Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis arja van emst: het gaat er nu echt van komen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
arja van emst
Amerikafan

Reis arja van emst: het gaat er nu echt van komen

Bericht door arja van emst »

Eind juli willen wij ( 5 pers, waaronder 3 jongens 13, 15 en 18) ongeveer 3 weken door het zuidwesten van de USA trekken. Mijn man komt regelmatig voor zijn werk in de USA en hij wil graag de jongens laten zien waar hij is geweest. We willen geen al te grote afstanden per dag afleggen, zodat we ook tijd hebben om het een en ander te zien. Dus regelmatig uit de auto, wat de gezelligheid ten goede komt :-). We leggen alleen het eerste hotel/motel in LA vast, zodat we alle vrijheid hebben om ergens langer of korter te blijven. De mannen hebben niet echt iets met wandelen, maar zijn niet te beroerd om mij een keer een plezier te doen. Graag jullie kijk op de route! groet Arja

1. Amsterdam - Los Angeles
2. Los Angeles - (in de buurt van) Santa Maria
3. Santa Maria - (in de buurt van) Carmel/Monterey
4. Carmel/Monterey – San Francisco

5. San Francisco
6. San Francisco - Groveland-Big Oak Flat
7. Groveland-Big Oak Flat ?????
8. Groveland-Bik Oak Flat – Lee Vining
9. Lee Vining – Stovepipe Wells
10. Stovepipe Wells - Las Vegas 

11. Las Vegas
12. Las Vegas - Williams
 (Hooverdam)
13. Williams (hier vandaan naar Grand Canyon)
14. Williams - Phoenix
15. Phoenix - Yuma 

16. Yuma - San Diego 

17. San Diego (bezoek Sea World)
18. San Diego - Palm Springs
19. Palm Springs - Los Angeles 

20. Los Angeles
21. Los Angeles - Amsterdam
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis arja van emst: het gaat er nu echt van komen

Bericht door Hockey »

Vergeet Santa Maria. Doodse plaats. Kies dan voor Morro Bay of Pismo Beach. Maar verkijk je ook niet op de rit vanaf een van die plaatsen naar Monterey. Beslis heel goed wat jullie willen doen en bekijken tot Santa Maria. Het echt mooie stuk kust begint bij San Simeon. Tot Santa Maria is er eigenlijk nauwelijks iets te zien qua kustroute. Wel ligt Solvang op die route.

Nog een vraag, waarom vanaf San Diego naar Palm Springs? Willen in Palm Springs iets gaan bekijken? Indien nee, ga dan direct naar LA en pak daar nog 2 dagen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 22 jan 2013, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route. Het enige dat ik zou veranderen is de overnachting in Williams. Het is daarvandaan nog een heel eind rijden naar de GC. Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor accommodatie in het park.
Groveland ligt ook een heel eind van Yosemite, El Portal ligt beter, of probeer iets in het park te vinden. Met kinderen vind ik Housekeeping Camp erg leuk. Zie http://www.yosemitepark.com.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou Phoenix en Yuma vergeten. In Yuma is behalve een bezoek aan de gevangenis en een goedkope gebitsbehandeling net over de Mex grens niets te doen. Probeer na GC (en idd in het park logeren zoals Marianne al zegt) misschien Sedona. http://www.visitsedona.com. Daarna naar Palm Springs (heet) en dan naar San Diego of rechtstreeks van Sedona naar San Diego rijden (ca 8 uur)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In Yuma is behalve een bezoek aan de gevangenis en een goedkope gebitsbehandeling net over de Mex grens niets te doen.
:mrgreen:
arja van emst
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:Het enige dat ik zou veranderen is de overnachting in Williams. Het is daarvandaan nog een heel eind rijden naar de GC.
Marianne
Wij willen vanuit Williams met de Grand Canyon Railway naar de Grand Canyon of een jeeptour. Hier zijn we nog niet over uit. Iemand ervaring?
arja van emst
Amerikafan

Hockey schreef:Vergeet Santa Maria. Doodse plaats. Kies dan voor Morro Bay of Pismo Beach. Maar verkijk je ook niet op de rit vanaf een van die plaatsen naar Monterey. Beslis heel goed wat jullie willen doen en bekijken tot Santa Maria. Het echt mooie stuk kust begint bij San Simeon. Tot Santa Maria is er eigenlijk nauwelijks iets te zien qua kustroute. Wel ligt Solvang op die route.

