Groupon US: probleem met betalen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Groupon US: probleem met betalen

Bericht door KW1984 »

De afgelopen jaren heb ik bij Groupon US vele Groupons gekocht voor leuke uitjes tijdens onze US reizen. Betalen met CreditCard ging altijd probleemloos, maar sinds vervanging van mijn creditcard lukt betalen niet meer!?

Omdat je alleen een Amerikaans (betaal)adres kan ingeven heb ik mijn adres in een Amerikaans format ingegeven, met een willekeurige US postcode (CA, 90210). Dit werkte prima, totdat mijn ING CC verliep en ik een nieuwe kreeg van de ING. Het pasnummer was ongewijzigd maar natuurlijk wel een andere CVC-code.
Ik heb toen mijn betaalgegevens aangepast, de rest (adres etc) ongewijzigd gelaten, maar sindsdien werkt het betalen dus niet meer.

De klantenservice kan geen exacte oorzaak geven, maar waarschijnlijk komt dit door de foutieve combinatie CC vs. Adres.

Heeft iemand dit probleem ook en wellicht een oplossing?

Ik vind het erg jammer want de afgelopen jaren vele goede deals kunnen scoren, zowel dingen die we anders ook zouden doen maar ook dingen die je anders niet zo snel doet!

Gelukkig voor onze aankomende reis (voor wissel CC-gegevens) nog wel de volgende deals gescoord: Ballonvaart, 2 x Segway tour, boottour, plantagetour en bezoek tower of the americas.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2022?: Californië & Mexico
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Re: Groupon US: probleem met betalen

Bericht door Edman! »

Bij mijn eerste Groupon.com aankoop werd mijn Rabobank Creditcard automatisch geblokkeerd omdat het opgegeven (US)adres niet overeen kwam met de adresgegevens van de CC. Ik heb toen Interhelp gebeld om de blokkering op te heffen. Sindsdien kan ik weer probleemloos Groupon.com vouchers aankopen. Wellicht is dit probleem ook bij jouw CC van toepassing.
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
Highwerf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Highwerf »

Ik zit ook met een soort gelijk probleem. Ik ben dus zeer benieuwd of er iemand met een oplossing komt!

Mijn ING creditcard is op 30 mei succesvol gebruikt voor een us groupon dinervoucher. Op ik 31 mei wilde ik een (getaway) hotel voucher aanschaffen, alleen nu geeft de creditcard wel problemen. Deze voucher is wel stuk duurder maar dit moet toch niet uitmaken?
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

@Edman: bedankt voor de tip. Na contact blijkt dat het probleem inderdaad bij ING ligt en niet zozeer door wisseling van de pas wordt veroorzaakt.

Het blijkt dat de Groupon betaling door de 'fraude-preventie-software' automatisch geblokkeerd is.

Vervolgens kreeg ik een heel klantvriendelijk en behulpzaam antwoord, nottt:
'Het wordt automatisch door de software geblokkeerd, wij kunnen die blokkade er door softwareproblemen niet handmatig afhalen en wij kunnen ook niet zeggen wanneer dit wel kan. We kunnen u helaas ook niet informeren wanneer de blokkade er af is, als we dat doen kunnen we wel aan de gang blijven. U merkt vanzelf wanneer de blokkade er af is door nieuwe bestellingen te blijven proberen, dan merkt u vanzelf wanneer de betaling er wel door komt. We kunnen u ook niet verzekeren dat bij andere gebruikelijke betalingen er geen blokkade optreedt.'

ING bedankt, daar kan de reiziger iets mee (niet dus)!
Hopelijk is er snel een oplossing en kunnen ze wel handmatig blokkades opheffen, of liever nog voorkomen!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2022?: Californië & Mexico
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou heel snel een andere credit card aanschaffen (AMEX bv.), wat een slechte service van ING.
Highwerf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Highwerf »

Wat een slechte service inderdaad zeg! Ik wilde ook gaan bellen naar de ING, maar dat zou dus geen zin hebben.

Gelukkig is het nu opeens toch gelukt om na 3 dagen de hotelvoucher te kopen. Groupon heeft de afgelopen 3 dagen elke dag het geld proberen af te schrijven van mijn creditcard. Vanochtend is het opeens gelukt.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Verder is er ook een verschil tussen het betalingssysteem aan de andere kant, ook die hebben fraudefilters en bij het ene systeem kan je perfect bestellen met jouw Europese cc, bij de andere dan weer niet. Bij Six Flags kon ik niet bestellen bijvoorbeeld, bij Universal Studios wel, met dezelfde kaart.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer