Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Pierke: SF-LV april-mei
Reis Pierke: SF-LV april-mei
Hallo allen,
Reeds geruime tijd lees ik hier mee op het forum om zoveel mogelijk informatie in te winnen over de regio.
Wij vertrekken 25 April naar San-Francisco voor iets meer als 2 weken en zouden graag zoveel mogelijk uit onze trip halen.
Ik heb zelf al wat zitten knutselen met routes en heb deze 3 licht verschillende routes uitgetekend:
Route 1:
Donderdag 25 April: Aankomst in San Francisco rond de middag
Vrijdag 26 April: San Francisco
Zaterdag 27 April: San Francisco - Yosemite (rond 10u 's morgens vertrekken uit SF)
Zondag 28 April: Yosemite
Maandag 29 April:Yosemite via Sequoia naar Bakersfield
Dinsdag 30 April: Bakersfield Grand Canyon
Woensdag 1 Mei: Grand Canyon
Donderdag 2 Mei: Grand Canyon - Page (relatief vroeg vertrekken uit GC zodat we nog een kleine halve dag in Page hebben)
Vrijdag 3 Mei: Page
Zaterdag 4 Mei: Page via Monument Valley naar Mesa Verde
Zondag 5 Mei:Moab - Mesa Verde - Moab (Arches)
Maandag 6 Mei: Moab - Escalante (via Death Horse Point, Goblins en door Capitol Reef)
Dinsdag 7 Mei: Escalante - Springdale (Bryce Canyon)
Woensdag 8 Mei:Springdale (Zion)
Donderdag 9 Mei:Springdale - Death Valley
Vrijdag 10 Mei: Death Valley - Las Vegas
Zaterdag 11 Mei:Las Vegas
Zondag 12 Mei: Las Vegas (terugvlucht vertrekt om 18h00)
Route 2:
Zaterdag 27 April: San Francisco - Yosemite (rond 10u 's morgens vertrekken uit SF)
Maandag 29 April:Yosemite via Sequoia naar Lake Isabella of Bakersfield
Dinsdag 30 April: Lake Isabella/Bakersfield - Death Valley
Woensdag 1 Mei: Death Valley - Grand Canyon
Donderdag 2 Mei: Grand Canyon
Vrijdag 3 Mei: Grand Canyon - Page (relatief vroeg vertrekken uit GC zodat we nog een kleine halve dag in Page hebben)
Zaterdag 4 Mei: Page
Zondag 5 Mei:Page via Monument Valley naar Mesa Verde
Maandag 6 Mei: Moab - Mesa Verde - Moab (Arches)
Dinsdag 7 Mei: Moab - Escalante (via Death Horse Point, Goblins en door Capitol Reef)
Woensdag 8 Mei:Escalante - Springdale (Bryce Canyon)
Donderdag 9 Mei:Springdale (Zion)
Vrijdag 10 Mei: Springdale via Valley of Fire naar Las Vegas
Bij deze route: kiezen voor bakersfield heeft ons iets meer ademruimte om rustig door Sequoia te rijden (zien niet van plan om hier te wandelen, enkel uitstappen aan enkele punten)...
Route 3:
Maandag 29 April:Yosemite - Bishop (normaal via Carson Pass, indien we heel gigantisch veel geluk hebben via Sonora Pass; Tioga gaat nooit zo vroeg open zijn helaas)
Dinsdag 30 April: Bishop - Death Valley
Vrijdag 3 Mei: Grand Canyon - Page (relatief vroeg vertrekken uit GC zodat we nog een kleine halve dag in Page hebben)
Dinsdag 7 Mei: Moab - Escalante (via Death Horse Point, Goblins en door Capitol Reef)
----------------------------------------
Welke route geniet jullie voorkeur? Of waar zouden jullie nog sleutelen (vlucht heen en terug liggen al vast, idem voor de eerste 2 nachten in SF en de laatste 2 nachten in LV)?
Ik denk dat het misschien beter is om Mesa Verde uit de route te schrappen (zowel bij 1,2 en 3) en rechtstreeks te gaan voor Page - Monument Valley (Scenic drive) - Moab....
Ik weet dat ons programma zeer druk is (te druk?) Wij zijn echter niet echt wandelaars in Zion en Arches zouden wel een wandeling willen maken, idem voor Bryce (een kleine van max. 5 Km dan wel) als dat al haalbaar zou zijn...)
Alvast bedankt!
Pierke
Reeds geruime tijd lees ik hier mee op het forum om zoveel mogelijk informatie in te winnen over de regio.
Wij vertrekken 25 April naar San-Francisco voor iets meer als 2 weken en zouden graag zoveel mogelijk uit onze trip halen.
Ik heb zelf al wat zitten knutselen met routes en heb deze 3 licht verschillende routes uitgetekend:
Route 1:
Maandag 29 April:Yosemite via Sequoia naar Bakersfield
Dinsdag 30 April: Bakersfield Grand Canyon
Woensdag 1 Mei: Grand Canyon
Donderdag 2 Mei: Grand Canyon - Page (relatief vroeg vertrekken uit GC zodat we nog een kleine halve dag in Page hebben)
Vrijdag 3 Mei: Page
Zaterdag 4 Mei: Page via Monument Valley naar Mesa Verde
Zondag 5 Mei:Moab - Mesa Verde - Moab (Arches)
Maandag 6 Mei: Moab - Escalante (via Death Horse Point, Goblins en door Capitol Reef)
Dinsdag 7 Mei: Escalante - Springdale (Bryce Canyon)
Woensdag 8 Mei:Springdale (Zion)
Donderdag 9 Mei:Springdale - Death Valley
Vrijdag 10 Mei: Death Valley - Las Vegas
Route 2:
Maandag 29 April:Yosemite via Sequoia naar Lake Isabella of Bakersfield
Dinsdag 30 April: Lake Isabella/Bakersfield - Death Valley
Bij deze route: kiezen voor bakersfield heeft ons iets meer ademruimte om rustig door Sequoia te rijden (zien niet van plan om hier te wandelen, enkel uitstappen aan enkele punten)...
Route 3:
Maandag 29 April:Yosemite - Bishop (normaal via Carson Pass, indien we heel gigantisch veel geluk hebben via Sonora Pass; Tioga gaat nooit zo vroeg open zijn helaas)
Dinsdag 30 April: Bishop - Death Valley
----------------------------------------
Welke route geniet jullie voorkeur? Of waar zouden jullie nog sleutelen (vlucht heen en terug liggen al vast, idem voor de eerste 2 nachten in SF en de laatste 2 nachten in LV)?
Ik denk dat het misschien beter is om Mesa Verde uit de route te schrappen (zowel bij 1,2 en 3) en rechtstreeks te gaan voor Page - Monument Valley (Scenic drive) - Moab....
Ik weet dat ons programma zeer druk is (te druk?) Wij zijn echter niet echt wandelaars in Zion en Arches zouden wel een wandeling willen maken, idem voor Bryce (een kleine van max. 5 Km dan wel) als dat al haalbaar zou zijn...)
Alvast bedankt!
Pierke
Re: Reis Pierke: SF-LV april-mei
Hoi Pierke, welkom op het forum.
Ik vind eerlijk gezegd alle 3 de routes te druk. Als je 'maar' 2 en een halve week gaat, zou als ik jou was Moab, Capitol Reef en Mesa Verde schrappen.
Verder is voor een 1e kennismaking 2 volle dagen SF wel gewenst. In de Grand Canyon is 1 nacht wel voldoende als je alleen de uitzichtpunten wilt doen.
Het is jammer dat jullie vanaf Las Vegas weer vertrekken, nu is LA lastig in te plannen. LA vonden wij geweldig, al zijn de meningen daar wel over verdeelt.
Dus.. resume, probeer een nieuwe route te maken in Google Maps zonder Moab, Capitol Reef en Mesa Verde en vergis je niet in de afstanden. Want die zijn groot in de VS. Death Valley - Grand Canyon bijvoorbeeld is bijna niet te doen
Ik vind eerlijk gezegd alle 3 de routes te druk. Als je 'maar' 2 en een halve week gaat, zou als ik jou was Moab, Capitol Reef en Mesa Verde schrappen.
Verder is voor een 1e kennismaking 2 volle dagen SF wel gewenst. In de Grand Canyon is 1 nacht wel voldoende als je alleen de uitzichtpunten wilt doen.
Het is jammer dat jullie vanaf Las Vegas weer vertrekken, nu is LA lastig in te plannen. LA vonden wij geweldig, al zijn de meningen daar wel over verdeelt.
Dus.. resume, probeer een nieuwe route te maken in Google Maps zonder Moab, Capitol Reef en Mesa Verde en vergis je niet in de afstanden. Want die zijn groot in de VS. Death Valley - Grand Canyon bijvoorbeeld is bijna niet te doen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@jaydee, volgens mij wil hij niet naar LA? Ik zie dat nergens staan nl.
Maar idd heel die hoek met Capitol reef, Mesa Verde en Moab eruit halen geeft veel meer rust.
San Francisco - Yosemite (gebruik Yosemite Valley of Yosemite Village in google maps) is 4,5u rijden zonder stops. Eind april is het nog redelijk vroeg donker, dus die dag heb je maar een paar uur in Yosemite.
Voor Sequoia (en Kings Canyon) zou ik overnachten in Three Rivers ipv Bakersfield. Neem hier ook de tijd voor. Misschien zoiets voor wat meer rust in de route?
Vliegen naar SF
SF
SF
Yosemite
Yosemite
Sequoia & Kings Canyon
Ridgecrest (groot deel vd dag nog in Seki doorbrengen)
Death Valley
Zion (evt rijden via Valley of Fire)
Zion
Bryce
Page (later op de dag aankomen)
Page
Monument Valley
Grand Canyon
Las Vegas (via hoover dam)
Las Vegas
Terug naar huis
Maar idd heel die hoek met Capitol reef, Mesa Verde en Moab eruit halen geeft veel meer rust.
San Francisco - Yosemite (gebruik Yosemite Valley of Yosemite Village in google maps) is 4,5u rijden zonder stops. Eind april is het nog redelijk vroeg donker, dus die dag heb je maar een paar uur in Yosemite.
Voor Sequoia (en Kings Canyon) zou ik overnachten in Three Rivers ipv Bakersfield. Neem hier ook de tijd voor. Misschien zoiets voor wat meer rust in de route?
Vliegen naar SF
SF
SF
Yosemite
Yosemite
Sequoia & Kings Canyon
Ridgecrest (groot deel vd dag nog in Seki doorbrengen)
Death Valley
Zion (evt rijden via Valley of Fire)
Zion
Bryce
Page (later op de dag aankomen)
Page
Monument Valley
Grand Canyon
Las Vegas (via hoover dam)
Las Vegas
Terug naar huis
Bedankt voor de feedback!
Het klopt dat wij inderdaad deze keer LA links laten liggen en bewust wat minder tijd willen spenderen in SF.
Hieronder 2 routes die lichtjes van elkaar verschillen: Route A is iets korter, zowel qua afstand als reistijd. Nadeel is wel dat er sommige stukken baan zullen overlappen en dat er niet door Capitole reef gereden zal worden.
Beter zo?
A of B?
Route A
Zaterdag 27 April: San Francisco - Yosemite (4h auto)
Maandag 29 April:Yosemite - Three Rivers (3h30 auto)
Dinsdag 30 April: Three Rivers - Furnace Creek (4h auto)
Woensdag 1 Mei: Furnace Creek via Valley of Fire naar Zion (eventueel Valley of Fire links laten liggen als we iets meer langer in DV zouden willen blijven) (5h40 auto)
Donderdag 2 Mei: Zion
Vrijdag 3 Mei: Zion - Bryce (2h auto)
Zaterdag 4 Mei: Bryce
Zondag 5 Mei:Bryce - Page (3h auto)
Maandag 6 Mei: Page
Dinsdag 7 Mei: Page - Monument Valley (5h auto)
Woensdag 8 Mei:Monument Valley - Grand Canyon (5h auto)
Donderdag 9 Mei:Grand Canyon
Vrijdag 10 Mei: Grand Canyon Las Vegas (4h20 auto)
Zondag 12 Mei: Las Vegas - Brussel
Deze route komt uit op +/- 3150 Km goed voor 36 uur rijden in de meest gunstige omstandigheden....
Route A
Route B
Woensdag 1 Mei: Furnace Creek via Valley of Fire naar Zion (eventueel Valley of Fire links laten liggen als we iets meer langer in DV zouden willen blijven) (5h40 auto)
Zondag 5 Mei:Bryce via Capitole Reef naar Monument Valley (5h40 auto)
Maandag 6 Mei: Monument Valley - Page (3h auto)
Dinsdag 7 Mei: Page
Woensdag 8 Mei:Page - Grand Canyon (2h40 auto)
Deze route komt uit op +/- 3200 Km goed voor 37 uur rijden in de meest gunstige omstandigheden....
Route B
Het klopt dat wij inderdaad deze keer LA links laten liggen en bewust wat minder tijd willen spenderen in SF.
Hieronder 2 routes die lichtjes van elkaar verschillen: Route A is iets korter, zowel qua afstand als reistijd. Nadeel is wel dat er sommige stukken baan zullen overlappen en dat er niet door Capitole reef gereden zal worden.
Beter zo?
A of B?
Route A
Zondag 5 Mei:Bryce - Page (3h auto)
Maandag 6 Mei: Page
Dinsdag 7 Mei: Page - Monument Valley (5h auto)
Woensdag 8 Mei:Monument Valley - Grand Canyon (5h auto)
Deze route komt uit op +/- 3150 Km goed voor 36 uur rijden in de meest gunstige omstandigheden....
Route A
Route B
Zondag 5 Mei:Bryce via Capitole Reef naar Monument Valley (5h40 auto)
Maandag 6 Mei: Monument Valley - Page (3h auto)
Dinsdag 7 Mei: Page
Woensdag 8 Mei:Page - Grand Canyon (2h40 auto)
Deze route komt uit op +/- 3200 Km goed voor 37 uur rijden in de meest gunstige omstandigheden....
Route B
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat je van 27 April tot je die volle dag zion hebt echt heel erg snel er doorheen vliegt. Ben je daar nou al eens geweest, of nog niet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route via Capitol Reef is prachtig, hoewel ik het stuk van bryce naar Page ook mooi vind. Als je voor A gaat zou je in Torrey kunnen overnachten om wat meer tijd onderweg te hebben. Je hebt aan 1 nacht Bryce normaal gesproken voldoende, zeker als je daarvoor en daarna geen lange rijdagen hebt.
Je kunt echter ook een nacht Bryce minder doen ten gunste van meer tijd op het eerste stuk; zeker bij Sequoia heb je nu erg weinig tijd, of wil je daar niet doorheenrijden? Wil je door wel doorheen rijden dan klopt de 3.30 uur niet. Wil je niet door Sequoia, dan is een overnachting in Three Rivers niet logisch.
Marianne
Je kunt echter ook een nacht Bryce minder doen ten gunste van meer tijd op het eerste stuk; zeker bij Sequoia heb je nu erg weinig tijd, of wil je daar niet doorheenrijden? Wil je door wel doorheen rijden dan klopt de 3.30 uur niet. Wil je niet door Sequoia, dan is een overnachting in Three Rivers niet logisch.
Marianne
@PSVWally
Ja je hebt gelijk hoor. Het was mij ook niet duidelijk of TS al eerder in de VS geweest is.
Ja je hebt gelijk hoor. Het was mij ook niet duidelijk of TS al eerder in de VS geweest is.
itt de steden hebben wij van de nationale parken nog niets gezien.
En het klopt inderdaad dat ik een fout gemaakt heb bij het uitteken van de route wat sequoia betreft. Het was de bedoeling om daardoor te rijden en te overnachten in Three Rivers en dan de volgende dat Three Rivers - Ridgcrest te doen.
Helaas nu ook gezien dat ik daar de mist ben ingegaan (beter nu als daar ter plaatse natuurlijk )
Gezien onze beperkte tijd kunnen we misschien beter al onze tijd in 1 park (Yosemite) spenderen in plaats van te spreiden over de 2 parken?
@ Mark en Marianne: je zegt, je kan een nacht Bryce minder doen ten gunste van het eerste stuk, maar ik zie niet waar je die dag zou afnemen. Wil je dat eens uitleggen aub
Alvast bedankt!
En het klopt inderdaad dat ik een fout gemaakt heb bij het uitteken van de route wat sequoia betreft. Het was de bedoeling om daardoor te rijden en te overnachten in Three Rivers en dan de volgende dat Three Rivers - Ridgcrest te doen.
Helaas nu ook gezien dat ik daar de mist ben ingegaan (beter nu als daar ter plaatse natuurlijk )
Gezien onze beperkte tijd kunnen we misschien beter al onze tijd in 1 park (Yosemite) spenderen in plaats van te spreiden over de 2 parken?
@ Mark en Marianne: je zegt, je kan een nacht Bryce minder doen ten gunste van het eerste stuk, maar ik zie niet waar je die dag zou afnemen. Wil je dat eens uitleggen aub
Alvast bedankt!
In Yosemite kunt je de Sequoia bomen ook in Mariposa Grove bekijken. Zo'n anderhalf uur rijden vanuit de vallei naar 'beneden'. Dat zou je kunnen doen ipv Sequoia NP.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt nu 2 nachten Bryce opgenomen. Als je echter op tijd uit Zion vertrekt heb je de middag nog voor Bryce, en ook de volgende ochtend kun je nog gebruiken voor de uitzichtpunten of een wandeling. Kijk maar eens naar mijn 2011-verslag voor mijn bezoek aan Bryce.pierke schreef: @ Mark en Marianne: je zegt, je kan een nacht Bryce minder doen ten gunste van het eerste stuk, maar ik zie niet waar je die dag zou afnemen. Wil je dat eens uitleggen aub
Je krijgt dan dit:
Zaterdag 4 Mei: Bryce - Monument Valley/Page
Je kunt die overnachting op het eerste stuk gebruiken (Yosemite) of om nog een overnachting te doen op het stuk Bryce - Monument Valley.
(Martin vraagt zich af wie Mark is ...
Marianne
Sorry Martin, Ik was te rap. Ik heb de afgelopen dagen mij bezig gehouden met het lezen van onder andere jullie prachtige reisverslagen.
OP basis daarvan de route nog een heel klein beetje zitten tweaken:
Zaterdag 27 April: San Francisco - Yosemite (4h auto - voormiddag eventueel nog SF)
Maandag 29 April:Yosemite
Dinsdag 30 April: Yosemite - Three Rivers (door sequoia)
Woensdag 1 Mei: Three Rivers - Ridgecrest (voornamelijk sequoia)
Donderdag 2 Mei: Ridgecrest - Furnace Creek
Vrijdag 3 Mei: Furnace Creek - Zion
Zaterdag 4 Mei: Zion
Zondag 5 Mei:Zion - Bryce
Maandag 6 Mei: Bryce - Page
Dinsdag 7 Mei: Page - Monument Valley
Woensdag 8 Mei:Monument Valley - Grand Canyon
Vrijdag 10 Mei: Grand Canyon - Las Vegas
ofwel de volgorde Zion Bryce omkeren:
Zaterdag 27 April: San Francisco - Yosemite (4h auto - voormiddag eventueel nog SF)
Vrijdag 3 Mei: Furnace Creek - Bryce
Zaterdag 4 Mei: Bryce - Zion (volledig aan Bryce spenderen)
Zondag 5 Mei:Zion
Maandag 6 Mei: Zion - Page
OP basis daarvan de route nog een heel klein beetje zitten tweaken:
Vrijdag 3 Mei: Furnace Creek - Zion
Zaterdag 4 Mei: Zion
Zondag 5 Mei:Zion - Bryce
Maandag 6 Mei: Bryce - Page
ofwel de volgorde Zion Bryce omkeren:
Vrijdag 3 Mei: Furnace Creek - Bryce
Zaterdag 4 Mei: Bryce - Zion (volledig aan Bryce spenderen)
Zondag 5 Mei:Zion
Maandag 6 Mei: Zion - Page
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind die 1e route heel mooi.
Al zou ik proberen in Sequoia te overnachten dan, als je er 2 dagen bent. Anders moet je 3x dezelfde weg rijden.
Al zou ik proberen in Sequoia te overnachten dan, als je er 2 dagen bent. Anders moet je 3x dezelfde weg rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5956 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 10 Reacties