Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco

Bericht door Patmanzzz »

Ik ben momenteel druk aan het zwoegen om een route samen te stellen van een 3tal weken rond San Francisco maar ondanks het al vele lezen hier raak ik er niet meteen uit - het voornaamste probleem is dat ik al een deeltje van de omgeving heb gedaan én ik toch zoveel mogelijk nieuwe én interessante dingen wil zien
wat ik reeds gedaan heb: Las Vegas - Page (Antelope Canyon - Rainbow Bridge) - Bryce Canyon - Zion NP - Grand Canyon - Monument Valley - Mesa Verde - Arches - Capitol Reef - (dingen die ik nog gedaan hebben maar echt wel uit de route liggen, vermeld ik niet (zoals bijvoorbeeld Yellowstone)

ik heb dus al een deel van de route samengesteld (braafjes want gedeeltelijk met dingen die ik reeds gedaan heb maar die ik gemakkelijk nog eens kan of wil doen) en nieuwe stukken - waarbij ik op het einde niet goed weet hoe wat waar wegens geen ervaring

D1 aankomst LV
D2 LV - Sedona (stops onderweg? interessante route)
D3 Sedona - Grand Canyon (afhankelijk van hoeveel tijd ik zou moeten besteden aan Sedona aankomst 's avonds (= overdag nog rondtoeven in de omgeving van Sedona) anders vroeger aankomen en al bezoekje aan het park
D4 Grand Canyon (reeds - door omstandigheden - vluchtig bezocht dus elke stop hoeft niet maar bijvoorbeeld eens afdalen in de canyon zou leuk zijn)
D5 Grand Canyon (nog stops-trails??) - Page (tegen de avond eventueel)
D6 Page ('s morgens Horseshoe Bend dan Antelope Canyon photo tour - Rainbow Bridge al gedaan en ik betaal niet opnieuw 120€ per persoon (2 jaar geleden))
D7 Page (eventueel The Wave indien geluk met loterij???) - Grand Staircase - Bryce
D8 Bryce
D9 Bryce - (eventueel Coral Pink Sand Dunes tegen valavond indien doenbaar) - Zion
D10 Zion (reeds vluchtig bezocht (door werken ter plaatse) en eerlijk gezegd kon het park me niet zo bekoren maar je kan me altijd overtuigen door dingen die ik gemist heb aan te geven :)) - Valley of Fire State Park - Las Vegas
D11 Las Vegas
D12 Las Vegas - Death Valley
D13 Death Valley - Tiago Pass - Yosemite
D15
D16
D17
D18
D19
D20 San Francisco
D21 San Francisco
D22 San Francisco - Brussel

zoals je ziet ontbreekt er een serieus stukje route dus tips altijd welkom om deze in te vullen

Ik zou natuurlijk ook kunnen gaan voor een minder brave route en alle stukken die ik tot nu reeds gedaan heb skippen maar om toch ergens houvast te hebben, was ik op zoek naar soortgelijke route maar tot nu toe was er toch steeds iets wat me minder aanstond aan de gedane routes (vooral wegens reeds méér dan één keer bezocht) ... het oorspronkelijke plan was zelfs om iets te doen van San Francisco naar Vancouver Island maar ik las dat dat bijna niet doenbaar was (vorig jaar deed ik reeds Canada en stukje Vancouver Island) ...
om een lang verhaal kort te maken, ik zou het tof vinden mocht iemand deze route kunnen aanpassen met suggesties of zelfs een compleet andere route voorstellen - Yosemite - Death Valley en San Francisco moeten er zeker in Los Angeles mag maar moet zeker niet want iedereen die er al geweest is vond het tegenvallen en mijn eigen interesse is zeer lauw (al lijkt de kustroute dan weer aantrekkelijk))

overnachtingstips zijn ook welkom (autoverhuur is via usareisen.de wat ik ook de voorbije 3 jaar deed (gevonden via dit forum = top!!) en waar ik uitermate tevreden over ben)

hopelijk is mijn post wat duidelijk en bij deze al bedankt voor de feedback!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: rondreis ZW omgeving San Francisco

Bericht door PSVwally »

Wannneer wilde je eigenlijk gaan?
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Re: rondreis ZW omgeving San Francisco

Bericht door Patmanzzz »

Inderdaad een niet onbelangrijk detail ... Reis zou zijn rond 20 augustus tot 10 september ... Ongeveer afhankelijk van de route ... Ik boek pas als route duidelijk is
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco

Bericht door Patmanzzz »

bij gebrek aan respons heb ik zelf nog maar wat gepuzzeld aan de route maar opnieuw tips zijn welkom:

de vragen die blijven:
- van Page naar Bryce: rijd ik dan door Grand Staircase Escalante of is dat niet doenbaar?
- het 2e gedeelte van de route is maar probeersel: ik zou eventueel na Yosemite naar boven kunnen richting Lassen Volcanic Park en dan naar San Francisco (dat dan de eindbestemming wordt) - tips betreffende stops (hotels en-of plaatsen) zijn welkom alsook jullie visie op de 2 routes want bij gebrek aan terreinkennis moeilijk in te schatten - ik heb de vluchten nog niet geboekt dus ik kan er nog altijd een dagje extra bijnemen indien nodig...

20/08 aankomst Phoenix
21/08 Phoenix - Sedona
22/08 Sedona - Grand Canyon
23/08 Grand Canyon
24/08 Grand Canyon - Page
25/08 Page (Horseshoe - Antelope Canyon)
26/08 Page (eventueel The Wave indien geluk met loterij???) - Grand Staircase - Bryce
27/08 Bryce
28/08 Bryce - Zion
29/08 Zion - Valley of Fire State Park - Las Vegas
30/08 Las Vegas
31/08 Las Vegas - Death Valley
01/09 Death Valley - Tioga Pass - Yosemite
02/09 Yosemite
03/09 Yosemite
04/09 Yosemite - San Francisco
05/09 San Francisco
06/09 San Francisco
07/09 San Francisco - kustweg - (ergens voor Los Angeles maar niet LA zelf)
08/09 (ergens voor Los Angeles maar niet LA zelf) - Joshua Tree National Park - San Diego
09/09 San Diego
10/09 San Diego - Brussel

altenatief

04/09 Yosemite - ? (in de buurt van Reno-Carson City ... tips?)
05/09 (in de buurt van Reno-Carson City ... tips?) - Lassen Volcanic National Park
06/09 Lassen Volcanic NP - San Francisco
07/09 San Francisco
08/09 San Francisco
09/09 San Francisco - kustweg - San Francisco
10/09 San Francisco - Brussel
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

bij gebrek aan feedback heb ik dus toch zelf getracht een min of meer aanvaardbare route in mekaar te boksen - hopelijk dan toch want bij gebrek aan ervaring in bepaalde streken was het wat gokken of bepaalde afstanden al dan niet overbrugbaar waren

toch heb ik nog enkele vragen die ik graag beantwoord zou zien door mensen die reeds in de buurt geweest zijn van wat ik zou willen bezoeken

- rij instructies naar de Coal Mine Canyon en de Blue Canyon (geen GPS coördinaten maar liefst de wegen met hun nummers - ik heb al gezocht op het forum en niet gevonden dus mocht het reeds gepost zijn dan heb ik er zeker over gelezen...)
- heeft er iemand ooit al geluk had met de loterij voor The Wave?
- voor het stuk tussen Yosemite en San Francisco: zijn er nog stops die ik zeker moet toevoegen?
- San Francisco: breng ik de auto vroeger binnen en neem ik openbaar vervoer of rij ik er zelf met de auto? kan er iemand een buurt of hotel aanraden waar ik best (centraal) verblijf (ik heb zelf nog geen opzoekingen gedaan betreffende SF waarvoor excuses)
- stopplaats/hotel tussen Pinnacles en Carmel?

elke feedback is welkom!

di 20/08 Brussel - Phoenix
wo 21/08 Phoenix - Prescott (Watson Lake Park/Granite Dells) - Sedona
do 22/08 Sedona - Grand Canyon
vr 23/08 Grand Canyon
za 24/08 Grand Canyon - Tuba City (Balanced Rock - Coal Mine Canyon - Blue Canyon en eventueel White Mesa Arch) - Page
zo 25/08 Page (Horseshoe Bend - Upper Antelope - eventueel Water Holes Slot Canyon)
ma 26/08 Page (The Wave indien geluk) - Toadstool Hoodoo - Bryce Canyon
di 27/08 Bryce Canyon
wo 28/08 Bryce Canyon - Valley of Fire State Park - Las Vegas
do 29/08 Las Vegas
vrij 30/08 Las Vegas - eventueel Ash Meadows National Wildlife Refuge - Death Valley
za 31/08 Death Valley
zo 01/09 Death Valley - Lone Pine (Alabama Hills) - Mono Lake - Lee Vining
ma 02/09 Lee Vining - eventueel Bodie - Tiaga Pass - Yosemite
di 03/09 Yosemite
wo 04/09 Yosemite
do 05/09 Yosemite - Pinnacles National Monument - ? (ergens in de buurt)
vrij 06/09 ? - Carmel - Monterrey Bay Aquarium - Bean Hollow State Beach - ?
za 07/09 ? - San Francisco
zo 08/09 San Francisco
ma 09/09 San Francisco
di 10/09 San Francisco - Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen feedback betekent dat het er goed uitziet! :wink:
Heb je voor Coalmine Canyon al op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken?
Zie voor de Wave het topic in het zuidwesten algemeen forum en zie mijn 2011-verslag. Net meegeloot voor mei maar deze keer geen geluk.
Als je een stuk kust wilt doen tussen Yosemite en SF zou ik het stuk vanaf Cambria nemen.
Waarom is Zion gebleven? En waarom 2 nachten Bryce? En waarom een volle dag Death Valley? Kijk ook hiervoor eens in mijn 2011-verslag.

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

ontdek Amerika is de Bijbel betreffende Amerika reizen nee? :D
punt is dat ze de locatie niet prijsgeven van de 2 canyons : wat de coalmine betreft weet ik dat het enkel 2 uitzichtspunten zijn (je moet er dan eerst wel raken) en wat de Blue Canyon betreft heb ik de locatie nog niet gevonden ... voor Balanced Rock heb ik wel de beschrijving gevonden ... ik heb ook gemaild voor een permit maar geen reactie gekregen ... misschien ter plaatse doen ...

wat "The Wave" betreft en "Cambria" : ik zal dat zeker eens nalezen

Zion: al geweest en ik voel de connectie niet die de meesten van jullie wel voelen - dus in het beste geval de scenic route door het park en de tijd die ik daar niet neem bewaar ik voor iets wat ik nog niet gedaan heb ... bij Bryce kom ik pas 's avonds aan als ik "The Wave" kan bezoeken en echt veel kan je dan niet meer doen ... heb ik pech dan heb ik daar een rustiger periode ...

Death Valley: via ontdek Amerika had ik de indruk dat één dag misschien tekort zou zijn ... vandaar dat ik een extra dag wou (de meeste reacties hier op het forum zijn: waarom maar 1 dag hier of 1 dag daar: ik wou zekerheid inbouwen om tenminste iets te kunnen zien)
Laatst gewijzigd door Patmanzzz op 04 feb 2013, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Death Valley is natuurlijk erg groot en er is veel te zien, maar in augustus zal het nog te warm zijn om veel buiten de auto te zijn. Dan is het afhankelijk van wat je er wilt doen (en wat voor auto je hebt) of je 2 nachten nodig hebt.
De route naar Coalmine Canyon staat toch echt goed beschreven op ontdek-amerika.

Marianne

PS je hoeft bovenliggende berichten niet te quoten.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik blijf je titel ook mooi vinden :)
Ik ben momenteel druk aan het zwoegen om een route samen te stellen van een 3tal weken rond San Francisco maar ondanks het al vele lezen hier raak ik er niet meteen uit
Ik dacht echt dat je 3 weken rond San Francisco wilde blijven.
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

overgelezen betreffende Coal Mine Canyon (ik heb dan ook al héél véél gelezen) en ik moet je wellicht niet uitleggen dat de route plannen vrij arbeidsintensief is

de warmte in Death Valley, ik had me de bedenking al gemaakt maar opnieuw via Ontdek Amerika: er is ook zo heel veel te zien
wat de auto betreft - we zijn met 2 dus wellicht midsize SUV

opdat er zeker niemand zou overlezen: iemand de wegbeschrijving naar Blue Canyon?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hier vind je een kaartje waar je o.a. Blue Canyon kunt vinden.

Elly
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Bedankt!

ik lees net op de site van "The Wave" dat je een permit nodig hebt zowel voor de Blue Canyon als voor White Mesa Arch .... heeft er iemand die recent geweest is dat daadwerkelijk ook gedaan?
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

vlucht inmiddels geboekt! :) en reisschema intussen ook wat aangepast

dringende vraag:: kies ik voor extra dag voor stuk tussen Morro Rock en San Francisco en 2 volle dagen SF of is mijn schema zo doenbaar en kies ik voor 3 volle dagen SF? indien bij extra dag graag een voorstel voor extra stops
reden: ik heb hier gelezen dat dit kuststreek heel mooi is en misschien is 2 dagen echt krap - ik kan bij een volgende reis wat meer San Francisco meepakken

di 20/08 Brussel - Phoenix
wo 21/08 Phoenix - Prescott (Watson Lake Park/Granite Dells) - Sedona
do 22/08 Sedona - Grand Canyon
vr 23/08 Grand Canyon
za 24/08 Grand Canyon - Tuba City (Balanced Rock - Coal Mine Canyon - Blue Canyon en eventueel White Mesa Arch) - Page
zo 25/08 Page (The Wave indien geluk) anders een van de White Pocket tours van Dreamlandadventures - Toadstool Hoodoo - Page
ma 26/08 Page (Lower Antelope Canyon - Horseshoe Bend - eventueel Water Holes Slot Canyon) - Bryce Canyon
di 27/08 Bryce Canyon
wo 28/08 Bryce Canyon - Zion NP scenic route met wat stops - Longsdale
do 29/08 Longsdale - Valley of Fire State Park - Las Vegas
vrij 30/08 Las Vegas
za 31/08 Las Vegas - Death Valley
zo 01/09 Death Valley - Lone Pine (Alabama Hills) - Mono Lake - Lee Vining/Bridgeport
ma 02/09 Lee Vining/Bridgeport - Bodie - Tioga Pass - Yosemite (we slapen buiten park (Mariposa omgeving-Midpines), goedkoper we nemen drukte er wel bij sowieso aanschuiven door Labor Day weekend :/))
di 03/09 Yosemite (Midpines)
wo 04/09 Yosemite (Midpines)
do 05/09 Yosemite (Midpines) - Pinnacles National Monument - San Luis Obispo
vrij 06/09 San Luis Obispo - Morro Rock - Cambria - San Simeon (Hearst Castle) - Julia Pfeiffer Burns State - Monterrey (Salinas)/Carmel
za 07/09 Monterrey(Salinas) - Monterrey Bay Aquarium - 17 Miles Drive - Bean Hollow State Beach - San Francisco
zo 08/09 San Francisco
ma 09/09 San Francisco
di 10/09 San Francisco
wo 11/09 San Francisco - Brussel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nou, met een dag minder SF ga je echt nog heel veel van die stad zien hoor. Ik zou dat wel alleen omwisselen als je van plan bent echt veel te gaan wandelen ed rond highway 1. Ik denk dat het vooral rond Monterey in het weekend wel wat drukker zal zijn.
Voor Pinnacles moet je wel een omweg maken richting San Luis Obispo en dan ben je wel een groot deel van de dag bezig met alleen de route en het park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het mooi zo. Het enige wat ik zelf aan zou passen is een extra dag Zion, ten koste van een dag SF.

Marianne
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

@Psvwally: ik begrijp je opmerking niet zo goed ... Aangezien SF eindpunt is en ik kuststreek wil meepakken moet ik sowieso toch afdalen tot San Luis Obispo? (Ik wil kuststreek vanaf Morro Rock) ... Of zou je op dat stuk er nog iets tussen leggen? Bvb via Kings canyon en Sequoia NP?

Aangezien ik al deel hotels heb geboekt is extra dag Zion geen optie ... Een volgende keer dan maar ...
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Grand Canyon-->Balanced rock/Blue Canyon-->Page

Bericht door Patmanzzz »

komende van Tuba City bij de afslag voor Balanced Rock zijn er op Google maps street view 2 wegen te zien

street view google maps van de afslag:

Afbeelding

als ik de kaart goed interpreteer is de 6710 de weg die links wegloopt maar afgaande op de GPS coördinaten (36.021449 - 111.191511) lijkt het me dat Balanced Rock eigenlijk langs de rechterweg beter bereikbaar is
kan een ervaringsdeskundige duidelijkheid verschaffen??

openstreetmap.org detail:

Afbeelding

google maps detail:

Afbeelding

gebruiken jullie de GPS om de uiteindelijke locatie te vinden of kan je de bollen zien langs de weg?

na Coalmine Canyon ga ik Blue Canyon bezoeken waarna ik doorrijd naar Page - is het een doenbare optie om vanaf Blue Canyon (F op de kaart) gewoon rechtdoor te rijden naar de US160 of zou ik beter volledig terugrijden via Tuba City (wat uiteraard een serieuze omweg is maar misschien veiliger qua berijdbaarheid)

ter info: Midsize SUV , eind augustus en uiteraard afhankelijk van de weersomstandigheden (ik neem geen onnodige risico's...)

voorgestelde route door google maps (dus via de noordelijke toegangsweg naar Blue Canyon) - het alternatief zou zijn de hele weg terug te doen en via Tuba City op de 160 te raken

Afbeelding
Laatst gewijzigd door markro op 28 apr 2013, 04:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

aanvullend op bovenstaande post: indien ik door tijdsgebrek Blue Canyon moet laten vallen :? (en een volgende keer terug te keren :))
(zeker wanneer ik niet langs de noordelijke route kan doorsteken - niet: wegens weg misschien slechter berijdbaar - er zijn ook gewoon meer wegen en misschien stuurt de GPS me verloren - alhoewel ik zou hopen dat wanneer ik US160 ingeef hij me er perfect zou moeten kunnen heen loodsen) dan had ik gedacht dat ik na Coalmine Canyon terug zou kunnen keren en op weg naar Page eventueel White Mesa Arch aan te doen

tijdens het zoeken op het forum had ik de indruk dat er de laatste maanden niemand er nog geweest is - en verder vond ik ook een verwijzing naar een facebook pagina maar bij gebrek aan een facebook account is die info voor mij niet beschikbaar - kan er iemand wat meer info verschaffen betreffende rijtijd en doenbaarheid, laat staan dat het überhaupt nog mag erheen rijden

op http://navajonationparks.org/permits.htm vind ik:
AREAS CLOSED TO HIKING
Recently, the Kaibeto Chapter community has prohibited hiking and camping in the entire area of Upper Kaibeto, Navajo Canyon, Choal Canyon, (Kaibeto Creek), Peach Wash, and Butterfly Canyon. Also, the area around the Inscription House community and Tsegi Canyon, (Dowozhiebeto and Long Canyons) are closed. These Closures are due to trespassing across residential areas, NO PERMITS, DISTRUBING LIVESTOCK, LITTERING, AND THE POSSIBLE DISTURBANCE OF FRAGILE ARCHAEOLOGICAL RUINS

maar er staat tevens dat je een permit nodig hebt voor de Coalmine Canyon maar als ik het goed voor heb, heeft niemand hier ooit al een permit voor genomen...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Balanced Rock bereik je zo:

Afbeelding

Als je bij het pinpoint 07 Balanced Rock bent ligt de steen links een stukje naar beneden:

Afbeelding

We hebben de auto hier al gekeerd, maar je ziet hier goed dat je nog een stukje naar beneden moet lopen.

Elly
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

@michelly ok bedankt! dat is nu duidelijk - de map met pinpoints kwam trouwens van uw blog maar deze foto en kaart had ik daar niet gezien

om de andere vragen niet verloren te laten gaan, herhaal ik ze hier in een notendop:

- iemand Blue Canyon al via de Noord route bezocht? doenbaar qua route?

- iemand White Mesa Arch bezocht de laatste tijd?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer