Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto kopen voor een roadtrip

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Caspercoppens
Amerika-newbie

Auto kopen voor een roadtrip

Bericht door Caspercoppens »

Beste AllesAmerikaForum-ers! Over een maand is het dan zo ver; ik ga 2 maanden naar Amerika. De bedoeling is een roadtrip., maar... ik ben pas 19. Dat wordt dus geen auto huren. De enige optie is dus een auto kopen. Na verzekeringsmaatschappijen en kennissen te hebben gebeld blijkt dat dat erg moeilijk is. Niet alleen verzekeren ze mij niet zonder adres in Amerika, ook het auto op mijn naam zetten is heel moeilijk. Heeft iemand hier ervaring mee of goede tips? Jullie zouden mijn reddende engel zijn haha! bedankt alvast
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Auto kopen voor een roadtrip

Bericht door kastelke »

Heb je de reis al geboekt? Anders zou je een groepsreis kunnen doen, of je kan gebruik maken van het openbaar vervoer (wat lang niet zo evident is om overal te geraken).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

Bij sommige verhuurders kun je wel een auto huren als je 25- bent, dan betaal je enkel een forse toeslag per dag.

Desondanks lijkt dit mij een betere optie omdat je dan in een nieuwe, verzekerde auto rijdt.
Een auto cash kopen zal geen probleem zijn, maar je rijdt dan in een oud barrel, en verzekeren zal zeker lastig zijn(zo niet onmogelijk).

Rondreizen per openbaar vervoer zal heel lastig zijn. Onderzoek de mogelijkheid tot een groepsreis , of losse excursies.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

le-nnart schreef:Bij sommige verhuurders kun je wel een auto huren als je 25- bent, dan betaal je enkel een forse toeslag per dag.
Maar je moet alsnog wel 21+ zijn.. :roll:
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou met de bus gaan. Niet de allercomfortabelste manier, maar je bent jong en kunt je nog opvouwen (ik heb dat ooit gedaan, sliep 's nachts in de bus, stuk goedkoper dan een hotel).

Je zult niet overal kunnen komen (routes naar nationale parken zijn schaars, bijvoorbeeld). Maar je kunt alle grote steden bezoeken die je wilt en je krijgt zo een goede eerste indruk van het land. Plus je zult een hoop mensen ontmoeten.

Ik vermoed dat Greyhound nog steeds maandkaarten heeft voor onbeperkt reizen. Zoek uit of ze speciale tarieven hebben voor studenten en/of buitenlanders.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

le-nnart schreef:Een auto cash kopen zal geen probleem zijn
Nou, zelfs dat waag ik te betwijfelen, want om het ding op je naam te krijgen, ben je verplicht om hem te verzekeren. De voertuigregistratie is onlosmakelijk verbonden met de verzekeringsregistratie.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@dimona, le-nnart heeft helaas gelijk. Dat ding kopen zal geen probleem zijn. Genoeg particulieren en louche bedrijven die je een auto verkopen. Hoe vervolgens dat ding verzekerd raakt is niet hun probleem.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer