nog tips heeft voor betere deals hoor ik het graag :thumbup:
Anouk0506
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anouk0506 »

Bovenstaande gaat trouwens over september/oktober :wink:
Hest
Amerika-ontdekker

Bericht door Hest »

Dat lijkt me een prima prijs Anouk! Ik zou in mijn handjes knijpen als ik op een dergelijk bedrag uit kan komen. Maar dat lukt ws niet in juli-augustus. Wat ik op het forum lees is een mooie prijs in het hoogseizoen rond de 800 euro.

Leuk om al zo snel reacties te krijgen.

En de reis zou natuurlijk ook andersom kunnen als dat veel geld scheelt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer