Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I-130 ervaring doorlooptijd Chicago lockbox?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Malaika1st
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

I-130 ervaring doorlooptijd Chicago lockbox?

Bericht door Malaika1st »

Hallo,

Ik heb gezocht op het forum op I-130 en kan niet vinden wat ik zoek.

Ik ben getrouwd met een Amerikaan die vanaf zijn 7e hier in Nederland woont. We hebben samen twee kinderen en de derde is onderweg.

Voor de aanvraag van onze jongste zoon is de aanvraagprocedure veranderd en alles loopt nu via de Chicago lockbox. Voorheen konden we ons papierwerk in Amsterdam inleveren en hadden we onze goedkeuring binnen 1 tot 2 weken binnen. Nu wachten we dus al vanaf oktober 2012. Heeft iemand anders hier op het forum ervaring met een I-130?

We kunnen pas met het hele gezin vertrekken als de papieren van onze jongste in Amsterdam zijn. Echter, hebben we hier een biologische deadline. Ik ben in november uitgerekend en kunnen dus maar tot september vliegen. Lukt dat, geen probleem. Zijn de papieren er daarna pas, dan schuift alles weer op, omdat we dan voor de nieuwe telg ook al het papierwerk aan moeten leveren via de Chicago Lockbox. Anders zijn we verhuisd en wordt de nieuwe telg gelijk Amerikaan.

Graag jullie reactie met ervaring. Alvast heel erg bedankt.

Voor degenen die geinteresseerd zijn. We gaan initieel trouwens naar Boulder, Colorado. Daar komt mijn man vandaan.
USInsider
Amerika-expert

Re: I-130 ervaring doorlooptijd Chicago lockbox?

Bericht door USInsider »

Dit is het soort vraag dat je eigenlijk niet hier kunt stellen. Iedere situatie is uniek mbt. immigratie. Ik maak uit je beschrijving op dat de papieren voor je jongste zoon nodig zijn en dat je zsm. wilt vertrekken vanwege de baby.
Dus, ga naar een immigratie deskundige of immigratie advokaat en vraag die om hulp en raad - is mijn advies.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Een jaar geleden heb ik in een iets andere situatie gezeten (geen kinderen), maar heb ik ook een I-130 petitie doorlopen. Mijn Amerikaanse partner woonde ook samen met mij in Nederland en ik heb een CR-1 visum gekregen. Ik vermoed dat jij voor IR-1 visum gaat?

Mijn doorlooptijd was vrij vlot. Onze papieren hebben we op 9 mei op gestuurd en op 14 september was alles rond. Een maand erop mijn interview. Nu weet ik dat Smittenimmigrant hier op het forum ook eenzelfde soort procedure door loopt, maar dat haar tijdslijn al een stuk langer is. Er is een dus wat vertraging. Wellicht dat haar tijdslijn een beter idee schetst hoe lang het duurt.

Ik sluit me overigens aan bij wat oortjes zegt, dat iedere immigratie procedure uniek is. Het is enorm koffiedik kijken, maar ik weet nog goed hoe prettig ik het vond om te zien hoe andere hun tijdslijnen waren. Succes en ik hoop dat alles snel rond is voor jullie.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Ik ben mijn I-130 proces in November 2012 begonnen en heb in juni mijn interview voor een CR-1 / IR-1 visum. Als ik het goed begrijp, heeft jouw kind een IR-2 nodig.

Het verbaast me dat je nog niets gehoord hebt. Heb je na het versturen van de I-130 een 'Notice of Action' (NOA1 en / of NOA2) gehad? Heb je een 'case number'? Wat is het laatste dat je over deze aanvraag gehoord hebt? Heb je überhaupt enig bericht gehad?

Ik zou je man telefonisch contact op laten nemen met USCIS als je van hen nog niets gehoord hebt. De lockbox in Chicago stuurt in principe petities door naar plaatselijke service centers (gebaseerd op de Amerikaanse woonplaats van de staatsburger die de aanvraag doet) of naar het National Benefits Center (als de staatsburger, zoals jouw man) in het buitenland woont om ze daar af te laten handelen. Het NBC heeft een vrij korte gemiddelde afhandelingstijd (ik zie tijden van omstreeks drie maanden voor het IR-2visum door het NBC), dus ik zou eens gaan trekken en duwen of niemand weet waar jullie petitie gebleven is.

Kijk eventueel ook eens op visajourney.com. Daar kun je veel meer informatie vinden (en wellicht heeft iemand jullie zaak al eens aan de hand gehad).
Malaika1st
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties. Ik vind het inderdaad (vooral) fijn om tijdslijnen van anderen te zien/lezen. :)

Ik ga ook op visajourney.com kijken. Dank je voor de tip.

In maart hebben we een "Notice of Action" ontvangen, dat het formulier en de betaling ontvangen waren. In april hebben we gebeld met NBC en die konden alleen aangeven dat het fomulier ontvangen was. Op de site van USCIS kan ik bij het invullen van het case nummer van onze jongste niks vinden. Dit heb ik aangegeven bij het NBC, was ook een reden om te bellen, en zij gaven aan dat er een storing was.

Gisteren heb ik contact gehad met het consulaat in Amsterdam of er wellicht een andere optie was, wellicht K-4. Helaas kan dit alleen in combinatie met K-3 en die is hier niet relevant. Mijn papieren liggen namelijk al klaar. Ze gaat het intern bespreken.
Malaika1st
Amerika-ontdekker

Even een update van mijn kant.

We hebben een notice of approval voor onze jongste gekregen begin juni. Dus dat heeft 3 maanden geduurd na ontvangst van de notice of action. Best vlot.
Na contact met het consulaat en het insturen van een kopie van de notice of approval hebben we vandaag de uitnodiging voor ons interview ontvangen. Het betreft het IR-1 visum en het visum wat er dan voor de kinderen aan vast hangt. Dat staat er niet zo duidelijk op. Zij worden staatsburger bij binnenkomst. Het interview zal in augustus plaatsvinden en ervoor dus de medische keuring.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten van de medische keuring? Ik vind het best wel spannend. Ik las ergens dat ze ook lichamelijk onderzoek gaan doen, in de zin van helemaal, en daar zie ik dus best wel tegenop. Maar dat heeft te maken met eerdere nare ervaringen. Verder heb ik een afspraak gemaakt met onze eigen huisarts om de vaccinatie eisen te bespreken van mij en de kinderen. De jongste is nog niet gevaccineerd en is nu 1.
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Ik zag dat je ook al Smittenimmigrant haar procedure gezien hebt. Wat betreft de medische keuring valt, zoals bij meerdere zaken tijdens de visa procedure, het allemaal wel mee.
Je zal naar Familiebedrijf Schulte moeten. De praktijk van Dr. Schulte wordt gerund door vader en zoon + een assistente. Zij zijn gevestigd 2 blokken achter het consulaat in A'dam. Het is gevestigd in een woonwijk en als je er aankomt lijkt het in eerste instantie een gewoon huis. Vervolgens neem je plaats en zullen ze vragen of je je papieren bij je hebt. Die vullen zij namelijk in voor het consulaat. Het hebben van inenting papieren helpt hen aanzienlijk bij het bepalen wat je nodig hebt. Mocht je je inentingboekjes niet meer hebben, kan je dit ook telefonisch opvragen (ik moet even opzoeken waar dat ook alweer is, maar het staat hier ergens op het forum als tip). Vervolgens krijg je de inentingen die missen en neem je weer plaats in de wachtruimte. Dan zal tot slot Dr. Schulte een simpel medisch onderzoek doen. Lengte, gewicht e.d. worden opgemeten. Je moet op 1 been staan en je armen op een aantal manieren uitstrekken en nog wat zaken. En dat is het dan. Betalen en dan door...

Op ongeveer 20-30 minuten lopen ga je longfoto's laten maken. Staat allemaal in de papieren die je krijgt waar je naartoe moet, ik heb het van tevoren gebeld voor de evestiging of dat het juiste ades e.d. was en vervolgens via google maps op m'n smartphone liep ik er zo naartoe. Melden bij het loket en zeggen waar je voor komt. Zij sturen je de trap op en je neemt plaats in de wachtkamer. Wanneer je wordt geroepen, ga je in de onderzoekkamer je omkleden, zodat je geen vest met rits e.d. meer aan hebt en krijg je een loodvest om. Je gaat in de ruimte staan en krijgt een wit apparaat tegen je borstkas aan. 15 seconden later loop je weer naar de kleedkamer en ben je E50,- lichter... (de snelste manier ooit waarop ik E50,- uit m'n portemonee zag verdwijnen....). Zij sturen de gegevens op CD op naar het consulaat en bij je interview krijg je deze CD mee naar huis om thuis eens fijn te gaan bekijken dat je longen TBC vrij zijn.

Zoals je leest valt het allemaal mee. Net zoals iedereen die de procedure van visas doorloopt was ook ik enorm zenuwachtig. Hoe vaak mensen ook tegen je zeggen dat het wel goed komt, moet je alles maar ondergaan totdat je het uiteindelijk verlossende antwoord krijgt. Nu heb je wellicht een iets beter idee hoe het bij mij is gegaan afgelopen jaar.

Let wel, er zitten uiteraard altijd verschillen in. Hoe het bij mij is gegaan, hoeft het bij jou niet per se zo te verlopen. Ik las al in Smittenimmigrant haar topic dat haar spouse niet mee het consulaat in mocht voor het interview, terwijl dat bij ons geen enkel probleem was. Het is in ieder geval een richtlijn over hoe de zaken vermoedlijk zullen gaan.

Ik ben overigens erg nieuwschierig waarom jullie naar Amerika vertrekken :D Je man woont als ik het goed begrijp al vanaf zijn 7e in Nederland? Je hoeft je natuurlijk niet te verantwoorden ofzo, maar ben gewoon erg nieuwsgierig :lol:

Veel succes en laat maar weten als je nog vragen hebt.
Malaika1st
Amerika-ontdekker

Hallo Steffen, dank je voor je reactie. De afspraak is gemaakt en eind deze maand heb ik met mijn twee kinderen de medische keuring.

Wat voor papieren moet je meenemen naar Schulte? Ik kan me niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb. Waarschijnlijk overheen gelezen. Inentingspapieren heb ik opgevraagd bij het RIVM en van de dame aan de telefoon kreeg ik al te horen dat ik en de kinderen geen röntgenfoto hoeven te laten maken. Ik ben zwanger, dus dan doen ze dat niet. Wel moet ik een verklaring van mijn gynaecoloog meenemen.

Waarom we vertrekken. De grootste reden is het klimaat, de vochtigheid. Veel dingen kunnen we hier veranderen, maar het klimaat niet.

Verder leven we hier al erg "internationaal". Zijn erg actief binnen de international community. Afgelopen zondag zijn we naar de Independence Day picnic geweest in Wassenaar.
Malaika1st
Amerika-ontdekker

Morgen hebben mijn twee jongens en ik de medische keuring. Ik vind het best spannend. Al het papierwerk, uitnodiging, geld, vaccinatieboekjes en paspoorten liggen klaar.

Mijn man vroeg net nog of we inmiddels weten wat we kunnen verwachten. Zijn er nog meer mensen met ervaring met de medische keuring?

Ik ben benieuwd hoe het met mij zit met eventuele vaccinatie nu ik zwanger ben.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik heb twee maanden terug de keuring gehad in Amerika gehad.
Als je zwanger bent zult je bepaalde inentingen niet krijgen. Ik moest ook een zwangerschaps test doen om dat uit te sluiten.
De arts vulde al het papier werk in. We moesten eerst voor de tetanus en de TBC test en een titer voor antistoffen voor mazelen. Daarop twee dagen later terug komen voor rode hond/mazelen.
Het fysieke gedeelte stelt niet zo heel veel voor. Maar hoort er wel bij. Aan het eind krijg je een dichte envelop die je bij de papieren moet voegen. (en ongeopend laten)
Malaika1st
Amerika-ontdekker

Dat je terug moest komen na twee dagen, bij die mogelijkheid had ik even niet stilgestaan.

Mijn arts vindt het niet zo'n goed idee (ik ook niet) als ik tijdens de zwangerschap nog gevaccineerd ga worden. Hij zei: vraag maar om een wetenschappenlijke onderbouwing. Maar goed, ik zie het morgen wel. Voor de zwangerschap heb ik een zwangerschapsverklaring mee. Dat zou genoeg moeten zijn. Verder vind ik het best spannend.

Mijn oudste jongen heb ik al voorbereid dat hij een vaccinatie kan krijgen. De jongste gaat compleet verrast worden. Dit zullen zijn eerste prikken zijn. Onze arts wilde niet op voorhand starten met het schema en raadde ons aan het medical exam af te wachten. Ik denk dat tegen de prikken voor de jongste, net 1, nog het meeste opzie.
Malaika1st
Amerika-ontdekker

De keuring viel me heel erg mee. Ik had een hoop geld meegenomen. Voorbereid op het lek geprikt worden aan vaccinatie en dus leeglopen aan financieen. Maar omdat de jongste nog niet gevaccineerd was, omdat we dat uitgesteld hebben. Is er besloten dat we contact op zouden nemen met de GGD. En dan het bewijs van vaccineren zouden faxen. Dus we waren 145+2x95 kwijt. Dat viel dus heel erg mee. Geen rontgen ivm de zwangerschap.

En vanmiddag konden we al bij het consultatiebureau terecht, dus er is een heel prikschema gemaakt en de eerste prikken zijn gezet. Nu even afwachten op bericht van de praktijk. Morgen bel ik er nog even achterheen.

Ik maakte me nog zorgen om mijn astma, migraine en b12 tekort. Maar blijkbaar zijn dat geen spannende dingen.

We hadden de afspraak om 11 uur, half 12 werd ik gezien en om half 1 stonden we weer buiten.
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Toch prettig als je wat meer centen overhoud dan gedacht! Wat is jullie voorlopige verhuisdatum?
Malaika1st
Amerika-ontdekker

Re: I-130 van Chicago lockbox tot consular interview - wie nog meer?

Steffen, we vliegen 13 september. Het schiet dus al aardig op. :o

Morgen hebben we ons consular interview. Alle papieren liggen klaar. De jongens zijn inmiddels helemaal lek geprikt en kunnen geen spuiten meer zien. In de brief vond ik het stukje over de postzegels onduidelijk. Dus ik heb een flinke rits aan postzegels klaar liggen voor morgen.

We hebben af en aan afspraken met verhuurbedrijven voor ons huis hier. Aangezien de verkoopmarkt zo slecht is, heeft te koop zetten helemaal geen zin. En aankomende vrijdag komt er weer een verhuisbedrijf langs. Mijn god, wat is dat verschepen een dure grap. Dat zou toch goedkoper en efficienter moeten kunnen! Mocht er iemand suggesties hebben, ik hoor ze graag! Zelfs zelf inpakken en wegbrengen scheelt tot nu toe niks.
Malaika1st
Amerika-ontdekker

I-130 van Chicago lockbox tot consular interview - wie nog meer?

Nog even onze tijdlijn:

9/10 : Filed I-130 for Son1 and I, Consular Office Amsterdam
9/10 : Approval for I-130 for Son1 and I
10/12: Filed I-130 for Son2, Chicago Lockbox
11/12: Received Rejection for Son2
02/13: 2nd Filing of I-130 for Son2, Chicago Lockbox
03/13: Received Notice of Action for Son2
06/13: Received Approval for Son2
07/13: Received Notice for Son2 from the Consular Office Amsterdam
07/13: Medical Exam Son1, Son2 and I
08/13: Consular Interview
09/13: First Point of Entry Minneapolis
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Wat betreft die postzegels, ze zullen je/ jullie paspoort(en) aangetekend opsturen. Je zal dus naar het postkantoor moeten en een zegel vragen welke zo op enveloppen plakken om post aangetekend te versturen. Neem deze zegel mee naar het consulaat en geef die af.

De verscheepkosten van spullen is inderdaad erg duur. Zijn hier op het forum wel enkele topics over te vinden. Wat ik begrijp is dat wanneer je spullen gaat verschepen het uiteindelijk wat gemakkelijker is om de verhuismaatschappij alles te laten regelen (icl. inpakken) aangezien zij precies weten hoe de paklijst het best samengesteld kan worden. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar wij hebben er voor gekozen om vrijwel niets mee te nemen. We hebben (vrijwel) alles verkocht, aangezien dat logischer was dan spullen te verschepen. We hadden wel mooie spulletjes, maar het was gewoon niet logisch om dat te verschepen. Denk hierbij aan een mooie RVS koelkast en fornuis, en kledingkasten. Zaken die je hier niet echt kan gebruiken. Een lederen bank, maar we zouden hier niet gelijk met een eigen huisje beginnen, dus de bank moest eerst voor veel geld verscheept worden om vervolgens nog meer te betalen voor de (tijdelijke) opslag ervan. De ikea keukentafel en boekenkast is het geld niet waard om te verschepen en de flatscreenTV werkt hier in Amerika niet. Dus hoppa!! alles verkocht en toen dat besluit eenmaal was genomen voelde het toch ook weer heel bevrijdend.

Het enige wat we verzonden hebben zijn souveniers die we van onze reizen hebben overgehouden en mijn Lego collectie (ja je leest het goed, ik heb in de loop der jaren een oude lego collectie opgebouwd met een waarde van ruim 5000,- euro...). Er zijn 4 grote dozen verzonden en 4 koffers mee gegaan. En eenmaal hier hebben we er geen moment spijt van gehad.
Malaika1st
Amerika-ontdekker

ALLES IS IN ORDE!!! Wat ben ik blij!

Het interview viel echt reuze mee. Mijn man mocht helaas niet mee naar binnen. Dat was wel jammer. Ging ik daar naar binnen met twee jonge kinderen die niet lekker zijn van al die prikken, al het papierwerk en mijn zwangere buik. Dus ik had mijn handen vol en geen oppas. :(

En die postzegels voor het versturen van het paspoort / de paspoorten. Ik had dus drie enveloppen met drie aangetekende zegels mee. Maar ik had net zo goed postzegels mee kunnen nemen. Ik hoop voor een volgend iemand die wellicht met deze vraag zit dat als ze zoeken hier uit komen. Je kunt gewoon een rits postzegels meenemen! We hadden aan een aangetekende zegel met ons drieeen genoeg, maar postzegels waren ook goed geweest. Envelop was ook niet nodig.

Maar goed, wel alle begrip. Eerst alle papieren afgegeven. Gelukkig had ik de avond ervoor nog kopieen gemaakt. Stond nergens, maar ik dacht dat het wellicht handig zou zijn. En daar werd dus wel om gevraagd. Kopieën van de geboorteaktes en huwelijksakte. Vervolgens werden mijn vingerafdrukken genomen. Toen door naar het betaalloket en vervolgens naar de consul. Hij stelde, ik denk 5 vragen. Of mijn man een us citizen was, hoe dat kwam, wanneer we getrouwd waren, hoe lang we elkaar al kenden en waar we ons gingen vestigen. En dat was het. Nog geen half uur later stonden we weer buiten. Ik denk dat we iets langer buiten in de rij hebben gestaan dan dat we binnen zijn geweest.

Nu de voorbereidingen voor de paspoorten van de kinderen voor als we straks in de VS zijn. :D

Hoe wist jij vooraf dat je tv het daar niet zou doen? Dat is één van de dingen die manlief erg graag mee wil nemen. Aangezien die net nieuw is. Verder is wat er mee gaat drastisch verminderd. Zoonlief graag wat speelgoed mee, er gaat wat thuisonderwijsmateriaal mee en kleding en spullen voor de baby en dat is het. De rest staat in de verkoop, wordt weggegeven en er gaat een klein beetje in de opslag.

Voor de auto zijn we nog aan het kijken of het nut heeft om die te verschepen. Ik kom alleen niet goed aan de informatie.
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Gefeliciteerd met het afronden van de voorlopige visa rompslomp!!

Ik had ook mijn zegel al op een enveloppe geplakt. Die zegel hebben ze eraf geknipt omdat mijn enveloppe te klein was en op hun pakket geplakt. Dus dat is geen probleem. En ach, die 15 euro die je nu meer aan zegels heb uitgegeven is niets in vergelijking met de rest van de kosten van de visa :D . Beter mee verlegen dan om verlegen.

De TV's in Nederland werken iets anders dan die in Amerika. Ik ben geen TV expert, maar het nederlandse systeem is niet compatible met manier waarop kabeltv geleverd wordt in Amerika. Nu zijn er als het goed is TV's die op beide werken, maar dat zal je even uit moeten zoeken. Even speuren op internet dus. Ook zit er verschil in Europese en Amerikaanse dvd spelers. Neem je je Nederlandse dvd speler mee, dan kan je er geen Amerikaanse DVD's in stoppen (tenzij je DVD speler regio vrij is). Zoek maar eens op NTSC vs. PAL.

Wat je auto betreft, ik heb daar destijds ook naar gekeken. Nu zitten hier ook haken en ogen aan. Ik zal mijn situatie even schetsen en dan moet jij even uitzoeken hoe dat voor jullie is.
Ik ben een liefhebber van Volkswagens en had een Golf, een model dat ook in Amerika gelevert is. Technisch kan ik dan mijn auto naar Amerika halen en laten keuren (bij de Amerikaanse RDW) om een type goedkeuring te krijgen zodat deze hier in Amerika de weg op kan. Is het merk/ model in Amerika niet bekend is het (heel) veel lastiger om de auto hier goedgekeeurd te krijgen. Dus hebben jullie om mooie nieuwe Renault om maar iets te noemen, zou ik de auto heel gauw verkopen.
Mijn Golf is dus hier in Amerika bekend, ik had een mooie zeer goed onderhouden GTI die mij persoonlijk redelijk wat waard is. Als ik de auto hier naartoe zou halen, mag die echter niet zomaar de weg op. In Amerika moet een auto aan wat andere voorwaarden voldoen. Het eerste wat ik aan mijn auto moest veranderen waren nieuwe bumperbalken. Dit zijn bevestigingspunten voor je bumper welke de eerste klap opvangen als je auto in een ongeval betrokken raakt. De bumperbalken zijn hier in Amerika dikker, dus dikkere bumperbalken betekend ook dat ik een set nieuwe bumpers moet plaatsen (aangezien de europese te klein zijn). Tevens moet er nieuwe verlichting geplaatst worden in de zijkant van de auto (SML oftewel Side Marker Lights). Verder kan het per staat verschillen of er nog andere zaken verandert moeten worden. Heb je dat er voor over, zit je ook nog met het volgende.

Iedere auto heeft een computer die honderden zaken in je auto regelt (een ECU). Als er een probleem met je auto is leest de garage de computer en reset deze met speciale software. De stekkers die hier in Amerika gebruikt worden wijken echter af dan de stekkers die VW/Audi in Europa gebruikt. Een voorbeeld; mocht je een storing aan je Airbags hebben, kan deze dus niet gereset worden en kan de airbag in het ergste geval niet geactiveerd worden wanneer je in een ongeval betrokken raakt.
Een volgend punt is dat naast je ECU die anders is, er ook een goede kans is dat de motor en versnellingsbak (wat bij mij het geval was) nooit in Amerika geleverd zijn. Mocht ik onderdelen nodig hebben zal ik op onderdelen moeten wachten die uit Europe verscheept moeten worden. Extra kosten en lange wachttijd tot gevolg.

Mijn auto, is dus in Nederland achtergebleven (en ik heb een zelfde model hier voor terug gekocht... veel minder mooi en duurder uiteraard :|)

Valt het op dat ik iets meer van auto's dan TV's weet :wink:
Malaika1st
Amerika-ontdekker

Steffen, wat fijn jouw uitgebreide uitleg over de auto! Ik ga het even aan mijn man laten lezen. Dan kan hij de eindbeslissing nemen over de auto. Wij rijden een SAAB 9-3. Ik had de dealer ook al gemaild, maar tot nog toe geen reactie gehad. Ook heb ik de tv fabrikant gemaild. Ik had namelijk op internet gevonden dat de tv geschikt was en toen ik het 's avonds nogmaals na wilde kijken, kon ik dat niet meer vinden. Andere electronische apparatuur ga ik niet meenemen. Ik vind het de gok niet waard. En zo, gaan er steeds minder dingen mee.

Vandaag trouwen een grote envelop in de bus. :hello1: Onze papieren zijn binnen en onze paspoorten zijn weer terug!
En natuurlijk mogen we weer wat betalen. Volgens mij, voorlopig, de laatste betaling. De USCIS Immigrant Fee.
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

kijk wat betreft de auto even op Kelley Blue Book (http://www.kbb.com). Dit is een site welke veel informatie heeft over vrijwel iedere auto die in Amerika gelevert is. Van een specificatie lijst, tot hoeveel een dealer of particulier gemiddeld vraagt voor een auto die je zoekt. Zo kan je vinden wat de waarde van een Saab 9-3 is, maar ook of het specieke model wat jullie hebben hier ook geleverd is (motor/ versnellingsbak bijvoorbeeld). Verder is een Saab een heel mooie auto, maar helaas bestaat Saab niet meer. Saab zie ik hier niet veel rijden en de enige dealer die hier in de buurt zit is zijn showroom aan het ombouwen naar een heel ander merk. Speciek onderhoud en onderdelen kan lastig worden en mocht je de auto hier in de toekomst willen verkopen kan dat tegenvallen. Tenzij je besluit om de auto de komende 20 jaar te behouden, dan zullen er vermoed ik volop liefhebbers zijn om een echte 'europese' Saab over te nemen en deze gebruiken om auto shows te bezoeken. :lol:

Wat je TV betreft, kan je op het internet geen info vinden als je het merk en model intypt?

Je paspoort is er toch mooier op geworden sinds die terug is? Ik heb het visum in ieder geval een flink aantal keer bekeken toen ik hem terug had. Haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer