Wij zijn in de eerste week van mei (van 30-4 - 9-5) weekje in Amerika, om precies te zijn in Scottsdale. (bij Phoenix)
Verblijven week in hotel/resort aldaar. Wat zouden jullie zeggen zijn de echte must sees in zo'n korte periode?
En ook een beetje te doen qua reizen. Las Vegas en Grand Canyon lijkt me te ver. Ga wel een auto huren, weet alleen nog niet hoe lang.
Tips zijn van harte welkom!
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Mooie tijd voor Phoenix. Begin mei is de temperatuur (meestal) nog niet te hoog en je hebt kans dat de woestijn in bloei staat
Hieronder wat plaatsen waar je naar toe zou kunnen gaan. (meer info via de links)
Je bent ook maar zo in Sedona.
een ritje tussendoor wat ik in september echt mooi vond was het stukje Highway 60 ten noord, noord westen van Phoenix.
De woestijn met de cactussen,verlaten dorpjes, of die dorpjes waar nu toch weer mensen wonen.
Het is allemaal geen "must see" daar in de buurt maar wel heel treffende landschappen.
Ideale onderdelen voor een eigen road movie.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Thanks voor alle reacties iedereen, ik ga 't eens op m'n gemak bekijken allemaal! Er zitten zeker tips tussen waar we wat mee gaan doen!
Overigens:
Wat zijn jullie ervaringen met Phoenix zelf als stad? Zijn er nog plekken die de moeite waard zijn? Of plekken waar je juist niet moet zijn?
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Iets heel anders, maar ten noorden van Phoenix heb je ergens een hele mooie midgetgolfbaan met daarbij een grote arcade game hall. Er zijn ook nog wat andere attracties.
Het is niet bijzonder/uniek voor Phoenix maar wij vonden het wel een leuk uitstapje voor een avondje.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Misschien doe jij nog ideeën op uit ons reisverslag van 2007, klik hier.
Wij startten en eindigden onze reis in Phoenix/Scottsdale, Arizona.
In Phoenix bezochten wij onder andere het Heard Museum (volkenkunde/Indianen) en het Hall of Flame Fire Museum (brandweermuseum).
burb11 schreef:En ook een beetje te doen qua reizen. Las Vegas en Grand Canyon lijkt me te ver.
Las Vegas is inderdaad een eind, maar de Grand Canyon is wel te doen als je er een overnachting in Williams of Flagstaff bij neemt.
Als je hier nog niet geweest bent, is het zeker een 'must see'
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.