Nog een vraag, waarom vanaf San Diego naar Palm Springs? Willen in Palm Springs iets gaan bekijken? Indien nee, ga dan direct naar LA en pak daar nog 2 dagen.

W.s rijden we de eerste dag verder dan Santa Maria, zodat de afstand naar Monterey een stuk korter wordt. We zullen de eerste ochtend toch vroeg wakker zijn en dus op tijd vertrekken :-). We boeken geen hotel en zien wel waar we uitkomen.

Palm Springs zit in de route omdat mijn man daar een aantal keren is geweest en hij de jongens het windmolenpark wil laten zien :mrgreen:
arja van emst
Amerikafan

Yeehaw schreef:Ik zou Phoenix en Yuma vergeten. In Yuma is behalve een bezoek aan de gevangenis en een goedkope gebitsbehandeling net over de Mex grens niets te doen. Probeer na GC (en idd in het park logeren zoals Marianne al zegt) misschien Sedona. http://www.visitsedona.com. Daarna naar Palm Springs (heet) en dan naar San Diego of rechtstreeks van Sedona naar San Diego rijden (ca 8 uur)

Vanuit Sedona naar Palm Springs is het ongeveer 6 uur rijden. Dat vinden wij teveel, zeker met 3 puberzoons in een auto :shock: Een uurtje of 4 is voor ons de limiet :mrgreen:
We staan open voor ideeën !
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Mooi ritje en met 100 mijl per dag prima te doen met drie tieners op de achterbank 8)

Ik geloof dat ik Phoenix en Yuma zou overslaan en direct vanuit Grand Canyon (desnoods via Palm Springs) naar San Diego zou rijden en vanaf daar langs de kust weer naar L.A. Langs de kust zijn veel leuke strandplaatsen vol vermaak voor pubers (en hun ouders) en in Los Angeles (incl. Venice/Santa Monica voor een beetje strand) kun je echt meerdere dagen zoet zijn.

De gewonnen tijd/kilometers die je wint door het vermijden van eindeloze kilometers woestijn zou je ook kunnen inzetten voor een extra natuurpark onderweg. Iets als een ritje door Monument Valley, hoe voor de hand liggend ook, is een foto opportunity die je niet wil missen met je mannen :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zelden iets lelijkers gezien dan dat vreselijke windmolen "park" bij Palm Springs maar ieder zijn hobby. 6 uur rijden in de USA is echt niet zo veel hoor. De trein van Williams naar het GC depot en terug is wellicht leuk voor treinliefhebbers maar de rit is door saai landschap en je ziet niets van de canyon onderweg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Onze dochters vonden het altijd prettiger om eens een lange dag in de auto te hebben en daarna wat langer op 1 plaats te zitten dan elke dag weer te moeten rijden en verkassen.

In dit topic wat ervaringen met de trein. Het nadeel lijkt mij dat je toch niet veel gelegenheid hebt om te wandelen of andere activiteiten te ondernemen in het park.
Als je de google-zoekfunctie op het forum gebuikt (zie rechtsboven) zul je nog meer topics kunnen vinden.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@arja, hou er rekening mee dat de kustroute grotendeels onverlicht is en tussen San Simeon en Carmel een bochtige bergweg is. Zorg dus dat je dit stuk voor het donker gereden hebt, want het rijdt zeer onprettig in het donker.
Het is natuurlijk een persoonlijke keuze dat windmolenpark bij Palm Springs, maar ik sluit me aan bij Yeehaw. Persoonlijk zou ik er niet voor omrijden.
arja van emst
Amerikafan

Bedankt voor jullie feedback. Ik ga eens alles op een rijtje zetten en dan kom ik terug :D
arja van emst
Amerikafan

Weer even aan het stoeien geweest met de route. We hebben besloten om de overnachtingen niet vast te leggen, zodat we alle vrijheid hebben om ter plekke de route te wijzigen.

1. Amsterdam - Los Angeles
enige hotel dat we al vast zetten
2. Los Angeles –“San Luis Obispo” 200 mijl 3,5 u
Deels langs de kustweg
3. “San Luis Obispo” – “Carmel/Monterey” 135 mijl 3 u
langs de kustweg
4. “Carmel/Monterey” – San Francisco
 120 mijl 2,5 u
langs de kustweg
5. San Fransisco
6. San Francisco – “El Portal” 200 mijl 3,5 u
7. “El Portal” – "Lee Vining" 90 mijl 2 u
Via Tioga pas
8. "Lee Vining" – "Stovepipe Wells" 200 mijl 3,5 u
9. "Stovepipe Wells" - Las Vegas 170 mijl 3 u 

10. Las Vegas
11. Las Vegas - Williams
 (Hooverdam) 215 mijl 3,5
12. Williams - Grand Canyon – “Cameron” 120 mijl 2,5 u
13. “Cameron” – “Phoenix” 200 mijl 3 u
14. “Phoenix”– “Desert Center” 200 mijl 3 u
15. “Desert Center”–via Joshua Park–Palm Springs 120 mijl 3 u
16. Palm Springs - San Diego 
 125 mijl 2,25 u
17. San Diego (bezoek Sea World)
18. San Diego – Los Angeles 120 mijl 2 uur 

19. Los Angeles
20. Los Angeles – Amsterdam

We gaan 21 of 22 dagen dus nog 1 of 2 dagen vrij: wanneer iets heel mooi is blijven we een dagje langer :-)
Een aantal plaatsen staan als eindbestemming vast
voor de plaatsen "......." : dit is waar we ongeveer op die dag willen uitkomen.
De afstanden en reistijden via googlemaps.usa
Zodra de paspoorten van de jongens binnen zijn (even niet aan gedacht dat je deze nodig hebt om een ticket te boeken) gaan we de tickets boeken en zullen de begin en einddatum vast staan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Overnachtingen niet vastleggen bv langs de kust en in Yosemite is de goden verzoeken in het hoogseizoen. Je rijdt nu bijna alleen door Yosemite heen zonder tijd te nemen voor het park. Aanbevolen is hier en dag toe te voegen. En ik zou ook zeker in het GCNP gaan overnachten ipv Williams en Cameron maar ook hiervoor heb je dan een reservering nodig.
Ik heb nog nooit een motel in Desert Center gezien dus heb geen idee wat je daar wil gaan doen. Ik zou dan doorrijden naar Coachella Valley (Palm Spring of een andere plaats), daar 2 nachten blijven en dan een dagtrip naar Joshua Tree maken.
arja van emst
Amerikafan

Yeehaw schreef:Overnachtingen niet vastleggen bv langs de kust en in Yosemite is de goden verzoeken in het hoogseizoen. Je rijdt nu bijna alleen door Yosemite heen zonder tijd te nemen voor het park. Aanbevolen is hier en dag toe te voegen. En ik zou ook zeker in het GCNP gaan overnachten ipv Williams en Cameron maar ook hiervoor heb je dan een reservering nodig.
Ik heb nog nooit een motel in Desert Center gezien dus heb geen idee wat je daar wil gaan doen. Ik zou dan doorrijden naar Coachella Valley (Palm Spring of een andere plaats), daar 2 nachten blijven en dan een dagtrip naar Joshua Tree maken.
Heeft iemand ervaring met het op de bonnefooi reizen in het hoogseizoen?
Het is de bedoeling om 's ochtends te kijken waar we die avond tercht kunnen. We beseffen dat we een risico nemen (evt. dure kamer, genoegen nemen met motel/ kwalitatief minder hotel) maar de vrijheid om onderweg de route te wijziging vinden we erg belangrijk.

Jouw advies om door te rijden naar Palm Springs en vandaar een dagtocht naar Joshua Tree neem ik mee in de route
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben daar wel ervaring mee en op niet zulke heel toeristische plekken is meestal wel makkelijk een hotel te vinden.
Maar het gebied waar jullie door reizen is vrij toeristisch en zeker in het hoogseizoen erg druk.
Als je in de parken zelf wilt overnachten zul je op de bonnefooi vrijwel nooit een plek vinden. Maar als je het niet erg vindt om buiten de parken te overnachten en genoegen neemt met eenvoudige motels zul je meestal nog wel een plekje kunnen vinden op de route die jullie rijden. Maar het kan altijd gebeuren dat alle hotels in een bepaalde plaats vol zitten of dat je alleen nog ene heel duur hotel kunt boeken. Als je het niet erg vind om dan eventueel in een andere plaats te overnachten kun je best op de bonnefooi rijden.
Ik zou je aanraden om wel de avond van tevoren een hotel zoeken en reserveren zodat je niet voor verrassingen komt te staan en eventueel je route kunt aanpassen.

Wij wilden tijdens onze eerste reis bijvoorbeeld in San Luis Obispo overnachten maar alles zat de avond van tevoren al vol. Toen zijn we uitgeweken naar Paso Robles een klein stukje uit de kust.
Rond Yosemite zal het lastig zijn dat park is erg druk en er zijn niet enorm veel hotels in de omgeving. Aangezien jullie daar al op één van jullie eerste dagen zijn zou ik dat gewoon wel reserveren.
Stovepipe Wells zal ook wel volzitten in het hoogseizoen vermoed ik, dus je moet bereid zijn om dan buiten het park te overnachten.
In Las Vegas zijn heel veel hotels maar soms zijn er conferenties waar duizenden mensen op af komen. Dat zou ik dus even hier checken want als je net op die dag een hotel zoekt kan het een lange zoektocht worden.

In San Diego hadden wij destijds de allerlaatste kamer omdat de jaarlijkse Comic Con daar bezig was, daar komen zo'n 70.000 mensen op af! Dit jaar is dit evenement van 17 juli tm 21 juli en de dagen daar omheen zal het ook heel druk zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in het hoogseizoen altijd vrijwel alles vastgelegd, we hadden meestal ook wel vrij goed voor ogen hoeveel tijd we overal nodig hadden. Op sommige stukken, met lange rijdagen, lieten we het open en dat ging altijd goed. Zoals Marjon zegt wordt het in de parken lastig, maar ook langs de kust zal het moeilijk worden. Ik zou sowieso de avond van te voren al iets gaan zoeken, want lang rond moeten rijden om iets te zoeken is na een lange dag nooit fijn, en om al halverwege de middag te gaan zoeken is weer zonde van je tijd. Overigens kun je natuurlijk ook wel wat vastleggen wat je weer kunt annuleren. Vaak kun je tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren, dus je hebt dan nog steeds de vrijheid om iets aan te passen.
Ik moet zeggen dat julile tijd voor Yosemite nu wel heel erg krap is, ik zou daar een nacht extra doen, ten koste van een stop op het stuk tussen de GC en San Diego. Heb je nu een dag minder?
Heb je onze reisverslagen al eens gelezen voor Yosemite?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

3. “San Luis Obispo” – “Carmel/Monterey” 135 mijl 3 u
langs de kustweg

De afstanden en reistijden via googlemaps.usa
Vergeet even dat je er zo lang over doet als je in 1 ruk van je begin naar je eindbestemming gaat. Ik neem aan dat je onderweg nog wel iets wilt zien. Ik ben/was geen echte wandelaar, maar wij hebben van Pismo Beach tot Monterey in dik 7uur gedaan. 8.45 vertrokken en om 16u waren we in Monterey. We hebben eerst kaartjes voor een whalewatchtour gekocht en zijn daarna nog teruggereden voor de 17-mile drive, dus als je die op die dag ook meepakt komt daar minimaal 1.5u bij hoor.

vanaf 3.30 tot 15.30 een impressie van onze dag langs highway 1 http://www.youtube.com/watch?v=8G1QQkJ9HIY

Daarom is het af en toe niet erg om 5 of 600 km af te leggen, maar dan doe je daar ook een hele dag over
Kenny1981
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Kenny1981 »

Martin & Marianne schreef:Mooie route. Het enige dat ik zou veranderen is de overnachting in Williams. Het is daarvandaan nog een heel eind rijden naar de GC. Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor accommodatie in het park.
Ikzelf vond het niet zo erg om vanuit Williams naar de GC en terug te rijden. Telkens een uurtje in de wagen.
Het was trouwens heel aangenaam vertoeven in Williams. We sliepen in http://www.thecanyoncountryinn.com ; kamers in ware Mary Poppins stijl aan een budgetprijs. S'avonds ribs gegeten in Cruzer's Route 66 Cafe, biertje in een redneck bar (waar we wel aangestaard werden) en ontbijt in Route 66 Diner.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer