Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kaas in de handbagage
-
Fellow2012
kaas in de handbagage
Als je (flinke hoeveelheid*) kaas meeneemt uit NL naar de VS in de handbagage, moet je die opgeven op de customs form? Zo ja, wordt je daarna even apart genomen om de zaak te inspecteren?
*vooraad voor een jaar!
*vooraad voor een jaar!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: kaas in de handbagage
Zolang het maar een "normale" kaas is en je het vacuum verpakt moet dat geen probleem zijn. Echter een jaarvoorraad kaas krijg je toch nooit in de handbagage? 
Wij doen het gewoon in de koffer, maar maar 1 of 2 stukken, vaccuum verpakt dus. Wij geven aan dat we food hebben, soms vragen ze wat precies en we hebben ook wel eens de koffers nog door de scanner moeten halen, maar het mag altijd gewoon mee.
Terug in Texas!
Ik zou niet alles in je handbagage doen want als je het niet mee mag nemen ben je ook gelijk alles kwijt. Ik heb zelf vaak kaas meegenomen maar altijd in mijn koffer en dat was nooit een probleem. Maar een jaarvoorraad.... ik denk dat de kaas zelf niet het probleem zal worden maar wellicht wel het feit dat ze denken dat je er flink aan gaat verdienen en dan zouden ze vervelend kunnen doen misschien.
Een jaarvoorraad kaas: is dat meer of minder dan $100? Dat is namelijk de grens waarboven je invoerheffing gaat betalen.
- goldenhills
- Amerika-expert
Je moet met al je bagage de customs door, dus het maakt het niet uit of je het in handbagage of ruimbagage stopt...
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zitten restricties op kaas: https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use
Al dacht ik ook altijd gehoord te hebben dat het vacuum verpakt moest zijn...
.-Cheese- Solid cheese (hard or semi-soft, that does not contain meat); butter, butter oil, and cultured milk products such as yogurt and sour cream are not restricted. Feta cheese, Brie, Camembert, cheese in brine, Mozzarella and Buffalo Mozzarella are permissible (USDA Animal Product Manual, Table 3-14-6). Cheese in liquid (such as cottage cheese or ricotta cheese) and cheese that pours like heavy cream are not admissible from countries affected by foot-and-mouth disease (FMD). Cheese containing meat is not admissible depending on the country of origin
Al dacht ik ook altijd gehoord te hebben dat het vacuum verpakt moest zijn...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Een goed, normaal blok kaas kost zo'n 5 euro. Wij zijn met z'n 2en en doen er ongeveer een weekje mee. (echte kaaskoppen)dimona schreef:Een jaarvoorraad kaas: is dat meer of minder dan $100? Dat is namelijk de grens waarboven je invoerheffing gaat betalen.
52* €5,- = €260,- = $200. Betalen dus.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vacuum verpakt is niet nodig. Zou ook geen verschil uitmaken. Het gaat er om dat bepaalde gevaarlijke dingen niet de VS binnen mogen komen (ziekten, beestjes). Kaas bevat die niet, grond (aarde) weer wel. Maar als je grond vacuum zou verpakken blijft het nog steeds gevaarlijk.kastelke schreef:Al dacht ik ook altijd gehoord te hebben dat het vacuum verpakt moest zijn...
Vacuum verpakken heeft natuurlijk wel als voordeel dat de oude kaas niet het hele vliegtuig laat stinken
- Bandido
- Amerika-expert
Het maakt inderdaad niet uit of je het in de handbagage doet, of in je koffer. Hoe dan ook zou ik het wel aangeven op je douaneformulier: kaas invoeren mag, maar het verzwijgen mag niet. 
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Andere tip misschien. Wordt lid van de Costco, daar verkopen ze hele lekkere jonge Goudse kaas voor gunstige prijs ook nog eens.
Ik vraag me af of het niet uitmaakt. Ik heb de laatste keer Cubaanse sigaren ene een rookworst meegenomen uit Nederland in mijn koffer en ik vrees toch dat als ik die dingen in mijn handbagage gestopt had, ik ze wellicht had moeten inleveren.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt mazzel met je rookworst gehad want er lopen van die beageltjes rond die de taak hebben de rookworsten eruit te snuffelen
Maar rookworst mag ook gewoon niet, kaas wel.
Maar als je in de VS aankomt wordt je handbagage toch niet meer gecontroleerd? Dus dan maakt het niet uit waar je het spul in stopt.
Maar als je in de VS aankomt wordt je handbagage toch niet meer gecontroleerd? Dus dan maakt het niet uit waar je het spul in stopt.
Terug in Texas!
Misschien bij jou niet maar als ik vanuit Nederland terugvlieg mag ik, na de paspoortcontrole, toch echt wederom door de douane met mijn spullen. Ik moet mijn koffer opnieuw op een band zetten en daarna mag ik zelf weer het riedeltje, schoenen uit, riemen af, spullen in plastic bakjes etc. alvorens ik door mag lopen.hemmie schreef:Maar als je in de VS aankomt wordt je handbagage toch niet meer gecontroleerd? Dus dan maakt het niet uit waar je het spul in stopt.
Het lijkt me dat dit overal zo is met een internationale vlucht of is dit verschillend per luchthaven dan?
Cubaanse sigaren is, net als rookworst, ook verboden. En ja ik wist dat ik een risico liep maar dat heb ik bewust genomen. Ik denk alleen dat ze strenger zijn op handbagage dan op gewone koffers maar dit is puur gissen van mijn kant.
- goldenhills
- Amerika-expert
Op US airports heb je bij aankomst bij de customs (niet immigration) ook scanners. De meeste mensen mogen doorlopen, maar sommigen moeten hun spullen door de scanner doen voordat ze het land in mogen...
Ik heb bij aankomst nog nooit zo'n controle gehad. Wel eens bij de douane eruit gepikt voor extra controle, toen moest alle bagage, ook de handbagage, opnieuw door de scanner, maar wij hoefden verder niets. Maar wij hebben altijd een directe vlucht, als je daarna nog een binnenlandse vlucht hebt moet je natuurlijk weer door de controle.
Terug in Texas!
Ik heb nog nooit een aankomstcontrole gehad met scanners, maar ik kan me niet voorstellen wat daarbij het verschil is tussen handbagage en ruimbagage.
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, ik ben er ook weleens uitgepikt. Maar het maakt inderdaad niet of je dan handbagage of een koffer bij je hebt, ze moeten er allebei doorheen.goldenhills schreef:Op US airports heb je bij aankomst bij de customs (niet immigration) ook scanners. De meeste mensen mogen doorlopen, maar sommigen moeten hun spullen door de scanner doen voordat ze het land in mogen...
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Mantinholding
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 200
Het verschil is dat je bij aankomst in de VS op verzoek van US customs voor het verlaten van de bagage area jouw bagage door de scanners van het department of agriculture moet laten gaan om zeker te zijn of er verboden spullen zoals vleesproducten of zachte kaas enzo in jouw bagage zijn. Het gaat om alle bagage, dus hand en ruimbagage. Het is niet de TSA in dit geval. TSA scanned de handbagage voor vertrek en "niet zichtbar" ook de ingecheckte bagage voor deze bagage het toestel ingaat bij vluchten naar alle bestemmingen, dus ook als je na aankomst in de VS een binnenlandse vlucht neemt.
Maat de TSA onderzoekt alleen op veiligheid van de bagage en niet op voedsel enzo.
Maat de TSA onderzoekt alleen op veiligheid van de bagage en niet op voedsel enzo.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 5606 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 12 Reacties