Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Raften..... waar??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Raften..... waar??

Bericht door Souraia »

Hallo,

Volgend jaar willen wij tijdens onze rondreis (Nevada, Utah, Oregon, Washington, British Colombia, Wyoming en Utah) gaan raften.
Nou heb ik al op verschillende sites gekeken maar ik denk ik vraag het toch maar liever hier, gezien de kennis en ervaring.
Waar kunnen wij het beste raften met de gedachte dat ook onze zoon van 5 mee zal gaan?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Op 't water
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Mack schreef:Op 't water
:hilarious: Waar anders? :wink:
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hahaha grappig :D
Ik bedoelde meer welke rivier is het meest geschikt?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zelf heb ik nooit "geraft", dus daar kan ik jou niets over vertellen.
In de omgeving van de plaats Moab in Utah wordt erg veel aan sportieve zaken gedaan. Daar zijn diverse buitensportbedrijven, die in groepsverband tochten organiseren.
Daar is Tag-A-Long er één van. Hier hun dag-raft-excursie .

Adrift Adventures is een andere organisatie. Ook daar zijn dagtochten mogelijk.

Als je verder Googled op "rafting moab" vind je nog wel meer.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Op de Colorado rivier en/of de Green in Utah bij Canyonlands. Beste en heftigste rafts, je wordt per auto teruggebracht want het is een behoorlijk eind. Vlakna waar de Green overgaat in de Colorado is het behoorlijk heftig.
Bij de Grand Canyon kan je ook aardig raften en in Yellowstone trouwens ook alleen zal het daar kouder zijn dan in Utah en Arizona.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

markro schreef:Daar is Tag-A-Long er één van. Hier hun dag-raft-excursie
Hoi Souraia,

Wij hebben in 2004 met Tag-a-Long een dagexcursie gemaakt naar Canyonlands N.P. Zij zijn de enige organisatie die het NP inmogen met hun tochten, de rest van de organisatie moet buiten de grenzen blijven van het NP.

De gids vertelde ons toen specifiek dat raften in de buurt van Moab niet echt raften is. Het wordt wel al zodanig aangemerkt, maar eigenlijk zijn het rustige boottochtjes. Raft-tochten worden inderdaad wel vanuit Moab gemaakt, maar dat zijn meerdaagse tochten, en ik denk niet dat je daarnaar op zoek bent.

Ik weet niet of je per sé wil raften, maar anders kan ik je onze dagtocht met Tag-a-Long zeker aanbevelen in Moab. We hebben er heel erg van genoten! Ik denk dat jullie zoon het ook zeker heel leuk zal vinden. Je gaat eerst met de bus vanuit Moab over de Potash road naar de boot ramp in de Colorado River. Daar wordt de jet boot te water gelaten. Vandaaruit heb je dan een halve dag op het water. De boot brengt je langs Dead Horse Point SP, dat je vanaf het water ziet liggen, naar Canyonlands N.P. Onderweg kom je langs een Anasazi Ruïne en je gaat aan land bij een Petrified Forest. Erg mooi! Af en toe wordt de boot stilgelegd om te genieten van de stilte, erg bijzonder. Je ziet wel wat wildlife als je geluk hebt. Ook gaat de boot op een paar stukjes lekker hard. Erg leuk om te doen! Daarna vaar je verder naar Lathrop Canyon waar je aan land gaat. Hier wordt je opgehaald door een (of meerdere) jeeps. Er wordt eerst gezamenlijk lunch gegeten en daarna ga je met de jeep op pad voor een spectaculaire tour. Vanuit de bodem van de canyon rijd je naar boven, naar de White Rim Road. Je ziet Musselman Arch onderweg, erg mooi! En je gaat door de Shafer Canyon over de Shafer Trail naar boven. Super! Een geweldig uitzicht heb je hier. Eenmaal boven op de rimroad, ga je via Dead Horse Point S.P. weer terug naar Moab.

Je bent de hele dag onderweg, en het is echt een heel mooie tocht!

Ik zal vanavond thuis nog wel even de link toevoegen waar je de foto’s kunt bekijken die we destijds hebben gemaakt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
yann
Amerika-ontdekker

Bericht door yann »

hallo,

wij hebben vorig jaar midden in de zomer 'geraft' op de colorado in Moab,

Wij waren diep ontgoocheld (veel te hoge verwachtingen), maar er zaten op de raft ook enkele gezinnen met kleine kinderen, die waren wel heel tevreden.

Het is wel eens ontspannen op het water. (iets anders dan bakken in de zon op een van de hikingtochten)

Heeft er iemand ervaring met raften in het noordwesten (washington, british columbia?)

thanx,
yann
yann
Amerika-ontdekker

Bericht door yann »

in elk geval, veel hangt af van het seizoen.

Veel kalme beekjes worden kolkende wildwater pretparken tijdens de lente!

yann
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Jasmino, dat is helemaal wat ik wil. Je beschrijving is geweldig. Wij willen idd niet het wilde raften gaan doen
Ik kijk uit naar je foto''s.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Jasmino, ik heb even op de site gekeken, ziet er geweldig uit :shock: . Hebben jullie de Canyonlands Jetboat/Jeep classics of de Canyonlands Jetboot/Arches Combo gedaan?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Souraia schreef:Jasmino, ik heb even op de site gekeken, ziet er geweldig uit :shock: . Hebben jullie de Canyonlands Jetboat/Jeep classics of de Canyonlands Jetboot/Arches Combo gedaan?
De Canyonlands Jetboat/Jeep classics, wij hebben hem ook gedaan (zie verslag 2003) wij hebben 's morgens de jeeptour gedaan en 's middags de boat omdat je dan op het heetst van de dag op de rivier zit wat iets meer verkoeling geeft, LET OP ook op de boattour kan je nog flink verbranden.
Jacqueline heeft de tour andersom gedaan eerst boat endaarna jeep.
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Excursie Canyonlands

Bericht door nieuwenoord »

Rob, Jacqueline,

Hebben jullie deze excursie van te voren geboekt of kan dat ook nog ter plaatse (de dag van tevoren of zo)?

Gr,
Monique
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Excursie Canyonlands

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:De Canyonlands Jetboat/Jeep classics, wij hebben hem ook gedaan (zie verslag 2003) wij hebben 's morgens de jeeptour gedaan en 's middags de boat omdat je dan op het heetst van de dag op de rivier zit wat iets meer verkoeling geeft, LET OP ook op de boattour kan je nog flink verbranden.
Jacqueline heeft de tour andersom gedaan eerst boat endaarna jeep.
Rob
Ik geloof Rob op zijn woord. Ik ben momenteel nog op mijn werk, dus ik zou het thuis moeten nakijken. Maar we hebben inderdaad dezelfde tour gedaan, dat kan ik me nog herinneren van een ander topic.

Wij hebben inderdaad eerst de boot gedaan en daarna de jeep. Andersom was ook niet mogelijk, daarvoor waren er niet genoeg boekingen. Alleen als de boot 's ochtends vol is, hebben ze nog een versie andersom. In ons geval vaarde de boot verder de Colorado River af, om een aantal rafters op te halen bij Lees Ferry.

Wat ik overigens wel prettig vond, was dat wij de jeeptour van beneden naar boven hebben gedaan. Andersom zit je niet echt comfortabel in de auto omdat je continu naar voren kiept.

nieuwenoord schreef:Hebben jullie deze excursie van te voren geboekt of kan dat ook nog ter plaatse (de dag van tevoren of zo)?

Gr,
Monique
Ik had de tour inderdaad vantevoren geboekt, maar afhankelijk van het seizoen is dat niet altijd nodig. In het hoogseizoen zijn ze vaak vantevoren volgeboekt, dus dan is het misschien wel handig vantevoren te boeken. Ze zijn namelijk de enige organisatie die het National park in mogen. Misschien is het voldoende om dat 1 of 2 weken tevoren te doen, als je al aan de reis bent begonnen? Ik zou even contact opnemen met ze, en vragen wat de cancellation policy is, en vragen of je een datum nog kunt verschuiven of afzeggen als de reis anders uitvalt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Rob, Jacqueline,

Hebben jullie deze excursie van te voren geboekt of kan dat ook nog ter plaatse (de dag van tevoren of zo)?

Gr,
Monique
Wij hebben heb op de campground waar we toen stonden geboekt (bij aankomst) we konden gelijk de volgende dag al mee.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasmino schreef: In ons geval vaarde de boot verder de Colorado River af, om een aantal rafters op te halen bij Lees Ferry.
Jij bent een knappe meid, Lee's Ferry ligt voorbij Lake Powell en de Glen Canyon Dam :wink:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Jij bent een knappe meid, Lee's Ferry ligt voorbij Lake
Powell en de Glen Canyon Dam :wink:
Dank je voor het compliment, hoor! :doublethumb:

Maar inderdaad, Lees Ferry ligt voorbij de dam..... Vreemd, maar volgens mij zei hij dat destijds toch echt..... Hij vertelde ook dat hij 2 dagen onderweg zou zijn. Hmmmmm, misschien heb ik het wel verkeerd gehoord, en ging hij stroomopwaarts? Of hij nam ergens een vertakking naar een andere rivier? Maar 1 ding weet ik zeker: hij ging rafters ophalen.
Winston Churchill

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Souraia schreef:Ik kijk uit naar je foto''s.
Waarschijnlijk heb je ze al gevonden, maar voor de zekerheid ( en voor de anderen) is hier nog de link naar de foto's.
Winston Churchill

CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

In 2004 zijn wij ook gaan raften. We verbleven toen in het Best Western in Moab en hebben daar bij aankomst onze tour geboekt. Omdat wij 2 kinderen bij ons hadden wilde ik een rustige tour.
Het was inderdaad erg rustig met hier en daar en piepklein stroomversnellinkje. Onderweg mochten de kinderen zwemmen in de rivier. Ik vond het erg leuk om mee te maken en om de omgeving vanaf het water te bekijken.
Met een kind van 5 jaar is deze tour heel goed te doen.
Carola
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Jasmino bedankt voor je foto's ziet er geweldig uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer